Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N2)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe02:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe02
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Fizyki Budowli i Materiałów Budowlanych
Nauczyciel odpowiedzialny Halina Garbalińska <Halina.Garbalinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Karolina Kurtz <Karolina.Kurtz@zut.edu.pl>, Teresa Rucińska <Teresa.Rucinska@zut.edu.pl>, Agata Stolarska <Agata.Siwinska@zut.edu.pl>, Agata Wygocka-Domagałło <Agata.Wygocka@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD4 27 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań podstawowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie do opracowania i realizacji programów badawczych, dokonywania oceny, wyboru oraz właściwego stosowania metod, technik i narzędzi służących rozwiązywaniu złożonych problemów projektowych, technologicznych i wykonawczych.
C-2Uświadomienie konieczności uzupełniania wiedzy, kreatywnego myślenia, podnoszenia kwalifikacji.
C-3Rozwinięcie umiejętności korzystania z literatury obcojęzycznej przy zachowaniu praw autorskich i zasad etyki zawodowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej badawczej i projektowej. Omówienie zasad dotyczących praw autorskich i żródeł informacji patentowej.3
T-SD-2Omówienie struktury pracy dyplomowej magisterskiej oraz zasad edytorskich dotyczących obszernych opracowań o złożonym charakterze.3
T-SD-3Omówienie tematów poszczególnych prac dyplomowych magisterskich, zakresu opracowania i potrzeby odmiennego podziału treści w odniesieniu do prac o różnym charakterze.3
T-SD-4Prezentacja przez poszczególnych studentów wybranych tematów poszerzających znacząco dotychczasową wiedzę z zakresu budownictwa. Krytyczna analiza przedstawionych zagadnień, dyskusja, wypracowywanie końcowych wniosków.6
T-SD-5Prezentowanie przez poszczególnych studentów realizowanych prac dyplomowych magisterskich. Krytyczna dyskusja nad przyjętymi założeniami, sposobami rozwiązania problemów, uzyskanymi wynikami i przedstawionymi wnioskami.6
T-SD-6Analiza realizowanych prac dyplomowych magisterskich w aspekcie zawartych w nich pierwiastków naukowych. Omówienie możliwości przygotowania publikacji współautorskiej Promotor-Dyplomant.3
T-SD-7Przygotowanie do druku i obrony pracy dyplomowej magisterskiej. Omówienie szczegółowych wymogów edytorskich, sposobu podania treści, formułowania wniosków końcowych, jak również techniki prezentacji pracy.3
27

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1Uczestnictwo w seminarium27
A-SD-2Zaliczenie seminarium3
A-SD-3Konsultacje4
A-SD-4Opracowanie planu pracy dyplomowej4
A-SD-5Przygotowanie wstępnego spisu literatury do dyplomu magisterskiego4
A-SD-6Przygotowanie prezentacji na wybrany temat istotnie poszerzający wiedzę z zakresu budownictwa15
A-SD-7Wykonanie potrzebnych opracowań, których wynik jest przedstawiany w drugim referacie z tematyki pracy magisterskiej27
A-SD-8Przygotowanie ostatecznego spisu treści pracy, spisu literatury, rysunków, tabel, załączników6
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład multimedialny
M-2Panel dyskusyjny
M-3Metody praktyczne (prezentacja, referat tematyczny, prezentacja pracy dyplomowej)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Prezentacja referatu
S-2Ocena formująca: Prezentacja opracowywanych koncepcji i uzyskanych wyników
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe na podstawie obecności i aktywności na zajęciach oraz ocen cząstkowych z prezentacji i referatów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/C/06-2_W01
Student wykazuje się znajomością zagadnień z zakresu budownictwa. Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu budownictwa. Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w budownictwie. Posługuje się specjalistyczną terminologią, także w języku obcym. Stosuje zasady korzystania z tzw. własności intelektualnej.
