Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S1)
specjalność: Polimerowe bio- i nanomateriały

Sylabus przedmiotu Projektowanie inżynierskie i grafika inżynierska:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Nanotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie inżynierskie i grafika inżynierska
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Rafal Pelka <Rafal.Pelka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 30 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1matematyka i informatyka na poziomie licealnym
W-2wiadomosci z budowy maszyn i rysunku technicznego z gimazjum

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1zaznajomienie z możliwościami rysunku technicznego i jego zastosowanie do projektowania inżynieryjnego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1- Geometryczne podstawy rysunku technicznego – rzutowanie aksonometryczne i prostokątne (układ europejski) -(punkt, prosta, płaszczyzna, wielościany, bryły). - Główne formy zapisu graficznego: normy rysunkowe, rzutowanie, przekroje, wymiarowanie - Schematy złożonych układów technicznych (kinetyczny, instalacji hydraulicznych, elektrycznych, elektronicznych, cieplnych i chemicznych, infrastruktury). - Czytanie rysunków i schematów maszyn oraz urządzeń technicznych. - Tworzenie opisów budowy i działania maszyn i urządzeń. - Zastosowanie komputerowego wspomaganie projektowania (ACAD)30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2poznanie literatury przedmiotu10
A-A-3Prace domowe- rysunki techniczne i projektowe15
A-A-4Przygotowanie do kolokwium5
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1prezentacja
M-2dyskusja w grupie
M-3demonstracje modeli

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: kolokwium z wiadomości teoretycznych
S-2Ocena podsumowująca: Praktyczny sprawdzian wykonania rysunku z użyciem ACADa

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_1A_C04_W06
Zna możliwości zastosowania ACADa do projektowania
Nano_1A_W06C-1T-A-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2
Nano_1A_C04_W11
Zna podstawowe materiały stosowane do konstrukcji aparatów
Nano_1A_W11C-1T-A-1M-1, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_1A_C04_U07
Potrafi zastosować ACADa do wykonania rysunków technicznych
Nano_1A_U07C-1T-A-1M-1S-1, S-2
Nano_1A_C04_U08
Rozumie znaczenie projektowania
Nano_1A_U08C-1T-A-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_1A_C04_K01
rozumie potrzebę podnoszenia swoich kwalifikacji
Nano_1A_K01C-1T-A-1M-1S-1, S-2
Nano_1A_C04_K02
ma świadomość pozatechnicznych konsekwencji wykonywania dokumentacji z rysunkami technicznymi
Nano_1A_K02C-1T-A-1M-2S-2
Nano_1A_C04_K07
Rozumie znaczenie rysunku technicznego w upowszechnianiu nowych wiadomości
Nano_1A_K07C-1T-A-1M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Nano_1A_C04_W06
Zna możliwości zastosowania ACADa do projektowania
2,0Nie zna ACADa
3,0Umie włączyc program i zastosować jego podstawowe funkcje
3,5Umie zastsować ACAD do narysowania prostych rysunków technicznych, jak np. półwido-półprzekrój trójnika z gwintami
4,0Dobrze wykonuje rysunki techniczne i potrafi je wykonwywac z użyciem ACADa
4,5Potrafi wykonać złożone rysunki techniczne
5,0Zna wiele opcjonalnych sposobów rysowania w ACADzie i stosuje je praktycznie
Nano_1A_C04_W11
Zna podstawowe materiały stosowane do konstrukcji aparatów
2,0Nie zna rodzajów materiałów konstrukcyjnych
3,0Potrafi rozróżnić właściwości podstawowych materiałów konstrukcyjnych i wie do jakich celów się je stosuje
3,5Do danej konstrukcji dobrze dobiera materiały
4,0Zna właściwości mechaniczne i chemiczne materiałów konstrukcyjnych, potrafi dobrać zamienniki
4,5Bardzo dobrzez zna włąściwości materiałow i samodzielnie proponuje je do projektu
5,0Zna materiały, umie na rysunku technicznym je oznaczyc i dobrac właściwe oznaczenia obróbki powierzchni

