Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
Sylabus przedmiotu English for Academic Research 1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | ZUT Doctoral School | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | English for Academic Research 1 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of English at level B2. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Acquisition of knowledge on English vocabulary and grammar enabling studying literature of the programme of studies, international contacts and publishing own papers. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Introduction to scientific discourse: spoken language, written language. | 4 |
T-LK-2 | Key verbs and nouns used in academic language. | 4 |
T-LK-3 | Basic adjectives, adverbs and phrases expressing quantity in specialised language. | 3 |
T-LK-4 | Selected grammar elements typical for scientific style (passive voice, impersonal form). | 5 |
T-LK-5 | Interpretation of graphs, graphics and statistics using specialised language. | 5 |
21 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Participation in classes | 21 |
A-LK-2 | Participation in consultations | 2 |
A-LK-3 | Preparation for classes | 7 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | M1 Practical classes |
M-2 | M2 Presentation |
M-3 | M3 Discussion |
M-4 | M4 Work with text |
M-5 | M5 Homework |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: F - Test |
S-2 | Ocena formująca: F - Presentation |
S-3 | Ocena podsumowująca: P - Exam |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDA03a_W01 PhD student has knowledge on English vocabulary and grammar enabling studying literature of the programme of studies, international contacts and publishing own papers. | ISDE_4-_W02 | — | C-1 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDA03a_U01 PhD student has skills of using English enabling using foreign literature, international contacts and publishing own papers. | ISDE_4-_U05 | — | C-1 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5 | M-2, M-3, M-1, M-5, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDA03a_K01 PhD student understants significance of knowledge of English in scientific and professional avtivities. | ISDE_4-_K01 | — | C-1 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5 | M-2, M-3, M-1, M-5, M-4 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDA03a_W01 PhD student has knowledge on English vocabulary and grammar enabling studying literature of the programme of studies, international contacts and publishing own papers. | 2,0 | |
3,0 | PhD student acquired basic knowledge about English vocabulary and grammar. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDA03a_U01 PhD student has skills of using English enabling using foreign literature, international contacts and publishing own papers. | 2,0 | |
3,0 | PhD student can use Engish at basic level, which significantly limits easy use of English literature, international contacts and publishing own papers. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDA03a_K01 PhD student understants significance of knowledge of English in scientific and professional avtivities. | 2,0 | |
3,0 | PhD student tries to understand significance of knowledge of Engish in scientific and professional activities. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- M. McCarthy, F. O’Dell, Academic Vocabulary In Use., Cambridge, 2008
- English for Presentations, wyd. BC.edu
- Tamzen Armer, Cambridge English for Scientists, Cambridge University Press, Cambridge, 2011
Literatura dodatkowa
- Lane Sarah, Instant Academic Skills, Cambridge University Press, Cambridge, 2011