Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Civil Engineering (S2)

Sylabus przedmiotu Complex Concrete Structures II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Civil Engineering
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Complex Concrete Structures II
Specjalność Engineering Structures
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu
Nauczyciel odpowiedzialny Włodzimierz Kiernożycki <Wlodzimierz.Kiernozycki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Brzozowski <Piotr.Brzozowski@zut.edu.pl>, Professor Visiting <Visiting@zut.edu.pl>, Adam Zieliński <Adam.Zielinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 30 2,00,50egzamin
projektyP2 30 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Passed Complex Concrete Structures course

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ability to design complex engineering structures
C-2Identification of static diagrams, complex load diagrams, application of unusual methods of structure analysis

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Individual design of a selected type of structure: tank, shell structure, load specification, static calculations, dimensioning of elements, structural drawings30
30
wykłady
T-W-1General considerations: safety and durability of structures2
T-W-2Spatial structures – static diagrams and designing rules: arches, shell structures, plates, tanks, bunkers, silo24
T-W-3Structural integrity and failure of reinforced concrete structures: cracking, deflection, corrosion, safety and reinforcement of structures4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Participation in classes30
A-P-2Individual preparation of design assignment20
A-P-3Participation in consultations4
A-P-4Preparation for grading5
A-P-5Controlled Assessment1
60
wykłady
A-W-1Participation in classes30
A-W-2Lecture preparation – literature study23
A-W-3Preparation for the exam4
A-W-4Taking an exam3
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture
M-2Project

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Written exam
S-2Ocena podsumowująca: Coursework assessment

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B-A_2A_ES/D/09_W01
Knows and understands: identification of static diagrams and loads in complex concrete structures, rules for designing spatial structures, durability and structural safety issues
B-A_2A_W05, B-A_2A_W06, B-A_2A_W08, B-A_2A_W10C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B-A_2A_ES/D/09_U01
Can design complex concrete structures and prepares design drawings
B-A_2A_U15, B-A_2A_U21, B-A_2A_U08, B-A_2A_U17C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-P-1M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B-A_2A_ES/D/09_K01
Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics
B-A_2A_K05, B-A_2A_K06, B-A_2A_K01C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B-A_2A_ES/D/09_W01
Knows and understands: identification of static diagrams and loads in complex concrete structures, rules for designing spatial structures, durability and structural safety issues
2,0
3,0Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B-A_2A_ES/D/09_U01
Can design complex concrete structures and prepares design drawings
2,0
3,0Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B-A_2A_ES/D/09_K01
Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics
2,0
3,0Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Giandomenico Toniolo, Marco di Prisco, Michele Win Tai Mak, Reinforced Concrete Design to Eurocode 2, Springer Verlag GmbH, 2017
  2. W. H. Mosley, Reinforced Concrete Design, PALGRAVE MACMILLAN, 2012
  3. Millais, Malcolm, Building structures : from concepts to design, Spon Press, New York, 2005
  4. MacGregor, James Grierson, Reinforced concrete : mechanics and design, Pearson Prentice Hall, 2006
  5. A. M. Neville, Properties of concrete, London, 2011
  6. Starosolski W., Konstrukcje żelbetowe, według EC2 t. I-V, PWN, Warszawa, 2011
  7. EN 1992-1-1, Eurocode2 :Design of concrete structures - Part 1-1:General rules and rules for buildings, 2010
  8. EN 1992-3, Eurocode 2 - Design of conrete structures - Part 3: Liquid retainig and contaiment structures, 2006

Literatura dodatkowa

  1. EN 1990, Eurocode - Basic of structural design, 2002
  2. P. Brzozowski, E. Horszczaruk, K. Hrabiuk, The influence of natural and nano-additives on early strength of cement mortars, Procedia Engineering, 2017, Tom: 172, s. 127–134

