Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S2)
specjalność: Nanobioinżynieria

Sylabus przedmiotu Zastosowanie nanocząsteczek w kulturach in vitro:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zastosowanie nanocząsteczek w kulturach in vitro
Specjalność Nanobioinżynieria
Jednostka prowadząca Katedra Genetyki, Hodowli i Biotechnologii Roślin
Nauczyciel odpowiedzialny Marcelina Krupa-Małkiewicz <Marcelina.Krupa-Malkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 15 1,00,42zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 5 0,50,29zaliczenie
laboratoriaL4 10 0,50,29zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu biotechnologii roślin. Wpływ zróżnicowanych czynników na populację roślin.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie studentom podstawowej wiedzy o możliwości wykorzystania nanocząsteczek w hodowli roślin, jako sposobie wywoływana zmienności.
C-2Zaznajomienie z metodami biotechnologicznymi stosowanymi w hodowli roślin.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Analiza cech morfologicznych roślin. Omówienie otrzymanych wyników, przygotowanych prezentacji i publikacji.3
T-A-2Analiza wywołanych przez nanocząsteczki srebra zmian fenotypowych u roślin rozmnażanych kulturach in vitro oraz wybór skutecznej dawki nanocząsteczek srebra.2
5
laboratoria
T-L-1Założenie kultur pędowych na pożywkach z dodatkiem kilku stężeń nanocząstek metali.2
T-L-2Założenie kultur zawiesinowych na pożywkach z dodatkiem kilku stężeń nanocząstek metali.2
T-L-3Indukowanie mutacji u roślin w kulturach in vitro z wykorzystaniem nanocząsteczek srebra w różnych stężeniach-4
T-L-4Zastosowanie nanocząsteczek srebra i wybór odpowiedniego ich stężenia do dezynfekcji materiału roślinnego w warunkach in vitro.2
10
wykłady
T-W-1Reakcja roślin na nanocząsteczki.2
T-W-2Toksyczność nanocząsteczek w odniesieniu do roślin, markery biochemiczne reakcji stresowych roślin, w następstwie działania nanocząsteczek2
T-W-3Wpływ nanocząsteczek srebra i złota na zmiany fenotypowe i genetyczne u roślin.2
T-W-4Sposoby ustalania odpowiednich stężeń nanocząsteczek i czasu ekspozycji w indukowaniu stresu u roślin.2
T-W-5Wykorzystywanie nanocząsteczek srebra i złota do indukcji mutacji somatycznych i genetycznych w kulturach in vitro.2
T-W-6Zastosowanie nanoczasteczek w produkcji metabolitów w kulturach in vitro.2
T-W-7Zastosowanie nanocząsteczek srebra i złota w procesie dezynfekcji roślin i w ograniczaniu rozwoju zakażeń w kulturach in vitro.2
T-W-8Zaliczenie przedmiotu.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach5
A-A-2samodzielne studiowanie literatury przedmiotu10
15
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2samodzielne studiowanie literatury przedmiotu5
15
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2samodzielne studiowanie literatury przedmiotu5
A-W-3przygotowanie do zaliczenia pisemnego z danej formy przedmiotu10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
M-3metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena treści i sposobu przedstawienia referatu na wybrany temat
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne odpowiedniej formy zajęć

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_NBI-S-O8.4_W01
definiuje i określa rolę nanocząsteczek w hodowli roślin. Charakteryzuje rodzaje nanocząsteczek wykorzystywane w hodowli roślin. Potrafi opisać rodzaje zmian fenotypowych i genotypowych wywoływanych przez działanie nanocząsteczek. Potrafi wskazać pozytywny i negatywny wpływ nanocząsteczek na rosliny.
BT_2A_W01C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_NBI-S-O8.4_U01
zna i rozumie mechanizmy działania nanocząsteczek na zmiany fenotypowe i genotypowe w roślinach. Potrafi dobrać i zastosować wybrane techniki biotechnologiczne do aplikacji nanocząsteczek w hodowli roślin
BT_2A_U02, BT_2A_U08C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-A-2M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_NBI-S-O8.4_K01
rozumie potrzeby ciągłego poszerzania wiedzy i doskonalenia umiejętność w celu stosowania i wykorzystywania najnowszych technik badawczych w projektach realizowanych przez siebie lub we współpracy
BT_2A_K01C-2T-A-1M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BT_2A_NBI-S-O8.4_W01
definiuje i określa rolę nanocząsteczek w hodowli roślin. Charakteryzuje rodzaje nanocząsteczek wykorzystywane w hodowli roślin. Potrafi opisać rodzaje zmian fenotypowych i genotypowych wywoływanych przez działanie nanocząsteczek. Potrafi wskazać pozytywny i negatywny wpływ nanocząsteczek na rosliny.
