Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (N1)

Sylabus przedmiotu Computer Graphics and Multimedia:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Kynologia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Computer Graphics and Multimedia
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nauk o Zwierzętach Przeżuwających
Nauczyciel odpowiedzialny Daniel Zaborski <Daniel.Zaborski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 18 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basics of computer science.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Basic skills in computer graphics, digital video and sound editing.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Introduction to computer graphics. Raster graphics.4
T-L-2Basic functions of an edition program. Colour and contrast adjustment. Color correction.4
T-L-3Vector graphics. Images for WWW and multimedia presentations.4
T-L-4Viedo edition. Effects and subtitles addition.6
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Classes30
A-L-2Preparation for the final test.30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Practical classes with the use of computers.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Practical test.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_B10.3b_W01
Basic knowledge of raster and vector graphics, sound and video editing.
Kn_1P_W05, Kn_1P_W01, Kn_1P_W23C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_B10.3b_U01
Basic skills in using graphics and video editing software.
Kn_1P_U04, Kn_1P_U02, Kn_1P_U09C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_B10.3b_K01
A student observes copyright statements for electronic content and multimedia available on the Internet.
Kn_1P_K06C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Kn_1P_B10.3b_W01
Basic knowledge of raster and vector graphics, sound and video editing.
2,0
3,0Basic knowledge of raster and vector graphics, sound and video editing.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Kn_1P_B10.3b_U01
Basic skills in using graphics and video editing software.
2,0
3,0Basic skills in using graphics and video editing software.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Kn_1P_B10.3b_K01
A student observes copyright statements for electronic content and multimedia available on the Internet.
2,0
3,0A student observes copyright statements for electronic content and multimedia available on the Internet.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Peter Cooley, The Essence of Computer Graphics, Pearson Ed., Harlow, 2011
  2. Mularczyk K (Ed.), GIMP - a complete guide., Digital Camera Poland, 2015, Special edition No. 4

Literatura dodatkowa

  1. Jonas Gomes, Luiz Velho, Mario Costa Sousa, Computer Graphics: Theory and Practice, CRC Press, Boca Raton, 2012

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Introduction to computer graphics. Raster graphics.4
T-L-2Basic functions of an edition program. Colour and contrast adjustment. Color correction.4
T-L-3Vector graphics. Images for WWW and multimedia presentations.4
T-L-4Viedo edition. Effects and subtitles addition.6
18

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Classes30
A-L-2Preparation for the final test.30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_1P_B10.3b_W01Basic knowledge of raster and vector graphics, sound and video editing.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_W05Zna budowę i zastosowanie podstawowych przyrządów pomiarowych, maszyn, urządzeń oraz obiektów technicznych wykorzystywanych w ramach studiowanego kierunku
Kn_1P_W01Posiada wiedzę ogólną o charakterze aplikacyjnym oraz zna nomenklaturę oraz pojęcia, teorie i prawa z zakresu biologii, chemii, matematyki i informatyki
Kn_1P_W23Posiada wiedzę o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowanych do studiowanego kierunku
Cel przedmiotuC-1Basic skills in computer graphics, digital video and sound editing.
Treści programoweT-L-1Introduction to computer graphics. Raster graphics.
T-L-2Basic functions of an edition program. Colour and contrast adjustment. Color correction.
T-L-3Vector graphics. Images for WWW and multimedia presentations.
T-L-4Viedo edition. Effects and subtitles addition.
Metody nauczaniaM-1Practical classes with the use of computers.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Practical test.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Basic knowledge of raster and vector graphics, sound and video editing.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_1P_B10.3b_U01Basic skills in using graphics and video editing software.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_U04Wykorzystuje w sposób umiejętny narzędzia informatyczne, internetowe źródła informacji oraz metody statystyczne do rozwiązywania praktycznych problemów, charakterystycznych dla studiowanego kierunku
Kn_1P_U02W oparciu o powszechnie stosowane metody diagnostyki laboratoryjnej i molekularnej potrafi przeprowadzić podstawowe procedury analityczne, w tym także z zastosowaniem podstawowych narzędzi bioinformatycznych; interpretuje wyniki przeprowadzonych doświadczeń
Kn_1P_U09Posiada zdolność podejmowania działań z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik i narzędzi, rozwiązujących problemy dotyczące zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunkiem
Cel przedmiotuC-1Basic skills in computer graphics, digital video and sound editing.
Treści programoweT-L-1Introduction to computer graphics. Raster graphics.
T-L-2Basic functions of an edition program. Colour and contrast adjustment. Color correction.
T-L-3Vector graphics. Images for WWW and multimedia presentations.
T-L-4Viedo edition. Effects and subtitles addition.
Metody nauczaniaM-1Practical classes with the use of computers.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Practical test.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Basic skills in using graphics and video editing software.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_1P_B10.3b_K01A student observes copyright statements for electronic content and multimedia available on the Internet.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_K06Ma przekonanie o konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej przy pracy ze zwierzętami; zachowuje ostrożność w formułowaniu sądów na temat kwestii społecznych i światopoglądowych nawiązujących do teorii i praktyki chowu, hodowli i użytkowania psów. Przejawia pozytywne postawy wobec ludzi, organizmów żywych i środowiska oraz wrażliwość na ich potrzeby i problemy.
Cel przedmiotuC-1Basic skills in computer graphics, digital video and sound editing.
Treści programoweT-L-1Introduction to computer graphics. Raster graphics.
T-L-2Basic functions of an edition program. Colour and contrast adjustment. Color correction.
T-L-3Vector graphics. Images for WWW and multimedia presentations.
T-L-4Viedo edition. Effects and subtitles addition.
Metody nauczaniaM-1Practical classes with the use of computers.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Practical test.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0A student observes copyright statements for electronic content and multimedia available on the Internet.
3,5
4,0
4,5
5,0