Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (S1)

Sylabus przedmiotu Profilaktyka aparatu ruchu u psów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Kynologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Profilaktyka aparatu ruchu u psów
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Anatomii Zwierząt i Zoologii
Nauczyciel odpowiedzialny Katarzyna Pęzińska-Kijak <katarzyna.pezinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 14 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL5 10 0,60,60zaliczenie
wykładyW5 10 0,40,40zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z zakresu anatomii i fizjologii zwierząt.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy i umiejętności pozwalających zapobiegać występowaniu schorzeń związanych z aparatem ruchu, rozpoznawać najważniejsze objawy chorobowe i znać efekty ich leczenia oraz stosować odpowiednie procedury profilaktyczne.
C-2Zapoznanie studentów z rodzajami kontuzji w sportach kynologicznych.
C-3Wykształcenie umiejętności opracowania programów profilatyki aparatu ruchu u psów w odniesieniu do ich formy pracy.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Formy profilaktyki aparatu ruchu u szczeniąt.2
T-L-2Metody profilaktyki aparatu ruchu u psów starszych.2
T-L-3Ćwiczenia wzmacniające aparat ruchu.2
T-L-4Suplementacja w profilaktyce kontuzji sportowych oraz żywienie wspierające aparat ruchu.2
T-L-5Zapobieganie kontuzjom u psów sportowych. Streching.2
10
wykłady
T-W-1Profilaktyka aparatu ruchu psa domowego od szczenięcia do psa dorosłego.2
T-W-2Wybrane schorzenia aparatu ruchu.2
T-W-3Urazy w róznych dyscyplinach sportów kynologicznych.Profilaktyka przeciwurazowa.2
T-W-4Pies geriatryczny.2
T-W-5Żywienie w profilaktyce kontuzji u psów sportowych i użytkowych. Suplementacja wpierająca aparat ruchu.2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo studenta w laboratoriach10
A-L-2Przygotowanie studenta do ćwiczeń.5
A-L-3Konsultacje3
18
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-W-2Studiowanie literatury we własnym zakresie.2
12

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2prezentacja multimedialna
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Kolokwia cząstkowe
S-2Ocena formująca: Aktywność studenta
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne ćwiczeń

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C24.4_W01
Student definiuje podstawowe pojęcia związane z aparatem ruchu.
Kn_1P_W09, Kn_1P_W13, Kn_1P_W08C-2, C-1, C-3T-L-1, T-L-3, T-W-2M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-3, S-4
Kn_1P_C24.4_W02
Student ma wiedzę z zakresu użytkowania psów oraz podstawowych schorzeń aparatu ruchu oraz jego profilaktyki.
Kn_1P_W19, Kn_1P_W08, Kn_1P_W20, Kn_1P_W21, Kn_1P_W23C-2, C-1, C-3T-L-4, T-L-5, T-L-2, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-5M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-3, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C24.4_U02
Student potrafi ułożyć program profilaktyki aparatu ruchu u psów w każdym wieku i w każdej dziedzinie użytkowania.
Kn_1P_U09, Kn_1P_U13, Kn_1P_U12, Kn_1P_U11C-2, C-1, C-3T-L-1, T-L-4, T-L-3, T-L-5, T-L-2, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-5M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C24.4_K01
Student postępuje zgodne z podstawowymi zasadami etyki w zakresie higieny aparatu ruchu oraz posiada wrażliwość na potrzeby psa.
Kn_1P_K03, Kn_1P_K05, Kn_1P_K01, Kn_1P_K06C-2, C-1T-L-1, T-L-4, T-L-2, T-W-3, T-W-1, T-W-5M-1, M-2, M-3S-1, S-2
Kn_1P_C24.4_K02
Student ma świadomość znaczenia profilaktyki aparatu ruchu w pracy z psem młodym, starszym oraz użytkowanym sportowo i pracującym w służbie człowiekowi.
Kn_1P_K07, Kn_1P_K01, Kn_1P_K06C-2, C-1, C-3T-L-1, T-L-3, T-L-5, T-L-2, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C24.4_W01
Student definiuje podstawowe pojęcia związane z aparatem ruchu.
2,0Student nie definiuje podstawowych pojęć związanych z aparatem ruchu.
3,0Student definiuje podstawowe pojęcia związane z aparatem ruchu.
3,5
4,0
4,5
5,0
Kn_1P_C24.4_W02
Student ma wiedzę z zakresu użytkowania psów oraz podstawowych schorzeń aparatu ruchu oraz jego profilaktyki.
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu użytkowania psów oraz podstawowych schorzeń aparatu ruchu.
