Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Bezpieczeństwo pożarowe obiektów użyteczności publicznej

Sylabus przedmiotu Rola laboratoriów certyfikowanych i akredytowanych w zapewnianiu bezpieczeństwa obiektów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Bezpieczeństwo pożarowe obiektów użyteczności publicznej
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Rola laboratoriów certyfikowanych i akredytowanych w zapewnianiu bezpieczeństwa obiektów
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Bezpieczeństwa i Energetyki
Nauczyciel odpowiedzialny Renata Dobrzyńska <Renata.Dobrzynska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 5 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z rolą laboratoriów akredytowanych i jednostek certyfikujących w zapewnieniu bezpieczeństwa pożarowego obiektów użyteczności publicznej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Podstawowe pojęcia: akredytacja, certyfikacja, notyfikacja1
T-W-2Rola laboratoriów badwczych oraz jednostek certyfikujących w procesie potwierdzania zgodności wyrobu z wymaganiami3
T-W-3Zaliczenie pisemne1
5

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach i zaliczenie5
A-W-2Studiowanie wskazanej literatury15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych
M-2Wykład problemowy w formie prezentacji multimedialnych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne podsumowujące efekty wiedzy i umiejętności uzyskane podczas wykładu.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BPOUP_10-_04_W01
zna kompetencje laboratoriów akredytowanych, jednostek certyfikujących i ich rolę w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa pożarowego obiektów użyteczności publicznej.
BPOUP_10-_W04C-1T-W-1, T-W-2M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BPOUP_10-_04_U01
umie rozróżnić laboratoria akredytowane, jednostki certyfikujące i określić ich rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa pożarowego obiektów użyteczności publicznej.
BPOUP_10-_U05C-1T-W-2, T-W-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BPOUP_10-_04_K01
ma świadomość roli laboratoriów akredytowanych i certyfikacji wyrobów w podniesieniu bezpieczeństwa użytkowania obiektów użyteczności publicznej.
BPOUP_10-_K01C-1T-W-1, T-W-2M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BPOUP_10-_04_W01
zna kompetencje laboratoriów akredytowanych, jednostek certyfikujących i ich rolę w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa pożarowego obiektów użyteczności publicznej.
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BPOUP_10-_04_U01
umie rozróżnić laboratoria akredytowane, jednostki certyfikujące i określić ich rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa pożarowego obiektów użyteczności publicznej.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BPOUP_10-_04_K01
ma świadomość roli laboratoriów akredytowanych i certyfikacji wyrobów w podniesieniu bezpieczeństwa użytkowania obiektów użyteczności publicznej.
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. ABC Jakości : akredytacja, badania, certyfikacja : quality review : kwartalnik Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji, PCBiC, Warszawa, Kwartalnik, 1995-2016
  2. Akredytacja laboratoriów badawczych według normy PN-EN ISO/IEC 17025, PKN, 2001

Literatura dodatkowa

  1. Łunarski Jerzy, Systemy jakości, normalizacji i certyfikacji wyrobów, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów :, 2011

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe pojęcia: akredytacja, certyfikacja, notyfikacja1
T-W-2Rola laboratoriów badwczych oraz jednostek certyfikujących w procesie potwierdzania zgodności wyrobu z wymaganiami3
T-W-3Zaliczenie pisemne1
5

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach i zaliczenie5
A-W-2Studiowanie wskazanej literatury15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBPOUP_10-_04_W01zna kompetencje laboratoriów akredytowanych, jednostek certyfikujących i ich rolę w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa pożarowego obiektów użyteczności publicznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBPOUP_10-_W04ma wiedzę z zakresu zagrożeń występujących w obiektach użyteczności publicznej, potrafi wykorzystując narzędzia techniczne i organizacyjne zminimalizować ich negatywny wpływ na człowieka i konstrukcje
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z rolą laboratoriów akredytowanych i jednostek certyfikujących w zapewnieniu bezpieczeństwa pożarowego obiektów użyteczności publicznej.
Treści programoweT-W-1Podstawowe pojęcia: akredytacja, certyfikacja, notyfikacja
T-W-2Rola laboratoriów badwczych oraz jednostek certyfikujących w procesie potwierdzania zgodności wyrobu z wymaganiami
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych
M-2Wykład problemowy w formie prezentacji multimedialnych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne podsumowujące efekty wiedzy i umiejętności uzyskane podczas wykładu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBPOUP_10-_04_U01umie rozróżnić laboratoria akredytowane, jednostki certyfikujące i określić ich rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa pożarowego obiektów użyteczności publicznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBPOUP_10-_U05potrafi krytycznie ocenić przydatność dostępnych materiałów, urządzeń i instalacji oraz dostawców usług do zapewnienia bezpieczeństwa pożarowego w obiektach użyteczności publicznej oraz wybrać i zastosować właściwe do realizacji tego celu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z rolą laboratoriów akredytowanych i jednostek certyfikujących w zapewnieniu bezpieczeństwa pożarowego obiektów użyteczności publicznej.
Treści programoweT-W-2Rola laboratoriów badwczych oraz jednostek certyfikujących w procesie potwierdzania zgodności wyrobu z wymaganiami
T-W-1Podstawowe pojęcia: akredytacja, certyfikacja, notyfikacja
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych
M-2Wykład problemowy w formie prezentacji multimedialnych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne podsumowujące efekty wiedzy i umiejętności uzyskane podczas wykładu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBPOUP_10-_04_K01ma świadomość roli laboratoriów akredytowanych i certyfikacji wyrobów w podniesieniu bezpieczeństwa użytkowania obiektów użyteczności publicznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBPOUP_10-_K01rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z rolą laboratoriów akredytowanych i jednostek certyfikujących w zapewnieniu bezpieczeństwa pożarowego obiektów użyteczności publicznej.
Treści programoweT-W-1Podstawowe pojęcia: akredytacja, certyfikacja, notyfikacja
T-W-2Rola laboratoriów badwczych oraz jednostek certyfikujących w procesie potwierdzania zgodności wyrobu z wymaganiami
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych
M-2Wykład problemowy w formie prezentacji multimedialnych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne podsumowujące efekty wiedzy i umiejętności uzyskane podczas wykładu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli