Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N1)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe02:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe02
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Fizyki Budowli i Materiałów Budowlanych
Nauczyciel odpowiedzialny Halina Garbalińska <Halina.Garbalinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Halina Garbalińska <Halina.Garbalinska@zut.edu.pl>, Teresa Rucińska <Teresa.Rucinska@zut.edu.pl>, Agata Stolarska <Agata.Siwinska@zut.edu.pl>, Agata Wygocka-Domagałło <Agata.Wygocka@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD9 27 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań wstępnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie studenta do prezentacji problemu zawodowego na forum publicznym i udziału w dyskusji na tematy zawodowe
C-2Nabycie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, zachowania praw autorskich i etyki zawodowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej, z uwzględnieniem specyfiki prac o charakterze badawczym i projektowym. Omówienie narzędzi informatycznych dostępnych na potrzeby poszczególnych prac.2
T-SD-2Omówienie struktury pracy dyplomowej - podział na główne bloki, rozdziały i podrozdziały. Przedstawienie zasad przygotowania bibliografii, sposobu numeracji tabel, rysunków, wzorów itp. Omówienie zasad dotyczących praw autorskich i źródeł informacji patentowej.3
T-SD-3Omówienie poszczególnych tematów prac dyplomowych, zakresu opracowań i specyficznego, w odniesieniu do każdej pracy, podziału treści. Dyskusja o nowoczesnych rozwiązaniach powiązanych z podjętym tematem pracy.3
T-SD-4Prezentacja przez poszczególnych studentów wybranych tematów poszerzających dotychczasową wiedzę z zakresu budownictwa. Wspólna analiza przedstawionych zagadnień, rozwijanie tematyki prezentowanej w referatach, dyskusja.9
T-SD-5Prezentowanie przez poszczególnych studentów realizowanych prac dyplomowych. Wspólna dyskusja nad przyjętymi założeniami, uzyskanymi wynikami i sformułowanymi wnioskami.9
T-SD-6Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej. Przedstawienie zasad przeprowadzenia egzaminu dyplomowego. Omówienie wymogów edytorskich, techniki prezentacji pracy, sposobu podania treści, formułowania wniosków końcowych.1
27

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1Uczestnictwo w seminarium dyplomowym27
A-SD-2Zaliczenie seminarium2
A-SD-3Konsultacje4
A-SD-4Opracowanie planu pracy dyplomowej8
A-SD-5Przygotowanie wstępnego spisu literatury do dyplomu5
A-SD-6Przygotowanie prezentacji na wybrany temat poszerzający wiedzę z zakresu budownictwa38
A-SD-7Wykonanie potrzebnych opracowań związanych z tematem pracy dyplomowej do prezentacji w drugim referacie56
A-SD-8Przygotowanie ostatecznego spisu treści pracy, spisu literatury, rysunków, tabel, załączników10
150

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład multimedialny
M-2Panel dyskusyjny
M-3Metody praktyczne (prezentacja, referat tematyczny, prezentacja pracy dyplomowej)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena z prezentacji i referatów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe na podstawie obecności i aktywności na zajęciach oraz ocen cząstkowych z prezentacji i referatów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/C/29-2_W01
Student posiada wiedzę z zakresu budownictwa, uwzględniającą typowe technologie inżynierskie. Potrafi posługiwać się terminologią w języku obcym. Zna wymagania w stosunku do pracy dyplomowej i zasady przeprowadzenia egzaminu dyplomowego. Potrafi w sposób profesjonalny zestawić źródła informacji i opisać materiały źródłowe służące umiejętności perspektywicznego myślenia o rozwiązaniach technicznych.
B_1A_W13, B_1A_W17, B_1A_W19, B_1A_W21, B_1A_W23C-1, C-2T-SD-1, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-6, T-SD-2, T-SD-5M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/C/29-2_U01
Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie wykorzystując w tym celu technologie informacyjne, zasoby Internetu oraz inne źródła do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Posiada umiejętność planowania i realizacji obranej ścieżki rozwoju zawodowego.
B_1A_U06, B_1A_U08, B_1A_U14, B_1A_U19, B_1A_U21, B_1A_U22C-1, C-2T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-6M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/C/29-2_K01
Student jest gotowy do profesjonalnego działania i podejmowania etycznych aspektów w swojej działalności zawodowej. Jest przygotowany do analizowania skutków działalności inżynierskiej oraz jej wpływu na środowisko.