B_2A_W02, B_2A_W05, B_2A_W06, B_2A_W13, B_2A_W15C-1, C-2, C-3T-SD-1, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-6, T-SD-2, T-SD-7M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/C/06-2_U01
Student potrafi korzystać z materiałów źródłowych i baz danych, także obcojęzycznych. Potrafi integrować uzyskane informacje i dokonywać ich właściwej interpretacji. Krytycznie ocenia pozyskane informacje i wyciąga właściwe wnioski. Potrafi wykonać i przedstawić opracowanie naukowe, także w języku obcym. Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się zgodnie z zaplanowaną ścieżką rozwoju zawodowego. Formułuje założenia dotyczące eksperymentów. Planuje i przeprowadza badania, interpretuje uzyskane wyniki oraz wyciąga wnioski. Rozwiązuje zadania inżynierskie powiązane z budownictwem, uwzględniając aspekty pozatechniczne.
B_2A_U01, B_2A_U03, B_2A_U04, B_2A_U05, B_2A_U11, B_2A_U27C-1, C-2, C-3T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-6, T-SD-7M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/C/06-2_K01
Student jest przygotowany do podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. Jest gotowy do rozwiązywania zadań inżynierskich, także w ograniczonych warunkach oraz samodzielnego uzupełniania wiedzy.
B_2A_K01, B_2A_K06, B_2A_K07C-1, C-2, C-3T-SD-4, T-SD-5, T-SD-6M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/C/06-2_W01
Student wykazuje się znajomością zagadnień z zakresu budownictwa. Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu budownictwa. Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w budownictwie. Posługuje się specjalistyczną terminologią, także w języku obcym. Stosuje zasady korzystania z tzw. własności intelektualnej.
2,0Student nie wykazuje zaangażowania w zdobycie wiedzy przypisanej do przedmiotu.
3,0Student ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie. Stosuje się do zasady korzystania z tzw. własności intelektualnej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/C/06-2_U01
Student potrafi korzystać z materiałów źródłowych i baz danych, także obcojęzycznych. Potrafi integrować uzyskane informacje i dokonywać ich właściwej interpretacji. Krytycznie ocenia pozyskane informacje i wyciąga właściwe wnioski. Potrafi wykonać i przedstawić opracowanie naukowe, także w języku obcym. Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się zgodnie z zaplanowaną ścieżką rozwoju zawodowego. Formułuje założenia dotyczące eksperymentów. Planuje i przeprowadza badania, interpretuje uzyskane wyniki oraz wyciąga wnioski. Rozwiązuje zadania inżynierskie powiązane z budownictwem, uwzględniając aspekty pozatechniczne.
2,0Student nie wykazuje zaangażowania w zdobycie umiejętności przypisanych do przedmiotu.
3,0Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu budownictwa. W stopniu podstawowym korzysta z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Potrafi przygotować i przedstawić prostą prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania. Ma umiejętność samokształcenia się.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/C/06-2_K01
Student jest przygotowany do podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. Jest gotowy do rozwiązywania zadań inżynierskich, także w ograniczonych warunkach oraz samodzielnego uzupełniania wiedzy.
2,0Student nie wykazuje zaangażowania w zdobycie kompetencji społecznych przypisanych do przedmiotu.
