Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Economics (S1)
specjalność: Accounting and Finance in Economic Entities

Sylabus przedmiotu Fundamentals of Marketing:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Economics
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Fundamentals of Marketing
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 5 1,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 20 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1none

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Gaining knowledge about marketing principles and tools
C-2Gaining knowledge on how to effectively use marketing tools in business operations

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1The advantages and disadvantages of marketing2
T-A-2Marketing environment3
T-A-3Market segmentation2
T-A-4Marketing research - outline2
T-A-5Product - fortification3
T-A-6Price as a marketing tool2
T-A-7General distribution characteristics2
T-A-8Selected promotion tools - advertising and public relations4
20
wykłady
T-W-1The essence and importance of marketing1
T-W-2Principles and kinds of marketing1
T-W-3Market segmentation1
T-W-4Product - concept, types, life cycle1
T-W-5General characteristics of promotion1
5

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1participation in classes20
A-A-2preparation for colloquium2
A-A-3Consultation6
A-A-4Colloquium2
30
wykłady
A-W-1participation in classes5
A-W-2preparation for exam10
A-W-3Preparation of individual work - SWOT analysis8
A-W-4Group work preparation - product5
A-W-5Consultation2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Problem lecture
M-2Case study
M-3Groups work
M-4Didactic discussion

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Preparing an individual project during classes
S-2Ocena formująca: Written work - group and presentation during classes
S-3Ocena podsumowująca: Exam

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_E5_W01
should define marketing
E_1A_W15C-1T-W-1, T-W-2M-1, M-4S-1, S-3
E_1A_E5_W02
should enumarate elements of marketing mix, as well as marketing environment of business
E_1A_W15C-1T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8M-1, M-2S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_E5_U01
should prepare a market segmentation plan
E_1A_U18C-2T-W-2, T-A-3M-1, M-3S-2
E_1A_E5_U02
should perceive marketing tools as a source of potential company successes
E_1A_U04, E_1A_U08C-1, C-2T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-7M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_E5_K01
should be aware of the need to observe the surrounding and learn from the change
E_1A_K02, E_1A_K05C-1, C-2T-W-2, T-A-1, T-A-2M-1, M-2, M-4S-1, S-2, S-3
E_1A_E5_K02
should understand the role of well-organized marketing in business
E_1A_K02, E_1A_K04C-1, C-2T-A-2, T-A-3M-1, M-2, M-3S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_E5_W01
should define marketing
2,0
3,0should define marketing by providing basic elements of definition
3,5
4,0
4,5
5,0
E_1A_E5_W02
should enumarate elements of marketing mix, as well as marketing environment of business
2,0
3,0the student enumarate elements in the 4P classic concept
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_E5_U01
should prepare a market segmentation plan
2,0
3,0student is able to identify potential target groups of activities
3,5
4,0
4,5
5,0
E_1A_E5_U02
should perceive marketing tools as a source of potential company successes
2,0
3,0student should explain the essence of innovation in product implementation
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_E5_K01
should be aware of the need to observe the surrounding and learn from the change
2,0
3,0should be aware of the need to observe the surrounding and learn from the changes
3,5
4,0
4,5
5,0
E_1A_E5_K02
should understand the role of well-organized marketing in business
2,0
3,0should understand the role of well-organized marketing in business
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Ph. Kotler, Gary Armstrong, Lloyd C. Harris, Hongwei He, Principles of Marketing (European edition), Pearson Education, 2019, 8, ISBN-13: ‎ 978-1292269566
  2. Jennifer Rowley, Information Marketing, Taylor & Francis Group, 2006, access through the main library - https://ebookcentral.proquest.com/lib/zutszczecin-ebooks/detail.action?docID=429835&query=marketing

Literatura dodatkowa

  1. Evans, Dave; Bratton, Susan, Social Media Marketing : An Hour a Day, John Wiley & Sons, Incorporated, London, 2008, ISBN - 9780470344026

