Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S2)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe03:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe03 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Włodzimierz Kiernożycki <Wlodzimierz.Kiernozycki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań wstępnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie studenta do prezentacji problemu zawodowego na forum publicznym i udziału w dyskusji na tematy zawodowe |
C-2 | Nabycie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, zachowania praw autorskich i etyki zawodowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Warunki obrony pracy dyplomowej, sposób prezentacji pracy, egzamin dyplomowy, ocena z obrony pracy dyplomowej i ocena końcowa ze studiów. | 3 |
T-SD-2 | Zakres i treść pracy dyplomowej, podział na rozdziały, forma zewnętrzna pracy dyplomowej, załączniki do pracy dyplomowej, obliczenia i rysunki. Omówienie szablonu pracy dyplomowej z wydziałowej strony internetowej. Strona tytułowa i oświadczenie zgodne z Zarządzeniem Rektora ZUT w Szczecinie, karta dyplomanta obowiązująca na WBiIŚ. Omówienie zasad edytorskich i struktury pracy dyplomowej. | 3 |
T-SD-3 | Wybranie metod laboratoryjnych, badawczych itd. związanych z rozwiązaniem problemu poruszanego w pracy dyplomowej. Sposoby katalogowe porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej, dobór źródeł, tworzenie notatek, spis literatury. Przykłady różnych źródeł literatury, przykłady korzystania z zasobów Internetu. | 3 |
T-SD-4 | Przygotowanie przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. Zasady przygotowania prezentacji, związanej z przygotowaniem referatu na dowolny temat. | 2 |
T-SD-5 | Prezentacje referatów na dowolny temat. Inspirowanie do dyskusji i rozwijanie tematyki poruszonej w referatach. | 11 |
T-SD-6 | Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej. Próbne obrony. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych. | 23 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 45 |
A-SD-2 | Praca samodzielna studenta związana z przygotowaniem referatów | 13 |
A-SD-3 | Przygotowanie prezentacji związanej z pracą dyplomową | 27 |
A-SD-4 | Konsultacje | 2 |
A-SD-5 | Zaliczenie seminarium dyplomowego | 3 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład multimedialny lub problemowy |
M-3 | Metody praktyczne (prezentacja) |
M-4 | Panel dyskusyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena poszczególnych prezentacji i referatów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe na podstawie obecności i aktywności na zajęciach oraz ocen cząstkowych z prezentacji i referat |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_C/05-3_W01 Student zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie. Rozumie zasady ochrony własności przemysłowej oraz zachowania praw autorskich. | B_2A_W02, B_2A_W05, B_2A_W06, B_2A_W13, B_2A_W15 | — | — | C-1, C-2 | T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-6 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_C/05-3_U01 Student potrafi zaprezentować złożone zagadnienie budowlane oraz poprawnie wybrać specjalistyczne narzędzia do projektowania i wykonawstwa konstrukcji oraz obiektów budowlanych. Potrafi pozyskiwać dane bibliograficzne, wyciągać wnioski oraz formułować profesjonalne opinie. | B_2A_U01, B_2A_U03, B_2A_U04, B_2A_U05, B_2A_U11, B_2A_U27 | — | — | C-1, C-2 | T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-6 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_C/05-3_K01 Student jest gotów do podnoszenia kompetecnji zawodowych, a także do prezentowania problemu na forum publicznym oraz obrony podjętych decyzji w sposób profesjonalny. | B_2A_K01, B_2A_K06, B_2A_K07 | — | — | C-1, C-2 | T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-6 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_C/05-3_W01 Student zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie. Rozumie zasady ochrony własności przemysłowej oraz zachowania praw autorskich. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada minimalną wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z budownictwa i opanował w sposób minimalistyczny sposób obowiązujace standardy zestawienia spisu literatury | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_C/05-3_U01 Student potrafi zaprezentować złożone zagadnienie budowlane oraz poprawnie wybrać specjalistyczne narzędzia do projektowania i wykonawstwa konstrukcji oraz obiektów budowlanych. Potrafi pozyskiwać dane bibliograficzne, wyciągać wnioski oraz formułować profesjonalne opinie. | 2,0 | |
3,0 | Student słabo dobiera narzędzia analityczne i numeryczne do rozwiązywania problemu i potrafi zrobić minimalistyczne zestawienie literatury | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_C/05-3_K01 Student jest gotów do podnoszenia kompetecnji zawodowych, a także do prezentowania problemu na forum publicznym oraz obrony podjętych decyzji w sposób profesjonalny. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi samodzielnie przygotować prezentację, przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Rucińska T., Szabon pracy dyplomowej, Wydziałowa strona internetowa, 2018, https://wbiis.zut.edu.pl/strona-dla-studentow/dyplomy.html, 2018
- Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, 2016, 10
- Gambarelli G., Łucki Z., Praca dyplomowa i doktorska: zdobycie promotora, pisanie na komputerze, opracowanie redakcyjne, prezentowanie, publikowanie, CeDeWu, Warszawa, 2018
- Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych : wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa, 2008
- Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich : krótki przewodnik po metodologii pisania pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- Kiernożycki W., Betonowe konstrukcje masywne - Teoria, Wymiarowanie, Realizacja, Polski Cement, Kraków, 2003, ISBN: 83-89478-00-5
- Kiernożycki W., Przerwy dylatacyjne konstrukcji żelbetowych - Uwarunkowania, Kształtowanie, Naprawy, XXIX Ogólnopolskie Warsztaty Pracy Projektanta Konstrukcji, t II str. 213-256, Gliwice, 2014, ISBN: 978-83-930482-1-2
- Kiernożycki W., Błyszko J., Causses of failures of industrial floors and concrete, surfaces-case study, MATEC Web of Conferences, "matec conferences.org", 2019
- Kiernożycki W., Błyszko J., Calorimetric measurements and numerical modelling of the effects of selected chemical admixtures on the development of cement hydration at different temperatures, Cement, Wapno, Beton, Kraków, 2019, 6, Listopad-Grudzień, 2019, ISSN-1425-8129 (str. 432 - 447)