Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N1)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe05:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe05 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Wróblewski <Tomasz.Wroblewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 5 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań wstępnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z zasadami pisania prac dyplomowych z zakresu budownictwa |
C-2 | Wyrobienie umiejętności korzystania z obcych opracowań technicznych, przy zachowaniu praw autorskich i zasad etyki zawodowej. |
C-3 | Nabycie umiejętności w przygotowaniu prezentacji ogónych zagadnień technicznych i samej pracy dyplomowej. |
C-4 | Opanowanie umiejętnosci przygotowania koncepcji projektowych i wyników z prowadzonych badań technicznych. |
C-5 | Nabycie umiejętności opracowania analizy zbiorczej i formułowania wniosków końcowych z przygotowanej pracy dyplomowej. |
C-6 | Wyrobienie w studentach zrozumienia głównego celu studiów, jakim jest przygotowanie do wydajnej pracy zawodowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Praca dyplomowa: struktura i obrona | 2 |
T-SD-2 | Przegląd zaawansowanych technik komputerowych | 2 |
T-SD-3 | Zapoznanie się z praktycznymi problemami działalności firm budowlanych | 7 |
T-SD-4 | Analiza tematyki realizowanych prac | 6 |
T-SD-5 | Prezentacja prac przez dyplomantów | 7 |
T-SD-6 | Podsumowanie i ukierunkowanie prac | 3 |
27 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Udział w seminarium | 27 |
A-SD-2 | Rozpoznanie literaturowe zadanego tematu | 30 |
A-SD-3 | Przygotowanie pierwszej prezentacji | 45 |
A-SD-4 | Przygotowanie drugiej prezentacji | 22 |
A-SD-5 | Wykonanie potrzebnych oparcowań do pracy dyplomowej | 20 |
A-SD-6 | Konsultacje | 4 |
A-SD-7 | Zaliczenie seminarium | 2 |
150 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Opis zadania, jakim jest wykonanie pracy dyplomowej |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Wizytacja wybranych obiektów lub firm |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Dyskusja nad prezentowanymi fragmentami lub całością pracy dyplomowej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/C/29-5_W01 Student zna i rozumie wiedzę uwzględniającą typowe technologie z jednoczesną świadomością skutków oddziaływania na środowisko oraz wiedzę z zakresu profesjonalnego zestawiania zródeł informacji i opisania materiałów zródłowych służącą umiejętności perspektywicznego myślenia o rozwiązaniach technicznych, o których wie jak chciałby je przedstawić przygotowując i prezentując materiał dotyczący opracowywanego tematu. | B_1A_W13, B_1A_W17, B_1A_W19, B_1A_W21, B_1A_W23 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6 | T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/C/29-5_U01 Student potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do rozwiązania problemów zawartych w pracy dyplomowej wykorzystując dostępne technologie informacyjne i inne źródła w celu rozwiązania postawionego zadania inżynierskiego. Ma umiejętność samodzielnego przygotowania dokumentacji związanej z wykonywaną pracą i zreferowania problemów rozwiązywanych w pracy dyplomowej. Samodzielny wysiłek rozwija umiejętność samokształcenia się. | B_1A_U06, B_1A_U08, B_1A_U14, B_1A_U19, B_1A_U21, B_1A_U22 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6 | T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/C/29-5_K01 Student wykazuje minimalną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Potrafi sformułować podstawowe wnioski wyników prac własnych. | B_1A_K02, B_1A_K05 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6 | T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/C/29-5_W01 Student zna i rozumie wiedzę uwzględniającą typowe technologie z jednoczesną świadomością skutków oddziaływania na środowisko oraz wiedzę z zakresu profesjonalnego zestawiania zródeł informacji i opisania materiałów zródłowych służącą umiejętności perspektywicznego myślenia o rozwiązaniach technicznych, o których wie jak chciałby je przedstawić przygotowując i prezentując materiał dotyczący opracowywanego tematu. | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe normy techniczne, słabo umie je wykorzystywać samodzielnie, zna i rozumie podstawowe zasady wykonywania spisu literatury do zadanego problemu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/C/29-5_U01 Student potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do rozwiązania problemów zawartych w pracy dyplomowej wykorzystując dostępne technologie informacyjne i inne źródła w celu rozwiązania postawionego zadania inżynierskiego. Ma umiejętność samodzielnego przygotowania dokumentacji związanej z wykonywaną pracą i zreferowania problemów rozwiązywanych w pracy dyplomowej. Samodzielny wysiłek rozwija umiejętność samokształcenia się. | 2,0 | |
3,0 | Student słabo dobiera narzędzia analityczne i numeryczne do rozwiązywania problemu, potrafi zrobić podstawowy spis literatury na zadany temat. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/C/29-5_K01 Student wykazuje minimalną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Potrafi sformułować podstawowe wnioski wyników prac własnych. | 2,0 | |
3,0 | Student nie potrafi samodzielnie przygotować planu pracy i rozwiązać problemu zawartego w pracy dyplomowej, nie czuje potrzeby posiadania wiedzy o wpływie działalności inżynierskiej na środowisko, ale rozumie ponoszenie odpowiedzialności za przygotowane wyniki prowadzonych prac. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Szablon pracy dyplomowej z wydziałowej strony internetowej, WBiIS, Szczecin, 2020, https://wbiis.zut.edu.pl/strona-dla-studentow/dyplomy.html
- Dokumenty związane z pracą dyplomową i egzaminem dyplomowym dostępne na stronie wydziałowej, WBiIS, Szczecin, 2020, https://wbiis.zut.edu.pl/strona-dla-studentow/dyplomy.html
- Gambarelli G., Łucki Z., Praca dyplomowa i doktorska: zdobycie promotora, pisanie na komputerze, opracowanie redakcyjne, prezentowanie, publikowanie, CeDeWu, Warszawa, 2018
Literatura dodatkowa
- Paczkowski W., Skibicki S., Wróblewski T., Skanowanie laserowe stalowej konstrukcji elektrowni węglowej, Builder, Warszawa, 2020, Tom: 273, Zeszyt: 4, s. 22-25