2,0student nie zna definicję i metody stosowania nanocząsteczek w hodowli roślin. Nie zna rodzaje nanocząsteczek, Nie zna rodzaju zmian wywoływanych przez przez nanocząsteczki oraz nie zna pozytywnego i negatywnego wpływu nanocząsteczek na rośliny.
3,0student w stopniu podstawowym zna definicję i metody stosowania nanocząsteczek w hodowli roślin. W stopniu podstawowym zna rodzaje nanocząsteczek, w stopniu podstawowym zna rodzaju zmian wywoływanych przez przez nanocząsteczki oraz w stopniu podstawowym zna pozytywny i negatywny wpływ nanocząsteczek na rośliny.
3,5student w stopniu zadawalającym zna definicję i metody stosowania nanocząsteczek w hodowli roślin. W stopniu zadawalającym zna rodzaje nanocząsteczek, w stopniu zadawalającym zna rodzaju zmian wywoływanych przez przez nanocząsteczki oraz w stopniu zadawalającym zna pozytywny i negatywny wpływ nanocząsteczek na rośliny.
4,0student w stopniu dobrym zna definicję i metody stosowania nanocząsteczek w hodowli roślin. W stopniu dobrym zna rodzaje nanocząsteczek, w stopniu dobrym zna rodzaju zmian wywoływanych przez przez nanocząsteczki oraz w stopniu dobrym zna pozytywny i negatywny wpływ nanocząsteczek na rośliny.
4,5student w stopniu ponad dobrym zna definicję i metody stosowania nanocząsteczek w hodowli roślin. W stopniu ponad dobrym zna rodzaje nanocząsteczek, w stopniu ponad dobrym zna rodzaju zmian wywoływanych przez przez nanocząsteczki oraz w stopniu ponad dobrym zna pozytywny i negatywny wpływ nanocząsteczek na rośliny.
5,0student w stopniu bardzo dobrym zna definicję i metody stosowania nanocząsteczek w hodowli roślin. W stopniu bardzo dobrym zna rodzaje nanocząsteczek, w stopniu bardzo dobrym zna rodzaju zmian wywoływanych przez przez nanocząsteczki oraz w stopniu bardzo dobrym zna pozytywny i negatywny wpływ nanocząsteczek na rośliny.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BT_2A_NBI-S-O8.4_U01
zna i rozumie mechanizmy działania nanocząsteczek na zmiany fenotypowe i genotypowe w roślinach. Potrafi dobrać i zastosować wybrane techniki biotechnologiczne do aplikacji nanocząsteczek w hodowli roślin
2,0student nie potrafi opisać działania nanocząsteczek na rośliny. Nie potrafi dobrać i zastosować wybranych technik biotechnologicznych do indukowania zmian wywoływanych przez nanocząsteczki.
3,0student potrafi w stopniu podstawowym opisać działania nanocząsteczek na rośliny. W stopniu podstawowym potrafi dobrać i zastosować wybranych technik biotechnologicznych do indukowania zmian wywoływanych przez nanocząsteczki.
3,5student potrafi w stopniu zadawalającym opisać działania nanocząsteczek na rośliny. W stopniu zadawalającym potrafi dobrać i zastosować wybranych technik biotechnologicznych do indukowania zmian wywoływanych przez nanocząsteczki.
4,0student potrafi w stopniu dobrym opisać działania nanocząsteczek na rośliny. W stopniu dobrym potrafi dobrać i zastosować wybranych technik biotechnologicznych do indukowania zmian wywoływanych przez nanocząsteczki.
4,5student potrafi w stopniu ponad dobrym opisać działania nanocząsteczek na rośliny. W stopniu ponad dobrym potrafi dobrać i zastosować wybranych technik biotechnologicznych do indukowania zmian wywoływanych przez nanocząsteczki.
