Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Gospodarka nieruchomościami

Sylabus przedmiotu Planowanie i zagospodarowanie turystyczne regionów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Planowanie i zagospodarowanie turystyczne regionów
Specjalność Gospodarka turystyczna
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK1 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z problematyką planowania i zagospodarowania obiektów spełniających funkcje turystyczne.
C-2Teoretyczna znajomość procedur i dokumentów planistycznych w zakresie turystyki na poziomie województwa, powiatu i gminy.
C-3Zasady prowadzenie gospodarki turystycznej w zależności od lokalizacji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Turystyka w dokumentach planistycznych na poziomie kraju, regionu i gminy;1
T-K-2Gospodarka turystyczna na terenach miejskich;1
T-K-3Rola urządzeń służących uprawianiu ruchu turystycznego, znaczenie infrastruktury pomocniczej;1
T-K-4Obszary wypoczynkowo - turystyczne w Polsce, znaczenie pojemności turystycznej w planowaniu;1
T-K-5Liniowe i punktowe elementy infrastruktury turystycznej;1
T-K-6Elementy topografii i kartografii w turystyce;1
T-K-7Opracowanie koncepcji działania gospodarstwa agroturystycznego w różnych aspektach lokalizacji;1
T-K-8Obszary turystyczno - wypoczynkowe w Polsce;1
T-K-9Turystyka i wypoczynek na terenach leśnych i obszarach chronionych;1
T-K-10Czynniki gwarantujące rozwój turystyki krajoznawczej;1
T-K-11Przykłady projektów w zakresie gospodarki turystycznej.1
T-K-12Kształtowanie kompleksów gospodarki turystycznej i ich wpływ na rozwój regionów;1
T-K-13Produkt agroturystyczny jako szansa rozwoju dla obszarów wiejskich1
T-K-14Wpływ wartości środowiska geograficznego na zagospodarowanie turystyczne regionów1
T-K-15Podstawy formalno – prawne w planowaniu i zagospodarowaniu turystycznym1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1uczestnictwo w zajęciach15
A-K-2Uczestniczenie w konsultacjach w ramach przygotowania materiałów z ćwiczeń;5
A-K-3Prezentacje i projekty studentów15
A-K-4Przygotowanie do zaliczenia i uczestnictwo w zaliczeniu13
A-K-5Zaliczenie2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ćwiczenia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej;
M-2Prezentacje i prace studentów;
M-3Rozwiązywanie studiów przypadków;

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena poporawności wykonania studiów przypadków;
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-3Ocena podsumowująca: Ocena uzyskana z zaliczenia;

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/2_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu podstaw polityki przestrzennej
E_2A_W01, E_2A_W02, E_2A_W03C-1, C-2, C-3T-K-1, T-K-2, T-K-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
E_2A_D4/2_W02
Ma podstawową wiedzę z zakresu ładu przestrzennego
E_2A_W01, E_2A_W02, E_2A_W03, E_2A_W05C-1, C-2, C-3T-K-5, T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-9M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
E_2A_D4/2_W03
Ma podstawową wiedzę z zakresu rozwoju regionalnego
E_2A_W05C-1, C-2, C-3T-K-9, T-K-10, T-K-11, T-K-12M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
E_2A_D4/2_W04
Ma podstawową wiedzę z zakresu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania
E_2A_W01, E_2A_W02, E_2A_W05, E_2A_W06C-1, C-2, C-3T-K-11, T-K-12, T-K-13, T-K-14, T-K-15M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
E_2A_D4/2_W05
Ma podstawową wiedzę z zakresu zrównoważonego rozwoju
E_2A_W01, E_2A_W02, E_2A_W03, E_2A_W05C-1, C-2, C-3T-K-9, T-K-10, T-K-11, T-K-12, T-K-13M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
E_2A_D4/2_W06
Ma podstawową wiedzę z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym oraz wojewódzkim
E_2A_W02, E_2A_W03, E_2A_W04, E_2A_W05C-1, C-2, C-3T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-9, T-K-10, T-K-11M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/2_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_2A_U02, E_2A_U03, E_2A_U04, E_2A_U05C-1, C-2, C-3T-K-5, T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-9, T-K-10, T-K-11, T-K-15M-1, M-2, M-3S-1, S-2
E_2A_D4/2_U02
Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
E_2A_U02, E_2A_U03, E_2A_U04C-1, C-2, C-3T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6M-1, M-2, M-3S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/2_K01
Absolwent przygotowany jest do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_2A_K01C-1, C-2, C-3T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-9, T-K-10, T-K-11, T-K-12, T-K-13, T-K-14, T-K-15M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
E_2A_D4/2_K02
Absolwent przygotowany jest do uczenia się przez całe życie
E_2A_K02, E_2A_K04C-1, C-2, C-3T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-9, T-K-10, T-K-11, T-K-12, T-K-13, T-K-14, T-K-15M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/2_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu podstaw polityki przestrzennej
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy z zakresu polityki przestrzennej.
