Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (N1)

Sylabus przedmiotu Komunikacja społeczna i negocjacje w agrobiznesie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Rolnictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Komunikacja społeczna i negocjacje w agrobiznesie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Lewicki <Wojciech.Lewicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 6 1,00,33zaliczenie
wykładyW4 9 1,00,67zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza o morfologii, fizjologii i systematyce roślin, znajomość podstawowych gatunków roślin ozdobnych
W-2Przedmiot ma charakter przedmiotu podstawowego, nie wymaga wiadomości wstępnych poza umiejętnością komunikowania się.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z wartością dekoracyjną roślin ozdobnych
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi stylami i zasadami kompozycji roślinnych
C-3Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi.
C-4Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Istota i zasady komunikacji. Sztuka komunikacji1
T-A-2Komunikacja werbalna i niewerbalna. Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych1
T-A-3Kształtowanie wizerunku firmy. Budowanie własnego wzierunku1
T-A-4Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relation. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne.1
T-A-5Protokoł dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa. Czy etyka w biznesie jest potrzebna?1
T-A-6Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem ( budowa zaufania, wiarygodności). Asertywność- niezależne narzędzie negocjatora. Mowa ciała w negocjaciach. Negocjacie miekkie i twarde. Sztuka negocjaci1
6
wykłady
T-W-1Komunikacja werbalna i niewerbalna. Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych.1
T-W-2Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie. Motywacja społęczna, umiejętność społęczna. Ważne zasady w perswazji.1
T-W-3Kształtowanie wizerunku firmy. Budowanie własnego wizerunku.1
T-W-4Promocja jako proces komunkowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne.1
T-W-5Protokół dyplomatyczny. Precedencja.1
T-W-6Czy etyka w biznesie jest potrzebna. Faux pas w biznesie.1
T-W-7Przygotowanie do negocjacji. Typy ludzkie, cechy negocjatora. Stress, asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora, empatia.1
T-W-8Mowa ciała w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.1
T-W-9Negocjacje problemowe – Model Harwardzki. Etykieta w interesach międzynarodowych. Komunikacja międzykulturowa.1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach6
A-A-2Przygotowanie się do kolokwium10
A-A-3Poszukiwanie i czytanie wskazanej literatury2
A-A-4Przygotowanie konferencji prasowej3
A-A-5Przygotowanie do autoprezentacji6
A-A-6Konsultacje z prowadzącym3
30
wykłady
A-W-1Udział w wykładach9
A-W-2Przygotowanie do wykładów. Obserwacja zachowań społeczeństwa w różnych sytuacjach na rynku.5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.5
A-W-4Studiowanie literatury obowiązującej i uzupełniającej.5
A-W-5Przygotowanie konferencji prasowej przedsiębiorstwa na rynku polskim. Przygotowanie do twardych negocjacji międzykulturowych.6
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające ( wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-3Metody eksponujące (film, ekspozycja,pokaz)
M-4Metody praktyczne (pokaz, wystawa)
M-5Wykład z metodami podającymi: informacja. Prezentacja multimedialna.
M-6Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: test
S-2Ocena podsumowująca: projekt
S-3Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstowego w formie pisemnej.
S-4Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie ustnej.
S-5Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa (średnia ze wszystkich ocen formujących).

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_1A_O02-2_W02
Student uzyskał wiedzę o technikach społecznego komunikowania.
ROL_1A_W02C-3T-W-1M-5S-4
ROL_1A_O02-2_W03
Posiada wiedzę na temat protokołu dyplomatycznego, etykiety w biznesie.
ROL_1A_W02C-4T-W-4M-5S-3
ROL_1A_O02-2_W04
Student posiada wiedzę na temat negocjacji krajowych i międzykulturowych.
ROL_1A_W02C-3T-W-9M-6S-4

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_1A_O02-2_U02
Student potrafi wykorzystać techniki komuniikacji werbalnej i niewerbalnej.
ROL_1A_U13C-3T-W-1, T-W-2M-5S-3, S-5
ROL_1A_O02-2_U03
Posiada umiejętność zorganizowania spotkań biznesowych z zachowaniem precedencji.
ROL_1A_U13C-4T-W-4, T-W-5M-6S-3, S-4
ROL_1A_O02-2_U04
Student posiada cechy asertywności, motywowania a także potrafi efektywnie negocjować.
ROL_1A_U13C-4T-W-6, T-W-5M-5, M-6S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_1A_O02-2_K02
Student posiada nawyki stosowania etyki zawodowej.
ROL_1A_K03, ROL_1A_K07C-4T-W-8, T-W-6M-6, M-2S-4, S-5
ROL_1A_O02-2_K03
Posiada kompetencje dobrego negocjatora.
ROL_1A_K03, ROL_1A_K07C-3, C-4T-W-8, T-W-9M-5, M-6S-4, S-5