5,0student potrafi w stopniu bardzo dobrym opisać działania nanocząsteczek na rośliny. W stopniu bardzo dobrym potrafi dobrać i zastosować wybranych technik biotechnologicznych do indukowania zmian wywoływanych przez nanocząsteczki.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BT_2A_NBI-S-O8.4_K01
rozumie potrzeby ciągłego poszerzania wiedzy i doskonalenia umiejętność w celu stosowania i wykorzystywania najnowszych technik badawczych w projektach realizowanych przez siebie lub we współpracy
2,0student nie rozumie potrzeby ciąglego kształcenia i poszerzania wiedzy i doskonalenia umiejętności w celu stosowania i wykorzystywania najnowszych technik i metod badawczych w projektach realizowanych przez siebie lub we współpracy
3,0student rozumie w stopniu podstawowym potrzeby ciąglego kształcenia i poszerzania wiedzy i doskonalenia umiejętności w celu stosowania i wykorzystywania najnowszych technik i metod badawczych w projektach realizowanych przez siebie lub we współpracy
3,5student rozumie w stopniu zadawalającycm potrzeby ciąglego kształcenia i poszerzania wiedzy i doskonalenia umiejętności w celu stosowania i wykorzystywania najnowszych technik i metod badawczych w projektach realizowanych przez siebie lub we współpracy
4,0student rozumie w stopniu dobrym potrzeby ciąglego kształcenia i poszerzania wiedzy i doskonalenia umiejętności w celu stosowania i wykorzystywania najnowszych technik i metod badawczych w projektach realizowanych przez siebie lub we współpracy
4,5student rozumie w stopniu ponad dobrym potrzeby ciąglego kształcenia i poszerzania wiedzy i doskonalenia umiejętności w celu stosowania i wykorzystywania najnowszych technik i metod badawczych w projektach realizowanych przez siebie lub we współpracy
5,0student rozumie w stopniu bardzo dobrym potrzeby ciąglego kształcenia i poszerzania wiedzy i doskonalenia umiejętności w celu stosowania i wykorzystywania najnowszych technik i metod badawczych w projektach realizowanych przez siebie lub we współpracy

Literatura podstawowa

  1. Michalik Barara, Zastosowanie metod biotechnologicznych w hodowli roślin, Drukpol sc, Kraków, 1996
  2. Żelechowska Kamila, Nanotechnologia w praktyce, PWN, 2016

Literatura dodatkowa

  1. Autorzy prac naukowych, Różne publikacje naukowe o tematyce wykorzystania nanotechnologii w hodowli roślin, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Analiza cech morfologicznych roślin. Omówienie otrzymanych wyników, przygotowanych prezentacji i publikacji.3
T-A-2Analiza wywołanych przez nanocząsteczki srebra zmian fenotypowych u roślin rozmnażanych kulturach in vitro oraz wybór skutecznej dawki nanocząsteczek srebra.2
5

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Założenie kultur pędowych na pożywkach z dodatkiem kilku stężeń nanocząstek metali.2
T-L-2Założenie kultur zawiesinowych na pożywkach z dodatkiem kilku stężeń nanocząstek metali.2
T-L-3Indukowanie mutacji u roślin w kulturach in vitro z wykorzystaniem nanocząsteczek srebra w różnych stężeniach-4
T-L-4Zastosowanie nanocząsteczek srebra i wybór odpowiedniego ich stężenia do dezynfekcji materiału roślinnego w warunkach in vitro.2
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Reakcja roślin na nanocząsteczki.2
T-W-2Toksyczność nanocząsteczek w odniesieniu do roślin, markery biochemiczne reakcji stresowych roślin, w następstwie działania nanocząsteczek2
T-W-3Wpływ nanocząsteczek srebra i złota na zmiany fenotypowe i genetyczne u roślin.2
T-W-4Sposoby ustalania odpowiednich stężeń nanocząsteczek i czasu ekspozycji w indukowaniu stresu u roślin.2
T-W-5Wykorzystywanie nanocząsteczek srebra i złota do indukcji mutacji somatycznych i genetycznych w kulturach in vitro.2
T-W-6Zastosowanie nanoczasteczek w produkcji metabolitów w kulturach in vitro.2
T-W-7Zastosowanie nanocząsteczek srebra i złota w procesie dezynfekcji roślin i w ograniczaniu rozwoju zakażeń w kulturach in vitro.2
T-W-8Zaliczenie przedmiotu.1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach5
A-A-2samodzielne studiowanie literatury przedmiotu10
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2samodzielne studiowanie literatury przedmiotu5
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2samodzielne studiowanie literatury przedmiotu5
A-W-3przygotowanie do zaliczenia pisemnego z danej formy przedmiotu10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBT_2A_NBI-S-O8.4_W01definiuje i określa rolę nanocząsteczek w hodowli roślin. Charakteryzuje rodzaje nanocząsteczek wykorzystywane w hodowli roślin. Potrafi opisać rodzaje zmian fenotypowych i genotypowych wywoływanych przez działanie nanocząsteczek. Potrafi wskazać pozytywny i negatywny wpływ nanocząsteczek na rosliny.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_W01ma poszerzoną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki oraz nauk pokrewnych dostosowaną do kierunku biotechnologia
Cel przedmiotuC-1Przekazanie studentom podstawowej wiedzy o możliwości wykorzystania nanocząsteczek w hodowli roślin, jako sposobie wywoływana zmienności.
