Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Teleinformatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Przemysłowy Internet Rzeczy i systemy automotive:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Teleinformatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Przemysłowy Internet Rzeczy i systemy automotive
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Przetwarzania Sygnałów i Inżynierii Multimedialnej
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Lech <Piotr.Lech@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP7 12 1,40,26zaliczenie
wykładyW7 15 1,00,44zaliczenie
laboratoriaL7 10 0,60,30zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa znajomość budowy i działania internetu rzeczy
W-2Znajomość działania sieci internet
W-3Umiejętność programowania
W-4Znajomość działania i stosowania sensorów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z technologiami Internetu Rzeczy z uwzględnieniem systemów automotive
C-2Zapoznanie z metodologią Design Thinking prowadzenia projektu grupowego.
C-3Opanowanie umiejętności tworzenia aplikacji Przemysłowego Internetu Rzeczy.
C-4Znajomość konfiguracji środowiska pracy dla systemów IIoT

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wirtualny samochód, symulacje w systemach automotive.3
T-L-2Testowanie wybranych standardów komunikacyjnych automotive.2
T-L-3Analiza i testy systemu detekcji kolizji.2
T-L-4Badanie sensorów i aktuatorów w systemie wirtualnego samochodu.2
T-L-5Zaliczenie1
10
projekty
T-P-1Wybrane zagadnienia projektowe IIoT.Przygotowanie założeń projektowych zgodnie z metodyką Design Thinking.4
T-P-2Opracowanie prototypu (wg. koncepcji Design Thinking) na podstawie opracowanych wcześniej założeń.4
T-P-3Weryfikacja prototypu zgodnie z metodyką Design Thinking.3
T-P-4Zaliczenie.1
12
wykłady
T-W-1Internet Rzeczy, Przemysłowy Internet Rzeczy i Przemysł 4.0 - podobieństwa i różnice. Symulacje i tuning cyfrowy. Lokacja Przemysłu 4.0 w zasobach IIoT. Cyfrowa transformacja przedsiębiorstwa. Sieć urządzeń cyber – fizycznych. Zarządzanie przedsiębiorstwem z wykorzystaniem danych nieosobowych.2
T-W-2Dane tworzone automatycznie oraz dane nieosobowe na cyfrowym rynku. Horyzontalne i wertykalne przepływy informacji. Stos przetwarzania informacji. Sterowanie procesami zachodzącymi w ekosystemach IIoT. Integralność czasowa i przestrzenna usług IoT i IIoT. Bezpieczeństwa i zagrożenia. Zarządzanie kryzysowe.2
T-W-3Przegląd wybranych systemów i technologii programistycznych wspomagających tworzenie aplikacji dla potrzeb IIoT.3
T-W-4E-produkcja, dynamika i skalowanie w E-produkcji. Metody szybkiego prototypowania. Budowa skalowalnej aplikacji.1
T-W-5Automotive jako ekosystem Przemysłowego Internetu Rzeczy.2
T-W-6Standardy komunikacyjne w systemach automotive. Sensory i aktuatory. Symulacje cyfrowe w przemyśle motoryzacyjnym.2
T-W-7Tworzenie i testowanie oprogramowania w systemach automotiv.2
T-W-8Zaliczenie.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2przygotowanie do zajęć5
15
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach12
A-P-2ankietyzacja6
A-P-3analiza dokumentacji technicznej10
A-P-4opracowanie dokumentacji poprojektowej8
36
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Analiza literatury.10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Dyskusja
M-4Pokaz
M-5Ćwiczenia laboratoryjne
M-6Ćwiczenia projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena testu
S-2Ocena formująca: Ocena stopnia realizacji założonych celów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TI_1A_C39_W01
Zna strukturę i modele Przemysłowego Internetu Rzeczy.
TI_1A_W04, TI_1A_W07, TI_1A_W14C-1, C-4T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1, M-2S-1
TI_1A_C39_W02
Zna technologie i zasady tworzenia aplikacji przeznaczonych dla Przemysłowego Internetu Rzeczy.
TI_1A_W08, TI_1A_W10, TI_1A_W12C-1, C-4T-W-4, T-W-7, T-W-3M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TI_1A_C39_U01
