Wydział Ekonomiczny - Economics (S1)
Sylabus przedmiotu Survey data analysis:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Economics | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Survey data analysis | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zastosowań Matematyki w Ekonomii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Perzyńska <joanna.perzynska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 6 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of economics and descriptive statistics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Students will gain basic knowledge about survey data analysis. |
C-2 | Students will gain the skills in conducting a survey and analyzing its results. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | The purpose and scope of the survey data analysis. | 4 |
T-A-2 | Designing the survey. | 5 |
T-A-3 | Characteristics of sampling techniques. | 5 |
T-A-4 | Sample size in survey data analysis. | 1 |
T-A-5 | Statistical observation methods. | 2 |
T-A-6 | Types of questions and answers. | 4 |
T-A-7 | Questionnaire construction. | 1 |
T-A-8 | Errors in survey data analysis. | 2 |
T-A-9 | Analysis of survey results. | 4 |
T-A-10 | The use of statistical inference methods to generalize the results of the sample to the population. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation in classes. | 30 |
A-A-2 | Preparation of evaluation work. | 10 |
A-A-3 | Studying the literature. | 8 |
A-A-4 | Participation in consultations. | 6 |
A-A-5 | Preparation for colloquium | 4 |
A-A-6 | Colloquium | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Information-problem lecture using multimedia techniques. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Passing in the form of test with one-choice questions and open questions checking theoretical knowledge, ability to formulate conclusions and logical thinking. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Written work based on a problem set by the teacher. |
S-3 | Ocena formująca: Assessment of the student's active participation in the classes. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_O17_W01 The student has knowledge about the design and construction of surveys. | E_1A_W01, E_1A_W06, E_1A_W07 | — | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-5, T-A-6, T-A-8, T-A-9, T-A-10 | M-1 | S-2 |
E_1A_O17_W02 The student has knowledge about errors in the survey and knows the methods of statistical inference used to generalize the results from the sample to the population. | E_1A_W01, E_1A_W06, E_1A_W07, E_1A_W10, E_1A_W12 | — | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-2 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_O17_U01 The student is able to design a questionnaire of survey. | E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U07, E_1A_U11, E_1A_U12, E_1A_U17 | — | C-2 | T-A-6, T-A-8, T-A-9, T-A-10 | M-1 | S-2 |
E_1A_O17_U02 The student is able to conduct a questionnaire survey. | E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U07, E_1A_U08, E_1A_U09, E_1A_U11, E_1A_U12, E_1A_U16, E_1A_U17 | — | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_O17_K01 The student mastered the principles of individual and group work. | E_1A_K02, E_1A_K04, E_1A_K08, E_1A_K01, E_1A_K07 | — | C-2 | T-A-6, T-A-8, T-A-9, T-A-10 | M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_O17_W01 The student has knowledge about the design and construction of surveys. | 2,0 | |
3,0 | The student has minimal knowledge about the design and construction of surveys. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | . | |
E_1A_O17_W02 The student has knowledge about errors in the survey and knows the methods of statistical inference used to generalize the results from the sample to the population. | 2,0 | |
3,0 | The student has minimal knowledge about errors in the survey and knows the methods of statistical inference used to generalize the results from the sample to the population. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_O17_U01 The student is able to design a questionnaire of survey. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to design a questionnaire with the teacher's help. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_1A_O17_U02 The student is able to conduct a questionnaire survey. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to conduct part of the survey stages with the teacher's help. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_O17_K01 The student mastered the principles of individual and group work. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to conduct an individual survey, and with the teacher's help organizes a group research project. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | . |
Literatura podstawowa
- Chambers R., Clark R., An Introduction to Model-Based Survey Sampling with Applications, Oxford University Press, ProQuest Ebook Central, 2012
- Chambers R., Skinner C., Analysis of Survey Data, John Wiley & Sons, 2003
- Bąk I., Markowicz I., Mojsiewicz M., Wawrzyniak K., Formulas and Tables, CeDeWu, Warszawa, 2021
Literatura dodatkowa
- Taylor I., Jelen B., Excel for Marketing Managers, Holy Macro! Books, ProQuest Ebook Central, 2006
- Kaczmarczyk S., Badania marketingowe: podstawy metodyczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2014