Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Economics (S1)

Sylabus przedmiotu Survey data analysis:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Economics
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Survey data analysis
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zastosowań Matematyki w Ekonomii
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Perzyńska <joanna.perzynska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 6

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basic knowledge of economics and descriptive statistics

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Students will gain basic knowledge about survey data analysis.
C-2Students will gain the skills in conducting a survey and analyzing its results.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1The purpose and scope of the survey data analysis.4
T-A-2Designing the survey.5
T-A-3Characteristics of sampling techniques.5
T-A-4Sample size in survey data analysis.1
T-A-5Statistical observation methods.2
T-A-6Types of questions and answers.4
T-A-7Questionnaire construction.1
T-A-8Errors in survey data analysis.2
T-A-9Analysis of survey results.4
T-A-10The use of statistical inference methods to generalize the results of the sample to the population.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Participation in classes.30
A-A-2Preparation of evaluation work.10
A-A-3Studying the literature.8
A-A-4Participation in consultations.6
A-A-5Preparation for colloquium4
A-A-6Colloquium2
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Information-problem lecture using multimedia techniques.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Passing in the form of test with one-choice questions and open questions checking theoretical knowledge, ability to formulate conclusions and logical thinking.
S-2Ocena podsumowująca: Written work based on a problem set by the teacher.
S-3Ocena formująca: Assessment of the student's active participation in the classes.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O17_W01
The student has knowledge about the design and construction of surveys.
E_1A_W01, E_1A_W06, E_1A_W07C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-5, T-A-6, T-A-8, T-A-9, T-A-10M-1S-2
E_1A_O17_W02
The student has knowledge about errors in the survey and knows the methods of statistical inference used to generalize the results from the sample to the population.
E_1A_W01, E_1A_W06, E_1A_W07, E_1A_W10, E_1A_W12C-1, C-2T-A-1, T-A-2M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O17_U01
The student is able to design a questionnaire of survey.
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U07, E_1A_U11, E_1A_U12, E_1A_U17C-2T-A-6, T-A-8, T-A-9, T-A-10M-1S-2
E_1A_O17_U02
The student is able to conduct a questionnaire survey.
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U07, E_1A_U08, E_1A_U09, E_1A_U11, E_1A_U12, E_1A_U16, E_1A_U17C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O17_K01
The student mastered the principles of individual and group work.
E_1A_K02, E_1A_K04, E_1A_K08, E_1A_K01, E_1A_K07C-2T-A-6, T-A-8, T-A-9, T-A-10M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_O17_W01
The student has knowledge about the design and construction of surveys.
2,0
3,0The student has minimal knowledge about the design and construction of surveys.
3,5
4,0
4,5
5,0.
E_1A_O17_W02
The student has knowledge about errors in the survey and knows the methods of statistical inference used to generalize the results from the sample to the population.
2,0
3,0The student has minimal knowledge about errors in the survey and knows the methods of statistical inference used to generalize the results from the sample to the population.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_O17_U01
The student is able to design a questionnaire of survey.
2,0
3,0The student is able to design a questionnaire with the teacher's help.
3,5
4,0
4,5
5,0
E_1A_O17_U02
The student is able to conduct a questionnaire survey.
2,0
3,0The student is able to conduct part of the survey stages with the teacher's help.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_O17_K01
The student mastered the principles of individual and group work.
2,0
3,0The student is able to conduct an individual survey, and with the teacher's help organizes a group research project.
3,5
4,0
4,5
5,0.

Literatura podstawowa

  1. Chambers R., Clark R., An Introduction to Model-Based Survey Sampling with Applications, Oxford University Press, ProQuest Ebook Central, 2012
  2. Chambers R., Skinner C., Analysis of Survey Data, John Wiley & Sons, 2003
  3. Bąk I., Markowicz I., Mojsiewicz M., Wawrzyniak K., Formulas and Tables, CeDeWu, Warszawa, 2021

Literatura dodatkowa

  1. Taylor I., Jelen B., Excel for Marketing Managers, Holy Macro! Books, ProQuest Ebook Central, 2006
  2. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe: podstawy metodyczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2014

