Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (N1)
Sylabus przedmiotu Budownictwo rolnicze i leśne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rolnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Budownictwo rolnicze i leśne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Karbowy <Andrzej.Karbowy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomośc zagadnień związanych z pracami warsztatowymi |
W-2 | Znajomośc zagadnień produkcji roślinnej, zwierzęcej i leśnej |
W-3 | Znajomośc zagadnień rysunku technicznego budowlanego |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przybliżyć problematykę i aktualne problemy związane z budownictwem rolniczym i leśnym |
C-2 | Umożliwić dostrzeganie i rozumienie związków zachodzących między procesami inwestowania, projektowania i wznoszenia obiektów budowlanych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Założenia wejściowe do opracowania koncepcji projektowej rozwiązania budowlanego wybranego obiektu rolniczego | 1 |
T-A-2 | Charakterrystyka użytkowa obiektu, Lokalizacja i rozplanowanie obiektu | 1 |
T-A-3 | Rodzaje konstrukcji obiektu. Materiały i wyposażenie obiektu | 1 |
T-A-4 | Organizacja i zagospodarowanie placu budowy. Zakres i organizacja robót budowlanych | 1 |
T-A-5 | Zasady właściwej eksploatacji obiektu | 1 |
T-A-6 | Prezentacja i omówienie na forum grupy studenckiej opracowanych koncepcji | 1 |
6 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Przygotowanie i realizacja inwestycji budowlanych | 1 |
T-W-2 | Proces projektowania obiektów budowlanych . Charakterystyka materiałów budowlanych | 1 |
T-W-3 | Izolacyjnośc przegród budowlanych | 1 |
T-W-4 | Analiza funkcjonalno-konstrukcyjna elementów konstrukcyjnych budynków | 1 |
T-W-5 | Elementy wyposażenia budynków i budowli | 1 |
T-W-6 | Czytanie i analiza dokumentacji i rysunków budowlanych wybranych obiektów rolniczych | 1 |
T-W-7 | Wykonawstwo i organizacja podstawowych robót budowlanych | 1 |
T-W-8 | Remont i modernizacja budynków i obiektów budowlanych | 1 |
T-W-9 | Środowiskowe zagrożenia w rolniczych obiektach budowlanych | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 6 |
A-A-2 | Przygotowanie do zajęc aydytoryjnych | 14 |
A-A-3 | Wykonanie pracy zaliczeniowej | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-W-2 | Studiowanie literatury przedmiotu | 11 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów (do kolokwium) | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające - wykład informacyjny, |
M-2 | Metody eksponujące - prezentacje multimedialne, film, ekspozycja |
M-3 | Metody praktyczne - metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Kolokwium z zakresu treści wykładowych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena cwiczeń na podstawie pracy zaliczeniowej - projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_O01-21_W01 Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę o materiałach budowlanych, | ROL_1A_W19 | — | — | C-2, C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-5, T-A-4, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-2, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_O01-21_U01 Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, | ROL_1A_U16 | — | — | C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-5, T-A-4 | M-3 | S-2 |
ROL_1A_O01-21_U02 Ma umiejętność dalszego zawodowego samokształcenia się; | ROL_1A_U16 | — | — | C-2, C-1 | T-A-1, T-W-1 | M-1, M-3 | S-1, S-2 |
ROL_1A_O01-21_U03 Potrafi dostrzegać aktualne problemy i powiązania występujące w procesie rozwoju obszarów wiejskich, także z uwzględnieniem zagadnień związanych z ochroną środowiska naturalnego; | ROL_1A_U16 | — | — | C-2 | T-A-1, T-A-6 | M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_O01-21_K01 Jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania; | ROL_1A_K06 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
ROL_1A_O01-21_K02 Rozumie potrzebę ciągłego wyszukiwania aktualnych informacji zawodowych w literaturze i innych źródłach, również w języku obcym; | ROL_1A_K06 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
ROL_1A_O01-21_K03 Ma świadomość, że elementem produkcji rolniczej są zwierzęta gospodarskie i jest wyczulony na ich traktowanie zgodnie z wytycznymi dobrostanu; | ROL_1A_K06 | — | — | C-2, C-1 | T-A-1, T-A-5, T-W-9 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
ROL_1A_O01-21_K04 Potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy; | ROL_1A_K06 | — | — | C-2 | T-A-6 | M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_O01-21_W01 Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę o materiałach budowlanych, | 2,0 | |
3,0 | Posiada ograniczoną wiedzę w zakresie treści prxedmiotu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_O01-21_U01 Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, | 2,0 | |
3,0 | Prezentuje podstawowe definicje bez umiejętności analizy faktów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ROL_1A_O01-21_U02 Ma umiejętność dalszego zawodowego samokształcenia się; | 2,0 | |
3,0 | Potrafi ustalic plan samokształcenia się | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ROL_1A_O01-21_U03 Potrafi dostrzegać aktualne problemy i powiązania występujące w procesie rozwoju obszarów wiejskich, także z uwzględnieniem zagadnień związanych z ochroną środowiska naturalnego; | 2,0 | |
3,0 | Potrafi definiowac podstawowe zagadnienia z zakresu przedmiotu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_O01-21_K01 Jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania; | 2,0 | |
3,0 | Potrafi określic braki występujące w swojej wiedzy z zakresu przedmiotu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ROL_1A_O01-21_K02 Rozumie potrzebę ciągłego wyszukiwania aktualnych informacji zawodowych w literaturze i innych źródłach, również w języku obcym; | 2,0 | |
3,0 | Rozumie potrzebę ciągłego aktualizowania wiedzy w zakresie przedmiotu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ROL_1A_O01-21_K03 Ma świadomość, że elementem produkcji rolniczej są zwierzęta gospodarskie i jest wyczulony na ich traktowanie zgodnie z wytycznymi dobrostanu; | 2,0 | |
3,0 | Ma świadomośc, że elementem produkcji rolniczej są istoty żywe (zwierzęta) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ROL_1A_O01-21_K04 Potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy; | 2,0 | |
3,0 | Potrafi samodzielnie omawiac i łączyc wskazane zagadnienia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kaczkowska A., Dom pasywny, KaBe, Krosno, 2009
- Mielczarek Z., Nowoczesne konstrukcje w budownictwie ogólnym, Arkady, Warszawa, 2001
- Panus J. (red.), Poradnik majstra budowlanego, Arkady, Warszawa, 2004
- Romaniuk W., Overby T. (red.), Standardy dla gospodarstw rolnych, IBMER, DAAC, Warszawa, 2003
- Romaniuk W. i inni, Magazynowanie nawozów naturalnych. Poradnik, IBMER, Warszawa, 2004
- Trzciński G., Budownictwo leśne, SGGW, Warszawa, 2004
- Zakrzewska M., Ochrona środowiska w procesie inwestycyjno-budowlanym, LexisNexis, Warszawa, 2010
Literatura dodatkowa
- Czasopisma tematyczne