Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (S2)

Sylabus przedmiotu Programy do układania dawek pokarmowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Kynologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Programy do układania dawek pokarmowych
Specjalność Żywienie psów i profilaktyka zdrowotna
Jednostka prowadząca Katedra Nauk o Zwierzętach Przeżuwających
Nauczyciel odpowiedzialny Daniel Zaborski <Daniel.Zaborski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 20 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu żywienia psów
W-2Obsługa arkusza kalkulacyjnego oraz znajomość języka HTML w stopniu podstawowym

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie podstawowych umiejętności w zakresie wykorzystania ogólnodostępnych programów komputerowych do wspomagania układania dawek pokarmowych dla psów

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Optymalizacja dawek pokarmowych w arkuszu kalkulacyjnym4
T-L-2Wykorzystanie programu Food Processor do analizy dawek pokarmowych dla psów2
T-L-3Optymalizacja dawek pokarmowych dla psów z różnymi schorzeniami za pomocą programu Balance IT6
T-L-4Analiza składu komercyjnych karm dla psów z wykorzystaniem serwisu Dog Food Advisor. Możliwości programu Dog Food Calculator2
T-L-5Układanie dawek pokarmowych dla psów za pomocą wybranych programów dostępnych w Internecie2
T-L-6Projektowanie własnego serwisu sieciowego do układania dawek pokarmowych dla psów różnych ras2
T-L-7Tworzenie własnych programów do układania dawek pokarmowych i ich implementacja w serwisie sieciowym2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-L-2Przygotowanie do zaliczenia praktycznego20
A-L-3Samodzielna realizacja zadań projektowych na zaliczenie18
A-L-4Konsultacje2
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Zajęcia praktyczne przy komputerze

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Kolokwium praktyczne
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie samodzielnie wykonanych zadań projektowych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_2A_19_W01
Student charakteryzuje podstawowe aplikacje, w tym internetowe, wspomagające układanie dawek pokarmowych dla psów
Knlic_2A_W04C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_2A_19_U01
Student stosuje podstawowe aplikacje, w tym internetowe, do wspomagania układania dawek pokarmowych dla psów, tworzy własny serwis sieciowy oraz proste programy komputerowe w wybranym języku programowania
Knlic_2A_U02C-1T-L-6, T-L-7, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_2A_19_K01
Student jest świadom korzyści i zagrożeń płynących z użytkowania Internetu, rozumie prawno-etyczne aspekty gromadzenia, przetwarzania i udostępniania informacji w bazach danych, przestrzega praw własności intelektualnej przy korzystaniu z oprogramowania
Knlic_2A_K01, Knlic_2A_K02C-1T-L-6, T-L-7, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Kn_2A_19_W01
Student charakteryzuje podstawowe aplikacje, w tym internetowe, wspomagające układanie dawek pokarmowych dla psów
2,0
3,0Student wymienia podstawowe aplikacje, w tym internetowe, wspomagające układanie dawek pokarmowych dla psów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Kn_2A_19_U01
Student stosuje podstawowe aplikacje, w tym internetowe, do wspomagania układania dawek pokarmowych dla psów, tworzy własny serwis sieciowy oraz proste programy komputerowe w wybranym języku programowania
2,0
3,0Student wykorzystuje w stopniu podstawowym wybrane programy komputerowe do układania dawek pokarmowych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Kn_2A_19_K01
Student jest świadom korzyści i zagrożeń płynących z użytkowania Internetu, rozumie prawno-etyczne aspekty gromadzenia, przetwarzania i udostępniania informacji w bazach danych, przestrzega praw własności intelektualnej przy korzystaniu z oprogramowania
2,0
3,0Student wymienia najważniejsze korzyści i zagrożenia płynące z użytkowania Internetu
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Sokół M., OpenOffice.ux.pl 3.1. Ćwiczenia praktyczne, Helion, Gliwice, 2010
  2. Howil W., OpenOffice.ux.pl Calc 2.0. Ćwiczenia, Helion, Gliwice, 2008
  3. Tomaszewska A., Tworzenie stron WWW, Helion, Gliwice, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Welling L., Thomson L., PHP i MySQL. Tworzenie stron WWW. Vademecum profesjonalisty, Helion, Gliwice, 2005
  2. Pilgrim M., Dive Into Python, Apress, New York, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Optymalizacja dawek pokarmowych w arkuszu kalkulacyjnym4
T-L-2Wykorzystanie programu Food Processor do analizy dawek pokarmowych dla psów2
T-L-3Optymalizacja dawek pokarmowych dla psów z różnymi schorzeniami za pomocą programu Balance IT6
T-L-4Analiza składu komercyjnych karm dla psów z wykorzystaniem serwisu Dog Food Advisor. Możliwości programu Dog Food Calculator2
T-L-5Układanie dawek pokarmowych dla psów za pomocą wybranych programów dostępnych w Internecie2
T-L-6Projektowanie własnego serwisu sieciowego do układania dawek pokarmowych dla psów różnych ras2
T-L-7Tworzenie własnych programów do układania dawek pokarmowych i ich implementacja w serwisie sieciowym2
20

