Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S2)
Sylabus przedmiotu Praktyka zawodowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura krajobrazu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyka zawodowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Budowy i Użytkowania Urządzeń Technicznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Śnieg <Marek.Snieg@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marta Kościńska <Marta.Koscinska@zut.edu.pl>, Magdalena Rzeszotarska-Pałka <Magdalena.Rzeszotarska-Palka@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Umiejętność sporządzania projektów |
W-2 | Znajomość funkcjonowania firmy lub jednostek administracji publicznej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Praktyczne opanowanie metodyki wykonywania projektu zagospodarowania przestrzeni publicznej |
C-2 | Poznanie w sposób kompleksowy zasad organizacyjnych i prawnych funkcjonowania firmy lub jednostki administracji publicznej lub samorządowej związanej z architekturą krajobrazu, profilującej pracę studenta w okresie trwania praktyki. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | - uczestniczenie w pracach jednostek administracji publicznej i samorządowej związanych z zarżądzaniem, planowaniem i ochroną obiektów architektury krajobrazu, - uczestniczenie w pracach firmy zajmującej się projektowaniem, wykonastwem i pielęgnacją obiektów architektury krajobrazu, - wykonanie dokumentacji projektowej zagospodarowania wybranej przestrzeni publicznej | 4 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Udział w pracach jednostki zajmującej się architekturą krajobrazu, wykonanie projektu zagospodarowani terenu | 120 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody praktyczne: ćwiczenia w zakresie opracowania projektu zagospodarowania terenu zielei |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena podsumowujaca |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_P01_W01 Student nabywa wiedzę w zakresie kształtowania, planowania i projektowania krajobrazu, utrzymywania terenów zieleni. Zna aktualne tendencje i technologie w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu i zdobywa wiedzę w rozszerzonym zakresie dotyczącą wykonywania zawodu architekta krajobrazu | AK_2A_W04, AK_2A_W05, AK_2A_W10 | — | — | C-1, C-2 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_null_U01 W wyniku przeprowadzonych praktyk student samodzielnie planuje i rozwiązuje złożone zadania z zakresu problematyki związanej z architekturą krajobrazu oraz kierunkami pokrewnymi, używając właściwych metod, technik i narządzi | AK_2A_U08 | — | — | C-1, C-2 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_null_K03 Student w wyniku przeprowadzonych praktyk potrafi prawidłowo definiować oraz rozwiązywać problemy związane z wykonywaniem zawodu architekta krajobrazu | AK_2A_K08 | — | — | C-1, C-2 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_P01_W01 Student nabywa wiedzę w zakresie kształtowania, planowania i projektowania krajobrazu, utrzymywania terenów zieleni. Zna aktualne tendencje i technologie w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu i zdobywa wiedzę w rozszerzonym zakresie dotyczącą wykonywania zawodu architekta krajobrazu | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę na temat praktycznej działalności architekta krajobrazu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_null_U01 W wyniku przeprowadzonych praktyk student samodzielnie planuje i rozwiązuje złożone zadania z zakresu problematyki związanej z architekturą krajobrazu oraz kierunkami pokrewnymi, używając właściwych metod, technik i narządzi | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu podstawowym potrafi realizować zadania architekta krajobrazu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_null_K03 Student w wyniku przeprowadzonych praktyk potrafi prawidłowo definiować oraz rozwiązywać problemy związane z wykonywaniem zawodu architekta krajobrazu | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu podstawowym uzyskał kompetencje architekta krajobrazu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Szymski A. M., Rzeszotarska-Pałka M., Przewodnik do praktyki zawodowej dla studentów studiów II stopnia kierunku architektura krajobrazu. Studia stacjonarne, Szczecin, 2013