Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty uczenia się | I_2A_C05_U01 | Student jest umie realizować zespołowe projekty badawcze w obszarze informatyki. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_2A_U01 | Potrafi prawidłowo zaplanować, przeprowadzić eksperyment badawczy, dokonać analizy i prezentacji uzyskanych wyników |
---|
I_2A_U04 | Potrafi wykorzystywać poznane metody, techniki i modele do rozwiązywania złożonych problemów |
I_2A_U05 | Potrafi dokonywać analizy i syntezy złożonych systemów z uwzględnieniem ich pozatechnicznego kontekstu |
I_2A_U08 | Potrafi wykorzystywać narzędzia sprzętowo-programowe wspomagające rozwiązywanie wybranych problemów w różnych obszarach nauki i techniki |
I_2A_U09 | Ma umiejętność stosowania zaawansowanych technik programowania i metodyki projektowania systemów informatycznych w wybranym obszarze zastosowań |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem przedmiotu przygotowanie studenta do prowadzenia badań w ramach informatyki, celem dodatkowym jest doskonalenie umiejętniości pracy zespołowej oraz nabywanie doświadczenia w realizacji projektów inżynierskich z zakresu informatyki. |
---|
Treści programowe | T-P-1 | Wybór i ustalenie tematyki projektu. |
---|
T-P-2 | Realizacja praktyczna projektu obejmująca następujące elementy wspólne dla wszystkich projektów: określenie problemu badawczego, wybór metodyki zarządzania projektem, podział ról w zespole, ustalenie koncepcji rozwiązania, ustalenie założeń projektowych (wybór środowiska programistycznego wybór bibliotek), implementację, przygotowanie dokumentacji oraz raportu z testów aplikacji/urządzenia, raportu z badań.
Projekty realizowane są w zespołach standardowo 4 osobowych. Tematyka projektów powinna odnosić się do obszarów w któych na Wydziale prowadzone są badania naukowe na odpowiednim poziomie. Przykładowo może ona dotyczyć takich zagadnień jak np.: programowanie równoległe i rozproszone, modelowanie sieci złożonych i systemów, sztuczna inteligencja, widzenie komputerowe, uczenie maszynowe, obrazowanie komputerowe, grafika i gry komputerowe, cyberbezpieczeństwo, systemy wbudowane, automatyka cyfrowa, projektowanie interfejsów użytkownika.
Dopuszczalne jest rozłożenie projektu na dwa semestry jednak w takiej sytuacji w jednym semestrze musi być wykonana funkcjonalnie zamknięta część projektu. |
T-P-3 | Prezentacje projektów na forum grupy. |
Metody nauczania | M-1 | Projekt zespołowy |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena merytoryczna projektu, raportu z badań, dokumentacji projektowej oraz prezentacji wykonanego projektu. |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ocena kolejnych etapów realicacji projektu oraz pracy studenta w trakcie zajęć. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student zrealizował projekt z akceptowalnym poziomem odstępstw od założeń początkowych, minimalny akceptowalny poziom skomplikownia zadania projketowego. |
3,5 | Student zrealizował projekt z zgodnie z załóżeniami, minimalny akceptowalny stopień skomplikownia zadania projektowego. |
4,0 | Student zrealizował projekt z niewielkimi odstępstwami od założeń początkowych, średni stopień skomplikownia zadani projketowego. |
4,5 | Student zrealizował projekt z niewielkimi odstępstwami od założeń początkowych, wysoki stopień skomplikownia zadani projketowego. |
5,0 | Student zrealizował w pełni zgodnie z załóżeniami, wysoki stopień skomplikownia zadani projketowego. |