3,0Student wykazuje zaangażowanie w kierunku podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. Prezentuje postawę zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzega zasady etyki zawodowej. Rozwiązuje zadania inżynierskie, także w ograniczonych warunkach. W zależności od potrzeb samodzielnie uzupełniania wiedzę.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Szablon pracy dyplomowej, 2018, https://wbiis.zut.edu.pl/strona-dla-studentow/dyplomy.html
  2. aktualna literatura zgodna ze specyfiką prac dyplomowych

Literatura dodatkowa

  1. aktualne normy, czasopisma techniczne i materiały konferencyjne
  2. H. Garbalińska, Izotermiczne współczynniki transportu wilgoci porowatego materiału budowlanego, Wydawnictwo Uczelniane PS, Szczecin, Prace Naukowe Politechniki Szczecińskiej, 2002, nr 571, ISBN 83-88764-17-9
  3. H. Garbalińska, Desorpcyjne badania nieliniowości dyfuzji wilgoci w zakresie higroskopijnym, Polska Akademia Nauk KILiW Warszawa, STUDIA Z ZAKRESU INŻYNIERII, 2013, nr 80, ISBN 978-83-93412-34-1
  4. H. Garbalińska, J. Strzałkowski, A. Stolarska, Moisture Influence on Compressive Strength of Calcium Silicate Masonry Units–Experimental Assessment and Normative Calculations, Materials, 2020, Tom: 13, Zeszyt: 17, 10.3390/ma13173817
  5. Paweł Sikora, Teresa Rucińska, Dietmar Stephan, Sang-Yeop Chung, Mohamed Abd Elrahman, Evaluating the effects of nanosilica on the material properties of lightweight and ultra-lightweight concrete using image-based approaches, Construction and Building Materials, Elsevier, 2020, Volume 264, 20 December 2020, 120241

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej badawczej i projektowej. Omówienie zasad dotyczących praw autorskich i żródeł informacji patentowej.3
T-SD-2Omówienie struktury pracy dyplomowej magisterskiej oraz zasad edytorskich dotyczących obszernych opracowań o złożonym charakterze.3
T-SD-3Omówienie tematów poszczególnych prac dyplomowych magisterskich, zakresu opracowania i potrzeby odmiennego podziału treści w odniesieniu do prac o różnym charakterze.3
T-SD-4Prezentacja przez poszczególnych studentów wybranych tematów poszerzających znacząco dotychczasową wiedzę z zakresu budownictwa. Krytyczna analiza przedstawionych zagadnień, dyskusja, wypracowywanie końcowych wniosków.6
T-SD-5Prezentowanie przez poszczególnych studentów realizowanych prac dyplomowych magisterskich. Krytyczna dyskusja nad przyjętymi założeniami, sposobami rozwiązania problemów, uzyskanymi wynikami i przedstawionymi wnioskami.6
T-SD-6Analiza realizowanych prac dyplomowych magisterskich w aspekcie zawartych w nich pierwiastków naukowych. Omówienie możliwości przygotowania publikacji współautorskiej Promotor-Dyplomant.3
T-SD-7Przygotowanie do druku i obrony pracy dyplomowej magisterskiej. Omówienie szczegółowych wymogów edytorskich, sposobu podania treści, formułowania wniosków końcowych, jak również techniki prezentacji pracy.3
27

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1Uczestnictwo w seminarium27
A-SD-2Zaliczenie seminarium3
A-SD-3Konsultacje4
A-SD-4Opracowanie planu pracy dyplomowej4
A-SD-5Przygotowanie wstępnego spisu literatury do dyplomu magisterskiego4
A-SD-6Przygotowanie prezentacji na wybrany temat istotnie poszerzający wiedzę z zakresu budownictwa15
A-SD-7Wykonanie potrzebnych opracowań, których wynik jest przedstawiany w drugim referacie z tematyki pracy magisterskiej27
A-SD-8Przygotowanie ostatecznego spisu treści pracy, spisu literatury, rysunków, tabel, załączników6
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_N2/C/06-2_W01Student wykazuje się znajomością zagadnień z zakresu budownictwa. Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu budownictwa. Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w budownictwie. Posługuje się specjalistyczną terminologią, także w języku obcym. Stosuje zasady korzystania z tzw. własności intelektualnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W02Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę ogólną w zakresie budownictwa. Zna specjalistyczną terminologię w języku obcym, zgodną ze studiowanym kierunkiem
B_2A_W05Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu wybranych zagadnień związanych z budownictwem
B_2A_W06Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia przyporządkowane do kierunku budownictwo
B_2A_W13Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę ogólną o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w budownictwie. Zna i rozumie podstawowe zasady tworzenia i rozwoju indywidualnej przedsiębiorczości w zakresie budownictwa
B_2A_W15Zna i rozumie zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej oraz prawa autorskiego
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do opracowania i realizacji programów badawczych, dokonywania oceny, wyboru oraz właściwego stosowania metod, technik i narzędzi służących rozwiązywaniu złożonych problemów projektowych, technologicznych i wykonawczych.
C-2Uświadomienie konieczności uzupełniania wiedzy, kreatywnego myślenia, podnoszenia kwalifikacji.
C-3Rozwinięcie umiejętności korzystania z literatury obcojęzycznej przy zachowaniu praw autorskich i zasad etyki zawodowej
Treści programoweT-SD-1Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej badawczej i projektowej. Omówienie zasad dotyczących praw autorskich i żródeł informacji patentowej.