3,0Student ma wiedzę z zakresu użytkowania psów oraz podstawowych schorzeń aparatu ruchu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C24.4_U02
Student potrafi ułożyć program profilaktyki aparatu ruchu u psów w każdym wieku i w każdej dziedzinie użytkowania.
2,0Student nie potrafi ułożyć programu profilaktyki aparatu ruchu u psów w każdym wieku i w każdej dziedzinie użytkowania.
3,0Student potrafi ułożyć program profilaktyki aparatu ruchu u psów w każdym wieku i w każdej dziedzinie użytkowania.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C24.4_K01
Student postępuje zgodne z podstawowymi zasadami etyki w zakresie higieny aparatu ruchu oraz posiada wrażliwość na potrzeby psa.
2,0Student nie postępuje zgodne z podstawowymi zasadami etyki w zakresie higieny aparatu ruchu oraz nie posiada wrażliwości na potrzeby psa.
3,0Student postępuje zgodne z podstawowymi zasadami etyki w zakresie higieny aparatu ruchu oraz posiada wrażliwość na potrzeby psa.
3,5
4,0
4,5
5,0
Kn_1P_C24.4_K02
Student ma świadomość znaczenia profilaktyki aparatu ruchu w pracy z psem młodym, starszym oraz użytkowanym sportowo i pracującym w służbie człowiekowi.
2,0Student nie ma świadomości znaczenia profilaktyki aparatu ruchu w pracy z psem młodym, starszym oraz użytkowanym sportowo i pracującym w służbie człowiekowi.
3,0Student ma świadomość znaczenia profilaktyki aparatu ruchu w pracy z psem młodym, starszym oraz użytkowanym sportowo i pracującym w służbie człowiekowi.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Janicki A.M., Pies-dysplazja stawów biodrowych.Prawo złotej proporcji i tetralogia panewki. Wartośći diagnostyczne i prognostyczne, Galaktyka, Łódź, 2012
  2. Dieter-Budras K., Richter R., Fricke W., Atlas anatomii psa., Galaktyka, Łódź, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Fuhrer L., Moissonnier P., Thibaud J.L., Neurologia psów i kotów wybrane przypadki kliniczne., Galaktyka, Łódź, 2015

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Formy profilaktyki aparatu ruchu u szczeniąt.2
T-L-2Metody profilaktyki aparatu ruchu u psów starszych.2
T-L-3Ćwiczenia wzmacniające aparat ruchu.2
T-L-4Suplementacja w profilaktyce kontuzji sportowych oraz żywienie wspierające aparat ruchu.2
T-L-5Zapobieganie kontuzjom u psów sportowych. Streching.2
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Profilaktyka aparatu ruchu psa domowego od szczenięcia do psa dorosłego.2
T-W-2Wybrane schorzenia aparatu ruchu.2
T-W-3Urazy w róznych dyscyplinach sportów kynologicznych.Profilaktyka przeciwurazowa.2
T-W-4Pies geriatryczny.2
T-W-5Żywienie w profilaktyce kontuzji u psów sportowych i użytkowych. Suplementacja wpierająca aparat ruchu.2
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo studenta w laboratoriach10
A-L-2Przygotowanie studenta do ćwiczeń.5
A-L-3Konsultacje3
18
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-W-2Studiowanie literatury we własnym zakresie.2
12
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_1P_C24.4_W01Student definiuje podstawowe pojęcia związane z aparatem ruchu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_W09Wykazuje znajomość podstawowych metod diagnostycznych oraz technik i narzędzi pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał organizmów żywych w celu poprawy jakości życia zwierząt, ze szczególnym uwzględnieniem psów
Kn_1P_W13Charakteryzuje rasy psów, zna kierunki i sposoby ich użytkowania
Kn_1P_W08Ma wiedzę z zakresu budowy oraz funkcjonowania organizmów żywych na różnych poziomach ich złożoności
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z rodzajami kontuzji w sportach kynologicznych.
C-1Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy i umiejętności pozwalających zapobiegać występowaniu schorzeń związanych z aparatem ruchu, rozpoznawać najważniejsze objawy chorobowe i znać efekty ich leczenia oraz stosować odpowiednie procedury profilaktyczne.
C-3Wykształcenie umiejętności opracowania programów profilatyki aparatu ruchu u psów w odniesieniu do ich formy pracy.
Treści programoweT-L-1Formy profilaktyki aparatu ruchu u szczeniąt.
T-L-3Ćwiczenia wzmacniające aparat ruchu.
T-W-2Wybrane schorzenia aparatu ruchu.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2prezentacja multimedialna
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kolokwia cząstkowe
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie definiuje podstawowych pojęć związanych z aparatem ruchu.