3,0Student posiada pewna wiedze z zakresu polityki przestrzennej ale tylko w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada pewna wiedze z zakresu polityki przestrzennej ale tylko w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedze w zakresie polityki przestrzennej w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedze w zakresie polityki przestrzennej w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada wiedze w zakresie polityki przestrzennej w stopniu bardzo dobrym.
E_2A_D4/2_W02
Ma podstawową wiedzę z zakresu ładu przestrzennego
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy na temat ładu przestrzennego.
3,0Student posiada wiedze w zakresie ładu przestrzennego w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedze w zakresie ładu przestrzennego w stopniu większym niż dostateczny
4,0Student posiada wiedze w zakresie ładu przestrzennego w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedze w zakresie ładu przestrzennego w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada wiedze w zakresie ładu przestrzennego w stopniu bardzo dobrym.
E_2A_D4/2_W03
Ma podstawową wiedzę z zakresu rozwoju regionalnego
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy z zakresu rozwoju regionalnego.
3,0Student posiada wiedze w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedze w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedze w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedze w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada wiedze w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu bardzo dobrym.
E_2A_D4/2_W04
Ma podstawową wiedzę z zakresu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego.
3,0Student posiada wiedze w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedze w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu dostatecznym.
4,0Student posiada wiedze w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedze w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu dobrym.
5,0Student posiada wiedze w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu bardzo dobrym.
E_2A_D4/2_W05
Ma podstawową wiedzę z zakresu zrównoważonego rozwoju
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy z zakresu zrównowazonego rozwoju.
3,0Student posiada wiedze w zakresie zrównowazonego rozwoju w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedze w zakresie zrównowazonego rozwoju w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedze w zakresie zrównowazonego rozwoju w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedze w zakresie zrównowazonego rozwoju w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada wiedze w zakresie zrównowazonego rozwoju w stopniu bardzo dobrym.
E_2A_D4/2_W06
Ma podstawową wiedzę z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym oraz wojewódzkim
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowum i wojewódzkim.
3,0Student posiada wiedze z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedze z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu dostatecznym.
4,0Student posiada wiedze z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedze z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu dobrym.
5,0Student posiada wiedze z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/2_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
2,0Student nie potrafi wykorzystac zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,5Student potrafi w stopniu większym niż dostateczny wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,5Student potrafi w stopniu większym niż dobry wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
E_2A_D4/2_U02
Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
2,0Student nie potrafi posługiwac sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
3,0Student w stopniu dostatecznym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
4,0Student w stopniu dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
4,5Student w stopniu większym niż dobry posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/2_K01
Absolwent przygotowany jest do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
2,0Student nie potrafi pracowac samodzielnie ani w zespole.
3,0Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu dostatecznym.
3,5Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu większym niż dobry.
5,0Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu bardzo dobrym.
