Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Odnawialne źródła energii (N1)
Sylabus przedmiotu Zrównoważony rozwój energetyki:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Odnawialne źródła energii | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zrównoważony rozwój energetyki | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Karbowy <Andrzej.Karbowy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Hawrot-Paw <Malgorzata.Hawrot-Paw@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 12 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość problemów związanych z rozwojem obszarów wiejskich |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie wiedzy nt. zrównowazonego rozwoju obszarów wiejskich |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Koncepcja zrównoważonego rozwoju obszarów wiejskich | 2 |
T-W-2 | Kształtowanie działalności gospodarczej w sposób zapewniający zachowanie walorów środowiskowych i kulturowych | 2 |
T-W-3 | Metody wspierania zróżnicowanej działalności gospodarczej na obszarach wiejskich | 2 |
T-W-4 | Różnicowanie działalności rolniczej i okołorolniczej w celu zapewnienia różnorodności działań lub alternatywnych źródeł dochodów | 2 |
T-W-5 | Poprawa warunków życia przez rozwój infrastruktury na obszarach wiejskich | 2 |
T-W-6 | Rozwój i ulepszanie infrastruktury technicznej związanej z rolnictwem | 2 |
T-W-7 | Rozwój funkcji kulturowych i społecznych wsi | 2 |
T-W-8 | Gospodarowanie rolniczymi zasobami wodnymi | 2 |
T-W-9 | Zapewnienie mieszkańcom i przedsiębiorcom dostępu do usług na terenach wiejskich | 1 |
T-W-10 | Tworzenie nowych miejsc pracy i ograniczeniu bezrobocia na obszarach wiejskich | 1 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 30 |
A-W-2 | Studiowanie tematyki wykładów na podstawie literatury | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie do pisemnego zaliczenia | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające: wykład, pogadanka |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_O11-2_W01 Ma wiedzę z zakresu zrównoważonego rozwoju obszarów wiejskich | OZE_1A_W06 | — | — | C-1 | T-W-8, T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-10, T-W-9 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_O11-2_U01 Umie rozpoznać metody wpływające na zrównoważony rozwój obszarów wiejskich | OZE_1A_U10 | — | — | C-1 | T-W-8, T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-10, T-W-9 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_O11-2_K01 Rozumie potrzebę dalszego rozwijania wiedzy związanej ze zrównoważonym rozwojem obszarów wiejskich | OZE_1A_K01 | — | — | C-1 | T-W-8, T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-10, T-W-9 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_O11-2_W01 Ma wiedzę z zakresu zrównoważonego rozwoju obszarów wiejskich | 2,0 | |
3,0 | Posiada podstawową wiedzę z zakresu zrównoważonego rozwoju obszarów wiejskich | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_O11-2_U01 Umie rozpoznać metody wpływające na zrównoważony rozwój obszarów wiejskich | 2,0 | |
3,0 | Umie rozpoznać działania związane ze stymulowaniem rozwoju obszarów wiejskich | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_O11-2_K01 Rozumie potrzebę dalszego rozwijania wiedzy związanej ze zrównoważonym rozwojem obszarów wiejskich | 2,0 | |
3,0 | Jest świadomy potrzeby zrównoważonego rozwoju obszarów wiejskich | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Adamowicz M, Rola polityki agrarnej w zrównoważonym rozwoju obszarów wiejskich, Warszawa-Poznań-Zamość, 2000
- Degórska B, Rola obszarów wiejskich w zachowaniu równowagi środowiska, PAN, Warszawa, 1997
Literatura dodatkowa
- Kłodziński M., Wielofunkcyjny rozwój terenów wiejskich w Polsce i w krajach Unii Europejskiej, SGGW, Warszawa, 1996