Treści programoweT-W-1Reakcja roślin na nanocząsteczki.
T-W-2Toksyczność nanocząsteczek w odniesieniu do roślin, markery biochemiczne reakcji stresowych roślin, w następstwie działania nanocząsteczek
T-W-3Wpływ nanocząsteczek srebra i złota na zmiany fenotypowe i genetyczne u roślin.
T-W-4Sposoby ustalania odpowiednich stężeń nanocząsteczek i czasu ekspozycji w indukowaniu stresu u roślin.
T-W-5Wykorzystywanie nanocząsteczek srebra i złota do indukcji mutacji somatycznych i genetycznych w kulturach in vitro.
T-W-6Zastosowanie nanoczasteczek w produkcji metabolitów w kulturach in vitro.
T-W-7Zastosowanie nanocząsteczek srebra i złota w procesie dezynfekcji roślin i w ograniczaniu rozwoju zakażeń w kulturach in vitro.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne odpowiedniej formy zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie zna definicję i metody stosowania nanocząsteczek w hodowli roślin. Nie zna rodzaje nanocząsteczek, Nie zna rodzaju zmian wywoływanych przez przez nanocząsteczki oraz nie zna pozytywnego i negatywnego wpływu nanocząsteczek na rośliny.
3,0student w stopniu podstawowym zna definicję i metody stosowania nanocząsteczek w hodowli roślin. W stopniu podstawowym zna rodzaje nanocząsteczek, w stopniu podstawowym zna rodzaju zmian wywoływanych przez przez nanocząsteczki oraz w stopniu podstawowym zna pozytywny i negatywny wpływ nanocząsteczek na rośliny.
3,5student w stopniu zadawalającym zna definicję i metody stosowania nanocząsteczek w hodowli roślin. W stopniu zadawalającym zna rodzaje nanocząsteczek, w stopniu zadawalającym zna rodzaju zmian wywoływanych przez przez nanocząsteczki oraz w stopniu zadawalającym zna pozytywny i negatywny wpływ nanocząsteczek na rośliny.
4,0student w stopniu dobrym zna definicję i metody stosowania nanocząsteczek w hodowli roślin. W stopniu dobrym zna rodzaje nanocząsteczek, w stopniu dobrym zna rodzaju zmian wywoływanych przez przez nanocząsteczki oraz w stopniu dobrym zna pozytywny i negatywny wpływ nanocząsteczek na rośliny.
4,5student w stopniu ponad dobrym zna definicję i metody stosowania nanocząsteczek w hodowli roślin. W stopniu ponad dobrym zna rodzaje nanocząsteczek, w stopniu ponad dobrym zna rodzaju zmian wywoływanych przez przez nanocząsteczki oraz w stopniu ponad dobrym zna pozytywny i negatywny wpływ nanocząsteczek na rośliny.
5,0student w stopniu bardzo dobrym zna definicję i metody stosowania nanocząsteczek w hodowli roślin. W stopniu bardzo dobrym zna rodzaje nanocząsteczek, w stopniu bardzo dobrym zna rodzaju zmian wywoływanych przez przez nanocząsteczki oraz w stopniu bardzo dobrym zna pozytywny i negatywny wpływ nanocząsteczek na rośliny.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBT_2A_NBI-S-O8.4_U01zna i rozumie mechanizmy działania nanocząsteczek na zmiany fenotypowe i genotypowe w roślinach. Potrafi dobrać i zastosować wybrane techniki biotechnologiczne do aplikacji nanocząsteczek w hodowli roślin
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_U02umie zaplanować i analizować badania biotechnologiczne z wykorzystaniem narzędzi bioinformatycznych
BT_2A_U08dobiera i stosuje zaawansowane techniki i narzędzia badawcze wykorzystywane w biotechnologii
Cel przedmiotuC-2Zaznajomienie z metodami biotechnologicznymi stosowanymi w hodowli roślin.
Treści programoweT-L-1Założenie kultur pędowych na pożywkach z dodatkiem kilku stężeń nanocząstek metali.
T-L-2Założenie kultur zawiesinowych na pożywkach z dodatkiem kilku stężeń nanocząstek metali.