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ROL_1A_O02-2_W02
Student uzyskał wiedzę o technikach społecznego komunikowania.
2,0
3,0Student potrafi komunikować się z różnymi grupami społecznymi, zna techniki komunikowania.
3,5
4,0
4,5
5,0
ROL_1A_O02-2_W03
Posiada wiedzę na temat protokołu dyplomatycznego, etykiety w biznesie.
2,0
3,0Student potrafi zachować się zgodne z etykietą biznesową, zna podstawowe zasady protokołu dyplomatycznego.
3,5
4,0
4,5
5,0
ROL_1A_O02-2_W04
Student posiada wiedzę na temat negocjacji krajowych i międzykulturowych.
2,0
3,0Student potrafi przeprowadzić negocjacje miękkie krajowe.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ROL_1A_O02-2_U02
Student potrafi wykorzystać techniki komuniikacji werbalnej i niewerbalnej.
2,0
3,0Student potrafi porozumieć się za pomocą techniki werbalnej i niewerbalnej.
3,5
4,0
4,5
5,0
ROL_1A_O02-2_U03
Posiada umiejętność zorganizowania spotkań biznesowych z zachowaniem precedencji.
2,0
3,0Student wie co to jest precedencja i potrafi ustalić pierwszeństwo pomiędzy stanowiskami służb publicznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
ROL_1A_O02-2_U04
Student posiada cechy asertywności, motywowania a także potrafi efektywnie negocjować.
2,0
3,0Posiada umiejętność wynegocjowania wskazanych przez prowadzącego drobnych sytuacji biznesowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ROL_1A_O02-2_K02
Student posiada nawyki stosowania etyki zawodowej.
2,0
3,0Potrafi zachować się zgodnie z etyką zawodową.
3,5
4,0
4,5
5,0
ROL_1A_O02-2_K03
Posiada kompetencje dobrego negocjatora.
2,0
3,0Posiada kilka cech negocjatora.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Walther Beate, Kompozycje kwiatowe, Weltbild, Stuttgart, 2010
  2. Sujak E., ABC psychologii komunikacji, Kraków, Kraków, 2006
  3. Łukaszewska A., Skutnik E., Przewodnik florysty, SGGW, Warszawa, 2003
  4. Pogonowska B., Elementy etyki gospodarki rynkowej, Warszawa, Warszawa, 2000
  5. Nizińska A., Bukieciarstwo i dekoracje roślinne, Hortpress, Warszawa, 2004
  6. Waszkiewicz J., Jak Polak z Polakiem. Szkice o kulturze negocjowania, Wrocław, Wrocław, 1997
  7. Argyle M., Psychologia stosunków międzyludzkich, PWN, Warszawa, 1991

Literatura dodatkowa

  1. Nizińska A., ABC Florystyk, Hortpress, Warszawa, 2008
  2. Simpson E., Jak tworzyć własny wizerunek, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa, 1996
  3. branżowe czasopisma, Florum, Nasz dom i ogród – flora, Florysta, 2014
  4. Hampden-Turner H., Trompenaars A., Siedem kultur kapitalizmu, Warszawa, Warszawa, 1998
  5. Wąsik E., Język - narzędzie czy właściwość człowieka?, Poznań, Poznań, 2007

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Istota i zasady komunikacji. Sztuka komunikacji1
T-A-2Komunikacja werbalna i niewerbalna. Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych1
T-A-3Kształtowanie wizerunku firmy. Budowanie własnego wzierunku1
T-A-4Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relation. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne.1
T-A-5Protokoł dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa. Czy etyka w biznesie jest potrzebna?1
T-A-6Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem ( budowa zaufania, wiarygodności). Asertywność- niezależne narzędzie negocjatora. Mowa ciała w negocjaciach. Negocjacie miekkie i twarde. Sztuka negocjaci1
6

