Wydział Architektury - Specjalista ds. dostępności
Sylabus przedmiotu Prawo a dostępność przestrzeni publicznej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Specjalista ds. dostępności | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Prawo a dostępność przestrzeni publicznej | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Historii i Teorii Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Krasowska <katarzyna.krasowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | brak wymagań wstępnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie wiedzy w zakresie wymagań prawa w zakresie zapewniania dostępnosci przestrzeni publicznej w aspekcie dostepności cyfrowej, architektonicznej i komunikacyjno-informacyjnej. |
C-2 | Nabycie umiejętności wyszukiwania i aktualizowania wiedzy z zakresu obowiązków podmiotów publicznych w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe definicje w zakresie dostępności | 1 |
T-W-2 | Dostępność architektoniczna | 2 |
T-W-3 | Dostępność cyfrowa | 2 |
T-W-4 | Dostępność informacyjno-komunikacyjna | 2 |
T-W-5 | Egzekwowanie dostępności, prawa osób z niepełnosprawnością i szczególnymi potrzebami w tym zakresie | 1 |
8 | ||
warsztaty | ||
T-WR-1 | Zasady wyszukiwania informacji w aktach prawnych wspólnotowych i krajowych | 2 |
T-WR-2 | Dostępność architektoniczna - studium przypadków w kontekście wymagań prawa | 2 |
T-WR-3 | Dostępność cyfrowa - wybrane elementy | 2 |
T-WR-4 | Dostępność informacyjno-komunikacyjna a wymagania prawa | 2 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-W-2 | konsultacje | 2 |
A-W-3 | przygotowanie do egzaminu | 15 |
25 | ||
warsztaty | ||
A-WR-1 | uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-WR-2 | konsultacje | 2 |
A-WR-3 | przygotowanie do zaliczenia | 15 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny/ ustny |
S-2 | Ocena formująca: zaliczenie pisemne/ ustne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SDD_10-_SDD/A/4_W01 Zna podstawowe wymagania prawa w zakresie dostępnosci cyfrowej, architektonicznej i komunikacyjno-informacyjnej. | SDD_10-_W03 | — | C-1 | T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SDD_10-_SDD/A/4_U01 Potrafi wyszukiwać, interpretować i zbierać wymagania prawa dotyczące dostępności cyfrowej, architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej. Potrafi aktualizować swoją wiedzę w tym zakresie. | SDD_10-_U05 | — | C-2 | T-WR-2, T-WR-1, T-WR-4, T-WR-3 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SDD_10-_SDD/A/4_K01 Jest świadomy konieczności zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. | SDD_10-_K02 | — | C-1, C-2 | T-W-5, T-WR-1, T-WR-4, T-WR-3, T-W-2, T-W-3, T-WR-2, T-W-4, T-W-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SDD_10-_SDD/A/4_W01 Zna podstawowe wymagania prawa w zakresie dostępnosci cyfrowej, architektonicznej i komunikacyjno-informacyjnej. | 2,0 | |
3,0 | Zna w dostatecznym stopniu podstawowe wymagania prawa w zakresie dostępnosci cyfrowej, architektonicznej i komunikacyjno-informacyjnej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SDD_10-_SDD/A/4_U01 Potrafi wyszukiwać, interpretować i zbierać wymagania prawa dotyczące dostępności cyfrowej, architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej. Potrafi aktualizować swoją wiedzę w tym zakresie. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi w dostatecznym stopniu wyszukiwać, interpretować i zbierać wymagania prawa dotyczące dostępności cyfrowej, architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej. Potrafi z niewielką pomocą aktualizować swoją wiedzę w tym zakresie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SDD_10-_SDD/A/4_K01 Jest świadomy konieczności zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. | 2,0 | |
3,0 | Jest w dostatecznym stopniu świadomy konieczności zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, 2019, Dz. U. z 2019 r. poz. 1696).
- Ustawa o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z dnia 4 kwietnia 2019, 2019, Dz. U. z 2019 poz.848
- Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/882 z dn. 17 kwietnia 2019 r. w sprawie wymogów dostępności produktów i usług, 2019
Literatura dodatkowa
- Rządowy program Dostępność Plus 2018-2025 z 17 lipca 2018 r, 2018
- Standard dostępności WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines)