Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Architektury - Architektura (S1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie urbanistyczne-5B:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie urbanistyczne-5B
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Urbanistyki i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Klara Czyńska <Klara.Czynska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Lechosław Czernik <lechoslaw.czernik@zut.edu.pl>, Olga Gazińska <olga.gazinska@zut.edu.pl>, Mikołaj Heigel <mheigel@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 7,0 ECTS (formy) 7,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 9 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 1,00,30zaliczenie
projektyP5 45 6,00,70zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Umiejętność analizy uwarunkowań funkcjonalno-przestrzennych i krajobrazowych struktur miejskich
W-2Umiejętność kształtowania struktur miejskich pod względem kompozycyjnym, obsługi klomunikacyjnej, układu zieleni i niezbędnej infrastruktury rekreacyjnej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie umiejętności syntetycznej analizy uwarunkowań przestrzennych oraz wytycznych prawa miejscowego, wyciągania wniosków w celu przełożenia na język form przestrzennych
C-2Nabycie umiejętności warsztatowych posługiwania się modelami 3D i schematami urbanistycznymi w fazie analitycznej i prezentacji koncepcji projektowej
C-3Nabycie umiejętności posługiwania się prawem miejscowym poprzez wdrażanie regulacji planu miejscowego w konkretną wizję przestrzenno-krajobrazową dla wybranego fragmentu miasta
C-4Nabycie umiejętności tworzenia wysokiej jakości środowiska miejskiego i przyjaznej, o indywidualnych cechach krajobrazu przestrzeni, dostosowanej do współczesnych potrzeb

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wprowadzenie do zajęć, ustalenie zasad realizacji, podział na grupy projektowe3
T-P-2Wizja lokalna, wstępna inwentaryzacja, budowa modelu 3D stanu istniejącego3
T-P-3Analiza uwarunkowań zewnętrznych, w tym ustalonych w obowiązującym studium kierunków zagospodarowania obszaru6
T-P-4Analiza ustaleń Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego (model 3D i schematy kompzycyjne)6
T-P-5Publiczna prezentacja wyników dotychczasowej pracy3
T-P-6Sporządzenie koncepcji zagospodarowania przestrzennego obszaru opracowania z uwzględniem wniosków z analiz i ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego21
T-P-7Publiczna prezentacja projektu3
45
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do tematyki przedmiotu1
T-W-2Zakres merytoryczny przedmiotu i prezentacja wymagań warsztatowych (rola modelowania 3D i schematy urbanistyczne w projektowaniu).2
T-W-3Planowanie transformacji obszarów miejskich, kształtowanie przestrzeni publicznych3
T-W-4Planowanie przestrzenne na szczeblu krajowym, wojewódzkim i gminnym3
T-W-5Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego1
T-W-6Miejscowe Plany Zagospodarowania Przestrzennego – podstawy prawne i przykłady realizacji4
T-W-7Zaliczenie wykładów1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Dobór osób w zespole, wybór terenu1
A-P-2Sporządzenie szkicowej inwentaryzacji Identyfikacja problemów Wykonanie dokumentacji fotograficznej6
A-P-3Budowa modelu 3D stanu istniejacego18
A-P-4Wykonanie analizy i sporządzenie mapy obrazującej: - położenie obszaru opracowania w strukturze funkcjonalno-przestrzennej miasta - położenie obszaru opracowania w stosunku do układu przyrodniczego miasta - dostepność komunikacyjną obszaru opracowania i powiązania transportowe - ocenę ustalonych kierunków zagospodarowania przestrzennego w obowiązującym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Szczecin30
A-P-5Wykonanie analizy ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w odniesieniu do obszaru opracowania w formie graficznej oraz na modelu 3D34
A-P-6Przygotowanie prezentacji multimedialnej i przedstawienie jej z omówieniem3
A-P-7Wykonanie mapy zagospodarowania obszaru, wizualizacja projektu. Przygotowanie pracy do oddania w formie drukowanej i elektronicznej, przygotowania prezentacji końcowej85