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Komunikacja werbalna i niewerbalna. Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych.1
T-W-2Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie. Motywacja społęczna, umiejętność społęczna. Ważne zasady w perswazji.1
T-W-3Kształtowanie wizerunku firmy. Budowanie własnego wizerunku.1
T-W-4Promocja jako proces komunkowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne.1
T-W-5Protokół dyplomatyczny. Precedencja.1
T-W-6Czy etyka w biznesie jest potrzebna. Faux pas w biznesie.1
T-W-7Przygotowanie do negocjacji. Typy ludzkie, cechy negocjatora. Stress, asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora, empatia.1
T-W-8Mowa ciała w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.1
T-W-9Negocjacje problemowe – Model Harwardzki. Etykieta w interesach międzynarodowych. Komunikacja międzykulturowa.1
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach6
A-A-2Przygotowanie się do kolokwium10
A-A-3Poszukiwanie i czytanie wskazanej literatury2
A-A-4Przygotowanie konferencji prasowej3
A-A-5Przygotowanie do autoprezentacji6
A-A-6Konsultacje z prowadzącym3
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach9
A-W-2Przygotowanie do wykładów. Obserwacja zachowań społeczeństwa w różnych sytuacjach na rynku.5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.5
A-W-4Studiowanie literatury obowiązującej i uzupełniającej.5
A-W-5Przygotowanie konferencji prasowej przedsiębiorstwa na rynku polskim. Przygotowanie do twardych negocjacji międzykulturowych.6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięROL_1A_O02-2_W02Student uzyskał wiedzę o technikach społecznego komunikowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_W02Ma podstawową wiedzę ekonomiczną, prawną, społeczną oraz z zakresu zarządzania niezbędną do prowadzenia działalności rolniczej
Cel przedmiotuC-3Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi.
Treści programoweT-W-1Komunikacja werbalna i niewerbalna. Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych.
Metody nauczaniaM-5Wykład z metodami podającymi: informacja. Prezentacja multimedialna.
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie ustnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi komunikować się z różnymi grupami społecznymi, zna techniki komunikowania.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięROL_1A_O02-2_W03Posiada wiedzę na temat protokołu dyplomatycznego, etykiety w biznesie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_W02Ma podstawową wiedzę ekonomiczną, prawną, społeczną oraz z zakresu zarządzania niezbędną do prowadzenia działalności rolniczej
Cel przedmiotuC-4Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-W-4Promocja jako proces komunkowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne.
Metody nauczaniaM-5Wykład z metodami podającymi: informacja. Prezentacja multimedialna.
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstowego w formie pisemnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi zachować się zgodne z etykietą biznesową, zna podstawowe zasady protokołu dyplomatycznego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięROL_1A_O02-2_W04Student posiada wiedzę na temat negocjacji krajowych i międzykulturowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_W02Ma podstawową wiedzę ekonomiczną, prawną, społeczną oraz z zakresu zarządzania niezbędną do prowadzenia działalności rolniczej
Cel przedmiotuC-3Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi.
Treści programoweT-W-9Negocjacje problemowe – Model Harwardzki. Etykieta w interesach międzynarodowych. Komunikacja międzykulturowa.
Metody nauczaniaM-6Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki.
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie ustnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi przeprowadzić negocjacje miękkie krajowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięROL_1A_O02-2_U02Student potrafi wykorzystać techniki komuniikacji werbalnej i niewerbalnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_U13Posiada umiejętność porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
Cel przedmiotuC-3Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi.
Treści programoweT-W-1Komunikacja werbalna i niewerbalna. Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych.
T-W-2Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie. Motywacja społęczna, umiejętność społęczna. Ważne zasady w perswazji.
Metody nauczaniaM-5Wykład z metodami podającymi: informacja. Prezentacja multimedialna.
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstowego w formie pisemnej.
S-5Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa (średnia ze wszystkich ocen formujących).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi porozumieć się za pomocą techniki werbalnej i niewerbalnej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięROL_1A_O02-2_U03Posiada umiejętność zorganizowania spotkań biznesowych z zachowaniem precedencji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_U13Posiada umiejętność porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
Cel przedmiotuC-4Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-W-4Promocja jako proces komunkowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne.
T-W-5Protokół dyplomatyczny. Precedencja.
Metody nauczaniaM-6Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki.
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstowego w formie pisemnej.
S-4Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie ustnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wie co to jest precedencja i potrafi ustalić pierwszeństwo pomiędzy stanowiskami służb publicznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięROL_1A_O02-2_U04Student posiada cechy asertywności, motywowania a także potrafi efektywnie negocjować.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_U13Posiada umiejętność porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
Cel przedmiotuC-4Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-W-6Czy etyka w biznesie jest potrzebna. Faux pas w biznesie.
T-W-5Protokół dyplomatyczny. Precedencja.
Metody nauczaniaM-5Wykład z metodami podającymi: informacja. Prezentacja multimedialna.
M-6Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki.
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstowego w formie pisemnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada umiejętność wynegocjowania wskazanych przez prowadzącego drobnych sytuacji biznesowych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięROL_1A_O02-2_K02Student posiada nawyki stosowania etyki zawodowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_K03Potrafi określać priorytety służące realizacji przez siebie lub innych zadania
ROL_1A_K07Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-4Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-W-8Mowa ciała w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.
T-W-6Czy etyka w biznesie jest potrzebna. Faux pas w biznesie.
Metody nauczaniaM-6Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki.
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie ustnej.
S-5Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa (średnia ze wszystkich ocen formujących).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi zachować się zgodnie z etyką zawodową.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięROL_1A_O02-2_K03Posiada kompetencje dobrego negocjatora.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_K03Potrafi określać priorytety służące realizacji przez siebie lub innych zadania
ROL_1A_K07Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi.
C-4Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-W-8Mowa ciała w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.
T-W-9Negocjacje problemowe – Model Harwardzki. Etykieta w interesach międzynarodowych. Komunikacja międzykulturowa.
Metody nauczaniaM-5Wykład z metodami podającymi: informacja. Prezentacja multimedialna.
M-6Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki.
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie ustnej.
S-5Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa (średnia ze wszystkich ocen formujących).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada kilka cech negocjatora.
3,5
4,0
4,5
5,0