B_1A_K02, B_1A_K05C-1, C-2T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/C/29-2_W01
Student posiada wiedzę z zakresu budownictwa, uwzględniającą typowe technologie inżynierskie. Potrafi posługiwać się terminologią w języku obcym. Zna wymagania w stosunku do pracy dyplomowej i zasady przeprowadzenia egzaminu dyplomowego. Potrafi w sposób profesjonalny zestawić źródła informacji i opisać materiały źródłowe służące umiejętności perspektywicznego myślenia o rozwiązaniach technicznych.
2,0Student nie wykazuje zaangażowania w zdobycie wiedzy przypisanej do przedmiotu.
3,0Student zna w stopniu podstawowym technologie inżynierskie stosowane w budownictwie oraz ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/C/29-2_U01
Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie wykorzystując w tym celu technologie informacyjne, zasoby Internetu oraz inne źródła do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Posiada umiejętność planowania i realizacji obranej ścieżki rozwoju zawodowego.
2,0Student nie wykazuje zaangażowania w zdobycie umiejętności przypisanych do przedmiotu.
3,0Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu budownictwa. W stopniu podstawowym korzysta z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Potrafi przygotować i przedstawić prostą prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/C/29-2_K01
Student jest gotowy do profesjonalnego działania i podejmowania etycznych aspektów w swojej działalności zawodowej. Jest przygotowany do analizowania skutków działalności inżynierskiej oraz jej wpływu na środowisko.
2,0Student nie wykazuje zaangażowania w zdobycie kompetencji społecznych przypisanych do przedmiotu.
3,0Student w stopniu podstawowym podejmuje działania w zakresie działalności inżynierskiej. Rozumie potrzebę analizowania skutków tej działalności na środowisko.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Szablon pracy dyplomowej, 2018, https://wbiis.zut.edu.pl/strona-dla-studentow/dyplomy.html
  2. aktualna literatura zgodna ze specyfiką prac dyplomowych

Literatura dodatkowa

  1. aktualne normy, czasopisma techniczne i materiały konferencyjne
  2. H. Garbalińska, Izotermiczne współczynniki transportu wilgoci porowatego materiału budowlanego, Wydawnictwo Uczelniane PS, Szczecin, Prace Naukowe Politechniki Szczecińskiej, 2002, nr 571, ISBN 83-88764-17-9
  3. H. Garbalińska, Desorpcyjne badania nieliniowości dyfuzji wilgoci w zakresie higroskopijnym, Polska Akademia Nauk KILiW Warszawa, STUDIA Z ZAKRESU INŻYNIERII, 2013, nr 80, ISBN 978-83-93412-34-1
  4. H. Garbalińska, J. Strzałkowski, A. Stolarska, Moisture Influence on Compressive Strength of Calcium Silicate Masonry Units–Experimental Assessment and Normative Calculations, Materials, 2020, Tom: 13, Zeszyt: 17, 10.3390/ma13173817

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej, z uwzględnieniem specyfiki prac o charakterze badawczym i projektowym. Omówienie narzędzi informatycznych dostępnych na potrzeby poszczególnych prac.2
T-SD-2Omówienie struktury pracy dyplomowej - podział na główne bloki, rozdziały i podrozdziały. Przedstawienie zasad przygotowania bibliografii, sposobu numeracji tabel, rysunków, wzorów itp. Omówienie zasad dotyczących praw autorskich i źródeł informacji patentowej.3
T-SD-3Omówienie poszczególnych tematów prac dyplomowych, zakresu opracowań i specyficznego, w odniesieniu do każdej pracy, podziału treści. Dyskusja o nowoczesnych rozwiązaniach powiązanych z podjętym tematem pracy.3
T-SD-4Prezentacja przez poszczególnych studentów wybranych tematów poszerzających dotychczasową wiedzę z zakresu budownictwa. Wspólna analiza przedstawionych zagadnień, rozwijanie tematyki prezentowanej w referatach, dyskusja.9
T-SD-5Prezentowanie przez poszczególnych studentów realizowanych prac dyplomowych. Wspólna dyskusja nad przyjętymi założeniami, uzyskanymi wynikami i sformułowanymi wnioskami.9
T-SD-6Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej. Przedstawienie zasad przeprowadzenia egzaminu dyplomowego. Omówienie wymogów edytorskich, techniki prezentacji pracy, sposobu podania treści, formułowania wniosków końcowych.1
27

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1Uczestnictwo w seminarium dyplomowym27
A-SD-2Zaliczenie seminarium2
A-SD-3Konsultacje4
A-SD-4Opracowanie planu pracy dyplomowej8
A-SD-5Przygotowanie wstępnego spisu literatury do dyplomu5
A-SD-6Przygotowanie prezentacji na wybrany temat poszerzający wiedzę z zakresu budownictwa38
A-SD-7Wykonanie potrzebnych opracowań związanych z tematem pracy dyplomowej do prezentacji w drugim referacie56
A-SD-8Przygotowanie ostatecznego spisu treści pracy, spisu literatury, rysunków, tabel, załączników10