A-P-8Przedstawienie projektu w formie multimedialnej Dyskusja i podsumowanie wyników pracy3
180
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach, odpowiedzi na pytania zadane podczas wykładów, ewentualna dyskusja14
A-W-2Paca własna, studiowanie literatury15
A-W-3Kolkwium zaliczające w formie pisemnej1
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające - wykłady
M-2Metody aktywizujące - seminarium
M-3Metody praktyczne - projekt

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Obecność na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena formująca - ocena postępu prac w trakcie cotygodniowych korekt i konsultacji, ocena pośrednia na seminarium po zakończeniu etapu analiz
S-3Ocena podsumowująca: Ocena posumowująca - ocena złożonej pracy projektowej i sposobu jej prezentacji na seminarium końcowym, ocena frekwencji na ćwiczeniach i wykładach, ocena pisemnego kolokwium będącego sprawdzianem nabytej wiedzy teoretycznej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_CS1-XIV/5B_W01
Zna zakres i konstrukcję dokumentów planistycznych na poziomie kraju, województwa i gminy oraz ich przełożenia na konkretne rozwiązania funkcjonalno-przestrzenne
AU_1A_W22, AU_1A_W10C-1, C-3T-P-3, T-P-4M-2, M-3, M-1S-3, S-2, S-1
AU_1A_CS1-XIV/5B_W02
Zna przykłady transformacji obszarów miejskich, zasady projektowania nowych założeń urbanistycznych
AU_1A_W21, AU_1A_W24C-4T-W-1, T-W-4, T-W-6, T-W-2, T-W-5, T-W-3M-2, M-3, M-1S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_CS1-XIV/5B_U01
Potrafi wykonać mapy dotyczące analiz planistycznych, mapę koncepcji rozwiązania urbanistycznego wraz ze schematami funkcjonowania zespołu oraz przedstawić projekt w formie trójwymiarowej poprzez wizualizacje
AU_1A_U11, AU_1A_U23C-1, C-2T-P-2, T-P-3, T-P-6, T-P-4, T-W-2, T-W-3M-2, M-3, M-1S-3, S-2
AU_1A_CS1-XIV/5B_U02
Potrafi projektować wielofunkcyjne zespoły miejskie z uwzględnieniem złożonych uwarunkowań oraz regulacji wynikających z obowiązującego prawa miejscowego
AU_1A_U20C-4, C-3T-P-3, T-P-6, T-P-4, T-W-6, T-W-5, T-W-3M-2, M-3, M-1S-3, S-2
AU_1A_CS1-XIV/5B_U03
Potrafi prawidłowo dobrać program funkcjonalny na podstawie wykonanych analiz uwarunkowań zewnętrznych i wewnętrznych
AU_1A_U22C-4, C-1, C-3T-P-3, T-P-6, T-P-4, T-W-5, T-W-3M-2, M-3, M-1S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_CS1-XIV/5B_K01
Potrafi współpracować w czteroosobowym zespole i przygotować wspólne opracowanie, jako wynik pracy semestralnej
AU_1A_K01C-4, C-2T-P-7, T-P-2, T-P-3, T-P-1, T-P-6, T-P-5M-2, M-3S-2
AU_1A_CS1-XIV/5B_K02
Nabywając wiedzę, umiejętności i świadomość wagi architektury i urbanistyki w wysokiej jakości życia, jest gotowy do szerzenia tej dziedziny w społeczeństwie
AU_1A_K06C-4, C-1, C-3T-P-7, T-P-3, T-P-5, T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-3M-2, M-3, M-1S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_1A_CS1-XIV/5B_W01
Zna zakres i konstrukcję dokumentów planistycznych na poziomie kraju, województwa i gminy oraz ich przełożenia na konkretne rozwiązania funkcjonalno-przestrzenne
2,0
3,0Uwzględnienie w koncepcji zagospodarowania zasadniczych elementów ustalonych w dokumentach planistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_CS1-XIV/5B_W02
Zna przykłady transformacji obszarów miejskich, zasady projektowania nowych założeń urbanistycznych
2,0
3,0Koncepcja zagospodarowania terenu spełniająca podstawowe kryteria zakresu pracy pod względem programowym i rozwiązania funkcjonalno - przestrzennego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_1A_CS1-XIV/5B_U01
Potrafi wykonać mapy dotyczące analiz planistycznych, mapę koncepcji rozwiązania urbanistycznego wraz ze schematami funkcjonowania zespołu oraz przedstawić projekt w formie trójwymiarowej poprzez wizualizacje
2,0
3,0Spełnienie wymogu formalnego zakresu pracy semestralnej
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_CS1-XIV/5B_U02
Potrafi projektować wielofunkcyjne zespoły miejskie z uwzględnieniem złożonych uwarunkowań oraz regulacji wynikających z obowiązującego prawa miejscowego
2,0
3,0Przyjęty prawidłowy program funkcjonalny, uniknięcie zasadniczych błędów w rozwiązaniu przestrzennym, uwzględnienie ustaleń dokumentów planistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_CS1-XIV/5B_U03
