Wydział Architektury - Architektura (S2)
Sylabus przedmiotu Zarządzanie miastami - projekt:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier architekt | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie miastami - projekt | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Urbanistyki i Planowania Przestrzennego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Czekiel-Świtalska <Elzbieta.Czekiel-Switalska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Adam Zwoliński <azwolinski@zut.edu.pl>, Alicja Świtalska <Alicja.Switalska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | zaliczony przedmiot: urbanistyka sem. 1 |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student musi umieć kierować rozwojem miasta oraz tworzyć i prowadzić pracownie architektoniczne i urbanistyczne oraz firmy deweloperskie współdziałające z samorządem lokalnym i regionalnym oraz UE |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji, koncepcji bio-przestrzennej, szczegółowego harmonogramu działań, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego, prognozy finansowej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji. Studenci opracowują indywidualne prezentacje prezydenckie oraz wybierają studenckiego prezydenta i pięcioosobowy zarząd miasta, składy firm i przygotowują strony internetowe Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują długookresowe: wariantowe koncepcje przestrzenne, plany przedsięwzięć, zespoły partnerów strategicznych oraz źródła finansowania. Opracowują raporty do Rankingu I i odbywa się I prezentacja publiczna Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują grupy krótkoterminowych przedsięwzięć rozwojowych na 2-3 lata w tym ich koncepcje bio-przestrzenne, szczegółowe harmonogramy działań, wykaz partnerów z określeniem ich udziału w kosztach i zyskach w planach finansowych firmy. Opracowują raporty do Rankingu II i odbywa się II (końcowa) prezentacja publiczna | 60 |
60 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Opracowanie w formie cyfrowej i drukowanej: długoterminowych przedsięwzięć rozwojowych, Opracowanie w formie cyfrowej i drukowanej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla jednej inwestycji, koncepcji bioprzestrzennej z elementami architektonicznymi i zagospodarowaniem terenu, szczegółowego harmonogramu jednej inwestycji i ogólnego dla wszystkich inwestycji, szczegółowej prognozy finansowej pod kątem jej wpływu na budżet gminy dla jednej inwestycji, w zależności od potrzeb przygotowanie schematu partnerstwa publiczno-prywatnego oraz zasad współpracy. | 120 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Zaliczenie w formie rankingów, określonych w harmonogramie na dany rok. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: oceny z dwóch rankingów przygotowanych w formie prezentacji i wersji drukowanej oraz cyfrowej. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_S2/A.1/5_W02 W projektowaniu urbanistycznym i planowaniu przestrzennym trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, harmonijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury. | AU_2A_W02 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_S2/A.1/5_U01 Potrafi opracować analizy zewnętrzne i wewnętrzne. Na ich podstawie potrafi zaprojektować zespół urbanistyczny. | AU_2A_U29 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_S2/A.1/5_K01 Absolwent umie koordynować pracę w zespole oraz podporządkować się pracy zespołowej. | AU_2A_K03 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_S2/A.1/5_W02 W projektowaniu urbanistycznym i planowaniu przestrzennym trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, harmonijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury. | 2,0 | |
3,0 | Poprawne opracowanie projektu i dwóch raportów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_S2/A.1/5_U01 Potrafi opracować analizy zewnętrzne i wewnętrzne. Na ich podstawie potrafi zaprojektować zespół urbanistyczny. | 2,0 | |
3,0 | Oddanie dwóch raportów, projektu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_S2/A.1/5_K01 Absolwent umie koordynować pracę w zespole oraz podporządkować się pracy zespołowej. | 2,0 | |
3,0 | Opracował poprawnie wszystkie wymagane fazy zajęć projektowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Chmielewski M.J., Teoria urbanistyki w projektowaniu i planowaniu miast, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2004, Warszawa, 2004, 2004
- Pęski W., Zarządzanie zrównoważonym rozwojem miast, Arkady, Warszawa, 1999, Warszawa, 1999, 1999
- Czekiel-Świtalska E., Planowanie miejscowe a budżet miasta, The Local Planning and a City Budget, hogben, Szczecin, 2007, czasopismo Przestrzeń i forma nr 6, Szczecin, 2007
Literatura dodatkowa
- Elzbieta Czekiel-Switalska, Konieczne zmiany w miejscowym planowaniu przestrzennym w Polsce. NECESSARY CHANGES IN LOCAL PLANNING OF SPATIAL DEVELOPMENT IN POLAND., Przestrzeń i Forma / Space&FORM no 19, Szczecin, 2013, str 135-150
- Elżbieta Czekiel-Świtalska, Controversial Nature Of Arrangements In The Decisions On Land Development And Management Conditions/Kontrowersyjność ustaleń w decyzjach o warunkach zabudowy, Space & Form/Przestrzeń i forma 30, Szczecin, 2017
- E Czekiel-Świtalska, A Świtalska, Planowanie czy zagospodarowanie przestrzenne, Teka Komisji Urbanistyki I Architektury PAN oddział w Krakowie 45, 2017, str 309-317