Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka z uz (S2)
specjalność: ocena, analiza i zarządzanie jakością żywności
Sylabus przedmiotu Projektowanie i eksploatacja linii technologicznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia żywności i żywienie człowieka z uz | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie i eksploatacja linii technologicznych | ||
Specjalność | ocena, analiza i zarządzanie jakością żywności | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jerzy Balejko <Jerzy.Balejko@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Agnieszka Strzelczak <Agnieszka-Strzelczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 4 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość technologii spozywczych |
W-2 | wiedza z inzynierii procesowej |
W-3 | Znajomość zasad transportu wewnętrznego. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów w sposób kompleksowy z ogólnymi problemami projektowania zakładów przemysłu spożywczego. |
C-2 | kształtowanie umiejętności projektowania i ekspoatacji linni produkcyjnych w zakładach przemysłu spozywczego, |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Tworzenie schematu linii produkcyjnej | 4 |
T-L-2 | Klasyfikacja maszyn i wymagana dokumentacja | 5 |
T-L-3 | Założenia projektowe rozpatrywane w warunkach przemysłu spożywczego | 3 |
T-L-4 | projektowanie lini przy wsparciu Autodesk Inventor | 3 |
T-L-5 | określenie zapotrzebowania na surowiec | 2 |
T-L-6 | wydajnośc i wykorzystanie stanowisk | 1 |
T-L-7 | Najlepsze Dostępne Techniki (BAT) | 2 |
20 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Założenia projektowe w warunkach przemysłu spożywczego, definicja projektu, kontekst projektu, planowanie projektu, pakiety prac, metody szacowania | 2 |
T-W-2 | Wybór wyposażenia produkcyjnego, zarządzanie procesami, mapa procesów | 1 |
T-W-3 | Tworzenie schematu linii technologicznych, schemat ideowy, schemat linii maszyn | 1 |
T-W-4 | Projektowanie rozmieszczenia wyposażenia w zakładzie produkcyjnym | 1 |
T-W-5 | Awaryjność linii technologicznych – ocena sprawności - utrzymanie w ruchu - identyfikację słabych ogniw- wykorzystanie analizy Pareto | 2 |
T-W-6 | Systemy zapewnienia bezpieczeństwa zdrowotnego żywności – instalacje technologiczne; wewnętrzne i zewnętrzne powierzchnie maszyn; powierzchnie hal produkcyjnych; narzędzia i sprzęt produkcyjny | 1 |
T-W-7 | Pozwolenia zintegrowane, całościowe podejście zakładu do ochrony środowiska, stosowanie najlepszych dostępnych technik BAT | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | udział w zajęciach | 20 |
A-L-2 | przygotowanie do zajec | 5 |
A-L-3 | przygotowanie do zaliczenia | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | studiowanie literatury | 5 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Cwiczenia przedmiotowe |
M-2 | projekt |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: aktywność na cwiczeniach |
S-2 | Ocena podsumowująca: ocena projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZiZu_2A_Gr4-3oaiz_W01 Posiada kompleksową wiedzę z zakresu projektowania linii technologicznych przemysłu spożywczego. | TZiZu_2A_W08 | — | — | C-1, C-2 | T-L-7, T-L-4, T-L-5, T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-6 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZiZu_2A_Gr4-3oaiz_U01 Potrafi zaprojektować linię technologiczną w zakładach przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie linii | TZiZu_2A_U06, TZiZu_2A_U07, TZiZu_2A_U04, TZiZu_2A_U05, TZiZu_2A_U02, TZiZu_2A_U03, TZiZu_2A_U01 | — | — | C-1, C-2 | T-L-7, T-L-4, T-L-5, T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-6 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZiZu_2A_Gr4-3oaiz_K01 Ma świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu linii w zakładach przemysłu spożywczego. | TZiZu_2A_K01, TZiZu_2A_K02, TZiZu_2A_K03, TZiZu_2A_K04 | — | — | C-1, C-2 | T-L-7, T-L-4, T-L-5, T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-6 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZiZu_2A_Gr4-3oaiz_W01 Posiada kompleksową wiedzę z zakresu projektowania linii technologicznych przemysłu spożywczego. | 2,0 | |
3,0 | poprawne wykonanie projektu technologicznego linii | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZiZu_2A_Gr4-3oaiz_U01 Potrafi zaprojektować linię technologiczną w zakładach przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie linii | 2,0 | |
3,0 | prawidłowe wykonanie projektu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZiZu_2A_Gr4-3oaiz_K01 Ma świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu linii w zakładach przemysłu spożywczego. | 2,0 | |
3,0 | prawidłowe wykonanie projektu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Mieczysław Dłuzewski, Technologiczne projektowanie zakładów przemysłu spożywczeg., WNT, Warszawa, 1974, I
- Mieczysław Dłuzewski, Zarys Projektowania Zakładów Przemysłu Spożywczego, WNT, Warszawa, 1987, I
- Beata Bilska, Wiesława Grzesińska, Marzena Tomaszewska, Technologiczne projektowanie zakładów przemysłu spożywczeg., SGGW, Warszawa, 2011, I
Literatura dodatkowa
- Barbara Koziorowska, Projektowanie technologiczne zakładów gastronomicznych, SGGW, Warszawa, 1998, I, Wydanie poszerzone dystrybuowane tylko drogą elektroniczną