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Individual design of a selected type of structure: tank, shell structure, load specification, static calculations, dimensioning of elements, structural drawings30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1General considerations: safety and durability of structures2
T-W-2Spatial structures – static diagrams and designing rules: arches, shell structures, plates, tanks, bunkers, silo24
T-W-3Structural integrity and failure of reinforced concrete structures: cracking, deflection, corrosion, safety and reinforcement of structures4
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Participation in classes30
A-P-2Individual preparation of design assignment20
A-P-3Participation in consultations4
A-P-4Preparation for grading5
A-P-5Controlled Assessment1
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in classes30
A-W-2Lecture preparation – literature study23
A-W-3Preparation for the exam4
A-W-4Taking an exam3
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB-A_2A_ES/D/09_W01Knows and understands: identification of static diagrams and loads in complex concrete structures, rules for designing spatial structures, durability and structural safety issues
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_W05Has theory-based, detailed knowledge related to selected issues in civil engineering
B-A_2A_W06Has advanced knowledge related to key issues within the scope of the selected specialisation
B-A_2A_W08Knows the principles of constructing and dimensioning of the elements of complex constructions and building structures
B-A_2A_W10Has knowledge concerning technical standards and norms within the scope of the specialisation studied
Cel przedmiotuC-1Ability to design complex engineering structures
C-2Identification of static diagrams, complex load diagrams, application of unusual methods of structure analysis
Treści programoweT-W-1General considerations: safety and durability of structures
T-W-2Spatial structures – static diagrams and designing rules: arches, shell structures, plates, tanks, bunkers, silo
T-W-3Structural integrity and failure of reinforced concrete structures: cracking, deflection, corrosion, safety and reinforcement of structures
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Written exam
S-2Ocena podsumowująca: Coursework assessment
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB-A_2A_ES/D/09_U01Can design complex concrete structures and prepares design drawings
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_U15Is able to assess and prepare a summary of loads acting on building structures
B-A_2A_U21Is able to dimension construction details in various building structures depending on the specialisation studied
B-A_2A_U08Is able to prepare technical documentation in the environment of selected CAD programmes
B-A_2A_U17Is able to perform a classic static analysis of surface constructions
Cel przedmiotuC-1Ability to design complex engineering structures
C-2Identification of static diagrams, complex load diagrams, application of unusual methods of structure analysis
Treści programoweT-W-1General considerations: safety and durability of structures
T-W-2Spatial structures – static diagrams and designing rules: arches, shell structures, plates, tanks, bunkers, silo
T-W-3Structural integrity and failure of reinforced concrete structures: cracking, deflection, corrosion, safety and reinforcement of structures
T-P-1Individual design of a selected type of structure: tank, shell structure, load specification, static calculations, dimensioning of elements, structural drawings
Metody nauczaniaM-2Project
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Coursework assessment
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB-A_2A_ES/D/09_K01Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_K05Is able to think and act in a creative and enterprising manner.
B-A_2A_K06Is aware of the need to improve professional and personal competences; extends and develops alone the knowledge within the scope of modern processes, technologies and management methods in civil engineering.
B-A_2A_K01Is able to professionally define, classify and apply the priorities used for accomplishment of an undertaken engineering task.
Cel przedmiotuC-1Ability to design complex engineering structures
C-2Identification of static diagrams, complex load diagrams, application of unusual methods of structure analysis
Treści programoweT-W-1General considerations: safety and durability of structures
T-W-2Spatial structures – static diagrams and designing rules: arches, shell structures, plates, tanks, bunkers, silo
T-W-3Structural integrity and failure of reinforced concrete structures: cracking, deflection, corrosion, safety and reinforcement of structures
T-P-1Individual design of a selected type of structure: tank, shell structure, load specification, static calculations, dimensioning of elements, structural drawings
Metody nauczaniaM-1Lecture
M-2Project
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Written exam
S-2Ocena podsumowująca: Coursework assessment
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics
3,5
4,0
4,5
5,0