Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (S1)
Sylabus przedmiotu Infrastruktura obszarów wiejskich:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rolnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Infrastruktura obszarów wiejskich | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Karbowy <Andrzej.Karbowy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Hawrot-Paw <Malgorzata.Hawrot-Paw@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomośc zagadnień z fizyki, chemii, budowy i użytkowania urządzeń oraz podstaw rysunku technicznego. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przybliżenie problematyki budowy i funkcjonowania oraz projektowania obiektów infrastruktury obszarów wiejskich. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Projekt zabudowy zagrody wiejskiej. | 6 |
T-A-2 | Elementy infrastruktury OZE na obszarach wiejskich. | 4 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe pojęcia definiujące elementy składowe infrastruktury obszarów wiejskich | 2 |
T-W-2 | Kierunki i poziom rozwoju technicznej infrastruktury na obszarach wiejskich - stan obecny, prognozy i wskaźniki rozwoju | 2 |
T-W-3 | Systemy i rozwiązania techniczne gospodarki odpadami | 2 |
T-W-4 | Systemy i rozwiązania techniczne zaopatrzenia w wodę | 2 |
T-W-5 | Systemy i rozwiązania techniczne gospodarki ściekowej | 2 |
T-W-6 | Kształtowanie zabudowy osiedli wiejskich. Infrastruktura drogowa. | 1 |
T-W-7 | Melioracje. Irygacje. | 2 |
T-W-8 | Elementy infrastruktury gazowej i energetycznej na terenach wiejskich. Smart Power Grids. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w cwiczeniach. | 10 |
A-A-2 | Przygotowanie prezentacji. | 15 |
A-A-3 | Przygotowanie do projektowania. | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład multimedialny, film, pokaz. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Obserwacja ciągła - ocena aktywności. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne / pisemne. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_O01-1_W01 Ma podstawową wiedzę w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich, obejmującą stosowane systemy i elementy infrastruktury, ocenę jej obecnego stanu i perspektyw rozwoju oraz zagadnienia jej projektowania. | ROL_1A_W19 | — | — | C-1 | T-A-2, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-6, T-W-8 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_O01-1_U01 Potrafi zastosować informacje z literatury, baz danych i innych źródeł w projektowaniu infrastruktury obszarów wiejskich i dostrzega aktualne problemy rozwoju obszarów wiejskich, z uwzględnieniem zagadnień ochrony środowiska. | ROL_1A_U01 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-6, T-W-8 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_O01-1_K01 Jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebe dalszego ich pogłębiania oraz rozumie ważność i potrzebę ochrony środowiska naturalnego. | ROL_1A_K01 | — | — | C-1 | T-A-2, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-6, T-W-8 | M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_O01-1_W01 Ma podstawową wiedzę w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich, obejmującą stosowane systemy i elementy infrastruktury, ocenę jej obecnego stanu i perspektyw rozwoju oraz zagadnienia jej projektowania. | 2,0 | |
3,0 | Posiada podstawową wiedzę w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich, zna systemy i elementy infrastruktury | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_O01-1_U01 Potrafi zastosować informacje z literatury, baz danych i innych źródeł w projektowaniu infrastruktury obszarów wiejskich i dostrzega aktualne problemy rozwoju obszarów wiejskich, z uwzględnieniem zagadnień ochrony środowiska. | 2,0 | |
3,0 | Umie rozpoznać elementy infrastruktury obszarów wiejskich | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_O01-1_K01 Jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebe dalszego ich pogłębiania oraz rozumie ważność i potrzebę ochrony środowiska naturalnego. | 2,0 | |
3,0 | Ma świadomość istnienia wybranych elementów infrastruktury obszarów wiejskich. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Golka W., Infrastruktura i technika w zrównoważonym rozwoju rolnictwa, IBMER, Warszawa, 2005
- Szeptycki A. i zespół, Stan i kierunki rozwoju techniki oraz infrastruktury rolniczej w Polsce, IBMER, Warszawa, 2005
- Wierzbicki K., Wybrane obiekty infrastruktury technicznej obszarów wiejskich, IBMER, Warszawa, 2002
- Wierzbucki K., Wybrane obiekty infrastruktury technicznej obszarów wiejskich, IBMER, Warszawa, 2002
- Wójcicki Z., Metodyka badań postępu technologicznego w gospodarstwach rodzinnych, IBMER, Warszawa, 2008
- Wójcicki Z., Metodyka badań postępu technologicznego w gospodarstwach rodzinnych, IBMER, Warszawa, 2008
- Wierzbicki K., Wybrane obiekty infrastruktury technicznej obszarów wiejskich, IBMER, Warszawa, 2002
- Wójcicki Z., Metodyka badań postępu technologicznego w gospodarstwach rodzinnych, IBMER, Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- Czasopisma tematyczne
- Wodociągi i kanalizacja, Abra, Poznań, 2014, Czasopismo tematyczne