Potrafi stworzyć środowisko produkcyjne dla potrzeb IIoT ze szczególnym uwzględnieniem systemów automotive.
TI_1A_U03, TI_1A_U25C-4T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-1M-4, M-5S-2
TI_1A_C39_U02
Potrafi zaprojektować aplikację dla potrzeb IIoT zgodnie z metodologią Design Thinking.
TI_1A_U08, TI_1A_U20C-2, C-3T-P-1, T-P-2, T-P-3M-3, M-6S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TI_1A_C39_W01
Zna strukturę i modele Przemysłowego Internetu Rzeczy.
2,0Nie spełnia wymogu uzyskania oceny 3.0 uzyskując poniżej 50% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia.
3,0Spełnia wymogi uzyskania oceny 3.0 uzyskując 50% - 60% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia.
3,5Spełnia wymogi uzyskania oceny 3.5 uzyskując 61% - 70% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia.
4,0Spełnia wymogi uzyskania oceny 4.0 uzyskując 71% - 80% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia.
4,5Spełnia wymogi uzyskania oceny 4.5 uzyskując 81% - 90% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia.
5,0Spełnia wymogi uzyskania oceny 5.0 uzyskując 91% - 100% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia.
TI_1A_C39_W02
Zna technologie i zasady tworzenia aplikacji przeznaczonych dla Przemysłowego Internetu Rzeczy.
2,0Nie spełnia wymogu uzyskania oceny 3.0 uzyskując poniżej 50% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia.
3,0Spełnia wymogi uzyskania oceny 3.0 uzyskując 50% - 60% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia.
3,5Spełnia wymogi uzyskania oceny 3.5 uzyskując 61% - 70% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia.
4,0Spełnia wymogi uzyskania oceny 4.0 uzyskując 71% - 80% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia.
4,5Spełnia wymogi uzyskania oceny 4.5 uzyskując 81% - 90% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia.
5,0Spełnia wymogi uzyskania oceny 5.0 uzyskując 91% - 100% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TI_1A_C39_U01
Potrafi stworzyć środowisko produkcyjne dla potrzeb IIoT ze szczególnym uwzględnieniem systemów automotive.
2,0Nie spełnia wymogów uzyskania oceny 3.0 uzyskując poniżej 50% sumarycznej punktacji z ocen związanych z ćwiczeniami laboratoryjnymi obejmujących swym zakresem przyporządkowany efekt kształcenia.
3,0Spełnia wymogi uzyskania oceny 3.0 uzyskując 50% - 60% sumarycznej punktacji z ocen związanych z ćwiczeniami laboratoryjnymi obejmujących swym zakresem przyporządkowany efekt kształcenia.
3,5Spełnia wymogi uzyskania oceny 3.5 uzyskując 61% - 70% sumarycznej punktacji z ocen związanych z ćwiczeniami laboratoryjnymi obejmujących swym zakresem przyporządkowany efekt kształcenia.
4,0Spełnia wymogi uzyskania oceny 4.0 uzyskując 71% - 80% sumarycznej punktacji z ocen związanych z ćwiczeniami laboratoryjnymi obejmujących swym zakresem przyporządkowany efekt kształcenia.
4,5Spełnia wymogi uzyskania oceny 4.5 uzyskując 81% - 90% sumarycznej punktacji z ocen związanych z ćwiczeniami laboratoryjnymi obejmujących swym zakresem przyporządkowany efekt kształcenia.
5,0Spełnia wymogi uzyskania oceny 5.0 uzyskując 91% - 100% sumarycznej punktacji z ocen związanych z ćwiczeniami laboratoryjnymi obejmujących swym zakresem przyporządkowany efekt kształcenia.
TI_1A_C39_U02
Potrafi zaprojektować aplikację dla potrzeb IIoT zgodnie z metodologią Design Thinking.
2,0Nie spełnia wymogów uzyskania oceny 3.0 uzyskując poniżej 50% sumarycznej punktacji z ocen związanych projektem.
3,0Spełnia wymogi uzyskania oceny 3.5 uzyskując 61% - 70% sumarycznej punktacji z ocen związanych projektem.
3,5Spełnia wymogi uzyskania oceny 3.5 uzyskując 61% - 70% sumarycznej punktacji z ocen związanych projektem.
4,0Spełnia wymogi uzyskania oceny 4.0 uzyskując 71% - 80% sumarycznej punktacji z ocen związanych projektem.
4,5Spełnia wymogi uzyskania oceny 4.5 uzyskując 81% - 90% sumarycznej punktacji z ocen związanych projektem.
5,0Spełnia wymogi uzyskania oceny 5.0 uzyskując 91% - 100% sumarycznej punktacji z ocen związanych projektem.