T-SD-3Omówienie tematów poszczególnych prac dyplomowych magisterskich, zakresu opracowania i potrzeby odmiennego podziału treści w odniesieniu do prac o różnym charakterze.
T-SD-4Prezentacja przez poszczególnych studentów wybranych tematów poszerzających znacząco dotychczasową wiedzę z zakresu budownictwa. Krytyczna analiza przedstawionych zagadnień, dyskusja, wypracowywanie końcowych wniosków.
T-SD-5Prezentowanie przez poszczególnych studentów realizowanych prac dyplomowych magisterskich. Krytyczna dyskusja nad przyjętymi założeniami, sposobami rozwiązania problemów, uzyskanymi wynikami i przedstawionymi wnioskami.
T-SD-6Analiza realizowanych prac dyplomowych magisterskich w aspekcie zawartych w nich pierwiastków naukowych. Omówienie możliwości przygotowania publikacji współautorskiej Promotor-Dyplomant.
T-SD-2Omówienie struktury pracy dyplomowej magisterskiej oraz zasad edytorskich dotyczących obszernych opracowań o złożonym charakterze.
T-SD-7Przygotowanie do druku i obrony pracy dyplomowej magisterskiej. Omówienie szczegółowych wymogów edytorskich, sposobu podania treści, formułowania wniosków końcowych, jak również techniki prezentacji pracy.
Metody nauczaniaM-1Wykład multimedialny
M-2Panel dyskusyjny
M-3Metody praktyczne (prezentacja, referat tematyczny, prezentacja pracy dyplomowej)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Prezentacja referatu
S-2Ocena formująca: Prezentacja opracowywanych koncepcji i uzyskanych wyników
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe na podstawie obecności i aktywności na zajęciach oraz ocen cząstkowych z prezentacji i referatów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje zaangażowania w zdobycie wiedzy przypisanej do przedmiotu.
3,0Student ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie. Stosuje się do zasady korzystania z tzw. własności intelektualnej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_N2/C/06-2_U01Student potrafi korzystać z materiałów źródłowych i baz danych, także obcojęzycznych. Potrafi integrować uzyskane informacje i dokonywać ich właściwej interpretacji. Krytycznie ocenia pozyskane informacje i wyciąga właściwe wnioski. Potrafi wykonać i przedstawić opracowanie naukowe, także w języku obcym. Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się zgodnie z zaplanowaną ścieżką rozwoju zawodowego. Formułuje założenia dotyczące eksperymentów. Planuje i przeprowadza badania, interpretuje uzyskane wyniki oraz wyciąga wnioski. Rozwiązuje zadania inżynierskie powiązane z budownictwem, uwzględniając aspekty pozatechniczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
B_2A_U03Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
B_2A_U04Potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim i obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku. Potrafi nawiązać kontakt ze słuchaczami
B_2A_U05Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
B_2A_U11Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, powiązanych z budownictwem oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
B_2A_U27Potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do opracowania i realizacji programów badawczych, dokonywania oceny, wyboru oraz właściwego stosowania metod, technik i narzędzi służących rozwiązywaniu złożonych problemów projektowych, technologicznych i wykonawczych.
C-2Uświadomienie konieczności uzupełniania wiedzy, kreatywnego myślenia, podnoszenia kwalifikacji.
C-3Rozwinięcie umiejętności korzystania z literatury obcojęzycznej przy zachowaniu praw autorskich i zasad etyki zawodowej
Treści programoweT-SD-1Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej badawczej i projektowej. Omówienie zasad dotyczących praw autorskich i żródeł informacji patentowej.
T-SD-2Omówienie struktury pracy dyplomowej magisterskiej oraz zasad edytorskich dotyczących obszernych opracowań o złożonym charakterze.
T-SD-3Omówienie tematów poszczególnych prac dyplomowych magisterskich, zakresu opracowania i potrzeby odmiennego podziału treści w odniesieniu do prac o różnym charakterze.
T-SD-4Prezentacja przez poszczególnych studentów wybranych tematów poszerzających znacząco dotychczasową wiedzę z zakresu budownictwa. Krytyczna analiza przedstawionych zagadnień, dyskusja, wypracowywanie końcowych wniosków.
