Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S2)
specjalność: Biotechnology in animal production and environmental protection
Sylabus przedmiotu Genetic diagnostic of animals:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Biotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Genetic diagnostic of animals | ||
Specjalność | Biotechnology in animal production and environmental protection | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Dybus <Andrzej.Dybus@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Andrzej Dybus <Andrzej.Dybus@zut.edu.pl>, Magdalena Jędrzejczak-Silicka <mjedrzejczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | The knowledge of genetics, genetic engineering and molecular biology. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Learning of student with diseases of animals. |
C-2 | Learning of student with genetic diagnostic of animals. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Molecular diagnostic of diseases in farm animals. | 4 |
T-A-2 | Genetic testing of production traits. Marker-assisted selection. | 4 |
T-A-3 | Genetic tests of sport performance in horses, pigeons and dogs. | 2 |
T-A-4 | Genetic resistance/susceptibility for prion diseases in sheep. | 2 |
T-A-5 | Avian DNA sexing test. | 2 |
T-A-6 | Aggression in dogs (VNTR polymorphism in DRD4 gene). | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Genetic diagnostic of animals - introduction. | 2 |
T-W-2 | Genetic diseases of domestic animals. Resistance to diseases. | 2 |
T-W-3 | Prions diseases. Molecular basis, symptoms, genetic testing of farm animals. | 4 |
T-W-4 | Genetic diagnostic of production and functional traits of animals. Marker-assisted selection. | 4 |
T-W-5 | Parentage verification of animals. | 2 |
T-W-6 | Genetic diagnostic of sport performance (horses, dogs, racing pigeons). | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Taking classes. | 15 |
A-A-2 | Preparation for classes. | 5 |
A-A-3 | Preparation (in silico) of genetic test. | 5 |
A-A-4 | Preparation for the test. | 10 |
A-A-5 | Consultation with the teacher | 10 |
45 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures. | 15 |
A-W-2 | Studying of scientific references (papers). | 5 |
A-W-3 | Preparation for the tests. | 15 |
A-W-4 | Consultation with the teacher | 10 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures presenting theoretical issues. |
M-2 | Multimedia presentations. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Examination. |
S-2 | Ocena podsumowująca: The project of genetic test. Theoretical test. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O2.2_W01 The student descripes the molecular stategy for genetic diagnostic of animals | BTap_2A_W04, BTap_2A_W06 | — | — | C-2 | T-A-5, T-W-5, T-W-2, T-W-4, T-W-1, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
BT_2A_BTZ-A-O2.2_W02 Specify of genetic diseases of animals, with description of their molecular basis. | BTap_2A_W05 | — | — | C-1 | T-A-6, T-A-2, T-A-4, T-A-3, T-A-1, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O2.2_U01 A student can utilise an appropriate DNA test in genetic diagnostic of animals. | BTap_2A_U05 | — | — | C-2, C-1 | T-A-6, T-A-2, T-A-5, T-A-4, T-A-3, T-A-1, T-W-5, T-W-2, T-W-4, T-W-1, T-W-6, T-W-3 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O2.2_K01 A student is creative in preparation of DNA tests for genetic diagnostic of animals. | BTap_2A_K02 | — | — | C-2, C-1 | T-A-6, T-A-2, T-A-5, T-A-4, T-A-3, T-A-1, T-W-5, T-W-2, T-W-4, T-W-1, T-W-6, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O2.2_W01 The student descripes the molecular stategy for genetic diagnostic of animals | 2,0 | |
3,0 | A student knows different molecular strategies in genetic diagnostic of animals | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
BT_2A_BTZ-A-O2.2_W02 Specify of genetic diseases of animals, with description of their molecular basis. | 2,0 | |
3,0 | A student knows some genetic diseases of animals. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O2.2_U01 A student can utilise an appropriate DNA test in genetic diagnostic of animals. | 2,0 | |
3,0 | A student is able to utilise an appropriate DNA test. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O2.2_K01 A student is creative in preparation of DNA tests for genetic diagnostic of animals. | 2,0 | |
3,0 | A student is creative in preparation of DNA test | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Charon K.M., Świtoński M., Genetyka zwierząt, PWN, Warszawa, 2008
- Słomski R. (red.), Analiza DNA – teoria i praktyka, Wydawnictwo UP, Poznań, 2008
- Kosowska B., Nowicki B., Genetyka weterynaryjna, PZWL, Warszawa, 1999
Literatura dodatkowa
- Brown T.A., Genomy, PWN, Warszawa, 2009