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Nano_1A_C04_U07
Potrafi zastosować ACADa do wykonania rysunków technicznych
2,0nie potrafi obsługiwać ACADa
3,0zna postawowe funkcje programy, ale ma problemyz ich praktycznym wykorzystaniem
3,5Potrafi praktycznie wykorzystać narzędzia ACADa
4,0Zna opcjonalne narzedzia ACADa
4,5Potrafi narysować złozone rysunki techniczne
5,0Rysuje złozone rysunki zgodnie z obowiązującymi zasadami rysunklu technicznego
Nano_1A_C04_U08
Rozumie znaczenie projektowania
2,0nie umie projektować
3,0z trudem potrafi wyodrębnić i zaplanować utwory przestrzenne
3,5zauważa fakt gabarytowego istnienia urządzeń
4,0dobrze rozumie idee projektowania
4,5nie tylko projektuje urządzenie ale zauważa otoczenie, np. drogę dojazdową dla dźwigu montażowego
5,0Ma dobrze wykształconą wyobraźnię przestrzenną i potrafi praktycznie z niej korzystać

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Nano_1A_C04_K01
rozumie potrzebę podnoszenia swoich kwalifikacji
2,0brak postępów w nauce
3,0spełnia minimalne wymagania
3,5stara się przyswajać nowe wiadomości
4,0rozumie znaczenie dla inzyniera dobrego opanowania rysunku technicznego
4,5chętnie przyswaja wiadomości, jest aktywny na zajęciach
5,0samodzielnie poszerza zakres wiadomości
Nano_1A_C04_K02
ma świadomość pozatechnicznych konsekwencji wykonywania dokumentacji z rysunkami technicznymi
2,0brak zainteresowania zajęciami i treścią przedmiotu
3,0podporządkowanie się podstawowym wymaganią
3,5Poprawność pracy
4,0Zrozumienie istoty dobrze wykonanej dokumentacji
4,5Dbałość o prawidłowośc wykonania dokumentacji
5,0Rozumienie zagrożeń społecznych wynikających z błędów konstrukcyjnych będących wynikiem żle wykonanej dokumentacji
Nano_1A_C04_K07
Rozumie znaczenie rysunku technicznego w upowszechnianiu nowych wiadomości
2,0nie widzi sensu swojej pracy
3,0Rozumie, że rysunek powinien przekazywać zrozumiałe informacje
3,5Rozumie, że wykonanie rysunków technicznych jest znormalizowane
4,0Upowszechnia wiadomości techniczne zgodnie z obowiazującymi zasadami wykonywania rysunku
4,5Dąży do upowszechniania wiadomości technicznych
5,0Dba o czytelność i jednoznaczność przekazywanych informacji

Literatura podstawowa

  1. M. Gryta, R. Kaleńczuk, D. Moszyński, Grafika inżynierska, Wydawnictwo Uczelniane PS, Szczecin, 2007
  2. T. Dobrzański, Rysunek techniczny maszynowy, WNT, Warszawa, 2004
  3. I. Rydzanowicz, Rysunek techniczny jako zapis konstrukcji, WNT, Warszawa, 1997
  4. Z. Gajewska, K. Schabowska, A. Nieoczym, Zapis konstrukcji, rysunek maszynowy, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Lubelskiej, Lublin, 1994

Literatura dodatkowa

  1. Z. Kurnik, R. Petryk, Rysunek techniczny. Cz.I. Rzutowanie, Politechnika Krakowska, Kraków, 1995
  2. T. Buksiński, A. Szpecht, Rysunek techniczny, PWSZ, Warszawa, 1971