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1The purpose and scope of the survey data analysis.4
T-A-2Designing the survey.5
T-A-3Characteristics of sampling techniques.5
T-A-4Sample size in survey data analysis.1
T-A-5Statistical observation methods.2
T-A-6Types of questions and answers.4
T-A-7Questionnaire construction.1
T-A-8Errors in survey data analysis.2
T-A-9Analysis of survey results.4
T-A-10The use of statistical inference methods to generalize the results of the sample to the population.2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Participation in classes.30
A-A-2Preparation of evaluation work.10
A-A-3Studying the literature.8
A-A-4Participation in consultations.6
A-A-5Preparation for colloquium4
A-A-6Colloquium2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_O17_W01The student has knowledge about the design and construction of surveys.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W06Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
E_1A_W07Ma podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych (w tym matematyki, statystyki, ekonometrii i teorii podejmowania decyzji) i zna przykłady ich zastosowań w praktyce gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Students will gain basic knowledge about survey data analysis.
C-2Students will gain the skills in conducting a survey and analyzing its results.
Treści programoweT-A-1The purpose and scope of the survey data analysis.
T-A-2Designing the survey.
T-A-3Characteristics of sampling techniques.
T-A-5Statistical observation methods.
T-A-6Types of questions and answers.
T-A-8Errors in survey data analysis.
T-A-9Analysis of survey results.
T-A-10The use of statistical inference methods to generalize the results of the sample to the population.
Metody nauczaniaM-1Information-problem lecture using multimedia techniques.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Written work based on a problem set by the teacher.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student has minimal knowledge about the design and construction of surveys.
3,5
4,0
4,5
5,0.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_O17_W02The student has knowledge about errors in the survey and knows the methods of statistical inference used to generalize the results from the sample to the population.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W06Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
E_1A_W07Ma podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych (w tym matematyki, statystyki, ekonometrii i teorii podejmowania decyzji) i zna przykłady ich zastosowań w praktyce gospodarczej
E_1A_W10Zna podstawowe koncepcje i metody zarządzania procesami gospodarczymi i kapitałem ludzkim, rozumie powiązania między obszarami i funkcjami zarządzania w podmiotach społeczno-gospodarczych
E_1A_W12Ma podstawową wiedzę o metodach analizy ekonomiczno-finansowej oraz planowania
Cel przedmiotuC-1Students will gain basic knowledge about survey data analysis.
C-2Students will gain the skills in conducting a survey and analyzing its results.
Treści programoweT-A-1The purpose and scope of the survey data analysis.
T-A-2Designing the survey.
Metody nauczaniaM-1Information-problem lecture using multimedia techniques.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Written work based on a problem set by the teacher.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student has minimal knowledge about errors in the survey and knows the methods of statistical inference used to generalize the results from the sample to the population.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_O17_U01The student is able to design a questionnaire of survey.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
E_1A_U07Rozwiązuje problemy makro-i mikroekonomiczne z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych
E_1A_U11Analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
E_1A_U12Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
E_1A_U17Potrafi wykorzystać technologie teleinformatyczne (ICT)
Cel przedmiotuC-2Students will gain the skills in conducting a survey and analyzing its results.
Treści programoweT-A-6Types of questions and answers.
T-A-8Errors in survey data analysis.
T-A-9Analysis of survey results.
T-A-10The use of statistical inference methods to generalize the results of the sample to the population.
Metody nauczaniaM-1Information-problem lecture using multimedia techniques.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Written work based on a problem set by the teacher.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student is able to design a questionnaire with the teacher's help.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_O17_U02The student is able to conduct a questionnaire survey.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
E_1A_U07Rozwiązuje problemy makro-i mikroekonomiczne z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych
E_1A_U08Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii
E_1A_U09Potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod badawczych
E_1A_U11Analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
E_1A_U12Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
E_1A_U16Potrafi dostrzec trendy w gospodarce, w tym wykorzystać zasady rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym
E_1A_U17Potrafi wykorzystać technologie teleinformatyczne (ICT)
Cel przedmiotuC-1Students will gain basic knowledge about survey data analysis.
C-2Students will gain the skills in conducting a survey and analyzing its results.
Treści programoweT-A-1The purpose and scope of the survey data analysis.
T-A-2Designing the survey.
T-A-3Characteristics of sampling techniques.
Metody nauczaniaM-1Information-problem lecture using multimedia techniques.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Written work based on a problem set by the teacher.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student is able to conduct part of the survey stages with the teacher's help.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_O17_K01The student mastered the principles of individual and group work.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K02Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K04Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
E_1A_K08Podejmowania odpowiedzialności za swoje zadania oraz zespołu, którym kieruje
E_1A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K07Skutecznej realizacji postawionych zadań z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych
Cel przedmiotuC-2Students will gain the skills in conducting a survey and analyzing its results.
Treści programoweT-A-6Types of questions and answers.
T-A-8Errors in survey data analysis.
T-A-9Analysis of survey results.
T-A-10The use of statistical inference methods to generalize the results of the sample to the population.
Metody nauczaniaM-1Information-problem lecture using multimedia techniques.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Written work based on a problem set by the teacher.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student is able to conduct an individual survey, and with the teacher's help organizes a group research project.
3,5
4,0
4,5
5,0.