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/C/29-2_W01Student posiada wiedzę z zakresu budownictwa, uwzględniającą typowe technologie inżynierskie. Potrafi posługiwać się terminologią w języku obcym. Zna wymagania w stosunku do pracy dyplomowej i zasady przeprowadzenia egzaminu dyplomowego. Potrafi w sposób profesjonalny zestawić źródła informacji i opisać materiały źródłowe służące umiejętności perspektywicznego myślenia o rozwiązaniach technicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W13Zna i rozumie podstawową wiedzę ogólną w zakresie budownictwa. Zna podstawową terminologię w języku obcym, zgodnie ze studiowanym kierunkiem
B_1A_W17Zna i rozumie typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
B_1A_W19Zna i rozumie podstawową wiedzę ogólną na temat organizacji i zarządzania procesem inwestycyjnym oraz prowadzenia działalności gospodarczej w branży budowlanej
B_1A_W21Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu własności intelektualnej oraz źródeł informacji patentowej
B_1A_W23Zna i rozumie podstawową wiedzę ogólną o trendach rozwojowych w budownictwie
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do prezentacji problemu zawodowego na forum publicznym i udziału w dyskusji na tematy zawodowe
C-2Nabycie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, zachowania praw autorskich i etyki zawodowej
Treści programoweT-SD-1Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej, z uwzględnieniem specyfiki prac o charakterze badawczym i projektowym. Omówienie narzędzi informatycznych dostępnych na potrzeby poszczególnych prac.
T-SD-3Omówienie poszczególnych tematów prac dyplomowych, zakresu opracowań i specyficznego, w odniesieniu do każdej pracy, podziału treści. Dyskusja o nowoczesnych rozwiązaniach powiązanych z podjętym tematem pracy.
T-SD-4Prezentacja przez poszczególnych studentów wybranych tematów poszerzających dotychczasową wiedzę z zakresu budownictwa. Wspólna analiza przedstawionych zagadnień, rozwijanie tematyki prezentowanej w referatach, dyskusja.
T-SD-6Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej. Przedstawienie zasad przeprowadzenia egzaminu dyplomowego. Omówienie wymogów edytorskich, techniki prezentacji pracy, sposobu podania treści, formułowania wniosków końcowych.
T-SD-2Omówienie struktury pracy dyplomowej - podział na główne bloki, rozdziały i podrozdziały. Przedstawienie zasad przygotowania bibliografii, sposobu numeracji tabel, rysunków, wzorów itp. Omówienie zasad dotyczących praw autorskich i źródeł informacji patentowej.
T-SD-5Prezentowanie przez poszczególnych studentów realizowanych prac dyplomowych. Wspólna dyskusja nad przyjętymi założeniami, uzyskanymi wynikami i sformułowanymi wnioskami.
Metody nauczaniaM-1Wykład multimedialny
M-2Panel dyskusyjny
M-3Metody praktyczne (prezentacja, referat tematyczny, prezentacja pracy dyplomowej)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena z prezentacji i referatów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe na podstawie obecności i aktywności na zajęciach oraz ocen cząstkowych z prezentacji i referatów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje zaangażowania w zdobycie wiedzy przypisanej do przedmiotu.
3,0Student zna w stopniu podstawowym technologie inżynierskie stosowane w budownictwie oraz ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/C/29-2_U01Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie wykorzystując w tym celu technologie informacyjne, zasoby Internetu oraz inne źródła do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Posiada umiejętność planowania i realizacji obranej ścieżki rozwoju zawodowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U06Potrafi korzystać z wybranych programów komputerowych wspomagających decyzje projektowe w budownictwie oraz krytycznie ocenić otrzymane wyniki
B_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu studiowanego kierunku
B_1A_U14Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych
B_1A_U19Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego
B_1A_U21Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego i dyskutować o nich
B_1A_U22Potrafi samodzielnie planować i realizować własny proces uczenia się przez całe życie
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do prezentacji problemu zawodowego na forum publicznym i udziału w dyskusji na tematy zawodowe
C-2Nabycie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, zachowania praw autorskich i etyki zawodowej
Treści programoweT-SD-1Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej, z uwzględnieniem specyfiki prac o charakterze badawczym i projektowym. Omówienie narzędzi informatycznych dostępnych na potrzeby poszczególnych prac.