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1- Geometryczne podstawy rysunku technicznego – rzutowanie aksonometryczne i prostokątne (układ europejski) -(punkt, prosta, płaszczyzna, wielościany, bryły). - Główne formy zapisu graficznego: normy rysunkowe, rzutowanie, przekroje, wymiarowanie - Schematy złożonych układów technicznych (kinetyczny, instalacji hydraulicznych, elektrycznych, elektronicznych, cieplnych i chemicznych, infrastruktury). - Czytanie rysunków i schematów maszyn oraz urządzeń technicznych. - Tworzenie opisów budowy i działania maszyn i urządzeń. - Zastosowanie komputerowego wspomaganie projektowania (ACAD)30
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2poznanie literatury przedmiotu10
A-A-3Prace domowe- rysunki techniczne i projektowe15
A-A-4Przygotowanie do kolokwium5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_1A_C04_W06Zna możliwości zastosowania ACADa do projektowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_W06ma podstawową wiedzę w zakresie technik komputerowych, w tym metodyki i technik programowania, grafiki komputerowej oraz obsługi i utrzymania narzędzi informatycznych niezbędnych w nanotechnologii
Cel przedmiotuC-1zaznajomienie z możliwościami rysunku technicznego i jego zastosowanie do projektowania inżynieryjnego
Treści programoweT-A-1- Geometryczne podstawy rysunku technicznego – rzutowanie aksonometryczne i prostokątne (układ europejski) -(punkt, prosta, płaszczyzna, wielościany, bryły). - Główne formy zapisu graficznego: normy rysunkowe, rzutowanie, przekroje, wymiarowanie - Schematy złożonych układów technicznych (kinetyczny, instalacji hydraulicznych, elektrycznych, elektronicznych, cieplnych i chemicznych, infrastruktury). - Czytanie rysunków i schematów maszyn oraz urządzeń technicznych. - Tworzenie opisów budowy i działania maszyn i urządzeń. - Zastosowanie komputerowego wspomaganie projektowania (ACAD)
Metody nauczaniaM-1prezentacja
M-2dyskusja w grupie
M-3demonstracje modeli
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: kolokwium z wiadomości teoretycznych
S-2Ocena podsumowująca: Praktyczny sprawdzian wykonania rysunku z użyciem ACADa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna ACADa
3,0Umie włączyc program i zastosować jego podstawowe funkcje
3,5Umie zastsować ACAD do narysowania prostych rysunków technicznych, jak np. półwido-półprzekrój trójnika z gwintami
4,0Dobrze wykonuje rysunki techniczne i potrafi je wykonwywac z użyciem ACADa
4,5Potrafi wykonać złożone rysunki techniczne
5,0Zna wiele opcjonalnych sposobów rysowania w ACADzie i stosuje je praktycznie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_1A_C04_W11Zna podstawowe materiały stosowane do konstrukcji aparatów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_W11zna podstawowe metody, techniki, narzędzia, materiały i nanomateriały do projektowania, modelowania, symulacji i wytwarzania przyrządów i urządzeń technicznych oraz rozwiązywania za ich pomocą prostych zagadnień technicznych i badawczych
Cel przedmiotuC-1zaznajomienie z możliwościami rysunku technicznego i jego zastosowanie do projektowania inżynieryjnego
Treści programoweT-A-1- Geometryczne podstawy rysunku technicznego – rzutowanie aksonometryczne i prostokątne (układ europejski) -(punkt, prosta, płaszczyzna, wielościany, bryły). - Główne formy zapisu graficznego: normy rysunkowe, rzutowanie, przekroje, wymiarowanie - Schematy złożonych układów technicznych (kinetyczny, instalacji hydraulicznych, elektrycznych, elektronicznych, cieplnych i chemicznych, infrastruktury). - Czytanie rysunków i schematów maszyn oraz urządzeń technicznych. - Tworzenie opisów budowy i działania maszyn i urządzeń. - Zastosowanie komputerowego wspomaganie projektowania (ACAD)
Metody nauczaniaM-1prezentacja
M-3demonstracje modeli
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: kolokwium z wiadomości teoretycznych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna rodzajów materiałów konstrukcyjnych
3,0Potrafi rozróżnić właściwości podstawowych materiałów konstrukcyjnych i wie do jakich celów się je stosuje
3,5Do danej konstrukcji dobrze dobiera materiały
4,0Zna właściwości mechaniczne i chemiczne materiałów konstrukcyjnych, potrafi dobrać zamienniki