Potrafi prawidłowo dobrać program funkcjonalny na podstawie wykonanych analiz uwarunkowań zewnętrznych i wewnętrznych
2,0
3,0Przyjęty w rozwiąznaiu projektowym program funkcjonalny nie kolidujący z regulacjami dokumentów planistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_1A_CS1-XIV/5B_K01
Potrafi współpracować w czteroosobowym zespole i przygotować wspólne opracowanie, jako wynik pracy semestralnej
2,0
3,0Opracowanie wymaganych elementów projektu w niezmienionym składzie osobowym
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_CS1-XIV/5B_K02
Nabywając wiedzę, umiejętności i świadomość wagi architektury i urbanistyki w wysokiej jakości życia, jest gotowy do szerzenia tej dziedziny w społeczeństwie
2,0
3,0Student wykazuje dostateczną świadomość odpowiedzialności zawodowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Jan Maciej Chmielewski, Teoria urbanistyki w planowaniu i projektowaniu miast, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2010, ISBN 978-83-7207-907-7
  2. Leon Krier, Architektura wspólnoty, Wydawnictwo Słowo/Obraz Terytoria, Gdańsk, 2011, ISBN 978-83-7453-054-5
  3. Kevin Lynch, Obraz miasta, Wydawnictwo Archivolta Michał Stępień, Kraków, 2011, ISBN 978-83-931118-0-0
  4. Jan Gehl, Życie między budynkami. Użytkowanie przestrzeni publicznych, Wydawnictwo RAM, Kraków, 2009, ISBN 978-83-928610-0-3
  5. Jan Gehl, Miasta dla ludzi, RAM AB, Kraków, 2014, I, ISBN: 978-83-928610-4-1
  6. Gordon Cullen, Obraz miasta. The Concise Townscape, Wydawca Ośrodek "Brama Grodzka - Teatr NN", Lublin, 2011, ISBN 978-83-61064-22-0, Wydanie skrócone
  7. Praca zbiorowa pod redakcją Piotra Lorensa i Justyny Martyniuk-Pęczek, Wybrane zagadnienia rewitalizacji miast, Wydawnictwo Urbanista, Gdańsk, 2009, ISBN 978-83-89649-26-3
  8. Losantos Agata, Santos Quartino Daniela, Vranckx Bridges, Krajobraz miejski. Nowe trendy, nowe inspiracje, nowe rozwiązania, TMC, Warszawa, 2008, ISBN: 978-83-925890-0-6
  9. Jane Jacobs, Śmierć i życie wielkich miast Ameryki, CA Centrum Aechitektury, Warszawa, 2014, Wydanie I, ISBN: 978-83-937716-3-9
  10. Sławomir Gzell, Wykłady o współczesnej urbanistyce, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2015, ISBN: 978-83-7814-327-7
  11. Zbigniew Zuziak, O tożsamości urbanistyki, Wydawnictwo PK, Kraków, 2008
  12. Anna Karwińska, Gospodarka przestrzenna, uwarunkowania społeczno-kulturowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Zbiór studiów pod redakcją Cezarego Kardasza, Julii Możdżeń, Magdaleny Spychaj, Miasto jako fenomen społeczny i kulturowy, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń, 2012, ISBN 978-83-231-2796-3
  2. Praca zbiorowa pod redakcją naukową Mikołaja Madurowicza, Wartościowanie współczesnej przestrzeni miejskiej, WEMA Wydawnictwo-Poligrafia, Warszawa, 2010, ISBN 978-83-928876-7-6
  3. Maria Lewicka, Psychologia miejsca, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa, 2012, ISBN 978-83-7383-476-7
  4. Praca zbiorowa, Coś, które nadchodzi. Architektura XXI wieku, Fundacja Bęc Zmiana, Warszawa, 2011, ISBN 978-83-62418-12-1
  5. Andrzej Majer, Socjologia i przestrzeń miejska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2011, ISBN 978-83-01-16328-0
  6. Ewa Rewers, Post-Polis. Wstęp do filozofii ponowoczesnego miasta, UNIVERSITAS, Kraków, 2005, ISBN 83-242-0351-6

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wprowadzenie do zajęć, ustalenie zasad realizacji, podział na grupy projektowe3
T-P-2Wizja lokalna, wstępna inwentaryzacja, budowa modelu 3D stanu istniejącego3
T-P-3Analiza uwarunkowań zewnętrznych, w tym ustalonych w obowiązującym studium kierunków zagospodarowania obszaru6
T-P-4Analiza ustaleń Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego (model 3D i schematy kompzycyjne)6
T-P-5Publiczna prezentacja wyników dotychczasowej pracy3
T-P-6Sporządzenie koncepcji zagospodarowania przestrzennego obszaru opracowania z uwzględniem wniosków z analiz i ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego21
T-P-7Publiczna prezentacja projektu3
45

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do tematyki przedmiotu1
