Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Rolnictwo w warunkach zrównoważonego rozwoju
Sylabus przedmiotu Agroturystyka z elementami agrobiznesu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rolnictwo w warunkach zrównoważonego rozwoju | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Agroturystyka z elementami agrobiznesu | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Biotechnologii Rozrodu Zwierząt i Higieny Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Seremak <Beata.Seremak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu biologii, geografii i innych przedmiotów na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawami turystycznego użytkowania obszarów wiejskich |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Przygotowanie gospodarstwa do prowadzenia działalności agroturystycznej. | 5 |
T-A-2 | Stowarzyszenia agroturystyczne funkcjonujące w Polsce i wybranych krajach UE. | 5 |
T-A-3 | Stan i perspektywy rozwoju agroturystyki w Polsce i innych krajach. | 5 |
T-A-4 | Podstawy prawne prowadzenia działalności agroturystycznej. Typologia gospodarstw agroturystycznych. Nabywca usług agroturystycznych. Wioski i szlaki tematyczne. | 5 |
T-A-5 | Wiejska baza noclegowa. Promocja gospodarstwa agroturystycznego. Żywienie gości w gospodarstwach agroturystycznych. | 5 |
25 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Turystyka wiejska a agrobiznes, istota i otoczenie agrobiznesu. Agroturystyka jako forma przedsiębiorczości na obszarach wiejskich (turystyka wiejska a agroturystyka, funkcje i bariery rozwoju agroturystyki). | 5 |
T-W-2 | Skutki rozwoju agroturystyki w odniesieniu do obszarów wiejskich i ich stałych mieszkańców. Instytucjonalne warunki rozwoju agroturystyki w Polsce. Szkolenie kadr dla potrzeb agroturystyki, rola samorządów lokalnych i ośrodków doradztwa rolniczego w promowaniu działalności agroturystycznej. | 5 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 25 |
A-A-2 | studiowanie literatury | 100 |
A-A-3 | przygotowanie do zaliczenia | 55 |
180 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | studiowanie literatury | 60 |
A-W-3 | przygotowanie do zaliczenia i egzaminu | 20 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z zastosowaniem technik multimedialnych |
M-2 | Metody aktywizujące, dyskusja, praca w grupie nad sporządzaniem projektu |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów i ćwiczeń na podstawie testu uwzględniającego cały zakres materiału |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RWZR_10A_PD-RWZR-4_W01 zna podstawowe pojęcia dotyczące agrobiznesu; agrobiznes w pozarolniczej działalności gospodarczej na obszarach wiejskich dotyczącej ruchu turystycznego na terenach wiejskich; zna czynniki rozwoju agroturystyki i stan tej formy turystyki w Polsce oraz w wybranych krajach Europy i świata, podstawy prawne prowadzenia działalności agroturystycznej | RWZR_10-_W04, RWZR_10-_W01 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-5, T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RWZR_10A_PD-RWZR-4_U01 posługuje się pojęciami z zakresu turystyki wiejskiej i agroturystyki; potrafi stworzyć produkt agroturystyczny uwzględniający zasoby gospodarstwa oraz walory regionu a także wyznaczyć na obszarze Polski regiony/wsie o szczególnym znaczeniu dla agroturystyki | RWZR_10-_U02 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RWZR_10A_PD-RWZR-4_K01 prezentuje postawę proekologiczną i postawę odpowiedzialności za otaczający świat; systematycznie wzbogaca wiedzę zawodowa i kształtuje umiejętności dążąc do profesjonalizmu; wykazuje odpowiedzialność moralną za człowieka i wykonywanie zadań zawodowych | RWZR_10-_K02 | — | C-1 | T-W-1, T-A-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RWZR_10A_PD-RWZR-4_W01 zna podstawowe pojęcia dotyczące agrobiznesu; agrobiznes w pozarolniczej działalności gospodarczej na obszarach wiejskich dotyczącej ruchu turystycznego na terenach wiejskich; zna czynniki rozwoju agroturystyki i stan tej formy turystyki w Polsce oraz w wybranych krajach Europy i świata, podstawy prawne prowadzenia działalności agroturystycznej | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe pojęcia dotyczące agrobiznesu i tyrystyki na terenach wiejskich | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RWZR_10A_PD-RWZR-4_U01 posługuje się pojęciami z zakresu turystyki wiejskiej i agroturystyki; potrafi stworzyć produkt agroturystyczny uwzględniający zasoby gospodarstwa oraz walory regionu a także wyznaczyć na obszarze Polski regiony/wsie o szczególnym znaczeniu dla agroturystyki | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawy tworzenia produktu agroturystycznego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RWZR_10A_PD-RWZR-4_K01 prezentuje postawę proekologiczną i postawę odpowiedzialności za otaczający świat; systematycznie wzbogaca wiedzę zawodowa i kształtuje umiejętności dążąc do profesjonalizmu; wykazuje odpowiedzialność moralną za człowieka i wykonywanie zadań zawodowych | 2,0 | |
3,0 | Student ma dostateczną świadomość przedsiębiorczego działania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Knech D., Agroturystyka w agrobiznesie, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa, 2009
- Drzewiecki M., Podstawy agroturystyki., Oficyna Wydawnicza Ośrodka Postępu Organizacyjnego, Bydgoszcz, 2001
- Majewski J., Lane B., Turystyka wiejska i rozwój lokalny, Fundacja Edukacja dla Demokracji, Warszawa, 2003
Literatura dodatkowa
- Sikora J., Przedsiębiorczość na obszarach wiejskich, Wyd. C. H. Beck, Warszawa, 2012
- Zaręba D., Ekoturystyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2006