Literatura podstawowa

  1. Gilchrist Alasdair, Industry 4.0 The Industrial Internet of Things, APress, 2016, ISBN13 (EAN): 9781484220467
  2. Schwab Klaus, Czwarta rewolucja przemysłowa, Wydawnictwo Studio EMKA, 2018
  3. Sułkowski Łukasz, Kaczorowska-Spychalska D, Internet of Things. Nowy paradygmat rynku, Difin, 2018
  4. Daniel Baxter, Virginia Evans, Jenny Dooley, Career Paths: Automotive Industry, Express Publishing, 2017

Literatura dodatkowa

  1. Gilchrist, Alasdair, Industry 4.0, Springer, Berlin, 2016
  2. Frei Martin, Samochodowe magistrale danych w praktyce warsztatowej, WKŁ, 2016
  3. DOMINIQUE GUINARD. VLAD TRIFA, INTERNET RZECZY BUDOWA SIECI Z WYKORZYSTANIEM TECHNOLOGII WEBOWYCH I RASPBERRY PI, Helion, 9788328329683

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wirtualny samochód, symulacje w systemach automotive.3
T-L-2Testowanie wybranych standardów komunikacyjnych automotive.2
T-L-3Analiza i testy systemu detekcji kolizji.2
T-L-4Badanie sensorów i aktuatorów w systemie wirtualnego samochodu.2
T-L-5Zaliczenie1
10

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wybrane zagadnienia projektowe IIoT.Przygotowanie założeń projektowych zgodnie z metodyką Design Thinking.4
T-P-2Opracowanie prototypu (wg. koncepcji Design Thinking) na podstawie opracowanych wcześniej założeń.4
T-P-3Weryfikacja prototypu zgodnie z metodyką Design Thinking.3
T-P-4Zaliczenie.1
12

