Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (N1)
Sylabus przedmiotu Praktyka szkoleniowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Kynologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | praktyczny | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyka szkoleniowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Anatomii Zwierząt i Zoologii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Kavetska <katarzyna.kavetska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student zna podstawy BHP przy pracy z psami |
W-2 | Student zna podstawowe zagadnienia z zakresu szkolenia psów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie studentów z podstawami szkolenia psów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | Zasady BHP podczas pracy z psami | 45 |
T-PR-2 | Metody szkolenia psów | 45 |
T-PR-3 | Nauka podstawowych komend w praktyce | 45 |
T-PR-4 | Zasady przygotowania psa do treningi | 45 |
180 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Uczestnictwo w praktyce | 144 |
A-PR-2 | Wypełnianie dzienniczka praktyk | 9 |
A-PR-3 | Przygotowanie do zajęć | 9 |
A-PR-4 | Studiowanie piśmiennictwa | 9 |
A-PR-5 | Przygotowanie do egzaminu | 9 |
180 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Pokaz |
M-4 | Obserwacje |
M-5 | Dzienniczek praktyk |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena postępów i pracy studenta prowadzona przez opiekuna praktyki |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena dzienniczka praktyk |
S-3 | Ocena podsumowująca: Egzamin ustny po zakończeniu praktyk |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_C02-2_W01 Student zna podstawowe zasady dotyczące metod szkolenia psów w zależności od ich sposobu użytkowania | Kn_1P_W09, Kn_1P_W13, Kn_1P_W19, Kn_1P_W20 | — | — | C-1 | T-PR-1, T-PR-2, T-PR-3, T-PR-4 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_C02-2_U01 Student potrafi zastosować w praktyce podstawowe komendy stosowane w szkoleniu psów | Kn_1P_U07, Kn_1P_U08 | — | — | C-1 | T-PR-1, T-PR-2, T-PR-3, T-PR-4 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_C02-2_K01 Student ma świadomość znaczenia pracy szkoleniowej z psem | Kn_1P_K01, Kn_1P_K06, Kn_1P_K07 | — | — | C-1 | T-PR-1, T-PR-2, T-PR-3, T-PR-4 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_C02-2_W01 Student zna podstawowe zasady dotyczące metod szkolenia psów w zależności od ich sposobu użytkowania | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe zasady dotyczące metod szkolenia psów w zależności od ich sposobu użytkowania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_C02-2_U01 Student potrafi zastosować w praktyce podstawowe komendy stosowane w szkoleniu psów | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zastosować w praktyce podstawowe komendy stosowane w szkoleniu psów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_C02-2_K01 Student ma świadomość znaczenia pracy szkoleniowej z psem | 2,0 | |
3,0 | Student ma świadomość znaczenia pracy szkoleniowej z psem | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Górny B., Nowoczesne szkolenie psów tropiących (ebook), Wydawnictwo Multico, Warszawa, 2010
- Olkowicz K., Nietypowy mundurowy. Psy do zadań specjalnych, Wydawnictwo Rebis, Poznań, 2021
- Amo C., Szkolenie psów krok po kroku, Wydawnictwo Delta W-Z, Warszawa, 2008