Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S1)
specjalność: Polimerowe bio- i nanomateriały
Sylabus przedmiotu Polimerowe materiały i nanomateriały inżynierskie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Nanotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Polimerowe materiały i nanomateriały inżynierskie | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Polimerów i Biomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Magdalena Kwiatkowska <Magdalena.Kwiatkowska@zut.edu.pl>, Elżbieta Piesowicz <Elzbieta.Senderek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań wstępnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu nanokompozytów polimerowych. Zdobycie kompetencji z zakresu działań technicznych z zakresu nanotechnologii. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Nanomateriały i nanokompozyty polimerowe: definicja, budowa chemiczna i struktura fazowa. Polimery o strukturze nanometrycznej. Nanokompozyty z osnową polimerową: koncepcja odziaływań interfazowych w skali nano. nanonapełniacze 1D, 2D, 3D. Opis właściwości fizycznych głównych typów nanokompozytów polimerowych i sposobów ich wytwarzania. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Aktywność inicjowana przez wykładowcę podczas zajęć. Umiejętność realizacji zadań testowych. | 30 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności w dyskusji inicjowanej przez wykładowcę. Wynik testu. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_1A_C19_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: definiować nanokompozyty polimerowe, wytłumaczyć różnicę w zjawiskach interfazowych w skali mikro i nano, wymienić możliwości zastosowań nanokompozytów polimerowych. | Nano_1A_W02, Nano_1A_W04, Nano_1A_W08 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_1A_C19_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć studeny powinien umieć interpretować właściwości fizyczne zjawisk w skali nano w strukturze polimerów, Korzystać z literatury dotyczącej nanokompozytów polimerowych, podejmować działania związane z wprowadzeniem technologii nano do praktyki przemysłowej w zakresie przetwórstwa polimerów. | Nano_1A_U01, Nano_1A_U02, Nano_1A_U03, Nano_1A_U14 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_1A_C19_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: Aktywna postawa wobec rozwoju nauki w zakresie nanomateriałów ukierunkowana na nanotechnologię, Zdolność do wprowadzania nanotechnologii polimerowej do praktyki przemysłowej, Otwartość na postęp naukowy w zakresie nanotechnologii materiałowych. | Nano_1A_K02, Nano_1A_K01, Nano_1A_K07 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_1A_C19_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: definiować nanokompozyty polimerowe, wytłumaczyć różnicę w zjawiskach interfazowych w skali mikro i nano, wymienić możliwości zastosowań nanokompozytów polimerowych. | 2,0 | Ocena testu: poniżej 5 p-tów |
3,0 | 5 | |
3,5 | 6 | |
4,0 | 7 | |
4,5 | 8 | |
5,0 | 9-10 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_1A_C19_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć studeny powinien umieć interpretować właściwości fizyczne zjawisk w skali nano w strukturze polimerów, Korzystać z literatury dotyczącej nanokompozytów polimerowych, podejmować działania związane z wprowadzeniem technologii nano do praktyki przemysłowej w zakresie przetwórstwa polimerów. | 2,0 | Ocena testu: poniżej 5 p-tów |
3,0 | 5 | |
3,5 | 6 | |
4,0 | 7 | |
4,5 | 8 | |
5,0 | 9-10 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_1A_C19_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: Aktywna postawa wobec rozwoju nauki w zakresie nanomateriałów ukierunkowana na nanotechnologię, Zdolność do wprowadzania nanotechnologii polimerowej do praktyki przemysłowej, Otwartość na postęp naukowy w zakresie nanotechnologii materiałowych. | 2,0 | Ocena umiejętności i kompetencji w skali jak niżej na podstawie dyskusji inicjowanej przez wykładowcę podczas prowadzenia zajęć. Brak udziału w zajęciach |
3,0 | Udział bierny | |
3,5 | Udział podstawowy. | |
4,0 | Aktywność duża | |
4,5 | Aktywność bardzo duża. | |
5,0 | Aktywność wyróżniająca wśród innych w grupie |
Literatura podstawowa
- Yiu-Wing Mai, Zhong-Zhen Yu, Polymer Nanocomposites, Woodhead Pub. Ltd, Cambridge, 2006
Literatura dodatkowa
- Gupta R.K et al., Polymer Nanocomposites Handbook, CRC Press, NY, 2010