Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Inżynieria środowiska (S1)

Sylabus przedmiotu Szkolenie adaptacyjne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Szkolenie adaptacyjne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ogrzewnictwa, Wentylacji i Ciepłownictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Dorota Leciej-Pirczewska <Dorota.Leciej-Pirczewska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 5 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1-

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem szkolenia, jest ułatwienie osobom rozpoczynającym studia na WBiA/ZUT w Szczecinie adaptacji w nowych warunkach, zapoznanie z przepisami obowiązującymi na uczelni, a także przekazanie informacji na temat możliwości rozwijania swoich zainteresowań.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Przedstawienie władz uczelni i wydzialu. Godziny pracy dziekanatu. Przedstawinie pracowników dziekanatu. Komunikaty związane z funkcjonowaniem wydzialu i uczelni, w tym biblioteki.Prezentacja Samorządu Studenckiego. System stypendialny.1
T-W-2Okres roliczeniowy (egzaminy, zaliczenia, konsultacje). Omówinie systemu ocen, pkt. ECTS. Regulamin Studiów1
T-W-3Praktyki. Programy wymiany studenckiej.1
T-W-4Omówienie sposobów komunikacji w relacjach: student-dziekanat-dziekan.1
T-W-5Przedstawienie władz uczelni i wydzialu. Godziny pracy dziekanatu. Przedstawinie pracowników dziekanatu. Komunikaty związane z funkcjonowaniem wydziału i uczelni, w tym biblioteki. Prezentacja Samorządu Studenckiego. System stypendialny.1
5

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: zaliczenie na podstawie obecności

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_S1/W/03_W01
Ma wiedzę dotyczącą zasad panujących na uczelni wyższej, systemu kształcenia oraz zwyczajów akademickich
IS_1A_W27C-1T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_S1/W/03_U01
Potrafi postępować zgodnie z obowiązującym Regulaminem Studiów, normami społecznymi, zasadami etyki, BHP oraz zwyczajami akademickimi
IS_1A_U23C-1T-W-3, T-W-4, T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_S1/W/03_K01
Student jest gotów do przejęcia odpowiedzialności za pracę własną, a także gotów do działania w sposób profesjonalny oraz przestrzegania zasad etyki zawodowej
IS_1A_K04, IS_1A_K05C-1T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1S-1
IS_1A_S1/W/03_K02
Jest gotów do podjęcia pracy w zespole, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i realizowane zadania w zespole, także zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
IS_1A_K03, IS_1A_K04, IS_1A_K05, IS_1A_K01C-1T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IS_1A_S1/W/03_W01
Ma wiedzę dotyczącą zasad panujących na uczelni wyższej, systemu kształcenia oraz zwyczajów akademickich
2,0
3,0zaliczenie na podstawie obecności na "zal"
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IS_1A_S1/W/03_U01
Potrafi postępować zgodnie z obowiązującym Regulaminem Studiów, normami społecznymi, zasadami etyki, BHP oraz zwyczajami akademickimi
2,0
3,0zaliczenie na podstawie obecności na "zal"
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IS_1A_S1/W/03_K01
Student jest gotów do przejęcia odpowiedzialności za pracę własną, a także gotów do działania w sposób profesjonalny oraz przestrzegania zasad etyki zawodowej
2,0
3,0Zaliczenie na podstawie obecności na "zal"
3,5
4,0
4,5
5,0
IS_1A_S1/W/03_K02
Jest gotów do podjęcia pracy w zespole, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i realizowane zadania w zespole, także zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
2,0
3,0Zaliczenie na podstawie obecności na "zal"
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Regulamin Studiów, Szczecin
  2. Statut ZUT, Szczecin
  3. Kodeks etyki
  4. Uchwała Senatu ZUT w sprawie zasad pobierania opłat za kształcenie na studiach, opłat za usługi edukacyjne świadczone przez ZUT w Szczecinie oraz trybu i warunków zwalniania z tych opłat