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-L-2Przygotowanie do zaliczenia praktycznego20
A-L-3Samodzielna realizacja zadań projektowych na zaliczenie18
A-L-4Konsultacje2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_2A_19_W01Student charakteryzuje podstawowe aplikacje, w tym internetowe, wspomagające układanie dawek pokarmowych dla psów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKnlic_2A_W04Ma rozszerzoną wiedzę w zakresie systemów operacyjnych, programów komputerowych oraz baz danych przydatnych w pracy kynologa
Cel przedmiotuC-1Nabycie podstawowych umiejętności w zakresie wykorzystania ogólnodostępnych programów komputerowych do wspomagania układania dawek pokarmowych dla psów
Treści programoweT-L-1Optymalizacja dawek pokarmowych w arkuszu kalkulacyjnym
T-L-2Wykorzystanie programu Food Processor do analizy dawek pokarmowych dla psów
T-L-3Optymalizacja dawek pokarmowych dla psów z różnymi schorzeniami za pomocą programu Balance IT
T-L-4Analiza składu komercyjnych karm dla psów z wykorzystaniem serwisu Dog Food Advisor. Możliwości programu Dog Food Calculator
T-L-5Układanie dawek pokarmowych dla psów za pomocą wybranych programów dostępnych w Internecie
Metody nauczaniaM-1Zajęcia praktyczne przy komputerze
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium praktyczne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wymienia podstawowe aplikacje, w tym internetowe, wspomagające układanie dawek pokarmowych dla psów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_2A_19_U01Student stosuje podstawowe aplikacje, w tym internetowe, do wspomagania układania dawek pokarmowych dla psów, tworzy własny serwis sieciowy oraz proste programy komputerowe w wybranym języku programowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKnlic_2A_U02Wykorzystuje specjalistyczne narzędzia informatyczne, internetowe źródła informacji oraz metody statystyczne do rozwiązywania zadań związanych z pracą kynologa
Cel przedmiotuC-1Nabycie podstawowych umiejętności w zakresie wykorzystania ogólnodostępnych programów komputerowych do wspomagania układania dawek pokarmowych dla psów
Treści programoweT-L-6Projektowanie własnego serwisu sieciowego do układania dawek pokarmowych dla psów różnych ras
T-L-7Tworzenie własnych programów do układania dawek pokarmowych i ich implementacja w serwisie sieciowym
T-L-1Optymalizacja dawek pokarmowych w arkuszu kalkulacyjnym
T-L-2Wykorzystanie programu Food Processor do analizy dawek pokarmowych dla psów
T-L-3Optymalizacja dawek pokarmowych dla psów z różnymi schorzeniami za pomocą programu Balance IT
T-L-4Analiza składu komercyjnych karm dla psów z wykorzystaniem serwisu Dog Food Advisor. Możliwości programu Dog Food Calculator
T-L-5Układanie dawek pokarmowych dla psów za pomocą wybranych programów dostępnych w Internecie
Metody nauczaniaM-1Zajęcia praktyczne przy komputerze
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium praktyczne
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie samodzielnie wykonanych zadań projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykorzystuje w stopniu podstawowym wybrane programy komputerowe do układania dawek pokarmowych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_2A_19_K01Student jest świadom korzyści i zagrożeń płynących z użytkowania Internetu, rozumie prawno-etyczne aspekty gromadzenia, przetwarzania i udostępniania informacji w bazach danych, przestrzega praw własności intelektualnej przy korzystaniu z oprogramowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKnlic_2A_K01Jest świadomy problemów prawnych i etycznych na poszczególnych etapach eksperymentu na zwierzętach i w pracy ze zwierzętami
Knlic_2A_K02Rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w zakresie wiedzy ogólnej i kierunkowej w celu rozwijania dorobku zawodowego
Cel przedmiotuC-1Nabycie podstawowych umiejętności w zakresie wykorzystania ogólnodostępnych programów komputerowych do wspomagania układania dawek pokarmowych dla psów
Treści programoweT-L-6Projektowanie własnego serwisu sieciowego do układania dawek pokarmowych dla psów różnych ras
T-L-7Tworzenie własnych programów do układania dawek pokarmowych i ich implementacja w serwisie sieciowym
T-L-1Optymalizacja dawek pokarmowych w arkuszu kalkulacyjnym
T-L-2Wykorzystanie programu Food Processor do analizy dawek pokarmowych dla psów
T-L-3Optymalizacja dawek pokarmowych dla psów z różnymi schorzeniami za pomocą programu Balance IT
T-L-4Analiza składu komercyjnych karm dla psów z wykorzystaniem serwisu Dog Food Advisor. Możliwości programu Dog Food Calculator
T-L-5Układanie dawek pokarmowych dla psów za pomocą wybranych programów dostępnych w Internecie
Metody nauczaniaM-1Zajęcia praktyczne przy komputerze
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium praktyczne
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie samodzielnie wykonanych zadań projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wymienia najważniejsze korzyści i zagrożenia płynące z użytkowania Internetu
3,5
4,0
4,5
5,0