Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Architektury - Architektura (N2)

Sylabus przedmiotu Techniki konserwatorskie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier architekt
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Techniki konserwatorskie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Historii i Teorii Architektury
Nauczyciel odpowiedzialny Halina Rutyna <rutyna@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 9 1,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Przedstawienie rozwiązań projektowychw technice graficznej, w odpowiedniej skali

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomośc technik koserwatorskich umiejętność wykorzystania archiwaliów w pracy badawczej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1treść wykładów9
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2praca w domu21
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1publiczna prezentacja wybranego opracowania projektowego
M-2Esej na temat historii i nawarstwień stylistycznych wybranego obiektu zabytkowego

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena sprawdzająca stan zdobytej wiedzy w trakcie semestru
S-2Ocena podsumowująca: obecnośc i aktywnośc w zajęciach

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_N2/B.2/4_W01
Ma wiedzę na temat sposobu opracowania dokumnetacji dotyczącej obiektu, jego otoczenia i krajobrazu kulturowego
AU_2A_W11C-1T-W-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_N2/B.2/4_U01
Potrafii sporządzić mopracowanie pisemne i graficzne. Szkice odręczne. Wypowiedź ustna i udział w dyskusji.
AU_2A_U31C-1T-W-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_N2/B.2/4_K01
Student potrafii ustnie i pisemnie formułować swoje idee i syntetycznie je publicznie prezentować.
AU_2A_K02, AU_2A_K05C-1T-W-1M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_2A_N2/B.2/4_W01
Ma wiedzę na temat sposobu opracowania dokumnetacji dotyczącej obiektu, jego otoczenia i krajobrazu kulturowego
2,0
3,0student potrafi wykonać część opisową i część graficzną w technice odpowiedniej dla konserwacji zabytków
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_2A_N2/B.2/4_U01
Potrafii sporządzić mopracowanie pisemne i graficzne. Szkice odręczne. Wypowiedź ustna i udział w dyskusji.
2,0
3,0student potrafi wykonać część opisową i część graficzną w technice odpowiedniej dla konserwacji zabytków
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_2A_N2/B.2/4_K01
Student potrafii ustnie i pisemnie formułować swoje idee i syntetycznie je publicznie prezentować.
2,0
3,0Student w zakresie elementarnym ma wiedzę z zakresu technik konserwatorskich.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Ustawa o ochronie i opiece nad zabytkami, Dz. U. nr 162 z 17.09.2003, poz. 1568, 2011
  2. Akta Nadzoru Budowlanego, Archiwum Państwowe Szczecin, ul. Wojciecha 1, Szczecin, 2011
  3. Instytut Zabytkoznawstwa i Konserwatorstwa, Dokumentacja pomiarowo-rysunkowa zabytków architektury, Konserwacja zabytków, Kraków, 2011

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1treść wykładów9
9

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2praca w domu21
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_N2/B.2/4_W01Ma wiedzę na temat sposobu opracowania dokumnetacji dotyczącej obiektu, jego otoczenia i krajobrazu kulturowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_W11B.W3. absolwent zna i rozumie rolę i znaczenie środowiska przyrodniczego w projektowaniu architektonicznym, urbanistycznym i planowaniu przestrzennym oraz potrzebę kształtowania ładu przestrzennego, zrównoważonego rozwoju, oraz tematykę zagrożenia środowiska i krajobrazu kulturowego;
Cel przedmiotuC-1Znajomośc technik koserwatorskich umiejętność wykorzystania archiwaliów w pracy badawczej
Treści programoweT-W-1treść wykładów
Metody nauczaniaM-1publiczna prezentacja wybranego opracowania projektowego
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena sprawdzająca stan zdobytej wiedzy w trakcie semestru
S-2Ocena podsumowująca: obecnośc i aktywnośc w zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi wykonać część opisową i część graficzną w technice odpowiedniej dla konserwacji zabytków
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_N2/B.2/4_U01Potrafii sporządzić mopracowanie pisemne i graficzne. Szkice odręczne. Wypowiedź ustna i udział w dyskusji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_U31D.U3. absolwent potrafi przygotować zaawansowaną prezentację graficzną, pisemną i ustną własnych koncepcji projektowych w zakresie architektury i urbanistyki, spełniającą wymogi profesjonalnego zapisu właściwego dla projektowania architektonicznego i urbanistycznego;
Cel przedmiotuC-1Znajomośc technik koserwatorskich umiejętność wykorzystania archiwaliów w pracy badawczej
Treści programoweT-W-1treść wykładów
Metody nauczaniaM-1publiczna prezentacja wybranego opracowania projektowego
M-2Esej na temat historii i nawarstwień stylistycznych wybranego obiektu zabytkowego
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena sprawdzająca stan zdobytej wiedzy w trakcie semestru
S-2Ocena podsumowująca: obecnośc i aktywnośc w zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi wykonać część opisową i część graficzną w technice odpowiedniej dla konserwacji zabytków
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_N2/B.2/4_K01Student potrafii ustnie i pisemnie formułować swoje idee i syntetycznie je publicznie prezentować.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_K02A.S2. absolwent jest gotów do publicznych wystąpień i prezentacji;
AU_2A_K05B.S1. absolwent jest gotów do formułowania i przekazywania społeczeństwu informacji i opinii dotyczących osiągnięć architektury i urbanistyki, ich skomplikowanych uwarunkowań oraz innych aspektów działalności architekta;
Cel przedmiotuC-1Znajomośc technik koserwatorskich umiejętność wykorzystania archiwaliów w pracy badawczej
Treści programoweT-W-1treść wykładów
Metody nauczaniaM-1publiczna prezentacja wybranego opracowania projektowego
M-2Esej na temat historii i nawarstwień stylistycznych wybranego obiektu zabytkowego
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena sprawdzająca stan zdobytej wiedzy w trakcie semestru
S-2Ocena podsumowująca: obecnośc i aktywnośc w zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w zakresie elementarnym ma wiedzę z zakresu technik konserwatorskich.
3,5
4,0
4,5
5,0