Literatura dodatkowa

  1. www.zut.edu.pl
  2. www.wbia.zut.edu.pl

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przedstawienie władz uczelni i wydzialu. Godziny pracy dziekanatu. Przedstawinie pracowników dziekanatu. Komunikaty związane z funkcjonowaniem wydzialu i uczelni, w tym biblioteki.Prezentacja Samorządu Studenckiego. System stypendialny.1
T-W-2Okres roliczeniowy (egzaminy, zaliczenia, konsultacje). Omówinie systemu ocen, pkt. ECTS. Regulamin Studiów1
T-W-3Praktyki. Programy wymiany studenckiej.1
T-W-4Omówienie sposobów komunikacji w relacjach: student-dziekanat-dziekan.1
T-W-5Przedstawienie władz uczelni i wydzialu. Godziny pracy dziekanatu. Przedstawinie pracowników dziekanatu. Komunikaty związane z funkcjonowaniem wydziału i uczelni, w tym biblioteki. Prezentacja Samorządu Studenckiego. System stypendialny.1
5
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/W/03_W01Ma wiedzę dotyczącą zasad panujących na uczelni wyższej, systemu kształcenia oraz zwyczajów akademickich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_W27Zna system kształcenia na uczelni wyższej, rozumie zasady jej funkcjonowania i zwyczaje akademickie
Cel przedmiotuC-1Celem szkolenia, jest ułatwienie osobom rozpoczynającym studia na WBiA/ZUT w Szczecinie adaptacji w nowych warunkach, zapoznanie z przepisami obowiązującymi na uczelni, a także przekazanie informacji na temat możliwości rozwijania swoich zainteresowań.
Treści programoweT-W-3Praktyki. Programy wymiany studenckiej.
T-W-2Okres roliczeniowy (egzaminy, zaliczenia, konsultacje). Omówinie systemu ocen, pkt. ECTS. Regulamin Studiów
T-W-4Omówienie sposobów komunikacji w relacjach: student-dziekanat-dziekan.
T-W-1Przedstawienie władz uczelni i wydzialu. Godziny pracy dziekanatu. Przedstawinie pracowników dziekanatu. Komunikaty związane z funkcjonowaniem wydzialu i uczelni, w tym biblioteki.Prezentacja Samorządu Studenckiego. System stypendialny.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie na podstawie obecności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zaliczenie na podstawie obecności na "zal"
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/W/03_U01Potrafi postępować zgodnie z obowiązującym Regulaminem Studiów, normami społecznymi, zasadami etyki, BHP oraz zwyczajami akademickimi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_U23Zarówno w trakcie studiów jak i pracy zawodowej potrafi postępować w zgodzie z zasadami etyki, BHP, ochrony p-poż, obowiązującego prawa i normami społecznymi, w tym również zwyczajami akademickimi
Cel przedmiotuC-1Celem szkolenia, jest ułatwienie osobom rozpoczynającym studia na WBiA/ZUT w Szczecinie adaptacji w nowych warunkach, zapoznanie z przepisami obowiązującymi na uczelni, a także przekazanie informacji na temat możliwości rozwijania swoich zainteresowań.
Treści programoweT-W-3Praktyki. Programy wymiany studenckiej.
T-W-4Omówienie sposobów komunikacji w relacjach: student-dziekanat-dziekan.
T-W-2Okres roliczeniowy (egzaminy, zaliczenia, konsultacje). Omówinie systemu ocen, pkt. ECTS. Regulamin Studiów
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie na podstawie obecności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zaliczenie na podstawie obecności na "zal"
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/W/03_K01Student jest gotów do przejęcia odpowiedzialności za pracę własną, a także gotów do działania w sposób profesjonalny oraz przestrzegania zasad etyki zawodowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_K04Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści oraz efektów swojej pracy
IS_1A_K05Jest gotów do działania w sposób profesjonalny i podejmowania etycznych aspektów związanych z własną pracą i etosem zawodu
Cel przedmiotuC-1Celem szkolenia, jest ułatwienie osobom rozpoczynającym studia na WBiA/ZUT w Szczecinie adaptacji w nowych warunkach, zapoznanie z przepisami obowiązującymi na uczelni, a także przekazanie informacji na temat możliwości rozwijania swoich zainteresowań.
Treści programoweT-W-2Okres roliczeniowy (egzaminy, zaliczenia, konsultacje). Omówinie systemu ocen, pkt. ECTS. Regulamin Studiów
T-W-3Praktyki. Programy wymiany studenckiej.
T-W-4Omówienie sposobów komunikacji w relacjach: student-dziekanat-dziekan.
T-W-5Przedstawienie władz uczelni i wydzialu. Godziny pracy dziekanatu. Przedstawinie pracowników dziekanatu. Komunikaty związane z funkcjonowaniem wydziału i uczelni, w tym biblioteki. Prezentacja Samorządu Studenckiego. System stypendialny.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie na podstawie obecności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zaliczenie na podstawie obecności na "zal"
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/W/03_K02Jest gotów do podjęcia pracy w zespole, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i realizowane zadania w zespole, także zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_K03Jest gotów do przestrzegania i upowszechniania wzorów właściwego postępowania w środowisku pracy i poza nim
IS_1A_K04Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści oraz efektów swojej pracy
IS_1A_K05Jest gotów do działania w sposób profesjonalny i podejmowania etycznych aspektów związanych z własną pracą i etosem zawodu
IS_1A_K01Jest gotów do samodzielnego podejmowania niezależnych prac, wykazując się właściwą organizacją pracy także w przypadku pracy w zespole
Cel przedmiotuC-1Celem szkolenia, jest ułatwienie osobom rozpoczynającym studia na WBiA/ZUT w Szczecinie adaptacji w nowych warunkach, zapoznanie z przepisami obowiązującymi na uczelni, a także przekazanie informacji na temat możliwości rozwijania swoich zainteresowań.
Treści programoweT-W-1Przedstawienie władz uczelni i wydzialu. Godziny pracy dziekanatu. Przedstawinie pracowników dziekanatu. Komunikaty związane z funkcjonowaniem wydzialu i uczelni, w tym biblioteki.Prezentacja Samorządu Studenckiego. System stypendialny.
T-W-3Praktyki. Programy wymiany studenckiej.
T-W-2Okres roliczeniowy (egzaminy, zaliczenia, konsultacje). Omówinie systemu ocen, pkt. ECTS. Regulamin Studiów
T-W-4Omówienie sposobów komunikacji w relacjach: student-dziekanat-dziekan.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie na podstawie obecności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zaliczenie na podstawie obecności na "zal"
3,5
4,0
4,5
5,0