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1The advantages and disadvantages of marketing2
T-A-2Marketing environment3
T-A-3Market segmentation2
T-A-4Marketing research - outline2
T-A-5Product - fortification3
T-A-6Price as a marketing tool2
T-A-7General distribution characteristics2
T-A-8Selected promotion tools - advertising and public relations4
20

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1The essence and importance of marketing1
T-W-2Principles and kinds of marketing1
T-W-3Market segmentation1
T-W-4Product - concept, types, life cycle1
T-W-5General characteristics of promotion1
5

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1participation in classes20
A-A-2preparation for colloquium2
A-A-3Consultation6
A-A-4Colloquium2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1participation in classes5
A-W-2preparation for exam10
A-W-3Preparation of individual work - SWOT analysis8
A-W-4Group work preparation - product5
A-W-5Consultation2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_E5_W01should define marketing
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W15Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystującej wiedzę z zakresu ekonomii
Cel przedmiotuC-1Gaining knowledge about marketing principles and tools
Treści programoweT-W-1The essence and importance of marketing
T-W-2Principles and kinds of marketing
Metody nauczaniaM-1Problem lecture
M-4Didactic discussion
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Preparing an individual project during classes
S-3Ocena podsumowująca: Exam
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0should define marketing by providing basic elements of definition
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_E5_W02should enumarate elements of marketing mix, as well as marketing environment of business
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W15Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystującej wiedzę z zakresu ekonomii
Cel przedmiotuC-1Gaining knowledge about marketing principles and tools
Treści programoweT-A-5Product - fortification
T-A-6Price as a marketing tool
T-A-7General distribution characteristics
T-A-8Selected promotion tools - advertising and public relations
Metody nauczaniaM-1Problem lecture
M-2Case study
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Exam
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0the student enumarate elements in the 4P classic concept
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_E5_U01should prepare a market segmentation plan
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U18Potrafi oceniać swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
Cel przedmiotuC-2Gaining knowledge on how to effectively use marketing tools in business operations
Treści programoweT-W-2Principles and kinds of marketing
T-A-3Market segmentation
Metody nauczaniaM-1Problem lecture
M-3Groups work
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Written work - group and presentation during classes
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student is able to identify potential target groups of activities
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_E5_U02should perceive marketing tools as a source of potential company successes
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
E_1A_U08Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii
Cel przedmiotuC-1Gaining knowledge about marketing principles and tools
C-2Gaining knowledge on how to effectively use marketing tools in business operations
Treści programoweT-W-3Market segmentation
T-W-4Product - concept, types, life cycle
T-W-5General characteristics of promotion
T-A-7General distribution characteristics
Metody nauczaniaM-1Problem lecture
M-2Case study
M-3Groups work
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Preparing an individual project during classes
S-2Ocena formująca: Written work - group and presentation during classes
S-3Ocena podsumowująca: Exam
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student should explain the essence of innovation in product implementation
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_E5_K01should be aware of the need to observe the surrounding and learn from the change
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K02Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K05Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Gaining knowledge about marketing principles and tools
C-2Gaining knowledge on how to effectively use marketing tools in business operations
Treści programoweT-W-2Principles and kinds of marketing
T-A-1The advantages and disadvantages of marketing
T-A-2Marketing environment
Metody nauczaniaM-1Problem lecture
M-2Case study
M-4Didactic discussion
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Preparing an individual project during classes
S-2Ocena formująca: Written work - group and presentation during classes
S-3Ocena podsumowująca: Exam
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0should be aware of the need to observe the surrounding and learn from the changes
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_E5_K02should understand the role of well-organized marketing in business
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K02Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K04Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Cel przedmiotuC-1Gaining knowledge about marketing principles and tools
C-2Gaining knowledge on how to effectively use marketing tools in business operations
Treści programoweT-A-2Marketing environment
T-A-3Market segmentation
Metody nauczaniaM-1Problem lecture
M-2Case study
M-3Groups work
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Written work - group and presentation during classes
S-3Ocena podsumowująca: Exam
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0should understand the role of well-organized marketing in business
3,5
4,0
4,5
5,0