Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (N1)
Sylabus przedmiotu Podstawy prawa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rolnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy prawa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza o społeczeństwie, historia państwa i społeczeństwa. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie podstawowej terminologii prawniczej i modelu prawnego RP. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcie prawa. Definicja struktury normy prawnej. Przepis i system prawa. | 1 |
T-W-2 | Żródła prawa. Pojęcie i system prawa stanowionego w Polsce. Konstytucja i prawodawstwo. | 1 |
T-W-3 | Stosunek prawny i podmioty prawa. | 1 |
T-W-4 | Obowiązywanie, stosowanie i wykładnia prawa | 2 |
T-W-5 | Systematyka prawa. | 1 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 6 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie studenta do zaliczenia wykładów | 9 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna panelowa. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_A03_W01 Student posiada podstawową wiedzę obejmującą elementy prawa cywilnego, gospodarczego oraz orzekania spraw spornych przez sądy. | ROL_1A_W02 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-2 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_A03_U01 Potrafi ogólnie sformułować problemy prawne występujące w obszarze produkcji rolniczej i leśnej. | ROL_1A_U13 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-2 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_A03_K01 Rozumie konieczność systematycznego poszerzania i pogłębiania wiedzy w zakresie rozwiązań prawnych występujacych w obszarze produkcji rolniczej. | ROL_1A_K04 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-2 | M-2 | S-1 |
ROL_1A_A03_K02 Ma świadomość odpowiedzialności za wykonywaną i samodzielnie organizowaną pracę. | ROL_1A_K07 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-2 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_A03_W01 Student posiada podstawową wiedzę obejmującą elementy prawa cywilnego, gospodarczego oraz orzekania spraw spornych przez sądy. | 2,0 | |
3,0 | Student poprawnie definiuje tylko część zagadnień. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_A03_U01 Potrafi ogólnie sformułować problemy prawne występujące w obszarze produkcji rolniczej i leśnej. | 2,0 | Student nie potrafi definiować podstawowych zagadnień prawnych. |
3,0 | Student potrafi zdefiniować podstawowe zagadnienia prawne. | |
3,5 | Student potrafi zdefiniować oraz analizować treści podstawowych zagadnień prawnych. | |
4,0 | Student potrafi zdefiniować, analizować oraz dyskutować na temat podstawowych zagdanień prawnych. | |
4,5 | Student potrafi zdefiniować, analizować, dyskutować, wnioskować w obszarze podstawowych zagadnień prawnych. | |
5,0 | Student potrafi określić zakres prawa oraz dokonać weryfikacji po dyskusji. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_A03_K01 Rozumie konieczność systematycznego poszerzania i pogłębiania wiedzy w zakresie rozwiązań prawnych występujacych w obszarze produkcji rolniczej. | 2,0 | Student nie potrafi ustalić poziomu ograniczeń w wiedzy przedmiotu. |
3,0 | Student potrafi określić braki występujące w swojej wiedzy. | |
3,5 | Student potrafi połączyć posiadaną wiedzę przedmiotu z zagdanieniami ogólnospołecznymi regulującymi działanie podmiotów gospodarczych. | |
4,0 | Student potrafi ustalić zakres brakującej wiedzy oraz technikę jej uzupełniania. | |
4,5 | Student potrafi swobodnie prowadzic dyskusję na zadany temat. | |
5,0 | Student potrafi swobodnie prowadzić dyskusję wskazując na trendy w obszarze wiedzy w przedmiocie. | |
ROL_1A_A03_K02 Ma świadomość odpowiedzialności za wykonywaną i samodzielnie organizowaną pracę. | 2,0 | Nie ma świadomości odpowiedzialności za własną pracę. |
3,0 | Ma świadomość częściowej odpowiedzialności za wyniki własnej pracy. | |
3,5 | Ma świadomość odpowiedzialności, jest przygotowany do organizowania pracy własnej. | |
4,0 | Ma świadomość odpowiedzialności, umiejętności organizacji pracy własnej i zespołu. | |
4,5 | Ma świadomość odpowiedzialności, umiejętności organizacji, konieczności systematyczności w pracy własnej. | |
5,0 | Ma świadomość odpowiedzialności, umiejetności organizacji, rozumie i docenia rozwój intelektualny u siebie i innych osób. |
Literatura podstawowa
- Muras Z., Podstawy prawa, C.H. Beck, Warszawa, 2017
- Lewandowski J., Elementy prawa, WSiP, Warszawa, 2011
Literatura dodatkowa
- Nowak M.J., Podstawy prawa w Polsce - Prawo dla nieprawników, CeDeWu Sp. z o.o., Warszawa, 2009