Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo i ocena stanu upraw rolniczych
Sylabus przedmiotu Fizjologia roslin rolniczych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rolnictwo i ocena stanu upraw rolniczych | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Fizjologia roslin rolniczych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Bioinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Malinowska <Katarzyna.Malinowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień z biologii roślin. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie metod oceny produktywności roślin oraz umiejętność wykorzystania ich w praktyce. Poznanie i ocena aktywności fizjologicznej roślin rolniczych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
zajęcia terenowe | ||
T-T-1 | Ocena parametrów fizjologicznych roślin uprawnych w terenie | 4 |
4 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Fotosynteza a przyrost biomasy u roślin. Metody oceny produktywności roślin oraz czynniki wpływające na te wskaźniki. Fizjologiczna rola pierwiastków mineralnych w produktywności roślin. Wpływ egzogennych regulatorów wzrostu na procesy fizjologiczne decydujące o produktywności roślin. Wpływ czynników antropogenicznych i abiotycznych na parametry fizjologiczne decydujące o produktywności roślin. | 8 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
zajęcia terenowe | ||
A-T-1 | uczestnictwo w zajęciacj | 4 |
A-T-2 | konsultacje | 6 |
A-T-3 | samokształcenie | 20 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-W-2 | konsultacje | 7 |
A-W-3 | samokształcenie | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: pisemny |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ROSUR_10-_PD-ROSUR-2_W01 Ma wiedzę na temat procesów przyrodniczych i fizjilogiczych warunkujących produkcję rolniczą | ROSUR_10-_W03, ROSUR_10-_W01, ROSUR_10-_W05 | — | C-1 | T-T-1, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ROSUR_10-_PD-ROSUR-2_U01 Potrafi rozpoznawać podstawowe procesy zachodzące w roślinach które mają wpływ na produkcję rolniczą | ROSUR_10-_U06, ROSUR_10-_U01 | — | C-1 | T-T-1, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ROSUR_10-_PD-ROSUR-2_K01 Ma świadomośc wpływu reakcji roślin rolniczych na środowisko | ROSUR_10-_K02 | — | C-1 | T-T-1, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROSUR_10-_PD-ROSUR-2_W01 Ma wiedzę na temat procesów przyrodniczych i fizjilogiczych warunkujących produkcję rolniczą | 2,0 | |
3,0 | ma wiedzę na temat wpływu podstawowych procesów przyrodniczych i fizjologicznych roślin wpływających na produkcję rolniczą | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROSUR_10-_PD-ROSUR-2_U01 Potrafi rozpoznawać podstawowe procesy zachodzące w roślinach które mają wpływ na produkcję rolniczą | 2,0 | |
3,0 | Potrafi rozpoznać podstawowe oznaki reakcji roślin na czynniki fizjoloficzne roślin mające wpływ na produktywność produkcji rolniczej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROSUR_10-_PD-ROSUR-2_K01 Ma świadomośc wpływu reakcji roślin rolniczych na środowisko | 2,0 | |
3,0 | Ma świadomość oceny wpływu stanu roślin rolniczych na środowisko | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kopcewicz J., Lewak S., Fizjologia roślin, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa, Warszawa, 2012
- Kozłowska M., Fizjologia roślin., PWRiL, Warszawa, 2007
Literatura dodatkowa
- Starck Z., Chołuj D., Niemyska B., Fizjologiczna reakcja roślin na niekorzystne czynniki środowiska, Wyd. SGGW, Warszawa, Warszawa, 1995