T-SD-2Omówienie struktury pracy dyplomowej - podział na główne bloki, rozdziały i podrozdziały. Przedstawienie zasad przygotowania bibliografii, sposobu numeracji tabel, rysunków, wzorów itp. Omówienie zasad dotyczących praw autorskich i źródeł informacji patentowej.
T-SD-3Omówienie poszczególnych tematów prac dyplomowych, zakresu opracowań i specyficznego, w odniesieniu do każdej pracy, podziału treści. Dyskusja o nowoczesnych rozwiązaniach powiązanych z podjętym tematem pracy.
T-SD-4Prezentacja przez poszczególnych studentów wybranych tematów poszerzających dotychczasową wiedzę z zakresu budownictwa. Wspólna analiza przedstawionych zagadnień, rozwijanie tematyki prezentowanej w referatach, dyskusja.
T-SD-5Prezentowanie przez poszczególnych studentów realizowanych prac dyplomowych. Wspólna dyskusja nad przyjętymi założeniami, uzyskanymi wynikami i sformułowanymi wnioskami.
T-SD-6Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej. Przedstawienie zasad przeprowadzenia egzaminu dyplomowego. Omówienie wymogów edytorskich, techniki prezentacji pracy, sposobu podania treści, formułowania wniosków końcowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład multimedialny
M-2Panel dyskusyjny
M-3Metody praktyczne (prezentacja, referat tematyczny, prezentacja pracy dyplomowej)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena z prezentacji i referatów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe na podstawie obecności i aktywności na zajęciach oraz ocen cząstkowych z prezentacji i referatów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje zaangażowania w zdobycie umiejętności przypisanych do przedmiotu.
3,0Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu budownictwa. W stopniu podstawowym korzysta z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Potrafi przygotować i przedstawić prostą prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/C/29-2_K01Student jest gotowy do profesjonalnego działania i podejmowania etycznych aspektów w swojej działalności zawodowej. Jest przygotowany do analizowania skutków działalności inżynierskiej oraz jej wpływu na środowisko.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K02Jest gotów do podejmowania refleksji nad pozatechnicznymi aspektami i skutkami działalności inżynierskiej oraz jej wpływu na środowisko
B_1A_K05Jest gotów do działania w sposób profesjonalny i podejmowania etycznych aspektów związanych z własną pracą i etosem zawodu
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do prezentacji problemu zawodowego na forum publicznym i udziału w dyskusji na tematy zawodowe
C-2Nabycie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, zachowania praw autorskich i etyki zawodowej
Treści programoweT-SD-3Omówienie poszczególnych tematów prac dyplomowych, zakresu opracowań i specyficznego, w odniesieniu do każdej pracy, podziału treści. Dyskusja o nowoczesnych rozwiązaniach powiązanych z podjętym tematem pracy.
T-SD-4Prezentacja przez poszczególnych studentów wybranych tematów poszerzających dotychczasową wiedzę z zakresu budownictwa. Wspólna analiza przedstawionych zagadnień, rozwijanie tematyki prezentowanej w referatach, dyskusja.
T-SD-5Prezentowanie przez poszczególnych studentów realizowanych prac dyplomowych. Wspólna dyskusja nad przyjętymi założeniami, uzyskanymi wynikami i sformułowanymi wnioskami.
Metody nauczaniaM-1Wykład multimedialny
M-2Panel dyskusyjny
M-3Metody praktyczne (prezentacja, referat tematyczny, prezentacja pracy dyplomowej)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena z prezentacji i referatów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe na podstawie obecności i aktywności na zajęciach oraz ocen cząstkowych z prezentacji i referatów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje zaangażowania w zdobycie kompetencji społecznych przypisanych do przedmiotu.
3,0Student w stopniu podstawowym podejmuje działania w zakresie działalności inżynierskiej. Rozumie potrzebę analizowania skutków tej działalności na środowisko.
3,5
4,0
4,5
5,0