E_2A_D4/2_K02
Absolwent przygotowany jest do uczenia się przez całe życie
2,0bsolwent nie jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
3,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu dostatecznym
3,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu większym niż dostateczny
4,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu dobrym
4,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu większym niż dobry
5,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Płocka J., Wybrane zagadnienia z zagospodarowania turystycznego, Centrum Kształcenia Ustawicznego, Toruń, 2002
  2. Drzewiecki M., Agroturystyka, Instytut Wydawniczy "Świadectwo", Bydgoszcz, 2007

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Turystyka w dokumentach planistycznych na poziomie kraju, regionu i gminy;1
T-K-2Gospodarka turystyczna na terenach miejskich;1
T-K-3Rola urządzeń służących uprawianiu ruchu turystycznego, znaczenie infrastruktury pomocniczej;1
T-K-4Obszary wypoczynkowo - turystyczne w Polsce, znaczenie pojemności turystycznej w planowaniu;1
T-K-5Liniowe i punktowe elementy infrastruktury turystycznej;1
T-K-6Elementy topografii i kartografii w turystyce;1
T-K-7Opracowanie koncepcji działania gospodarstwa agroturystycznego w różnych aspektach lokalizacji;1
T-K-8Obszary turystyczno - wypoczynkowe w Polsce;1
T-K-9Turystyka i wypoczynek na terenach leśnych i obszarach chronionych;1
T-K-10Czynniki gwarantujące rozwój turystyki krajoznawczej;1
T-K-11Przykłady projektów w zakresie gospodarki turystycznej.1
T-K-12Kształtowanie kompleksów gospodarki turystycznej i ich wpływ na rozwój regionów;1
T-K-13Produkt agroturystyczny jako szansa rozwoju dla obszarów wiejskich1
T-K-14Wpływ wartości środowiska geograficznego na zagospodarowanie turystyczne regionów1
T-K-15Podstawy formalno – prawne w planowaniu i zagospodarowaniu turystycznym1
15

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1uczestnictwo w zajęciach15
A-K-2Uczestniczenie w konsultacjach w ramach przygotowania materiałów z ćwiczeń;5
A-K-3Prezentacje i projekty studentów15
A-K-4Przygotowanie do zaliczenia i uczestnictwo w zaliczeniu13
A-K-5Zaliczenie2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/2_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu podstaw polityki przestrzennej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
E_2A_W03Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z problematyką planowania i zagospodarowania obiektów spełniających funkcje turystyczne.
C-2Teoretyczna znajomość procedur i dokumentów planistycznych w zakresie turystyki na poziomie województwa, powiatu i gminy.
C-3Zasady prowadzenie gospodarki turystycznej w zależności od lokalizacji.
Treści programoweT-K-1Turystyka w dokumentach planistycznych na poziomie kraju, regionu i gminy;
T-K-2Gospodarka turystyczna na terenach miejskich;
T-K-4Obszary wypoczynkowo - turystyczne w Polsce, znaczenie pojemności turystycznej w planowaniu;
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej;
M-2Prezentacje i prace studentów;
M-3Rozwiązywanie studiów przypadków;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poporawności wykonania studiów przypadków;
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-3Ocena podsumowująca: Ocena uzyskana z zaliczenia;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy z zakresu polityki przestrzennej.
3,0Student posiada pewna wiedze z zakresu polityki przestrzennej ale tylko w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada pewna wiedze z zakresu polityki przestrzennej ale tylko w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedze w zakresie polityki przestrzennej w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedze w zakresie polityki przestrzennej w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada wiedze w zakresie polityki przestrzennej w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/2_W02Ma podstawową wiedzę z zakresu ładu przestrzennego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
E_2A_W03Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
E_2A_W05Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z problematyką planowania i zagospodarowania obiektów spełniających funkcje turystyczne.
C-2Teoretyczna znajomość procedur i dokumentów planistycznych w zakresie turystyki na poziomie województwa, powiatu i gminy.
C-3Zasady prowadzenie gospodarki turystycznej w zależności od lokalizacji.
Treści programoweT-K-5Liniowe i punktowe elementy infrastruktury turystycznej;
T-K-6Elementy topografii i kartografii w turystyce;
T-K-7Opracowanie koncepcji działania gospodarstwa agroturystycznego w różnych aspektach lokalizacji;
T-K-8Obszary turystyczno - wypoczynkowe w Polsce;
T-K-9Turystyka i wypoczynek na terenach leśnych i obszarach chronionych;
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej;
M-2Prezentacje i prace studentów;
M-3Rozwiązywanie studiów przypadków;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poporawności wykonania studiów przypadków;
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-3Ocena podsumowująca: Ocena uzyskana z zaliczenia;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy na temat ładu przestrzennego.
