Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S2)
specjalność: Nano-biomateriały
Sylabus przedmiotu Nanoprzetwórstwo polimerowe do zastosowań biomedycznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Nanotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Nanoprzetwórstwo polimerowe do zastosowań biomedycznych | ||
Specjalność | Nano-biomateriały | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Polimerów i Biomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Chemia i technologia polimerów |
W-2 | podstawy nauki o biomateriałach polimerowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie studenta z technikami nanoprzetwórstwa polimerów do celów medycznych |
C-2 | wykoształcenie umiejętności posługiwania się narzędziami projektowania i wytwarzania struktur przestrzennych dla medycyny regeneracyjnej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Omówienie metod nanoprzetwórstwa polimerów: litografia elektronowa, nanodrukowanie, formowanie wtryskowe w skali nano, szybkie makietowanie, elektroprzędzenie | 10 |
T-W-2 | Omówienie produktów otrzymywanych na drodze nanoprzetwórstwa- nanowłókna, membrany, maty polimerowe | 12 |
T-W-3 | Potencjalne zastosowanie biomedyczne nanostruktur polimerowych- terapia genowa, systemy uwalniania leków, biotechnologia | 8 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | udział w wykładach | 30 |
A-W-2 | praca własna studenta | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | prezentacja multimedialna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: pytania otwarte, dyskusja |
S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin ustny |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_D2-08a_W01 student definiuje podstawowe pojęcia związane z technikami nanoprzetwórstwa dla inżynierii tkankowej | Nano_2A_W02, Nano_2A_W04 | — | — | C-2, C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_D2-08a_U01 w wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi dobierać rodzaj techniki nanoprzetwórstwa polimerów dla inżynierii tkankowej | Nano_2A_U01, Nano_2A_U02, Nano_2A_U07 | — | — | C-2, C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_D2-08a_K01 student potrafi pracowac w zespole, jest przygotowany do wykorzystywania oraz ustawicznego zdobywania wiedzy w dowolnym środowsiku zawodowym zwiazanym z nanotechnologią i nanowytwarzaniem produktów 3D dla iżynierii tkankowej | Nano_2A_K01, Nano_2A_K03, Nano_2A_K04 | — | — | C-2, C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_2A_D2-08a_W01 student definiuje podstawowe pojęcia związane z technikami nanoprzetwórstwa dla inżynierii tkankowej | 2,0 | |
3,0 | student posiada ograniczoną wiedzę w zakresie nanoprzetwórstwa polimerów dla inżynierii tkankowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_2A_D2-08a_U01 w wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi dobierać rodzaj techniki nanoprzetwórstwa polimerów dla inżynierii tkankowej | 2,0 | |
3,0 | student posiada ograniczone umiejętności w zakresie doboru rodzaju technik nanoprzetwórstwa polimerów dla inżynierii tkankowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_2A_D2-08a_K01 student potrafi pracowac w zespole, jest przygotowany do wykorzystywania oraz ustawicznego zdobywania wiedzy w dowolnym środowsiku zawodowym zwiazanym z nanotechnologią i nanowytwarzaniem produktów 3D dla iżynierii tkankowej | 2,0 | |
3,0 | student posiada ograniczoną kreatywność i umiejętność pracy w zespole oraz znajomosc zasad etyki zawodowej i bezpieczenstwa pracy z nanomateriałami | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- R. Lanza, R. Langer, J. Vacanti, Principles of Tissue Engineering, Elsevier, New York, 2007
- A. Kin-Tak Lau et. al., Nano- and Biocomposites, CRC Press, London, 2010
Literatura dodatkowa
- Reis R.L., Neves N.M.,Mano J.F., Gomes M.E., Marques A.P., Azevedo H.S, Natural-based Polymers for Biomedical Applications, Woodhead Publishing Limited, Cambrige, 2007