3,0Student definiuje podstawowe pojęcia związane z aparatem ruchu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_1P_C24.4_W02Student ma wiedzę z zakresu użytkowania psów oraz podstawowych schorzeń aparatu ruchu oraz jego profilaktyki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_W19Zna podstawowe przepisy i regulaminy organizacji wystaw, pokazów, zawodów, konkursów i prób pracy w kynologii
Kn_1P_W08Ma wiedzę z zakresu budowy oraz funkcjonowania organizmów żywych na różnych poziomach ich złożoności
Kn_1P_W20Posiada podstawową wiedzę z zakresu psychologii, socjologii oraz etologii zwierząt, ze szczegolnym uwzględnieniem psowatych
Kn_1P_W21Posiada wiedzę na temat wybranych jednostek chorobowych psów, ich etiologii, objawach oraz sposobach zapobiegania
Kn_1P_W23Posiada wiedzę o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowanych do studiowanego kierunku
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z rodzajami kontuzji w sportach kynologicznych.
C-1Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy i umiejętności pozwalających zapobiegać występowaniu schorzeń związanych z aparatem ruchu, rozpoznawać najważniejsze objawy chorobowe i znać efekty ich leczenia oraz stosować odpowiednie procedury profilaktyczne.
C-3Wykształcenie umiejętności opracowania programów profilatyki aparatu ruchu u psów w odniesieniu do ich formy pracy.
Treści programoweT-L-4Suplementacja w profilaktyce kontuzji sportowych oraz żywienie wspierające aparat ruchu.
T-L-5Zapobieganie kontuzjom u psów sportowych. Streching.
T-L-2Metody profilaktyki aparatu ruchu u psów starszych.
T-W-3Urazy w róznych dyscyplinach sportów kynologicznych.Profilaktyka przeciwurazowa.
T-W-4Pies geriatryczny.
T-W-1Profilaktyka aparatu ruchu psa domowego od szczenięcia do psa dorosłego.
T-W-5Żywienie w profilaktyce kontuzji u psów sportowych i użytkowych. Suplementacja wpierająca aparat ruchu.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2prezentacja multimedialna
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kolokwia cząstkowe
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu użytkowania psów oraz podstawowych schorzeń aparatu ruchu.
3,0Student ma wiedzę z zakresu użytkowania psów oraz podstawowych schorzeń aparatu ruchu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_1P_C24.4_U02Student potrafi ułożyć program profilaktyki aparatu ruchu u psów w każdym wieku i w każdej dziedzinie użytkowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_U09Posiada zdolność podejmowania działań z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik i narzędzi, rozwiązujących problemy dotyczące zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunkiem
Kn_1P_U13Posiada umiejętność postępowania w stanach zagrożenia życia i zdrowia psa
Kn_1P_U12Potrafi przystosować środowisko zoohigieniczne do potrzeb zwierząt domowych z uwzględnieniem praw i dobrostanu zwierząt
Kn_1P_U11Potrafi rozpoznać objawy najczęściej występujących jednostek chorobowych zwierząt domowych stosując w tym celu odpowiednie metody diagnostyczne; w zależności od wieku i stanu fizjologicznego zwierzęcia potrafi zastosować odpowiednie programy profilaktyki zdrowotnej
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z rodzajami kontuzji w sportach kynologicznych.
C-1Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy i umiejętności pozwalających zapobiegać występowaniu schorzeń związanych z aparatem ruchu, rozpoznawać najważniejsze objawy chorobowe i znać efekty ich leczenia oraz stosować odpowiednie procedury profilaktyczne.
C-3Wykształcenie umiejętności opracowania programów profilatyki aparatu ruchu u psów w odniesieniu do ich formy pracy.
Treści programoweT-L-1Formy profilaktyki aparatu ruchu u szczeniąt.
T-L-4Suplementacja w profilaktyce kontuzji sportowych oraz żywienie wspierające aparat ruchu.
T-L-3Ćwiczenia wzmacniające aparat ruchu.
T-L-5Zapobieganie kontuzjom u psów sportowych. Streching.
T-L-2Metody profilaktyki aparatu ruchu u psów starszych.
T-W-2Wybrane schorzenia aparatu ruchu.
T-W-3Urazy w róznych dyscyplinach sportów kynologicznych.Profilaktyka przeciwurazowa.
T-W-4Pies geriatryczny.
T-W-1Profilaktyka aparatu ruchu psa domowego od szczenięcia do psa dorosłego.
T-W-5Żywienie w profilaktyce kontuzji u psów sportowych i użytkowych. Suplementacja wpierająca aparat ruchu.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2prezentacja multimedialna
M-3Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kolokwia cząstkowe
S-2Ocena formująca: Aktywność studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi ułożyć programu profilaktyki aparatu ruchu u psów w każdym wieku i w każdej dziedzinie użytkowania.