3,0Student posiada wiedze w zakresie ładu przestrzennego w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedze w zakresie ładu przestrzennego w stopniu większym niż dostateczny
4,0Student posiada wiedze w zakresie ładu przestrzennego w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedze w zakresie ładu przestrzennego w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada wiedze w zakresie ładu przestrzennego w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/2_W03Ma podstawową wiedzę z zakresu rozwoju regionalnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W05Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z problematyką planowania i zagospodarowania obiektów spełniających funkcje turystyczne.
C-2Teoretyczna znajomość procedur i dokumentów planistycznych w zakresie turystyki na poziomie województwa, powiatu i gminy.
C-3Zasady prowadzenie gospodarki turystycznej w zależności od lokalizacji.
Treści programoweT-K-9Turystyka i wypoczynek na terenach leśnych i obszarach chronionych;
T-K-10Czynniki gwarantujące rozwój turystyki krajoznawczej;
T-K-11Przykłady projektów w zakresie gospodarki turystycznej.
T-K-12Kształtowanie kompleksów gospodarki turystycznej i ich wpływ na rozwój regionów;
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej;
M-2Prezentacje i prace studentów;
M-3Rozwiązywanie studiów przypadków;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poporawności wykonania studiów przypadków;
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-3Ocena podsumowująca: Ocena uzyskana z zaliczenia;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy z zakresu rozwoju regionalnego.
3,0Student posiada wiedze w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedze w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedze w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedze w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada wiedze w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/2_W04Ma podstawową wiedzę z zakresu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
E_2A_W05Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej
E_2A_W06Zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych oraz modelowania zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z problematyką planowania i zagospodarowania obiektów spełniających funkcje turystyczne.
C-2Teoretyczna znajomość procedur i dokumentów planistycznych w zakresie turystyki na poziomie województwa, powiatu i gminy.
C-3Zasady prowadzenie gospodarki turystycznej w zależności od lokalizacji.
Treści programoweT-K-11Przykłady projektów w zakresie gospodarki turystycznej.
T-K-12Kształtowanie kompleksów gospodarki turystycznej i ich wpływ na rozwój regionów;
T-K-13Produkt agroturystyczny jako szansa rozwoju dla obszarów wiejskich
T-K-14Wpływ wartości środowiska geograficznego na zagospodarowanie turystyczne regionów
T-K-15Podstawy formalno – prawne w planowaniu i zagospodarowaniu turystycznym
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej;
M-2Prezentacje i prace studentów;
M-3Rozwiązywanie studiów przypadków;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poporawności wykonania studiów przypadków;
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-3Ocena podsumowująca: Ocena uzyskana z zaliczenia;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego.
3,0Student posiada wiedze w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedze w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu dostatecznym.
4,0Student posiada wiedze w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedze w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu dobrym.
5,0Student posiada wiedze w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/2_W05Ma podstawową wiedzę z zakresu zrównoważonego rozwoju
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
E_2A_W03Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
E_2A_W05Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z problematyką planowania i zagospodarowania obiektów spełniających funkcje turystyczne.
C-2Teoretyczna znajomość procedur i dokumentów planistycznych w zakresie turystyki na poziomie województwa, powiatu i gminy.
C-3Zasady prowadzenie gospodarki turystycznej w zależności od lokalizacji.
Treści programoweT-K-9Turystyka i wypoczynek na terenach leśnych i obszarach chronionych;
T-K-10Czynniki gwarantujące rozwój turystyki krajoznawczej;
T-K-11Przykłady projektów w zakresie gospodarki turystycznej.
T-K-12Kształtowanie kompleksów gospodarki turystycznej i ich wpływ na rozwój regionów;
T-K-13Produkt agroturystyczny jako szansa rozwoju dla obszarów wiejskich
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej;
M-2Prezentacje i prace studentów;
M-3Rozwiązywanie studiów przypadków;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poporawności wykonania studiów przypadków;
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-3Ocena podsumowująca: Ocena uzyskana z zaliczenia;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy z zakresu zrównowazonego rozwoju.
3,0Student posiada wiedze w zakresie zrównowazonego rozwoju w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedze w zakresie zrównowazonego rozwoju w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedze w zakresie zrównowazonego rozwoju w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedze w zakresie zrównowazonego rozwoju w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada wiedze w zakresie zrównowazonego rozwoju w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/2_W06Ma podstawową wiedzę z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym oraz wojewódzkim
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
E_2A_W03Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
E_2A_W04Ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną o wybranych kategoriach tych więzi
E_2A_W05Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z problematyką planowania i zagospodarowania obiektów spełniających funkcje turystyczne.
