Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S1)
specjalność: Polimerowe bio- i nanomateriały
Sylabus przedmiotu Angielska terminologia techniczna i nanotechnologiczna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Nanotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Angielska terminologia techniczna i nanotechnologiczna | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizykochemii Nanomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Xuecheng Chen <Xuecheng.Chen@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa znajomość języka angielskiego |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Oczekuje się, że studenci poznają terminologię angielską stosowaną w chemii i technologii chemicznej, ze szczególnym uzwzględnieniem nanotechnologii, w stopniu umożliwiającym tłumaczenie fachowej literatury anglojęzycznej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Sformułowania naukowe: prawa i definicje naukowe. | 5 |
T-A-2 | Użyteczne skróty, znaki i symbole | 5 |
T-A-3 | Nomenklatura związków nieorganicznych i organicznych | 5 |
T-A-4 | Słownictwo dotyczące laboratorium chemicznego: instrumenty pomiarowe, aparatura, szkło laboratoryjne, środki ostrożności | 5 |
T-A-5 | Słownictwo dotyczące procesów chemicznych, fizykochemicznych i technologicznych | 5 |
T-A-6 | Tłumaczenie wybranych tekstów (w języku angielskim) z podręczników i/lub publikacji oryginalnych | 5 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych | 30 |
A-A-2 | Zaliczenie z ćwiczeń audytoryjnych | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Zródła literaturowe w jezyku angielskim o tematyce techniczno-chemicznej i z nanotechnologią |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywnosci na zajeciach audytoryjnych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie z ćwiczen audytoryjnych |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_1A_A03a_U01 Posługiwanie sie i zastosowanie technicznego jezyka angielskiego w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko | Nano_1A_U02 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6 | M-1 | S-1, S-2 |
Nano_1A_A03a_U02 Posługiwanie sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien związanych z nanotechnologia i z nanomateriałami. | Nano_1A_U03 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6 | M-1 | S-1, S-2 |
Nano_1A_A03a_U03 Wyszukiwanie i interpretowanie zródeł literaturowych o tematyce techniczno-chemicznej dotyczacej nanotechnologii | Nano_1A_U06 | — | — | C-1 | T-A-6 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_1A_A03a_K01 Aktywna postawa do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze swiadmosc zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii | Nano_1A_K01 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_1A_A03a_U01 Posługiwanie sie i zastosowanie technicznego jezyka angielskiego w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko | 2,0 | nie potrafi wcale posługiwac sie i stosowac technicznego jezyka angielskiego w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko |
3,0 | w co najmniej 51% potrafi posługiwac sie i stosowac techniczny jezyk angielski w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko | |
3,5 | w co najmniej 61% potrafi posługiwac sie i stosowac techniczny jezyk angielski w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko | |
4,0 | w co najmniej 71% potrafi posługiwac sie i stosowac techniczny jezyk angielski w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko | |
4,5 | w co najmniej 81% potrafi posługiwac sie i stosowac techniczny jezyk angielski w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko | |
5,0 | w co najmniej 91% potrafi posługiwac sie i stosowac techniczny jezyk angielski w pracy o charakterze miedzynarodowym o tematyce skonczonej specjalnosci i nie tylko | |
Nano_1A_A03a_U02 Posługiwanie sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien związanych z nanotechnologia i z nanomateriałami. | 2,0 | nie potrafi wcale posługiwac sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami. |
3,0 | w co najmniej 51% potrafi posługiwac sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami | |
3,5 | w co najmniej 61% potrafi posługiwac sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami | |
4,0 | w co najmniej 71% potrafi posługiwac sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami | |
4,5 | w co najmniej 81% potrafi posługiwac sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami | |
5,0 | w co najmniej 91% potrafi posługiwac sie jezykiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnien zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami | |
Nano_1A_A03a_U03 Wyszukiwanie i interpretowanie zródeł literaturowych o tematyce techniczno-chemicznej dotyczacej nanotechnologii | 2,0 | nie potrafi wcale wyszukac i zinterpretowac zródeł literaturowych o tematyce techniczno-chemicznej dotyczacej nanonauki |
3,0 | w co najmniej 51% potrafi wyszukac i zinterpretowac zródła literaturowe o tematyce techniczno-chemicznej dotyczace nanonauki | |
3,5 | w co najmniej 61% potrafi wyszukac i zinterpretowac zródła literaturowe o tematyce techniczno-chemicznej dotyczace nanonauki | |
4,0 | w co najmniej 71% potrafi wyszukac i zinterpretowac zródła literaturowe o tematyce techniczno-chemicznej dotyczace nanonauki | |
4,5 | w co najmniej 81% potrafi wyszukac i zinterpretowac zródła literaturowe o tematyce techniczno-chemicznej dotyczace nanonauki | |
5,0 | w co najmniej 91% potrafi wyszukac i zinterpretowac zródła literaturowe o tematyce techniczno-chemicznej dotyczace nanonauki |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_1A_A03a_K01 Aktywna postawa do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze swiadmosc zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii | 2,0 | nie wykazuje aktywnej postawy do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze nie swiadmy zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii |
3,0 | w co najmniej 51% wykazuje aktywna postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze swiadomosc zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii | |
3,5 | w co najmniej 61% wykazuje aktywna postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze swiadomosc zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii | |
4,0 | w co najmniej 71% wykazuje aktywna postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze swiadomosc zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii | |
4,5 | w co najmniej 81% wykazuje aktywna postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze swiadomosc zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii | |
5,0 | w co najmniej 91% wykazuje aktywna postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejetnosci w zastosowaniu jezyka angielskiego w zyciu codziennym i zawodowym jak takze swiadomosc zmian zachodzacych w technice i w nanotechnologii |
Literatura podstawowa
- Domański P, English in Science and Technology, WNT, Warszawa, 1996