T-W-2Zakres merytoryczny przedmiotu i prezentacja wymagań warsztatowych (rola modelowania 3D i schematy urbanistyczne w projektowaniu).2
T-W-3Planowanie transformacji obszarów miejskich, kształtowanie przestrzeni publicznych3
T-W-4Planowanie przestrzenne na szczeblu krajowym, wojewódzkim i gminnym3
T-W-5Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego1
T-W-6Miejscowe Plany Zagospodarowania Przestrzennego – podstawy prawne i przykłady realizacji4
T-W-7Zaliczenie wykładów1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Dobór osób w zespole, wybór terenu1
A-P-2Sporządzenie szkicowej inwentaryzacji Identyfikacja problemów Wykonanie dokumentacji fotograficznej6
A-P-3Budowa modelu 3D stanu istniejacego18
A-P-4Wykonanie analizy i sporządzenie mapy obrazującej: - położenie obszaru opracowania w strukturze funkcjonalno-przestrzennej miasta - położenie obszaru opracowania w stosunku do układu przyrodniczego miasta - dostepność komunikacyjną obszaru opracowania i powiązania transportowe - ocenę ustalonych kierunków zagospodarowania przestrzennego w obowiązującym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Szczecin30
A-P-5Wykonanie analizy ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w odniesieniu do obszaru opracowania w formie graficznej oraz na modelu 3D34
A-P-6Przygotowanie prezentacji multimedialnej i przedstawienie jej z omówieniem3
A-P-7Wykonanie mapy zagospodarowania obszaru, wizualizacja projektu. Przygotowanie pracy do oddania w formie drukowanej i elektronicznej, przygotowania prezentacji końcowej85
A-P-8Przedstawienie projektu w formie multimedialnej Dyskusja i podsumowanie wyników pracy3
180
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach, odpowiedzi na pytania zadane podczas wykładów, ewentualna dyskusja14
A-W-2Paca własna, studiowanie literatury15
A-W-3Kolkwium zaliczające w formie pisemnej1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_CS1-XIV/5B_W01Zna zakres i konstrukcję dokumentów planistycznych na poziomie kraju, województwa i gminy oraz ich przełożenia na konkretne rozwiązania funkcjonalno-przestrzenne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W22E.W1. absolwent zna i rozumie problematykę dotyczącą architektury i urbanistyki w zakresie rozwiązywania problemów projektowych;
AU_1A_W10B.W7. absolwent zna i rozumie sposoby komunikowania idei projektów architektonicznych, urbanistycznych i planistycznych oraz ich opracowywania;
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności syntetycznej analizy uwarunkowań przestrzennych oraz wytycznych prawa miejscowego, wyciągania wniosków w celu przełożenia na język form przestrzennych
C-3Nabycie umiejętności posługiwania się prawem miejscowym poprzez wdrażanie regulacji planu miejscowego w konkretną wizję przestrzenno-krajobrazową dla wybranego fragmentu miasta
Treści programoweT-P-3Analiza uwarunkowań zewnętrznych, w tym ustalonych w obowiązującym studium kierunków zagospodarowania obszaru
T-P-4Analiza ustaleń Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego (model 3D i schematy kompzycyjne)
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące - seminarium
M-3Metody praktyczne - projekt
M-1Metody podające - wykłady
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena posumowująca - ocena złożonej pracy projektowej i sposobu jej prezentacji na seminarium końcowym, ocena frekwencji na ćwiczeniach i wykładach, ocena pisemnego kolokwium będącego sprawdzianem nabytej wiedzy teoretycznej
S-2Ocena formująca: Ocena formująca - ocena postępu prac w trakcie cotygodniowych korekt i konsultacji, ocena pośrednia na seminarium po zakończeniu etapu analiz
S-1Ocena formująca: Obecność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Uwzględnienie w koncepcji zagospodarowania zasadniczych elementów ustalonych w dokumentach planistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_CS1-XIV/5B_W02Zna przykłady transformacji obszarów miejskich, zasady projektowania nowych założeń urbanistycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W21D.W5. absolwent zna i rozumie metody organizacji i przebieg procesu projektowego i inwestycyjnego, a także rolę architekta w tym procesie.