C-2Teoretyczna znajomość procedur i dokumentów planistycznych w zakresie turystyki na poziomie województwa, powiatu i gminy.
C-3Zasady prowadzenie gospodarki turystycznej w zależności od lokalizacji.
Treści programoweT-K-6Elementy topografii i kartografii w turystyce;
T-K-7Opracowanie koncepcji działania gospodarstwa agroturystycznego w różnych aspektach lokalizacji;
T-K-8Obszary turystyczno - wypoczynkowe w Polsce;
T-K-9Turystyka i wypoczynek na terenach leśnych i obszarach chronionych;
T-K-10Czynniki gwarantujące rozwój turystyki krajoznawczej;
T-K-11Przykłady projektów w zakresie gospodarki turystycznej.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej;
M-2Prezentacje i prace studentów;
M-3Rozwiązywanie studiów przypadków;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poporawności wykonania studiów przypadków;
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowum i wojewódzkim.
3,0Student posiada wiedze z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedze z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu dostatecznym.
4,0Student posiada wiedze z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedze z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu dobrym.
5,0Student posiada wiedze z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/2_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania i formułowania opinii na temat przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz dobierać dane i metody ich analizy
E_2A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać
E_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
E_2A_U05Sprawnie posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z problematyką planowania i zagospodarowania obiektów spełniających funkcje turystyczne.
C-2Teoretyczna znajomość procedur i dokumentów planistycznych w zakresie turystyki na poziomie województwa, powiatu i gminy.
C-3Zasady prowadzenie gospodarki turystycznej w zależności od lokalizacji.
Treści programoweT-K-5Liniowe i punktowe elementy infrastruktury turystycznej;
T-K-6Elementy topografii i kartografii w turystyce;
T-K-7Opracowanie koncepcji działania gospodarstwa agroturystycznego w różnych aspektach lokalizacji;
T-K-8Obszary turystyczno - wypoczynkowe w Polsce;
T-K-9Turystyka i wypoczynek na terenach leśnych i obszarach chronionych;
T-K-10Czynniki gwarantujące rozwój turystyki krajoznawczej;
T-K-11Przykłady projektów w zakresie gospodarki turystycznej.
T-K-15Podstawy formalno – prawne w planowaniu i zagospodarowaniu turystycznym
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej;
M-2Prezentacje i prace studentów;
M-3Rozwiązywanie studiów przypadków;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poporawności wykonania studiów przypadków;
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystac zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,5Student potrafi w stopniu większym niż dostateczny wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,5Student potrafi w stopniu większym niż dobry wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/2_U02Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania i formułowania opinii na temat przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz dobierać dane i metody ich analizy
E_2A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać
E_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z problematyką planowania i zagospodarowania obiektów spełniających funkcje turystyczne.
C-2Teoretyczna znajomość procedur i dokumentów planistycznych w zakresie turystyki na poziomie województwa, powiatu i gminy.
C-3Zasady prowadzenie gospodarki turystycznej w zależności od lokalizacji.
Treści programoweT-K-1Turystyka w dokumentach planistycznych na poziomie kraju, regionu i gminy;
T-K-2Gospodarka turystyczna na terenach miejskich;
T-K-3Rola urządzeń służących uprawianiu ruchu turystycznego, znaczenie infrastruktury pomocniczej;
T-K-4Obszary wypoczynkowo - turystyczne w Polsce, znaczenie pojemności turystycznej w planowaniu;
T-K-5Liniowe i punktowe elementy infrastruktury turystycznej;
T-K-6Elementy topografii i kartografii w turystyce;
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej;
M-2Prezentacje i prace studentów;
M-3Rozwiązywanie studiów przypadków;
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-3Ocena podsumowująca: Ocena uzyskana z zaliczenia;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi posługiwac sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
3,0Student w stopniu dostatecznym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
4,0Student w stopniu dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
4,5Student w stopniu większym niż dobry posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/2_K01Absolwent przygotowany jest do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z problematyką planowania i zagospodarowania obiektów spełniających funkcje turystyczne.
