Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S1)

Sylabus przedmiotu Podstawy technologii chemicznej I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy technologii chemicznej I
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Materiałów Katalitycznych i Sorpcyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Michalkiewicz <Beata.Michalkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agata Markowska-Szczupak <Agata.Markowska@zut.edu.pl>, Beata Michalkiewicz <Beata.Michalkiewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 15 1,00,41zaliczenie
wykładyW5 45 2,00,59egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Matematyka I i II
W-2Chemia ogólna i nieorganiczna I i II
W-3Chemia organiczna I i II
W-4Chemia Fizyczna I i II

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z problemami związanymi z kolejnymi etapami wdrażania nowych technologii w przemyśle chemicznym rozpoczynając od sformułowania koncepcji chemicznej metody, a kończąc na wdrożeniu przemysłowym.
C-2Przedstawienie metod planowania doświadczeń i analizy otrzymanych wyników
C-3Ukształtowanie umiejętności tworzenia koncepcji chemicznych, technologicznych oraz ich weryfikacji na drodze teoretycznych obliczeń, w oparciu o zasady technologiczne oraz wyniki eksperymentów.
C-4Przygotowanie do oceny koncepcji technologicznej pod kątem jej wpływu na środowisko
C-5Przybliżenie najnowszych trendów w technologii chemicznej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Bilans masowy procesu3
T-A-2Wykorzystanie metody najmniejszych kwadratów w technologii chemicznej2
T-A-3Planowanie statystyczne i dynamiczne4
T-A-4Zastosowanie metod empirycznych w szacowanie parametrów fizykochemicznych gazów, cieczy i ich mieszanin6
15
wykłady
T-W-1Podstawowe pojęcia z Technologii Chemicznej1
T-W-2Technologia chemiczna i geneza nowego procesu przemysłowego3
T-W-3Doświadczenie jako podstawa projektowania procesu8
T-W-4Obliczanie fizykochemicznych właściwości substancji potrzebnych do projektowania nowego procesu technologicznego8
T-W-5Ocena koncepcji chemicznej - obliczenia stechiometryczne, termochemiczne i termodynamiczne8
T-W-6Koncepcja procesu - tworzenie i analiza alternatyw9
T-W-7Rozwój koncepcji procesu technologicznego8
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach audytoryjnych15
A-A-2Przygotowanie do zajęć i kolokwium11
A-A-3Konsultacje z prowadzącyn4
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach45
A-W-2Czytanie wskazanej literatury11
A-W-3Konsultacje z prowadzącym4
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia audytoryjne
M-3Wykład problemowy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: ocena postępów
S-3Ocena formująca: sprawdzian z wiedzy dotyczącej wybranej części materiału
S-4Ocena podsumowująca: kolokwium podsumowujące z zajęć audytoryjnych
S-5Ocena podsumowująca: egzamin z wykładów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_C06_W01
wybiera odpowiednie metody przydatne do obliczeń teoretycznych wielkości charakteryzujących właściwości fizykochemiczne substancji oraz przedstawiania bilansu masowego i cieplnego
TCH_1A_W07C-1, C-3T-A-4, T-A-1, T-W-5, T-W-4M-1, M-3, M-2S-4, S-5
TCH_1A_C06_W02
stosuje skuteczne metody i techniki w rozwiązywaniu problemów inżynierskich występujących podczas projektowania nowych technologii w przemyśle chemicznym
TCH_1A_W15C-3, C-1T-W-5, T-W-2, T-W-7, T-W-4M-2, M-1S-5, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_C06_U01
wykorzystuje wiedzę matematyczną i informatyczną do formułowania problemów inżynierskich napotykanych w trakcie projektowania nowej technologii oraz analizuje i rozwiązuje te problemy dobierając odpowiednie metody
TCH_1A_U10C-3, C-2T-A-4, T-A-1, T-W-5, T-W-2, T-W-4, T-W-7M-1, M-2S-4, S-5
TCH_1A_C06_U02
stosuje metody planowania eksperymentu, optymalizacji doświadczeń do rozwiązywania problemów związanych z nowymi koncepcjami chemicznymi i technologicznymi
TCH_1A_U11C-2T-A-3, T-W-3M-3, M-2S-4, S-5
TCH_1A_C06_U03
wykorzystuje zasady technologiczne w projektowaniu nowych procesów
TCH_1A_U21C-1, C-4T-W-5, T-W-2M-1, M-3, M-2S-1, S-5