AU_1A_W24E.W3. absolwent zna i rozumie zasady, rozwiązania, konstrukcje, materiały budowlane stosowane przy wykonywaniu zadań inżynierskich z zakresu projektowania architektonicznego i urbanistycznego;
Cel przedmiotuC-4Nabycie umiejętności tworzenia wysokiej jakości środowiska miejskiego i przyjaznej, o indywidualnych cechach krajobrazu przestrzeni, dostosowanej do współczesnych potrzeb
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do tematyki przedmiotu
T-W-4Planowanie przestrzenne na szczeblu krajowym, wojewódzkim i gminnym
T-W-6Miejscowe Plany Zagospodarowania Przestrzennego – podstawy prawne i przykłady realizacji
T-W-2Zakres merytoryczny przedmiotu i prezentacja wymagań warsztatowych (rola modelowania 3D i schematy urbanistyczne w projektowaniu).
T-W-5Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego
T-W-3Planowanie transformacji obszarów miejskich, kształtowanie przestrzeni publicznych
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące - seminarium
M-3Metody praktyczne - projekt
M-1Metody podające - wykłady
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena posumowująca - ocena złożonej pracy projektowej i sposobu jej prezentacji na seminarium końcowym, ocena frekwencji na ćwiczeniach i wykładach, ocena pisemnego kolokwium będącego sprawdzianem nabytej wiedzy teoretycznej
S-2Ocena formująca: Ocena formująca - ocena postępu prac w trakcie cotygodniowych korekt i konsultacji, ocena pośrednia na seminarium po zakończeniu etapu analiz
S-1Ocena formująca: Obecność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Koncepcja zagospodarowania terenu spełniająca podstawowe kryteria zakresu pracy pod względem programowym i rozwiązania funkcjonalno - przestrzennego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_CS1-XIV/5B_U01Potrafi wykonać mapy dotyczące analiz planistycznych, mapę koncepcji rozwiązania urbanistycznego wraz ze schematami funkcjonowania zespołu oraz przedstawić projekt w formie trójwymiarowej poprzez wizualizacje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_U11B.U2. absolwent potrafi dostrzegać znaczenie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności projektowej architekta, w tym jej wpływu na środowisko kulturowe i przyrodnicze;
AU_1A_U23E.U3. absolwent potrafi przygotować zaawansowaną prezentację graficzną, pisemną i ustną własnych koncepcji projektowych w zakresie architektury i urbanistyki, spełniającą wymogi profesjonalnego zapisu właściwego dla projektowania architektonicznego i urbanistycznego.
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności syntetycznej analizy uwarunkowań przestrzennych oraz wytycznych prawa miejscowego, wyciągania wniosków w celu przełożenia na język form przestrzennych
C-2Nabycie umiejętności warsztatowych posługiwania się modelami 3D i schematami urbanistycznymi w fazie analitycznej i prezentacji koncepcji projektowej
Treści programoweT-P-2Wizja lokalna, wstępna inwentaryzacja, budowa modelu 3D stanu istniejącego
T-P-3Analiza uwarunkowań zewnętrznych, w tym ustalonych w obowiązującym studium kierunków zagospodarowania obszaru
T-P-6Sporządzenie koncepcji zagospodarowania przestrzennego obszaru opracowania z uwzględniem wniosków z analiz i ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
T-P-4Analiza ustaleń Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego (model 3D i schematy kompzycyjne)
T-W-2Zakres merytoryczny przedmiotu i prezentacja wymagań warsztatowych (rola modelowania 3D i schematy urbanistyczne w projektowaniu).