4,5Bardzo dobrzez zna włąściwości materiałow i samodzielnie proponuje je do projektu
5,0Zna materiały, umie na rysunku technicznym je oznaczyc i dobrac właściwe oznaczenia obróbki powierzchni
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_1A_C04_U07Potrafi zastosować ACADa do wykonania rysunków technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_U07potrafi posługiwać się typowymi narzędziami informatycznymi do projektowania, modelowania i symulacji komputerowych wybranych zagadnień chemicznych, fizycznych i technicznych
Cel przedmiotuC-1zaznajomienie z możliwościami rysunku technicznego i jego zastosowanie do projektowania inżynieryjnego
Treści programoweT-A-1- Geometryczne podstawy rysunku technicznego – rzutowanie aksonometryczne i prostokątne (układ europejski) -(punkt, prosta, płaszczyzna, wielościany, bryły). - Główne formy zapisu graficznego: normy rysunkowe, rzutowanie, przekroje, wymiarowanie - Schematy złożonych układów technicznych (kinetyczny, instalacji hydraulicznych, elektrycznych, elektronicznych, cieplnych i chemicznych, infrastruktury). - Czytanie rysunków i schematów maszyn oraz urządzeń technicznych. - Tworzenie opisów budowy i działania maszyn i urządzeń. - Zastosowanie komputerowego wspomaganie projektowania (ACAD)
Metody nauczaniaM-1prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: kolokwium z wiadomości teoretycznych
S-2Ocena podsumowująca: Praktyczny sprawdzian wykonania rysunku z użyciem ACADa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi obsługiwać ACADa
3,0zna postawowe funkcje programy, ale ma problemyz ich praktycznym wykorzystaniem
3,5Potrafi praktycznie wykorzystać narzędzia ACADa
4,0Zna opcjonalne narzedzia ACADa
4,5Potrafi narysować złozone rysunki techniczne
5,0Rysuje złozone rysunki zgodnie z obowiązującymi zasadami rysunklu technicznego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_1A_C04_U08Rozumie znaczenie projektowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty chemiczne, interpretować i opracowywać uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-1zaznajomienie z możliwościami rysunku technicznego i jego zastosowanie do projektowania inżynieryjnego
Treści programoweT-A-1- Geometryczne podstawy rysunku technicznego – rzutowanie aksonometryczne i prostokątne (układ europejski) -(punkt, prosta, płaszczyzna, wielościany, bryły). - Główne formy zapisu graficznego: normy rysunkowe, rzutowanie, przekroje, wymiarowanie - Schematy złożonych układów technicznych (kinetyczny, instalacji hydraulicznych, elektrycznych, elektronicznych, cieplnych i chemicznych, infrastruktury). - Czytanie rysunków i schematów maszyn oraz urządzeń technicznych. - Tworzenie opisów budowy i działania maszyn i urządzeń. - Zastosowanie komputerowego wspomaganie projektowania (ACAD)
Metody nauczaniaM-1prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: kolokwium z wiadomości teoretycznych
S-2Ocena podsumowująca: Praktyczny sprawdzian wykonania rysunku z użyciem ACADa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie umie projektować
3,0z trudem potrafi wyodrębnić i zaplanować utwory przestrzenne
3,5zauważa fakt gabarytowego istnienia urządzeń
4,0dobrze rozumie idee projektowania
4,5nie tylko projektuje urządzenie ale zauważa otoczenie, np. drogę dojazdową dla dźwigu montażowego
5,0Ma dobrze wykształconą wyobraźnię przestrzenną i potrafi praktycznie z niej korzystać
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_1A_C04_K01rozumie potrzebę podnoszenia swoich kwalifikacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_K01rozumie potrzebę podnoszenia swoich kwalifikacji, rozumie konieczność nieustannej adaptacji swojej wiedzy i umiejętności do zmian zachodzących w technice i nanotechnologii, potrafi organizować proces zdobywania wiedzy przez inne osoby oraz zachęcać je do pracy samodzielnej
Cel przedmiotuC-1zaznajomienie z możliwościami rysunku technicznego i jego zastosowanie do projektowania inżynieryjnego
Treści programoweT-A-1- Geometryczne podstawy rysunku technicznego – rzutowanie aksonometryczne i prostokątne (układ europejski) -(punkt, prosta, płaszczyzna, wielościany, bryły). - Główne formy zapisu graficznego: normy rysunkowe, rzutowanie, przekroje, wymiarowanie - Schematy złożonych układów technicznych (kinetyczny, instalacji hydraulicznych, elektrycznych, elektronicznych, cieplnych i chemicznych, infrastruktury). - Czytanie rysunków i schematów maszyn oraz urządzeń technicznych. - Tworzenie opisów budowy i działania maszyn i urządzeń. - Zastosowanie komputerowego wspomaganie projektowania (ACAD)
Metody nauczaniaM-1prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: kolokwium z wiadomości teoretycznych
S-2Ocena podsumowująca: Praktyczny sprawdzian wykonania rysunku z użyciem ACADa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak postępów w nauce
3,0spełnia minimalne wymagania
3,5stara się przyswajać nowe wiadomości
4,0rozumie znaczenie dla inzyniera dobrego opanowania rysunku technicznego
4,5chętnie przyswaja wiadomości, jest aktywny na zajęciach
5,0samodzielnie poszerza zakres wiadomości
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_1A_C04_K02ma świadomość pozatechnicznych konsekwencji wykonywania dokumentacji z rysunkami technicznymi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_K02ma świadomość pozatechnicznych konsekwencji zastosowania nanotechnologii i nanomateriałów ze szczególnym uwzględnieniem wpływu na środowisko i organizm człowieka, rozumie wagę odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1zaznajomienie z możliwościami rysunku technicznego i jego zastosowanie do projektowania inżynieryjnego
Treści programoweT-A-1- Geometryczne podstawy rysunku technicznego – rzutowanie aksonometryczne i prostokątne (układ europejski) -(punkt, prosta, płaszczyzna, wielościany, bryły). - Główne formy zapisu graficznego: normy rysunkowe, rzutowanie, przekroje, wymiarowanie - Schematy złożonych układów technicznych (kinetyczny, instalacji hydraulicznych, elektrycznych, elektronicznych, cieplnych i chemicznych, infrastruktury). - Czytanie rysunków i schematów maszyn oraz urządzeń technicznych. - Tworzenie opisów budowy i działania maszyn i urządzeń. - Zastosowanie komputerowego wspomaganie projektowania (ACAD)
Metody nauczaniaM-2dyskusja w grupie
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Praktyczny sprawdzian wykonania rysunku z użyciem ACADa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak zainteresowania zajęciami i treścią przedmiotu
3,0podporządkowanie się podstawowym wymaganią
3,5Poprawność pracy
4,0Zrozumienie istoty dobrze wykonanej dokumentacji
4,5Dbałość o prawidłowośc wykonania dokumentacji
5,0Rozumienie zagrożeń społecznych wynikających z błędów konstrukcyjnych będących wynikiem żle wykonanej dokumentacji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_1A_C04_K07Rozumie znaczenie rysunku technicznego w upowszechnianiu nowych wiadomości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_K07rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu informacji o najnowszych osiągnięciach nanotechnologii i związanych z nimi korzyści oraz problemów, potrafi przekazać takie informacje w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-1zaznajomienie z możliwościami rysunku technicznego i jego zastosowanie do projektowania inżynieryjnego
Treści programoweT-A-1- Geometryczne podstawy rysunku technicznego – rzutowanie aksonometryczne i prostokątne (układ europejski) -(punkt, prosta, płaszczyzna, wielościany, bryły). - Główne formy zapisu graficznego: normy rysunkowe, rzutowanie, przekroje, wymiarowanie - Schematy złożonych układów technicznych (kinetyczny, instalacji hydraulicznych, elektrycznych, elektronicznych, cieplnych i chemicznych, infrastruktury). - Czytanie rysunków i schematów maszyn oraz urządzeń technicznych. - Tworzenie opisów budowy i działania maszyn i urządzeń. - Zastosowanie komputerowego wspomaganie projektowania (ACAD)
Metody nauczaniaM-1prezentacja
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Praktyczny sprawdzian wykonania rysunku z użyciem ACADa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie widzi sensu swojej pracy
3,0Rozumie, że rysunek powinien przekazywać zrozumiałe informacje
3,5Rozumie, że wykonanie rysunków technicznych jest znormalizowane
4,0Upowszechnia wiadomości techniczne zgodnie z obowiazującymi zasadami wykonywania rysunku
4,5Dąży do upowszechniania wiadomości technicznych
5,0Dba o czytelność i jednoznaczność przekazywanych informacji