C-2Teoretyczna znajomość procedur i dokumentów planistycznych w zakresie turystyki na poziomie województwa, powiatu i gminy.
C-3Zasady prowadzenie gospodarki turystycznej w zależności od lokalizacji.
Treści programoweT-K-1Turystyka w dokumentach planistycznych na poziomie kraju, regionu i gminy;
T-K-2Gospodarka turystyczna na terenach miejskich;
T-K-3Rola urządzeń służących uprawianiu ruchu turystycznego, znaczenie infrastruktury pomocniczej;
T-K-4Obszary wypoczynkowo - turystyczne w Polsce, znaczenie pojemności turystycznej w planowaniu;
T-K-5Liniowe i punktowe elementy infrastruktury turystycznej;
T-K-6Elementy topografii i kartografii w turystyce;
T-K-7Opracowanie koncepcji działania gospodarstwa agroturystycznego w różnych aspektach lokalizacji;
T-K-8Obszary turystyczno - wypoczynkowe w Polsce;
T-K-9Turystyka i wypoczynek na terenach leśnych i obszarach chronionych;
T-K-10Czynniki gwarantujące rozwój turystyki krajoznawczej;
T-K-11Przykłady projektów w zakresie gospodarki turystycznej.
T-K-12Kształtowanie kompleksów gospodarki turystycznej i ich wpływ na rozwój regionów;
T-K-13Produkt agroturystyczny jako szansa rozwoju dla obszarów wiejskich
T-K-14Wpływ wartości środowiska geograficznego na zagospodarowanie turystyczne regionów
T-K-15Podstawy formalno – prawne w planowaniu i zagospodarowaniu turystycznym
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej;
M-2Prezentacje i prace studentów;
M-3Rozwiązywanie studiów przypadków;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poporawności wykonania studiów przypadków;
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-3Ocena podsumowująca: Ocena uzyskana z zaliczenia;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi pracowac samodzielnie ani w zespole.
3,0Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu dostatecznym.
3,5Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu większym niż dobry.
5,0Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/2_K02Absolwent przygotowany jest do uczenia się przez całe życie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K02Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_2A_K04Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z problematyką planowania i zagospodarowania obiektów spełniających funkcje turystyczne.
C-2Teoretyczna znajomość procedur i dokumentów planistycznych w zakresie turystyki na poziomie województwa, powiatu i gminy.
C-3Zasady prowadzenie gospodarki turystycznej w zależności od lokalizacji.
Treści programoweT-K-1Turystyka w dokumentach planistycznych na poziomie kraju, regionu i gminy;
T-K-2Gospodarka turystyczna na terenach miejskich;
T-K-3Rola urządzeń służących uprawianiu ruchu turystycznego, znaczenie infrastruktury pomocniczej;
T-K-4Obszary wypoczynkowo - turystyczne w Polsce, znaczenie pojemności turystycznej w planowaniu;
T-K-5Liniowe i punktowe elementy infrastruktury turystycznej;
T-K-6Elementy topografii i kartografii w turystyce;
T-K-7Opracowanie koncepcji działania gospodarstwa agroturystycznego w różnych aspektach lokalizacji;
T-K-8Obszary turystyczno - wypoczynkowe w Polsce;
T-K-9Turystyka i wypoczynek na terenach leśnych i obszarach chronionych;
T-K-10Czynniki gwarantujące rozwój turystyki krajoznawczej;
T-K-11Przykłady projektów w zakresie gospodarki turystycznej.
T-K-12Kształtowanie kompleksów gospodarki turystycznej i ich wpływ na rozwój regionów;
T-K-13Produkt agroturystyczny jako szansa rozwoju dla obszarów wiejskich
T-K-14Wpływ wartości środowiska geograficznego na zagospodarowanie turystyczne regionów
T-K-15Podstawy formalno – prawne w planowaniu i zagospodarowaniu turystycznym
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej;
M-2Prezentacje i prace studentów;
M-3Rozwiązywanie studiów przypadków;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poporawności wykonania studiów przypadków;
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-3Ocena podsumowująca: Ocena uzyskana z zaliczenia;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0bsolwent nie jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
3,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu dostatecznym
3,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu większym niż dostateczny
4,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu dobrym
4,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu większym niż dobry
5,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu bardzo dobrym