T-W-3Planowanie transformacji obszarów miejskich, kształtowanie przestrzeni publicznych
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące - seminarium
M-3Metody praktyczne - projekt
M-1Metody podające - wykłady
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena posumowująca - ocena złożonej pracy projektowej i sposobu jej prezentacji na seminarium końcowym, ocena frekwencji na ćwiczeniach i wykładach, ocena pisemnego kolokwium będącego sprawdzianem nabytej wiedzy teoretycznej
S-2Ocena formująca: Ocena formująca - ocena postępu prac w trakcie cotygodniowych korekt i konsultacji, ocena pośrednia na seminarium po zakończeniu etapu analiz
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Spełnienie wymogu formalnego zakresu pracy semestralnej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_CS1-XIV/5B_U02Potrafi projektować wielofunkcyjne zespoły miejskie z uwzględnieniem złożonych uwarunkowań oraz regulacji wynikających z obowiązującego prawa miejscowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_U20D.U3. absolwent potrafi wykonać elementy dokumentacji architektoniczno-budowlanej w odpowiednich skalach, współpracując z członkami zespołu projektowego.
Cel przedmiotuC-4Nabycie umiejętności tworzenia wysokiej jakości środowiska miejskiego i przyjaznej, o indywidualnych cechach krajobrazu przestrzeni, dostosowanej do współczesnych potrzeb
C-3Nabycie umiejętności posługiwania się prawem miejscowym poprzez wdrażanie regulacji planu miejscowego w konkretną wizję przestrzenno-krajobrazową dla wybranego fragmentu miasta
Treści programoweT-P-3Analiza uwarunkowań zewnętrznych, w tym ustalonych w obowiązującym studium kierunków zagospodarowania obszaru
T-P-6Sporządzenie koncepcji zagospodarowania przestrzennego obszaru opracowania z uwzględniem wniosków z analiz i ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
T-P-4Analiza ustaleń Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego (model 3D i schematy kompzycyjne)
T-W-6Miejscowe Plany Zagospodarowania Przestrzennego – podstawy prawne i przykłady realizacji
T-W-5Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego
T-W-3Planowanie transformacji obszarów miejskich, kształtowanie przestrzeni publicznych
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące - seminarium
M-3Metody praktyczne - projekt
M-1Metody podające - wykłady
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena posumowująca - ocena złożonej pracy projektowej i sposobu jej prezentacji na seminarium końcowym, ocena frekwencji na ćwiczeniach i wykładach, ocena pisemnego kolokwium będącego sprawdzianem nabytej wiedzy teoretycznej
S-2Ocena formująca: Ocena formująca - ocena postępu prac w trakcie cotygodniowych korekt i konsultacji, ocena pośrednia na seminarium po zakończeniu etapu analiz
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przyjęty prawidłowy program funkcjonalny, uniknięcie zasadniczych błędów w rozwiązaniu przestrzennym, uwzględnienie ustaleń dokumentów planistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_CS1-XIV/5B_U03Potrafi prawidłowo dobrać program funkcjonalny na podstawie wykonanych analiz uwarunkowań zewnętrznych i wewnętrznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_U22E.U2. absolwent potrafi zaprojektować obiekt architektoniczny lub zespół urbanistyczny, kreując i przekształcając przestrzeń tak, aby nadać jej nowe wartości – zgodnie z przyjętym programem, uwzględniając aspekty pozatechniczne i integrując interdyscyplinarną wiedzę i umiejętności nabyte w trakcie studiów;
Cel przedmiotuC-4Nabycie umiejętności tworzenia wysokiej jakości środowiska miejskiego i przyjaznej, o indywidualnych cechach krajobrazu przestrzeni, dostosowanej do współczesnych potrzeb
C-1Nabycie umiejętności syntetycznej analizy uwarunkowań przestrzennych oraz wytycznych prawa miejscowego, wyciągania wniosków w celu przełożenia na język form przestrzennych
C-3Nabycie umiejętności posługiwania się prawem miejscowym poprzez wdrażanie regulacji planu miejscowego w konkretną wizję przestrzenno-krajobrazową dla wybranego fragmentu miasta
Treści programoweT-P-3Analiza uwarunkowań zewnętrznych, w tym ustalonych w obowiązującym studium kierunków zagospodarowania obszaru
T-P-6Sporządzenie koncepcji zagospodarowania przestrzennego obszaru opracowania z uwzględniem wniosków z analiz i ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
T-P-4Analiza ustaleń Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego (model 3D i schematy kompzycyjne)
T-W-5Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego
T-W-3Planowanie transformacji obszarów miejskich, kształtowanie przestrzeni publicznych