3,0Student potrafi ułożyć program profilaktyki aparatu ruchu u psów w każdym wieku i w każdej dziedzinie użytkowania.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_1P_C24.4_K01Student postępuje zgodne z podstawowymi zasadami etyki w zakresie higieny aparatu ruchu oraz posiada wrażliwość na potrzeby psa.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_K03Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i osobistego
Kn_1P_K05Jest świadomy roli sprawności psychofizycznej dla prawidłowego wykonywania zawodów związanych z kynologią
Kn_1P_K01Ma świadomość roli i znaczenia zwierząt domowych w życiu człowieka
Kn_1P_K06Ma przekonanie o konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej przy pracy ze zwierzętami; zachowuje ostrożność w formułowaniu sądów na temat kwestii społecznych i światopoglądowych nawiązujących do teorii i praktyki chowu, hodowli i użytkowania psów. Przejawia pozytywne postawy wobec ludzi, organizmów żywych i środowiska oraz wrażliwość na ich potrzeby i problemy.
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z rodzajami kontuzji w sportach kynologicznych.
C-1Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy i umiejętności pozwalających zapobiegać występowaniu schorzeń związanych z aparatem ruchu, rozpoznawać najważniejsze objawy chorobowe i znać efekty ich leczenia oraz stosować odpowiednie procedury profilaktyczne.
Treści programoweT-L-1Formy profilaktyki aparatu ruchu u szczeniąt.
T-L-4Suplementacja w profilaktyce kontuzji sportowych oraz żywienie wspierające aparat ruchu.
T-L-2Metody profilaktyki aparatu ruchu u psów starszych.
T-W-3Urazy w róznych dyscyplinach sportów kynologicznych.Profilaktyka przeciwurazowa.
T-W-1Profilaktyka aparatu ruchu psa domowego od szczenięcia do psa dorosłego.
T-W-5Żywienie w profilaktyce kontuzji u psów sportowych i użytkowych. Suplementacja wpierająca aparat ruchu.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2prezentacja multimedialna
M-3Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kolokwia cząstkowe
S-2Ocena formująca: Aktywność studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie postępuje zgodne z podstawowymi zasadami etyki w zakresie higieny aparatu ruchu oraz nie posiada wrażliwości na potrzeby psa.
3,0Student postępuje zgodne z podstawowymi zasadami etyki w zakresie higieny aparatu ruchu oraz posiada wrażliwość na potrzeby psa.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_1P_C24.4_K02Student ma świadomość znaczenia profilaktyki aparatu ruchu w pracy z psem młodym, starszym oraz użytkowanym sportowo i pracującym w służbie człowiekowi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_K07Docenia znaczenie kynologii i dyscyplin pokrewnych dla prawidłowego rozwoju społeczności lokalnych i regionalnych
Kn_1P_K01Ma świadomość roli i znaczenia zwierząt domowych w życiu człowieka
Kn_1P_K06Ma przekonanie o konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej przy pracy ze zwierzętami; zachowuje ostrożność w formułowaniu sądów na temat kwestii społecznych i światopoglądowych nawiązujących do teorii i praktyki chowu, hodowli i użytkowania psów. Przejawia pozytywne postawy wobec ludzi, organizmów żywych i środowiska oraz wrażliwość na ich potrzeby i problemy.
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z rodzajami kontuzji w sportach kynologicznych.
C-1Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy i umiejętności pozwalających zapobiegać występowaniu schorzeń związanych z aparatem ruchu, rozpoznawać najważniejsze objawy chorobowe i znać efekty ich leczenia oraz stosować odpowiednie procedury profilaktyczne.
C-3Wykształcenie umiejętności opracowania programów profilatyki aparatu ruchu u psów w odniesieniu do ich formy pracy.
Treści programoweT-L-1Formy profilaktyki aparatu ruchu u szczeniąt.
T-L-3Ćwiczenia wzmacniające aparat ruchu.
T-L-5Zapobieganie kontuzjom u psów sportowych. Streching.
T-L-2Metody profilaktyki aparatu ruchu u psów starszych.
T-W-2Wybrane schorzenia aparatu ruchu.
T-W-3Urazy w róznych dyscyplinach sportów kynologicznych.Profilaktyka przeciwurazowa.
T-W-4Pies geriatryczny.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2prezentacja multimedialna
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kolokwia cząstkowe
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości znaczenia profilaktyki aparatu ruchu w pracy z psem młodym, starszym oraz użytkowanym sportowo i pracującym w służbie człowiekowi.
3,0Student ma świadomość znaczenia profilaktyki aparatu ruchu w pracy z psem młodym, starszym oraz użytkowanym sportowo i pracującym w służbie człowiekowi.
3,5
4,0
4,5
5,0