T-L-3Indukowanie mutacji u roślin w kulturach in vitro z wykorzystaniem nanocząsteczek srebra w różnych stężeniach-
T-L-4Zastosowanie nanocząsteczek srebra i wybór odpowiedniego ich stężenia do dezynfekcji materiału roślinnego w warunkach in vitro.
T-A-2Analiza wywołanych przez nanocząsteczki srebra zmian fenotypowych u roślin rozmnażanych kulturach in vitro oraz wybór skutecznej dawki nanocząsteczek srebra.
Metody nauczaniaM-3metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena treści i sposobu przedstawienia referatu na wybrany temat
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi opisać działania nanocząsteczek na rośliny. Nie potrafi dobrać i zastosować wybranych technik biotechnologicznych do indukowania zmian wywoływanych przez nanocząsteczki.
3,0student potrafi w stopniu podstawowym opisać działania nanocząsteczek na rośliny. W stopniu podstawowym potrafi dobrać i zastosować wybranych technik biotechnologicznych do indukowania zmian wywoływanych przez nanocząsteczki.
3,5student potrafi w stopniu zadawalającym opisać działania nanocząsteczek na rośliny. W stopniu zadawalającym potrafi dobrać i zastosować wybranych technik biotechnologicznych do indukowania zmian wywoływanych przez nanocząsteczki.
4,0student potrafi w stopniu dobrym opisać działania nanocząsteczek na rośliny. W stopniu dobrym potrafi dobrać i zastosować wybranych technik biotechnologicznych do indukowania zmian wywoływanych przez nanocząsteczki.
4,5student potrafi w stopniu ponad dobrym opisać działania nanocząsteczek na rośliny. W stopniu ponad dobrym potrafi dobrać i zastosować wybranych technik biotechnologicznych do indukowania zmian wywoływanych przez nanocząsteczki.
5,0student potrafi w stopniu bardzo dobrym opisać działania nanocząsteczek na rośliny. W stopniu bardzo dobrym potrafi dobrać i zastosować wybranych technik biotechnologicznych do indukowania zmian wywoływanych przez nanocząsteczki.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBT_2A_NBI-S-O8.4_K01rozumie potrzeby ciągłego poszerzania wiedzy i doskonalenia umiejętność w celu stosowania i wykorzystywania najnowszych technik badawczych w projektach realizowanych przez siebie lub we współpracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_K01wykazuje potrzebę ciągłego podnoszenia wiedzy ogólnej i kierunkowej; ma świadomość celowości podnoszenia zdobytej wiedzy zarówno w działaniach zawodowych, jak i rozwoju osobistym
Cel przedmiotuC-2Zaznajomienie z metodami biotechnologicznymi stosowanymi w hodowli roślin.
Treści programoweT-A-1Analiza cech morfologicznych roślin. Omówienie otrzymanych wyników, przygotowanych prezentacji i publikacji.
Metody nauczaniaM-2wykład problemowy
M-3metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena treści i sposobu przedstawienia referatu na wybrany temat
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie rozumie potrzeby ciąglego kształcenia i poszerzania wiedzy i doskonalenia umiejętności w celu stosowania i wykorzystywania najnowszych technik i metod badawczych w projektach realizowanych przez siebie lub we współpracy
3,0student rozumie w stopniu podstawowym potrzeby ciąglego kształcenia i poszerzania wiedzy i doskonalenia umiejętności w celu stosowania i wykorzystywania najnowszych technik i metod badawczych w projektach realizowanych przez siebie lub we współpracy
3,5student rozumie w stopniu zadawalającycm potrzeby ciąglego kształcenia i poszerzania wiedzy i doskonalenia umiejętności w celu stosowania i wykorzystywania najnowszych technik i metod badawczych w projektach realizowanych przez siebie lub we współpracy
4,0student rozumie w stopniu dobrym potrzeby ciąglego kształcenia i poszerzania wiedzy i doskonalenia umiejętności w celu stosowania i wykorzystywania najnowszych technik i metod badawczych w projektach realizowanych przez siebie lub we współpracy
4,5student rozumie w stopniu ponad dobrym potrzeby ciąglego kształcenia i poszerzania wiedzy i doskonalenia umiejętności w celu stosowania i wykorzystywania najnowszych technik i metod badawczych w projektach realizowanych przez siebie lub we współpracy
5,0student rozumie w stopniu bardzo dobrym potrzeby ciąglego kształcenia i poszerzania wiedzy i doskonalenia umiejętności w celu stosowania i wykorzystywania najnowszych technik i metod badawczych w projektach realizowanych przez siebie lub we współpracy