Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Odnawialne źródła energii (N1)
Sylabus przedmiotu Diagnostyka maszyn roboczych i pojazdów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Odnawialne źródła energii | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Diagnostyka maszyn roboczych i pojazdów | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Adam Koniuszy <Adam.Koniuszy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Paweł Sędłak <Pawel.Sedlak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | umiejętność kierowania pojazdami mechanicznymi, znajomość budowy i obsługi pojazdów silnikowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie zasad i metod stosowanych w diagnostyce maszyn roboczych i pojazdów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Analiza efektywności pracy silnika | 3 |
3 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawy identyfikacji stanu technicznego | 4 |
T-W-2 | Analiza procesów roboczych silnika | 2 |
T-W-3 | Analiza procesów towarzyszących wytwarzaniu i przenoszeniu energii silnika | 2 |
T-W-4 | Zasady diagnostycznej oceny stanu technicznego układu napędowego | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 3 |
A-L-2 | przygotowanie do zajęć | 28 |
31 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | przygotowanie do zajęć | 40 |
A-W-3 | konsultacje | 10 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | objaśnienie lub wyjaśnienie |
M-3 | wykład problemowy |
M-4 | ćwiczenia laboratoryjne |
M-5 | pokaz |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena na podstawie obserwacji pracy w grupie |
S-2 | Ocena formująca: ocena na podstawie sprawozdania |
S-3 | Ocena podsumowująca: ocena na podstawie zaliczenia ustnego |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_O07-1_W01 ma wiedzę w zakresie diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów | OZE_1A_W21, OZE_1A_W22 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-2 | M-3, M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_O07-1_U01 potrafi wykorzystać właściwą aparaturę pomiarową do diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów | OZE_1A_U11 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-4, M-5 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_O07-1_K01 jest świadomy posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę samodoskonalenia | OZE_1A_K02 | — | — | C-1 | T-L-1, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-2 | M-3, M-2, M-4, M-1, M-5 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_O07-1_W01 ma wiedzę w zakresie diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów | 2,0 | |
3,0 | ma wiedzę w zakresie diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_O07-1_U01 potrafi wykorzystać właściwą aparaturę pomiarową do diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów | 2,0 | |
3,0 | potrafi wykorzystać właściwą aparaturę pomiarową do diagnostyki maszyn roboczych i pojazdów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_O07-1_K01 jest świadomy posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę samodoskonalenia | 2,0 | |
3,0 | jest świadomy posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę samodoskonalenia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Hebda M., Niziński S., Pelc H., Podstawy diagnostyki pojazdów mechanicznych, WKiŁ, Warszawa, 1980