Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Organizacja i kierowanie budową 1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Organizacja i kierowanie budową 1 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Tracz <Krzysztof.Tracz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | 11 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs z Organizacji przedsiębiorstw budowlanych |
W-2 | Ukończony kurs z Podstaw kosztorysowania robót budowlanych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z procesem przygotowania i wykonania robót budowlanych przez wykonawcę |
C-2 | Umiejętność opracowania harmonogramu robót budowlanych i zagospodarowania placu budowy |
C-3 | Umiejętność oceny zagrożeń przy realizacji robót budowlanych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Dokumenty przekazania placu budowy | 2 |
T-A-2 | Schematy organizacyjne budowy | 2 |
T-A-3 | Przedmiar robót i obliczanie czasu trwania robót | 10 |
T-A-4 | Opracowanie harmonogramu belkowego | 6 |
T-A-5 | harmonogram zatrudnienia | 2 |
T-A-6 | Opracowanie planu BIOZ | 2 |
T-A-7 | Składowiska materiałów na budowie | 2 |
T-A-8 | Projekt zagospodarowania placu budowy | 2 |
T-A-9 | Kolokwium zaliczające | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Aspekty prawne i umowne rozpoczęcia robót na budowie | 5 |
T-W-2 | Procedura mobilizacji i przekazania placu budowy | 4 |
T-W-3 | Planowanie i organizacja infrastruktury technicznej na budowie | 4 |
T-W-4 | Planowanie optymalnej technologii wykonania robót | 2 |
T-W-5 | Szczegółowa identyfikacja zakresu robót - WBS | 2 |
T-W-6 | Zakres uprawnień i odpowiedzialności kluczowych stanowisk Wykonawcy robót na budowie | 2 |
T-W-7 | Plan BiOZ zgodny z wymaganiami prawnymi i technicznymi | 2 |
T-W-8 | Planowanie zasobów ludzkich i sprzętowych niezbędnych do wykonania zakresu umownego robót budowlanych | 5 |
T-W-9 | Harmonogram Gantt`a - terminy węzłowe wykonania robót | 2 |
T-W-10 | Zasada pracy zrównoważonej przy opracowaniu harmonogramu zatrudnienia na budowie | 1 |
T-W-11 | Zakres obowiązków oraz wymogi interpersonalne stawiane kierownikowi budowy. | 1 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w ćwiczeniach | 30 |
A-A-2 | Udział w konsultacjach | 1 |
A-A-3 | Opracowanie materiału- studia literaturowe Samodzielne opracowanie tematów | 9 |
A-A-4 | Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń | 10 |
A-A-5 | Zaliczenie ćwiczeń | 2 |
A-A-6 | Udział w konsultacjach | 8 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Samodzielne analizowanie treści wykładowych oraz rozpoznanie literaturowe | 24 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 25 |
A-W-4 | Egzamin | 3 |
A-W-5 | Udział w konsultacjach | 8 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda przypadków |
M-3 | Metoda sytuacyjna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin testowy z wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE-NL_1A_D/03-1_W01 Zna i rozumie struktury oganizacjyjne budów o różnej skali wielkości, proponuje rozwiązania organizacji i zagospodarowania placu budowy, dobiera metodologię wykonania robót dla różnych projektów. | BIE-NL_1A_W18 | — | — | C-1 | T-A-2, T-W-3, T-W-6, T-W-9, T-W-11 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE-NL_1A_D/03-1_U01 Potrafi obliczać nakłady pracy dla poszczególnych rodzajów robót,planuje pracę grup roboczych na placu budowy, ocenia zagrożenia i podejmuje działania zabezpieczające. | BIE-NL_1A_U13, BIE-NL_1A_U18 | — | — | C-2 | T-A-3, T-W-3, T-W-5 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE-NL_1A_D/03-1_K01 Jest gotów do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w środowisku pracy. Jest odpowiedzialy za wspólnie realizowane zadania. Jest gotów do przestrzegania etyki zawodowej. | BIE-NL_1A_K03, BIE-NL_1A_K04, BIE-NL_1A_K05 | — | — | C-1, C-3 | T-W-6, T-W-9, T-W-11 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE-NL_1A_D/03-1_W01 Zna i rozumie struktury oganizacjyjne budów o różnej skali wielkości, proponuje rozwiązania organizacji i zagospodarowania placu budowy, dobiera metodologię wykonania robót dla różnych projektów. | 2,0 | |
3,0 | Rozwiąuje test w 60% , wskazuje strukture organizacyjną dla okreslonej budowy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE-NL_1A_D/03-1_U01 Potrafi obliczać nakłady pracy dla poszczególnych rodzajów robót,planuje pracę grup roboczych na placu budowy, ocenia zagrożenia i podejmuje działania zabezpieczające. | 2,0 | |
3,0 | Na podstawie katalogów potrafi okreslić nakłady pracy dla robót budowlanych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE-NL_1A_D/03-1_K01 Jest gotów do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w środowisku pracy. Jest odpowiedzialy za wspólnie realizowane zadania. Jest gotów do przestrzegania etyki zawodowej. | 2,0 | |
3,0 | Jest gotów do podjęcia odpowiedzialności za pracę w zespole, wypełnia w stopniu podstawowym określone zadania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Rory Burke, Project Management Planing and Contraction, John Wiley & Sons, 1992
- Andersson C.A.,Miles D., Neale R., Ward J., Site management. Workbook., Ineternational Labour Office, Geneva, 1996
- Praca zbiorowa, English for construction managers and engineering. Part 2: Principles of the management in construction., Poltext, Warszawa, 2008
- Kerzner H., Project Management. A system approach to planning,scheduling and controlling., John Wiley& Sons, Inc. New Jersey, 2003
- Maj T., Organizacja budowy. Podręcznik., Wyd. Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna, Warszawa, 2007
Literatura dodatkowa
- Praca zbiorowa, Zarządzanie budową, Poltext, Warszawa, 2009
- Jaworski M., Podstawy organizacji budowy, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, 2004
- Chudley R., Greeno R., Building construction. Handbook. Incorporating current building&construction regulations, Butterworth- Heinemann, England, 2010
- Chudley R., Greeno R., Construction technology. Pearson education limited., England, 2005