Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe03:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe03 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krystyna Araszkiewicz <Krystyna.Araszkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań wstępnych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie zasad opracowania wyników pracy badawczej i zasad pisania prac dyplomowych |
C-2 | Uzyskanie umiejętności korzystania z technik informacyjnych i metod analitycznych związanych z badaniem zagadnień organizacji i zarządzania |
C-3 | Uzyskanie wiedzy z zakresu praw autorskich i etyki zawodowej |
C-4 | Nabycie umiejętności przygotowania i przeprowadzenia prezentacji z zakresu tematyki pracy dyplomowej i tematyki dowolnej związanej z zarządzaniem przedsięwzięciami budowlanymi |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Procedura dyplomowania obowiązująca na WBiIŚ ZUT w Szczecinie - omówienie formalnych założeń i szczegółowych regulacji związanych z przygotowaniem pracy inżynierskiej i jej obroną oraz zasad obowiązujących w odniesieniu do egzaminu dyplomowego. Omówienie podstawowych metod i narzędzi, które są dostępne na potrzeby pracy inżynierskiej. Omówienie zasad opracowania konspektu pracy dyplomowej i planowania oraz organizacji pracy własnej dyplomanta. | 2 |
T-SD-2 | Omówienie poszczególnych tematów prac dyplomowych, planowanego zakresu poszczególnych opracowań, omówienie celu pracy dyplomowej w odniesieniu do poszczególnych tematów | 2 |
T-SD-3 | Struktura pracy dyplomowej - podział na główne bloki, rozdziały i podrozdziały. Omówienie zasad edycji treści pracy, sposobu numeracji tabel, rysunków, wzorów itp. Zasady doboru i wykorzystania materiałów źródłowych. Omówienie metod odwołania do materiałów źródłowych w treści pracy oraz zasad przygotowania spisu bibliografii. | 4 |
T-SD-4 | Analiza konspektów prac dyplomowych. Omówienie mozliwych metod badań stosowanych w budownictwie. Przedstawienie przykładów zastosowania poszczególnych metod badań i analiz na potrzeby prac dyplomowych z zakresu budownictwa. Omówienie narzędzi informatycznych dostępnych na potrzeby poszczególnych opracowań. | 4 |
T-SD-5 | Prezentacja referatów opracowanych przez studentów uczestniczących w seminarium - referaty porządkujące i poszerzające dotychczasową wiedzę z zakresu organizacji i zarządzania w budownictwie, w tym zarządzania finansowego. Dyskusja przedstawionych zagadnień, rozwijajaca tematykę prezentowaną w referatach. | 8 |
T-SD-6 | Omówienie zagadnienia praw autorskich. Przedstawienie zasad prezentacji pracy dyplomowej. Omówienie technik prezentacji. Zasady komunikacji niewerbalnej podczas prezentacji. | 3 |
T-SD-7 | Prezentacje próbne w ramach przygotowania do obrony pracy dyplomowej. Dyskusja przedstawionych wyników w ramach poszczególnych prac dyplomowych. | 5 |
T-SD-8 | Sposoby prezentacji wyników badań, formułowania wniosków końcowych, zasady opracowania podsumowania pracy dyplomowej. Omówienie możliwości praktycznego zastosowania wyników analiz i badań przeprowadzonych w ramach prac dyplomowych. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Udział w seminarium dyplomowym | 30 |
A-SD-2 | Opracowanie konspektu pracy dyplomowej | 4 |
A-SD-3 | Opracowanie spisu materiałów źródłowych, w tym literatury na potrzeby pracy dyplomowej | 2 |
A-SD-4 | Przygotowanie referatu na wybrany temat poszerzający wiedzę z danej specjalności | 8 |
A-SD-5 | Opracowanie wyników analiz i badań, opracowanie przeglądu literatury, na potrzeby przygotowania prezentacji w ramach próbnej obrony pracy dyplomowej | 8 |
A-SD-6 | Opracowanie ostatecznego spisu treści pracy, spisu literatury, rysunków, tabel, załączników | 2 |
A-SD-7 | Udział w konsultacjach | 4 |
A-SD-8 | Zaliczenie seminarium dyplomowego | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | metoda projektów |
M-3 | metoda przypadków |
M-4 | wykład problemowy |
M-5 | metody praktyczne (prezentacja) |
M-6 | metody praktyczne (seminarium) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: przygotowanie konspektu pracy dyplomowej |
S-2 | Ocena formująca: prezentacja referatu |
S-3 | Ocena formująca: prezentacja opracowywanego zagadnienia i uzyskanych wyników |