T-SD-5Prezentowanie przez poszczególnych studentów realizowanych prac dyplomowych magisterskich. Krytyczna dyskusja nad przyjętymi założeniami, sposobami rozwiązania problemów, uzyskanymi wynikami i przedstawionymi wnioskami.
T-SD-6Analiza realizowanych prac dyplomowych magisterskich w aspekcie zawartych w nich pierwiastków naukowych. Omówienie możliwości przygotowania publikacji współautorskiej Promotor-Dyplomant.
T-SD-7Przygotowanie do druku i obrony pracy dyplomowej magisterskiej. Omówienie szczegółowych wymogów edytorskich, sposobu podania treści, formułowania wniosków końcowych, jak również techniki prezentacji pracy.
Metody nauczaniaM-1Wykład multimedialny
M-2Panel dyskusyjny
M-3Metody praktyczne (prezentacja, referat tematyczny, prezentacja pracy dyplomowej)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Prezentacja referatu
S-2Ocena formująca: Prezentacja opracowywanych koncepcji i uzyskanych wyników
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe na podstawie obecności i aktywności na zajęciach oraz ocen cząstkowych z prezentacji i referatów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje zaangażowania w zdobycie umiejętności przypisanych do przedmiotu.
3,0Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu budownictwa. W stopniu podstawowym korzysta z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Potrafi przygotować i przedstawić prostą prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania. Ma umiejętność samokształcenia się.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_N2/C/06-2_K01Student jest przygotowany do podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. Jest gotowy do rozwiązywania zadań inżynierskich, także w ograniczonych warunkach oraz samodzielnego uzupełniania wiedzy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K01Jest gotów do samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób nowych i kompleksowych działań służących realizacji podjętego zadania inżynierskiego, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji
B_2A_K06Jest gotów do podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w budownictwie
B_2A_K07Jest gotów do identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu, ma świadomość postępowania zgodnie z zasadami etyki
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do opracowania i realizacji programów badawczych, dokonywania oceny, wyboru oraz właściwego stosowania metod, technik i narzędzi służących rozwiązywaniu złożonych problemów projektowych, technologicznych i wykonawczych.
C-2Uświadomienie konieczności uzupełniania wiedzy, kreatywnego myślenia, podnoszenia kwalifikacji.
C-3Rozwinięcie umiejętności korzystania z literatury obcojęzycznej przy zachowaniu praw autorskich i zasad etyki zawodowej
Treści programoweT-SD-4Prezentacja przez poszczególnych studentów wybranych tematów poszerzających znacząco dotychczasową wiedzę z zakresu budownictwa. Krytyczna analiza przedstawionych zagadnień, dyskusja, wypracowywanie końcowych wniosków.
T-SD-5Prezentowanie przez poszczególnych studentów realizowanych prac dyplomowych magisterskich. Krytyczna dyskusja nad przyjętymi założeniami, sposobami rozwiązania problemów, uzyskanymi wynikami i przedstawionymi wnioskami.
T-SD-6Analiza realizowanych prac dyplomowych magisterskich w aspekcie zawartych w nich pierwiastków naukowych. Omówienie możliwości przygotowania publikacji współautorskiej Promotor-Dyplomant.
Metody nauczaniaM-1Wykład multimedialny
M-2Panel dyskusyjny
M-3Metody praktyczne (prezentacja, referat tematyczny, prezentacja pracy dyplomowej)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Prezentacja referatu
S-2Ocena formująca: Prezentacja opracowywanych koncepcji i uzyskanych wyników
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe na podstawie obecności i aktywności na zajęciach oraz ocen cząstkowych z prezentacji i referatów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje zaangażowania w zdobycie kompetencji społecznych przypisanych do przedmiotu.
3,0Student wykazuje zaangażowanie w kierunku podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. Prezentuje postawę zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzega zasady etyki zawodowej. Rozwiązuje zadania inżynierskie, także w ograniczonych warunkach. W zależności od potrzeb samodzielnie uzupełniania wiedzę.
3,5
4,0
4,5
5,0