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_1A_C06_W01
wybiera odpowiednie metody przydatne do obliczeń teoretycznych wielkości charakteryzujących właściwości fizykochemiczne substancji oraz przedstawiania bilansu masowego i cieplnego
2,0Na egzaminie końcowym uzyskał ponizej 50% punktów procentowych
3,0Na egzaminie końcowym uzyskał od 50% do 65% punktów procentowych
3,5Na egzaminie końcowym uzyskał od 66% do 80% punktów procentowych
4,0Na egzaminie końcowym uzyskał od 81% do 90% punktów procentowych
4,5Na egzaminie końcowym uzyskał od 91% do 95% punktów procentowych
5,0Na egzaminie końcowym uzyskał powyżej 95% punktów procentowych
TCH_1A_C06_W02
stosuje skuteczne metody i techniki w rozwiązywaniu problemów inżynierskich występujących podczas projektowania nowych technologii w przemyśle chemicznym
2,0
3,0Student potrafi stosować niektóre metody i techniki w rozwiązywaniu problemów inżynierskich występujących podczas projektowania nowych technologii w przemyśle chemicznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_1A_C06_U01
wykorzystuje wiedzę matematyczną i informatyczną do formułowania problemów inżynierskich napotykanych w trakcie projektowania nowej technologii oraz analizuje i rozwiązuje te problemy dobierając odpowiednie metody
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy matematycznej czy informatycznej do formułowania problemów inżynierskich
3,0Student wykorzystuje wiedzę matematyczną i informatyczną do formułowania niektórych problemów inżynierskich napotykanych w trakcie projektowania nowej technologii i potrafi je zwykle rozwiązywać
3,5Student wykorzystuje wiedzę matematyczną i informatyczną do formułowania problemów inżynierskich napotykanych w trakcie projektowania nowej technologii i potrafi je zwykle rozwiązywać
4,0Student wykorzystuje wiedzę matematyczną i informatyczną do formułowania problemów inżynierskich napotykanych w trakcie projektowania nowej technologii oraz analizuje i rozwiązuje te problemy dobierając odpowiednie metody
4,5Student wykorzystuje wiedzę matematyczną i informatyczną do formułowania problemów inżynierskich napotykanych w trakcie projektowania nowej technologii oraz analizuje i rozwiązuje te problemy dobierając odpowiednie metody. Potrafi uzasadnić swój wybór.
5,0Student wykorzystuje wiedzę matematyczną i informatyczną do formułowania problemów inżynierskich napotykanych w trakcie projektowania nowej technologii oraz analizuje i rozwiązuje te problemy dobierając odpowiednie metody. Potrafi uzasadnić swój wybór i porównać kilka metod.
TCH_1A_C06_U02
stosuje metody planowania eksperymentu, optymalizacji doświadczeń do rozwiązywania problemów związanych z nowymi koncepcjami chemicznymi i technologicznymi
2,0Student nie umie stosować żadnych planowania eksperymentu, optymalizacji doświadczeń czy też innych do rozwiązywania problemów związanych z nowymi koncepcjami chemicznymi i technologicznymi
3,0Student stosuje kilka planowania eksperymentu, optymalizacji doświadczeń oraz różne metody eksperymentalne i analityczne do rozwiązywania problemów związanych z nowymi koncepcjami chemicznymi i technologicznymi.
3,5Student stosuje metody planowania eksperymentu, optymalizacji doświadczeń oraz różne metody eksperymentalne i analityczne do rozwiązywania problemów związanych z nowymi koncepcjami chemicznymi i technologicznymi.
4,0Student stosuje wszystkie metody planowania eksperymentu, optymalizacji doświadczeń oraz różne metody eksperymentalne i analityczne do rozwiązywania problemów związanych z nowymi koncepcjami chemicznymi i technologicznymi.
4,5Student stosuje wszystkie metody planowania eksperymentu, optymalizacji doświadczeń oraz różne metody eksperymentalne i analityczne do rozwiązywania problemów związanych z nowymi koncepcjami chemicznymi i technologicznymi. Rozumie istotę tych metod.
5,0Student stosuje wszystkie metody planowania eksperymentu, optymalizacji doświadczeń oraz różne metody eksperymentalne i analityczne do rozwiązywania problemów związanych z nowymi koncepcjami chemicznymi i technologicznymi. Rozumie istotę tych metod i potrafi dobrać najbardziej przydatną dla danego problemu.
TCH_1A_C06_U03
wykorzystuje zasady technologiczne w projektowaniu nowych procesów
2,0Student nie potrafi zaproponować wstępnych koncepcji technologicznych
3,0Student wykazuje się umiejętnością zaproponowania wstępnych koncepcji technologicznych lecz nie potrafi ich weryfikować
3,5Student weryfikuje zaproponowane przez siebie wstępne koncepcje technologiczne posługując się zasadami technologicznymi lecz czasem jego rozumowanie jest błędne
4,0Student weryfikuje zaproponowane przez siebie wstępne koncepcje technologiczne posługując się zasadami technologicznymi
4,5Student weryfikuje zaproponowane przez siebie wstępne koncepcje technologiczne posługując się zasadami technologicznymi analizując w sposób wyczerpujący każdy etap procesu.
5,0Student weryfikuje zaproponowane przez siebie wstępne koncepcje technologiczne posługując się zasadami technologicznymi analizując w sposób wyczerpujący każdy etap procesu. Umie zaproponować koncepcje alternatywne.

Literatura podstawowa

  1. Praca zbiorowa pod red. S. Bretsznajder, Podstawy ogólne Technologii Chemicznej, WNT, Warszawa, 1973, 1
  2. praca zbiorowa pod red. L. Synoradzkiego i J. Wisialskiego, Projektowanie procesów technologicznych : od laboratorium do instalacji przemysłowej, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2006, 1

Literatura dodatkowa

  1. S. Bretsznajder, Właściwości gazów i cieczy, WNT, Warszawa, 1962, 1
  2. J. Szarawara, J. Piorowski, Podstawy teoretyczne technologii chemicznej, WNT, Warszawa, 2010, 1
  3. K. Schmidt-Szalowski- J. Sentek, Podstawy Technologii Chemicznej, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2001, 1

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Bilans masowy procesu3
T-A-2Wykorzystanie metody najmniejszych kwadratów w technologii chemicznej2
T-A-3Planowanie statystyczne i dynamiczne4
T-A-4Zastosowanie metod empirycznych w szacowanie parametrów fizykochemicznych gazów, cieczy i ich mieszanin6
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe pojęcia z Technologii Chemicznej1
T-W-2Technologia chemiczna i geneza nowego procesu przemysłowego3
T-W-3Doświadczenie jako podstawa projektowania procesu8
T-W-4Obliczanie fizykochemicznych właściwości substancji potrzebnych do projektowania nowego procesu technologicznego8
T-W-5Ocena koncepcji chemicznej - obliczenia stechiometryczne, termochemiczne i termodynamiczne8
T-W-6Koncepcja procesu - tworzenie i analiza alternatyw9
T-W-7Rozwój koncepcji procesu technologicznego8
45

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach audytoryjnych15
A-A-2Przygotowanie do zajęć i kolokwium11
A-A-3Konsultacje z prowadzącyn4
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach45
A-W-2Czytanie wskazanej literatury11
A-W-3Konsultacje z prowadzącym4
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_1A_C06_W01wybiera odpowiednie metody przydatne do obliczeń teoretycznych wielkości charakteryzujących właściwości fizykochemiczne substancji oraz przedstawiania bilansu masowego i cieplnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_W07ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej i analitycznej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z problemami związanymi z kolejnymi etapami wdrażania nowych technologii w przemyśle chemicznym rozpoczynając od sformułowania koncepcji chemicznej metody, a kończąc na wdrożeniu przemysłowym.
C-3Ukształtowanie umiejętności tworzenia koncepcji chemicznych, technologicznych oraz ich weryfikacji na drodze teoretycznych obliczeń, w oparciu o zasady technologiczne oraz wyniki eksperymentów.
Treści programoweT-A-4Zastosowanie metod empirycznych w szacowanie parametrów fizykochemicznych gazów, cieczy i ich mieszanin
T-A-1Bilans masowy procesu
T-W-5Ocena koncepcji chemicznej - obliczenia stechiometryczne, termochemiczne i termodynamiczne
T-W-4Obliczanie fizykochemicznych właściwości substancji potrzebnych do projektowania nowego procesu technologicznego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Wykład problemowy
M-2Ćwiczenia audytoryjne
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: kolokwium podsumowujące z zajęć audytoryjnych
S-5Ocena podsumowująca: egzamin z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Na egzaminie końcowym uzyskał ponizej 50% punktów procentowych
3,0Na egzaminie końcowym uzyskał od 50% do 65% punktów procentowych
3,5Na egzaminie końcowym uzyskał od 66% do 80% punktów procentowych
4,0Na egzaminie końcowym uzyskał od 81% do 90% punktów procentowych
4,5Na egzaminie końcowym uzyskał od 91% do 95% punktów procentowych
5,0Na egzaminie końcowym uzyskał powyżej 95% punktów procentowych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_1A_C06_W02stosuje skuteczne metody i techniki w rozwiązywaniu problemów inżynierskich występujących podczas projektowania nowych technologii w przemyśle chemicznym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_W15zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich związanych z technologią chemiczną
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności tworzenia koncepcji chemicznych, technologicznych oraz ich weryfikacji na drodze teoretycznych obliczeń, w oparciu o zasady technologiczne oraz wyniki eksperymentów.
C-1Zapoznanie z problemami związanymi z kolejnymi etapami wdrażania nowych technologii w przemyśle chemicznym rozpoczynając od sformułowania koncepcji chemicznej metody, a kończąc na wdrożeniu przemysłowym.
Treści programoweT-W-5Ocena koncepcji chemicznej - obliczenia stechiometryczne, termochemiczne i termodynamiczne
T-W-2Technologia chemiczna i geneza nowego procesu przemysłowego
T-W-7Rozwój koncepcji procesu technologicznego
T-W-4Obliczanie fizykochemicznych właściwości substancji potrzebnych do projektowania nowego procesu technologicznego
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-5Ocena podsumowująca: egzamin z wykładów
S-4Ocena podsumowująca: kolokwium podsumowujące z zajęć audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi stosować niektóre metody i techniki w rozwiązywaniu problemów inżynierskich występujących podczas projektowania nowych technologii w przemyśle chemicznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_1A_C06_U01wykorzystuje wiedzę matematyczną i informatyczną do formułowania problemów inżynierskich napotykanych w trakcie projektowania nowej technologii oraz analizuje i rozwiązuje te problemy dobierając odpowiednie metody
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_U10potrafi wykorzystywać wiedzę matematyczną i informatyczną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich z zakresu technologii chemicznej
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności tworzenia koncepcji chemicznych, technologicznych oraz ich weryfikacji na drodze teoretycznych obliczeń, w oparciu o zasady technologiczne oraz wyniki eksperymentów.
C-2Przedstawienie metod planowania doświadczeń i analizy otrzymanych wyników
Treści programoweT-A-4Zastosowanie metod empirycznych w szacowanie parametrów fizykochemicznych gazów, cieczy i ich mieszanin
T-A-1Bilans masowy procesu
T-W-5Ocena koncepcji chemicznej - obliczenia stechiometryczne, termochemiczne i termodynamiczne
T-W-2Technologia chemiczna i geneza nowego procesu przemysłowego
T-W-4Obliczanie fizykochemicznych właściwości substancji potrzebnych do projektowania nowego procesu technologicznego
T-W-7Rozwój koncepcji procesu technologicznego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia audytoryjne
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: kolokwium podsumowujące z zajęć audytoryjnych
S-5Ocena podsumowująca: egzamin z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy matematycznej czy informatycznej do formułowania problemów inżynierskich
3,0Student wykorzystuje wiedzę matematyczną i informatyczną do formułowania niektórych problemów inżynierskich napotykanych w trakcie projektowania nowej technologii i potrafi je zwykle rozwiązywać
3,5Student wykorzystuje wiedzę matematyczną i informatyczną do formułowania problemów inżynierskich napotykanych w trakcie projektowania nowej technologii i potrafi je zwykle rozwiązywać
4,0Student wykorzystuje wiedzę matematyczną i informatyczną do formułowania problemów inżynierskich napotykanych w trakcie projektowania nowej technologii oraz analizuje i rozwiązuje te problemy dobierając odpowiednie metody
4,5Student wykorzystuje wiedzę matematyczną i informatyczną do formułowania problemów inżynierskich napotykanych w trakcie projektowania nowej technologii oraz analizuje i rozwiązuje te problemy dobierając odpowiednie metody. Potrafi uzasadnić swój wybór.
5,0Student wykorzystuje wiedzę matematyczną i informatyczną do formułowania problemów inżynierskich napotykanych w trakcie projektowania nowej technologii oraz analizuje i rozwiązuje te problemy dobierając odpowiednie metody. Potrafi uzasadnić swój wybór i porównać kilka metod.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_1A_C06_U02stosuje metody planowania eksperymentu, optymalizacji doświadczeń do rozwiązywania problemów związanych z nowymi koncepcjami chemicznymi i technologicznymi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_U11potrafi stosować podstawowe metody planowania eksperymentu oraz różne metody eksperymentalne i analityczne do rozwiązywania zadań inżynierskich z zakresu technologii chemicznej
Cel przedmiotuC-2Przedstawienie metod planowania doświadczeń i analizy otrzymanych wyników
Treści programoweT-A-3Planowanie statystyczne i dynamiczne
T-W-3Doświadczenie jako podstawa projektowania procesu
Metody nauczaniaM-3Wykład problemowy
M-2Ćwiczenia audytoryjne
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: kolokwium podsumowujące z zajęć audytoryjnych
S-5Ocena podsumowująca: egzamin z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie stosować żadnych planowania eksperymentu, optymalizacji doświadczeń czy też innych do rozwiązywania problemów związanych z nowymi koncepcjami chemicznymi i technologicznymi
3,0Student stosuje kilka planowania eksperymentu, optymalizacji doświadczeń oraz różne metody eksperymentalne i analityczne do rozwiązywania problemów związanych z nowymi koncepcjami chemicznymi i technologicznymi.
3,5Student stosuje metody planowania eksperymentu, optymalizacji doświadczeń oraz różne metody eksperymentalne i analityczne do rozwiązywania problemów związanych z nowymi koncepcjami chemicznymi i technologicznymi.
4,0Student stosuje wszystkie metody planowania eksperymentu, optymalizacji doświadczeń oraz różne metody eksperymentalne i analityczne do rozwiązywania problemów związanych z nowymi koncepcjami chemicznymi i technologicznymi.
4,5Student stosuje wszystkie metody planowania eksperymentu, optymalizacji doświadczeń oraz różne metody eksperymentalne i analityczne do rozwiązywania problemów związanych z nowymi koncepcjami chemicznymi i technologicznymi. Rozumie istotę tych metod.
5,0Student stosuje wszystkie metody planowania eksperymentu, optymalizacji doświadczeń oraz różne metody eksperymentalne i analityczne do rozwiązywania problemów związanych z nowymi koncepcjami chemicznymi i technologicznymi. Rozumie istotę tych metod i potrafi dobrać najbardziej przydatną dla danego problemu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_1A_C06_U03wykorzystuje zasady technologiczne w projektowaniu nowych procesów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_U21potrafi wykorzystywać zasady technologiczne w opracowaniu nowych rozwiązań z zakresu technologii chemicznej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z problemami związanymi z kolejnymi etapami wdrażania nowych technologii w przemyśle chemicznym rozpoczynając od sformułowania koncepcji chemicznej metody, a kończąc na wdrożeniu przemysłowym.
C-4Przygotowanie do oceny koncepcji technologicznej pod kątem jej wpływu na środowisko
Treści programoweT-W-5Ocena koncepcji chemicznej - obliczenia stechiometryczne, termochemiczne i termodynamiczne
T-W-2Technologia chemiczna i geneza nowego procesu przemysłowego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Wykład problemowy
M-2Ćwiczenia audytoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-5Ocena podsumowująca: egzamin z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zaproponować wstępnych koncepcji technologicznych
3,0Student wykazuje się umiejętnością zaproponowania wstępnych koncepcji technologicznych lecz nie potrafi ich weryfikować
3,5Student weryfikuje zaproponowane przez siebie wstępne koncepcje technologiczne posługując się zasadami technologicznymi lecz czasem jego rozumowanie jest błędne
4,0Student weryfikuje zaproponowane przez siebie wstępne koncepcje technologiczne posługując się zasadami technologicznymi
4,5Student weryfikuje zaproponowane przez siebie wstępne koncepcje technologiczne posługując się zasadami technologicznymi analizując w sposób wyczerpujący każdy etap procesu.
5,0Student weryfikuje zaproponowane przez siebie wstępne koncepcje technologiczne posługując się zasadami technologicznymi analizując w sposób wyczerpujący każdy etap procesu. Umie zaproponować koncepcje alternatywne.