S-4 | Ocena podsumowująca: zaliczenie na podstawie prezentacji referatu, prezentacji z realizowanej pracy i aktywności na zajęciach |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE-NL_1A_C/24-3_W01 Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności, zna wymagania w stosunku do pracy dyplomowej, zna zasady i przebieg obrony pracy dyplomowej i egzaminu dyplomowego oraz sposób ustalenia ostatecznego wyniku studiów. Posiada podstawową wiedzę o zagadnieniach organizacyjnych i zarządczych związanych z budownictwem. | BIE-NL_1A_W13, BIE-NL_1A_W17, BIE-NL_1A_W19, BIE-NL_1A_W21, BIE-NL_1A_W23 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-6, T-SD-7, T-SD-8 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE-NL_1A_C/24-3_U01 Potrafi przygotować koncepcję pracy dyplomowej i roboczy plan swojej pracy. Potrafi dokonać wyboru odpowiednich technik i narzędzi do rozwiązywania problemów podjętych w pracy dyplomowej, wykorzystując dostępne technologie informacyjne. Potrafi samodzielnie opracować i przedstawić w formie prawidłowo przygotowanej prezentacji wyniki analiz i badań przeprowadzanych w ramach pracy dyplomowej | BIE-NL_1A_U06, BIE-NL_1A_U08, BIE-NL_1A_U14, BIE-NL_1A_U19, BIE-NL_1A_U21, BIE-NL_1A_U22 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-SD-7, T-SD-8 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE-NL_1A_C/24-3_K01 Student jest gotów do profesjonalnego i etycznego rozwiązania problemu zawartego w podjętej pracy inżynierskiej, w sposób uwzględniający wpływ działalności inżynierskiej na środowisko. | BIE-NL_1A_K02, BIE-NL_1A_K05 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-6, T-SD-7, T-SD-8 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE-NL_1A_C/24-3_W01 Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności, zna wymagania w stosunku do pracy dyplomowej, zna zasady i przebieg obrony pracy dyplomowej i egzaminu dyplomowego oraz sposób ustalenia ostatecznego wyniku studiów. Posiada podstawową wiedzę o zagadnieniach organizacyjnych i zarządczych związanych z budownictwem. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z budownictwa oraz postawową wiedzę o zasadach przygotowania pracy dyplomowej inżynierskiej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE-NL_1A_C/24-3_U01 Potrafi przygotować koncepcję pracy dyplomowej i roboczy plan swojej pracy. Potrafi dokonać wyboru odpowiednich technik i narzędzi do rozwiązywania problemów podjętych w pracy dyplomowej, wykorzystując dostępne technologie informacyjne. Potrafi samodzielnie opracować i przedstawić w formie prawidłowo przygotowanej prezentacji wyniki analiz i badań przeprowadzanych w ramach pracy dyplomowej | 2,0 | |
3,0 | Student posiada minimalną wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z budownictwa oraz minimalną wiedzę o zasadach przygotowania pracy dyplomowej inżynierskiej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE-NL_1A_C/24-3_K01 Student jest gotów do profesjonalnego i etycznego rozwiązania problemu zawartego w podjętej pracy inżynierskiej, w sposób uwzględniający wpływ działalności inżynierskiej na środowisko. | 2,0 | |
3,0 | Student jest gotów do rozwiązania problemu związanego z budownictwem w ramach przygotowania pracy inżynierskiej z zachowaniem profesjonalnego i etycznego podejścia. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | i | |
5,0 |
Literatura podstawowa
- Szablon pracy dyplomowej z wydziałowej strony internetowej, https://wbiis.zut.edu.pl/strona-dla-studentow/dyplomy.html
- Opoka E., Uwagi o pisaniu i redagowaniu prac dyplomowych na studiach technicznych, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 1999
- Pioterek P., Zieleniecka B., Technika pisania prac dyplomowych, Wydaw. Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań, 2004
- Kaczmarek Tadeusz, Poradnik dla studentów piszących pracę licencjacką lub magisterską [online], Warszawa, 2005, Dostępny w Internecie: http://bg.univ.szczecin.pl/pliki/poradnik_dla_studentow.pdf
- aktualna literatura zgodna ze specyfiką prac dyplomowych
Literatura dodatkowa
- aktualne normy, czasopisma techniczne i materiały konferencyjne
- Dixit, S., Choudhary, D., Singh, P., & Araszkiewicz, K., Validation of a Formal Framework Model to Improve On-site Construction Productivity: Indian Scenario., Creative Construction e-Conference 2020, 2020, Budapest University of Technology and Economics
- Cieslewicz, W., Araszkiewicz, K., & Sikora, P., Accident rate as a measure of safety assessment in Polish civil engineering., Safety, 2019, 5 (4)