Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S2)
Sylabus przedmiotu Lobbing in public life:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Biotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Lobbing in public life | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Nauk Humanistycznych i Społecznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marzena Zychowicz <Marzena-Zychowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 3 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | General knowledge of society. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Familiarity with basic terms regarding lobbying, its forms and mechanisms along with its influence on the economy and social life. |
C-2 | Familiarity with basic terms regarding lobbying, its forms and mechanisms along with its influence on the economy and social life. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Etymology, definitions, content and range of the phenomenon | 2 |
T-W-2 | Evolution of content and form of lobbying from ancient to modern time. | 2 |
T-W-3 | Legal and ethical lobbying regulations. Lobbying compared to other influencing methods. | 2 |
T-W-4 | Lobbyists- strategies, methods, forms and operating devices. | 3 |
T-W-5 | Models and forms of lobbying in certain countries (USA, Canada, United Kingdom, Germany, Austria, France). | 2 |
T-W-6 | Lobbying in Poland – actors, roles, forms and effects. | 2 |
T-W-7 | Lobbying regulations and practices in the European Union. Fields and forms of Poland-EU lobbying. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Attendance. | 15 |
A-W-2 | Meritorical preparation for lectures, literature analysis. | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Conversational lecture. |
M-2 | Informational lecture. |
M-3 | Problem-focused lecture |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Meritorical activity during lectures |
S-2 | Ocena podsumowująca: Final test. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O8.3_W01 The student is familiar with lobbying terminology and problems. | BTap_2A_W02, BTap_2A_W03 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O8.3_U01 The student is able to identify fields of acting of various subjects as lobbying actions and other forms of influence. | BTap_2A_U01 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O8.3_K01 The student has competences in the field of lobbying legal and ethical behaviors in relation to further professional work. | BTap_2A_K04, BTap_2A_K06 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O8.3_W01 The student is familiar with lobbying terminology and problems. | 2,0 | |
3,0 | The student has basic knowledge in the field of individual’s existence in institutions, lobbying. The student is capable of listing all basic terms, but does not show full understanding of them. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O8.3_U01 The student is able to identify fields of acting of various subjects as lobbying actions and other forms of influence. | 2,0 | |
3,0 | The student is capable of listing basic types of lobbying behaviour but he or she can only perform their fragmentary analysis | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O8.3_K01 The student has competences in the field of lobbying legal and ethical behaviors in relation to further professional work. | 2,0 | |
3,0 | The student has general but superficial knowledge in terms of cooperation and lobbying relationships. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Clamen M., Lobbing i jego sekrety, Felberg SA, Warszawa, 2005
- Jasiecki K., Molęda-Zdziech M., Kurczewska U., Lobbing, Kraków, 2002
Literatura dodatkowa
- Kurczewska U., Molęda-Zdziech M., Lobbing w Unii Europejskiej, ISP, Warszawa, 2002
- Michałowska-Gorywoda K., Podejmowanie decyzji w Unii Europejskiej, Scholar, Warszawa, 2002