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące - seminarium
M-3Metody praktyczne - projekt
M-1Metody podające - wykłady
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena posumowująca - ocena złożonej pracy projektowej i sposobu jej prezentacji na seminarium końcowym, ocena frekwencji na ćwiczeniach i wykładach, ocena pisemnego kolokwium będącego sprawdzianem nabytej wiedzy teoretycznej
S-2Ocena formująca: Ocena formująca - ocena postępu prac w trakcie cotygodniowych korekt i konsultacji, ocena pośrednia na seminarium po zakończeniu etapu analiz
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przyjęty w rozwiąznaiu projektowym program funkcjonalny nie kolidujący z regulacjami dokumentów planistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_CS1-XIV/5B_K01Potrafi współpracować w czteroosobowym zespole i przygotować wspólne opracowanie, jako wynik pracy semestralnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_K01A.S1. absolwent jest gotów do samodzielnego myślenia w celu rozwiązywania prostych problemów projektowych;
Cel przedmiotuC-4Nabycie umiejętności tworzenia wysokiej jakości środowiska miejskiego i przyjaznej, o indywidualnych cechach krajobrazu przestrzeni, dostosowanej do współczesnych potrzeb
C-2Nabycie umiejętności warsztatowych posługiwania się modelami 3D i schematami urbanistycznymi w fazie analitycznej i prezentacji koncepcji projektowej
Treści programoweT-P-7Publiczna prezentacja projektu
T-P-2Wizja lokalna, wstępna inwentaryzacja, budowa modelu 3D stanu istniejącego
T-P-3Analiza uwarunkowań zewnętrznych, w tym ustalonych w obowiązującym studium kierunków zagospodarowania obszaru
T-P-1Wprowadzenie do zajęć, ustalenie zasad realizacji, podział na grupy projektowe
T-P-6Sporządzenie koncepcji zagospodarowania przestrzennego obszaru opracowania z uwzględniem wniosków z analiz i ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
T-P-5Publiczna prezentacja wyników dotychczasowej pracy
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące - seminarium
M-3Metody praktyczne - projekt
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena formująca - ocena postępu prac w trakcie cotygodniowych korekt i konsultacji, ocena pośrednia na seminarium po zakończeniu etapu analiz
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Opracowanie wymaganych elementów projektu w niezmienionym składzie osobowym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_CS1-XIV/5B_K02Nabywając wiedzę, umiejętności i świadomość wagi architektury i urbanistyki w wysokiej jakości życia, jest gotowy do szerzenia tej dziedziny w społeczeństwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_K06D.S2. absolwent jest gotów do właściwego określania priorytetów działań służących realizacji określonego zadania;
Cel przedmiotuC-4Nabycie umiejętności tworzenia wysokiej jakości środowiska miejskiego i przyjaznej, o indywidualnych cechach krajobrazu przestrzeni, dostosowanej do współczesnych potrzeb
C-1Nabycie umiejętności syntetycznej analizy uwarunkowań przestrzennych oraz wytycznych prawa miejscowego, wyciągania wniosków w celu przełożenia na język form przestrzennych
C-3Nabycie umiejętności posługiwania się prawem miejscowym poprzez wdrażanie regulacji planu miejscowego w konkretną wizję przestrzenno-krajobrazową dla wybranego fragmentu miasta
Treści programoweT-P-7Publiczna prezentacja projektu
T-P-3Analiza uwarunkowań zewnętrznych, w tym ustalonych w obowiązującym studium kierunków zagospodarowania obszaru
T-P-5Publiczna prezentacja wyników dotychczasowej pracy
T-W-4Planowanie przestrzenne na szczeblu krajowym, wojewódzkim i gminnym
T-W-6Miejscowe Plany Zagospodarowania Przestrzennego – podstawy prawne i przykłady realizacji
T-W-5Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego
T-W-3Planowanie transformacji obszarów miejskich, kształtowanie przestrzeni publicznych
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące - seminarium
M-3Metody praktyczne - projekt
M-1Metody podające - wykłady
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena posumowująca - ocena złożonej pracy projektowej i sposobu jej prezentacji na seminarium końcowym, ocena frekwencji na ćwiczeniach i wykładach, ocena pisemnego kolokwium będącego sprawdzianem nabytej wiedzy teoretycznej
S-2Ocena formująca: Ocena formująca - ocena postępu prac w trakcie cotygodniowych korekt i konsultacji, ocena pośrednia na seminarium po zakończeniu etapu analiz
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykazuje dostateczną świadomość odpowiedzialności zawodowej
3,5
4,0
4,5
5,0