Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S1)
Sylabus przedmiotu Matematyka-2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Matematyka-2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Matematyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ilona Iglewska-Nowak <Ilona.Iglewska-Nowak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Barbara Glanc <Barbara.Glanc@zut.edu.pl>, Jolanta Rosiak <Jolanta.Rosiak@zut.edu.pl>, Rafał Walczak <Rafal.Walczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie kursu Matematyka-1. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z podstawowymi zastosowaniami całki oznaczonej i równań różniczkowych omawianych typów. |
C-2 | Wykszałcenie u studenta umiejętności posługiwania się technikami obliczeniowymi. |
C-3 | Ukszałtowanie świadomości konieczności uczenia się przez całe życie oraz umiejętności organizowania pracy własnej i zespołowej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Obliczanie całek różnych typów. | 6 |
T-A-2 | Całki oznaczone i niewłaściwe. Zastosowania. | 8 |
T-A-3 | Obliczanie pochodnych cząstkowych funkcji dwóch i trzech zmiennych, zastosowanie różniczki zupełnej, znajdowanie ekstremów funkcji dwóch zmiennych. | 4 |
T-A-4 | Rozwiązywanie równań różniczkowych. | 8 |
T-A-5 | Całki podwójne. | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Całka nieoznaczona: wzory na całkowanie przez części i podstawianie, całkowanie funkcji różnych typów. | 7 |
T-W-2 | Całki oznaczone i niewłaściwe, zastosowania całek oznaczonych. | 11 |
T-W-3 | Funkcje wielu zmiennych: pochodne cząstkowe, różniczka zupełna, ekstrema funkcji dwóch zmiennych. | 8 |
T-W-4 | Równania różniczkowe zwyczajne. | 12 |
T-W-5 | Całki podwójne, geometryczne zastosowania całki podwójnej. | 7 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 30 |
A-A-2 | Przygotowanie do ćwiczeń i rozwiązywanie zadań domowych. | 36 |
A-A-3 | Konsultacje. | 6 |
A-A-4 | Przygotowanie do prac pisemnych. | 20 |
A-A-5 | Zaliczenie. | 4 |
96 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Obecność na wykładach. | 45 |
A-W-2 | Samodzielne analizowanie treści wykładów, studiowanie literatury. | 17 |
A-W-3 | Konsultacje przed egzaminem. | 4 |
A-W-4 | Przygotowanie do egzaminu. | 15 |
A-W-5 | Egzamin. | 3 |
84 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład zawierający definicje, twierdzenia i przykłady. |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe polegające na rozwiązywaniu różnorodnych zadań. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Sprawdziany pisemne z poszczególnych partii materiału. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena aktywności i postępów studenta w czasie ćwiczeń. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/B/06_W01 Zna podstawowe definicje, twierdzenia i metody rachunkowe omawiane w ramach przedmiotu. | B_1A_W01, B_1A_W14 | — | — | C-3, C-2, C-1 | T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-A-4, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-2 | M-2, M-1 | S-3, S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/B/06_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę oraz znalezione w literaturze fakty do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich. | B_1A_U05, B_1A_U14, B_1A_U22 | — | — | C-2, C-3, C-1 | T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-A-4, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-2 | M-2, M-1 | S-3, S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/B/06_K01 Jest gotowy do dalszego kształcenia oraz systematycznej i uczciwej pracy. | B_1A_K04, B_1A_K01 | — | — | C-3, C-2, C-1 | T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-A-4, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-2 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/B/06_W01 Zna podstawowe definicje, twierdzenia i metody rachunkowe omawiane w ramach przedmiotu. | 2,0 | |
3,0 | Zna wybrane podstawowe definicje i twierdzenia. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/B/06_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę oraz znalezione w literaturze fakty do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi rozwiązać wybrane zadania z zakresu treści programowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/B/06_K01 Jest gotowy do dalszego kształcenia oraz systematycznej i uczciwej pracy. | 2,0 | |
3,0 | Systematycznie przygotowuje się do zajęć. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- T. Trajdos, Matematyka, cz.3, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2005
- M. Gewert, Z. Skoczylas, Analiza matematyczna 1, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław, 2008
- B. Gdowski, E. Pluciński, Zadania z rachunku wektorowego i geometrii analitycznej, PWN, Warszawa, 1979
Literatura dodatkowa
- E. Otto, Matematyka dla wydziałów budowlanych i mechanicznych cz. 1,2, PWN, Warszawa, 1998
- W. Krysicki, L. Włodarski, Analiza matematyczna w zadaniach cz.I, PWN, Warszawa, 2007