Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty uczenia się | AU_2A_AS2-VI/3a_U01 | w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, har-monijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | AU_2A_U13 | A.U13. absolwent potrafi formułować nowe pomysły i hipotezy, analizować i testować nowości związane z problemami inżynierskimi i problemami badawczymi w zakresie projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz planowania przestrzennego; |
---|
AU_2A_U21 | B.U6. absolwent potrafi przygotować i przedstawić prezentację poświęconą szczegółowym wynikom realizacji projektowego zadania inżynierskiego przy użyciu różnych technik komunikacji, w tym sformułowaną w sposób powszechnie zrozumiały; |
AU_2A_U22 | B.U7. absolwent potrafi przygotować i przedstawić prezentację poświęconą szczegółowym wynikom realizacji projektowego zadania inżynierskiego przy użyciu różnych technik komunikacji, w tym sformułowaną w sposób powszechnie zrozumiały; |
AU_2A_U31 | D.U3. absolwent potrafi przygotować zaawansowaną prezentację graficzną, pisemną i ustną własnych koncepcji projektowych w zakresie architektury i urbanistyki, spełniającą wymogi profesjonalnego zapisu właściwego dla projektowania architektonicznego i urbanistycznego; |
Cel przedmiotu | C-1 | kompetencje nieodzowne na stanowisku projektanta odpowiedzialnego:
- za wymianę doświadczeń i poglądów uzyskiwanych w trakcie opracowywania projektów architektoniczno-urbanistycznych (w tym projektu dyplomowego) o znacznym stopniu złożoności,
- za doskonalenie sposobu prezentacji oraz obrony przedstawianych poglądów i rozwiązań,
- za rozszerzanie, pogłębienie, porządkowanie, ograniczenie i uproszczenie tematyki złożonych prac projektowych (w tym dyplomowych) dzięki przeprowadzonej dyskusji oraz wnioskom z niej wypływających
- za wdrożenie zasad samodzielnego rozwiazywania zadań projektowych z dziedziny architektury i urbanistyki |
---|
Treści programowe | T-SD-1 | Omówienie zasad wykonania pracy dyplomowej na kierunku architektura i urbanistyka, w tym wymagań dotyczacych zakresu i formy opracowania części rysunkowej , opisowej oraz makiety, zgodnie z wymaganym zakresem pracy dyplomowej magisterskiej i obowiązującą procedurą prawną.
Zapoznanie studentów z metodyką pracy dyplomowej.
Omówienie metod i selekcji informacji przy użyciu współczesnych metod naukowych.
Metodyka prowadzenia studiów analitycznych.
Zagadnienia różnicy pomiędzy inspiracją i plagiatem.
Bieżąca korekta postępu prac oraz ich prezentacja w kolejnych etapach formułowaniakoncepcji i uszczegółowienia rozwiązań projektowych przy udziale wszystkich dyplomantów realizujacych prace dyplomowe w KAWTiMP.
Dyskusja nad przedstawionymi zagadnieniami ideowymi i koncepcyjnymi. |
---|
Metody nauczania | M-1 | Prace analityczne, odpowiednie do potrzeb tematyki określonej zakresem pracy dyplomowej. Merytoryczna dyskusja nad przedstawianymi koncepcjami rozwiązań tematów dyplomowych z uwzględnieniem określonych uwarunkowań zewnętrznych, programu funkcjonalno-przestrzennego i założeń wstępnych.
Minimum dwukrotna prezentacja wyników pracy nad projektem dyplomowym przez kazdego studenta podczas trwania semestru, zarówno w fazie analiz przedprojektowych, jak i w fazie opracowania i uszczegółowienia koncepcji projektowej.
Prezentacje multimedialne połaczone z dyskusją nad zaproponowanymi rozwiązaniami i ich ewentualna korektą. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: student ma wykazać się na seminarium:
- umiejętnością samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych z dziedziny architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego o znacznym stopniu złożoności oraz
- umiejętnością uzasadnienia przyjętego rozwiązania w dyskusji (dzięki wymianie argumentów i kontrargumentów).
Oceniane są:
- opracowanie harmonogramu wykonania poszczególnych elementów pracy dyplomowej w uzgodnieniu z promotorem
- prezentacja i obrona wykonanych już elementów pracy dyplomowej
- aktywny udział dyplomanta we wszystkich fazach dyskusji dydaktycznej
- obecność na seminariach |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | w projektowaniu i planowaniu dostatecznie trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, poprawnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |