Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S2)
specjalność: Nano-biomateriały

Sylabus przedmiotu Przygotowanie i prezentacja pracy naukowej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Nanotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Przygotowanie i prezentacja pracy naukowej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Urszula Narkiewicz <Urszula.Narkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Opanowana umiejętność samodzielnej pracy naukowej i znajomośc warsztatu naukowego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z zasadami opracowania wyników pracy naukowej i jej prezentacjij

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Zasady i wskazówki przydatne w przygotowaniu pracy naukowej2
T-A-2Układ pracy badawczej - tytuł, streszczenie, słowa kluczowe, spis treści, wykaz skrótów2
T-A-3Wstęp - przegląd piśmiennictwa2
T-A-4Założenia metodologiczne pracy1
T-A-5Cel badań, materiały i metody, opracowanie statystyczne1
T-A-6Wyniki i ich omówienie1
T-A-7Dyskusja i wnioski1
T-A-8Spis piśmiennictwa, spis tabel i rysunków, aneks, podziękowania2
T-A-9Przygotowanie prezentacji, organizacja slajdu, dobór tła. liternictwo, tekst na slajdach, ryciny i podpisy, tabele, animacje multimedia i dżwięk3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach audytoryjnych30
A-A-2Zaliczenie z zajęć audytoryjnych30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Multimedialna prezentacja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności w zajęciach audytoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z ćwiczeń audytoryjnych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_2A_A06_W01
Opanowanie umiejętności opracowania i prezentowania wyników badań naukowych
Nano_2A_W07C-1T-A-2, T-A-3, T-A-6, T-A-7, T-A-5, T-A-4, T-A-8, T-A-1, T-A-9M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_2A_A06_U01
Potrafi przygotować opracowanie naukowe na podstawie wyników badań własnych oraz prezentację multimedialną dotycząca zagadnień związanych z własnymi badaniami naukowymi
Nano_2A_U02, Nano_2A_U03, Nano_2A_U04C-1T-A-2, T-A-3, T-A-6, T-A-7, T-A-5, T-A-4, T-A-8, T-A-1, T-A-9M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_2A_A06_K01
Aktywna postawa do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie opracowania i prezentowania wyników badań z dziedziny nanotechnologia
Nano_2A_K01, Nano_2A_K02, Nano_2A_K03, Nano_2A_K04C-1T-A-2, T-A-3, T-A-6, T-A-7, T-A-5, T-A-4, T-A-8, T-A-1, T-A-9M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Nano_2A_A06_W01
Opanowanie umiejętności opracowania i prezentowania wyników badań naukowych
2,0
3,0w conajmniej 51% potrafi przygotować i zaprezentować wyniki badań naukowych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Nano_2A_A06_U01
Potrafi przygotować opracowanie naukowe na podstawie wyników badań własnych oraz prezentację multimedialną dotycząca zagadnień związanych z własnymi badaniami naukowymi
2,0
3,0w co najmniej 51% potrafi przygotować prezentację multimedialną na podstawie wyników badań własnych oraz opracowanie naukowe
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Nano_2A_A06_K01
Aktywna postawa do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie opracowania i prezentowania wyników badań z dziedziny nanotechnologia
2,0
3,0w co najmniej 51% wykazuje aktywwną postawę do poszerzanai swojej wiedzy i umiejetności w zakresie opracowania i prezentowania wyników badań
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. J. Weiner, Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009
  2. Z. Szkutnik, Metodyka pisania pracy dyplomowej, Poznańskie, Poznań, 2005
  3. R. Zabielski, Przewodnik pisania prac magistertskich i dysertacji doktorskich dla studentów SGGw, SGGW, Warszawa, 2011, Wydanie II poprawione i uzupełnione
  4. R. Zabielski, Przewodnik prezentowania informacji naukowej, SGGW, Warszawa, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Zasady i wskazówki przydatne w przygotowaniu pracy naukowej2
T-A-2Układ pracy badawczej - tytuł, streszczenie, słowa kluczowe, spis treści, wykaz skrótów2
T-A-3Wstęp - przegląd piśmiennictwa2
T-A-4Założenia metodologiczne pracy1
T-A-5Cel badań, materiały i metody, opracowanie statystyczne1
T-A-6Wyniki i ich omówienie1
T-A-7Dyskusja i wnioski1
T-A-8Spis piśmiennictwa, spis tabel i rysunków, aneks, podziękowania2
T-A-9Przygotowanie prezentacji, organizacja slajdu, dobór tła. liternictwo, tekst na slajdach, ryciny i podpisy, tabele, animacje multimedia i dżwięk3
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach audytoryjnych30
A-A-2Zaliczenie z zajęć audytoryjnych30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_2A_A06_W01Opanowanie umiejętności opracowania i prezentowania wyników badań naukowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_W07zna podstawowe techniki pomiarowe, obliczeniowe i multimedialne stosowane w wytwarzaniu i analizie produktów przewidzianych w programie wybranej specjalności
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zasadami opracowania wyników pracy naukowej i jej prezentacjij
Treści programoweT-A-2Układ pracy badawczej - tytuł, streszczenie, słowa kluczowe, spis treści, wykaz skrótów
T-A-3Wstęp - przegląd piśmiennictwa
T-A-6Wyniki i ich omówienie
T-A-7Dyskusja i wnioski
T-A-5Cel badań, materiały i metody, opracowanie statystyczne
T-A-4Założenia metodologiczne pracy
T-A-8Spis piśmiennictwa, spis tabel i rysunków, aneks, podziękowania
T-A-1Zasady i wskazówki przydatne w przygotowaniu pracy naukowej
T-A-9Przygotowanie prezentacji, organizacja slajdu, dobór tła. liternictwo, tekst na slajdach, ryciny i podpisy, tabele, animacje multimedia i dżwięk
Metody nauczaniaM-1Multimedialna prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności w zajęciach audytoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0w conajmniej 51% potrafi przygotować i zaprezentować wyniki badań naukowych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_2A_A06_U01Potrafi przygotować opracowanie naukowe na podstawie wyników badań własnych oraz prezentację multimedialną dotycząca zagadnień związanych z własnymi badaniami naukowymi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie nanotechnologii i nanobiotechnologii
Nano_2A_U03na podstawie danych literaturowych oraz własnych badań naukowych potrafi przygotować opracowanie naukowe (publikację) w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku angielskim z zakresu zagadnień właściwych dla kierunku nanotechnologii
Nano_2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i angielskim prezentacje ustne dotyczące szczegółowych zagadnień związanych tematycznie z treściami programowymi studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zasadami opracowania wyników pracy naukowej i jej prezentacjij
Treści programoweT-A-2Układ pracy badawczej - tytuł, streszczenie, słowa kluczowe, spis treści, wykaz skrótów
T-A-3Wstęp - przegląd piśmiennictwa
T-A-6Wyniki i ich omówienie
T-A-7Dyskusja i wnioski
T-A-5Cel badań, materiały i metody, opracowanie statystyczne
T-A-4Założenia metodologiczne pracy
T-A-8Spis piśmiennictwa, spis tabel i rysunków, aneks, podziękowania
T-A-1Zasady i wskazówki przydatne w przygotowaniu pracy naukowej
T-A-9Przygotowanie prezentacji, organizacja slajdu, dobór tła. liternictwo, tekst na slajdach, ryciny i podpisy, tabele, animacje multimedia i dżwięk
Metody nauczaniaM-1Multimedialna prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności w zajęciach audytoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0w co najmniej 51% potrafi przygotować prezentację multimedialną na podstawie wyników badań własnych oraz opracowanie naukowe
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_2A_A06_K01Aktywna postawa do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie opracowania i prezentowania wyników badań z dziedziny nanotechnologia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_K01potrafi samodzielnie uzupełniać i poszerzać swoją wiedzę o zagadnienia związane z nanotechnologią, nanomateriałami i nanobiomateriałów a także o problemy wchodzące w skład innych specjalności inżynierskich i pozainżynierskich, potrafi przeprowadzać i organizować seminaria i szkolenia, wskazywać innym wiarygodne źródła informacji fachowych
Nano_2A_K02zna wpływ wdrażania poznanych technik i technologii na środowisko naturalne, zdrowie pracowników, użytkowników i osób postronnych oraz konsekwencje prawne tego wpływu, potrafi stosować w praktyce idee zrównoważonego rozwoju
Nano_2A_K03potrafi pracować w zespołach badawczych i produkcyjnych, a w razie potrzeby przyjmować pozycję lidera, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania; potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów
Nano_2A_K04ma świadomość społecznego znaczenia wiedzy społeczeństwa w dziedzinie nauk przyrodniczych i technicznych, przedstawia różne aspekty ich stosowania a ze szczególnym uwzględnieniem nanotechnologii i jej osiągnięć, potrafi prezentować dany problem z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zasadami opracowania wyników pracy naukowej i jej prezentacjij
Treści programoweT-A-2Układ pracy badawczej - tytuł, streszczenie, słowa kluczowe, spis treści, wykaz skrótów
T-A-3Wstęp - przegląd piśmiennictwa
T-A-6Wyniki i ich omówienie
T-A-7Dyskusja i wnioski
T-A-5Cel badań, materiały i metody, opracowanie statystyczne
T-A-4Założenia metodologiczne pracy
T-A-8Spis piśmiennictwa, spis tabel i rysunków, aneks, podziękowania
T-A-1Zasady i wskazówki przydatne w przygotowaniu pracy naukowej
T-A-9Przygotowanie prezentacji, organizacja slajdu, dobór tła. liternictwo, tekst na slajdach, ryciny i podpisy, tabele, animacje multimedia i dżwięk
Metody nauczaniaM-1Multimedialna prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności w zajęciach audytoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0w co najmniej 51% wykazuje aktywwną postawę do poszerzanai swojej wiedzy i umiejetności w zakresie opracowania i prezentowania wyników badań
3,5
4,0
4,5
5,0