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Internet Rzeczy, Przemysłowy Internet Rzeczy i Przemysł 4.0 - podobieństwa i różnice. Symulacje i tuning cyfrowy. Lokacja Przemysłu 4.0 w zasobach IIoT. Cyfrowa transformacja przedsiębiorstwa. Sieć urządzeń cyber – fizycznych. Zarządzanie przedsiębiorstwem z wykorzystaniem danych nieosobowych.2
T-W-2Dane tworzone automatycznie oraz dane nieosobowe na cyfrowym rynku. Horyzontalne i wertykalne przepływy informacji. Stos przetwarzania informacji. Sterowanie procesami zachodzącymi w ekosystemach IIoT. Integralność czasowa i przestrzenna usług IoT i IIoT. Bezpieczeństwa i zagrożenia. Zarządzanie kryzysowe.2
T-W-3Przegląd wybranych systemów i technologii programistycznych wspomagających tworzenie aplikacji dla potrzeb IIoT.3
T-W-4E-produkcja, dynamika i skalowanie w E-produkcji. Metody szybkiego prototypowania. Budowa skalowalnej aplikacji.1
T-W-5Automotive jako ekosystem Przemysłowego Internetu Rzeczy.2
T-W-6Standardy komunikacyjne w systemach automotive. Sensory i aktuatory. Symulacje cyfrowe w przemyśle motoryzacyjnym.2
T-W-7Tworzenie i testowanie oprogramowania w systemach automotiv.2
T-W-8Zaliczenie.1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2przygotowanie do zajęć5
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach12
A-P-2ankietyzacja6
A-P-3analiza dokumentacji technicznej10
A-P-4opracowanie dokumentacji poprojektowej8
36
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Analiza literatury.10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTI_1A_C39_W01Zna strukturę i modele Przemysłowego Internetu Rzeczy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_W04Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie urządzeń stosowanych w sieciach teleinformatycznych oraz ich konfiguracji i diagnostyki w sieciach lokalnych.
TI_1A_W07Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu bezpieczeństwa systemów informacyjnych i komunikacji elektronicznej.
TI_1A_W14Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie telekomunikacji, w tym systemów i sieci telekomunikacyjnych oraz systemów przeznaczonych do transmisji multimedialnych.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z technologiami Internetu Rzeczy z uwzględnieniem systemów automotive
C-4Znajomość konfiguracji środowiska pracy dla systemów IIoT
Treści programoweT-W-1Internet Rzeczy, Przemysłowy Internet Rzeczy i Przemysł 4.0 - podobieństwa i różnice. Symulacje i tuning cyfrowy. Lokacja Przemysłu 4.0 w zasobach IIoT. Cyfrowa transformacja przedsiębiorstwa. Sieć urządzeń cyber – fizycznych. Zarządzanie przedsiębiorstwem z wykorzystaniem danych nieosobowych.
T-W-2Dane tworzone automatycznie oraz dane nieosobowe na cyfrowym rynku. Horyzontalne i wertykalne przepływy informacji. Stos przetwarzania informacji. Sterowanie procesami zachodzącymi w ekosystemach IIoT. Integralność czasowa i przestrzenna usług IoT i IIoT. Bezpieczeństwa i zagrożenia. Zarządzanie kryzysowe.
T-W-4E-produkcja, dynamika i skalowanie w E-produkcji. Metody szybkiego prototypowania. Budowa skalowalnej aplikacji.
T-W-5Automotive jako ekosystem Przemysłowego Internetu Rzeczy.
T-W-6Standardy komunikacyjne w systemach automotive. Sensory i aktuatory. Symulacje cyfrowe w przemyśle motoryzacyjnym.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena testu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia wymogu uzyskania oceny 3.0 uzyskując poniżej 50% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia.
3,0Spełnia wymogi uzyskania oceny 3.0 uzyskując 50% - 60% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia.
3,5Spełnia wymogi uzyskania oceny 3.5 uzyskując 61% - 70% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia.
4,0Spełnia wymogi uzyskania oceny 4.0 uzyskując 71% - 80% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia.
4,5Spełnia wymogi uzyskania oceny 4.5 uzyskując 81% - 90% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia.
5,0Spełnia wymogi uzyskania oceny 5.0 uzyskując 91% - 100% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTI_1A_C39_W02Zna technologie i zasady tworzenia aplikacji przeznaczonych dla Przemysłowego Internetu Rzeczy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_W08Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie inżynierii oprogramowania, technik projektowania, modelowania, tworzenia i testowania oprogramowania.
TI_1A_W10Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie tworzenia aplikacji internetowych oraz programowania usług sieciowych.
TI_1A_W12Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie systemów operacyjnych, wirtualizacji, systemów czasu rzeczywistego oraz systemów wbudowanych i architektury systemów komputerowych, w szczególności warstwy sprzętowej, oraz urządzeń mobilnych i możliwości transmisji danych z wykorzystaniem tych urządzeń.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z technologiami Internetu Rzeczy z uwzględnieniem systemów automotive
C-4Znajomość konfiguracji środowiska pracy dla systemów IIoT
Treści programoweT-W-4E-produkcja, dynamika i skalowanie w E-produkcji. Metody szybkiego prototypowania. Budowa skalowalnej aplikacji.
T-W-7Tworzenie i testowanie oprogramowania w systemach automotiv.
T-W-3Przegląd wybranych systemów i technologii programistycznych wspomagających tworzenie aplikacji dla potrzeb IIoT.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena testu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia wymogu uzyskania oceny 3.0 uzyskując poniżej 50% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia.
3,0Spełnia wymogi uzyskania oceny 3.0 uzyskując 50% - 60% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia.
3,5Spełnia wymogi uzyskania oceny 3.5 uzyskując 61% - 70% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia.
4,0Spełnia wymogi uzyskania oceny 4.0 uzyskując 71% - 80% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia.
4,5Spełnia wymogi uzyskania oceny 4.5 uzyskując 81% - 90% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia.
5,0Spełnia wymogi uzyskania oceny 5.0 uzyskując 91% - 100% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTI_1A_C39_U01Potrafi stworzyć środowisko produkcyjne dla potrzeb IIoT ze szczególnym uwzględnieniem systemów automotive.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_U03Potrafi: - dobrać sposób przesyłania, przetwarzania i gromadzenia informacji, - wykorzystać pozyskaną wiedzę do analizy i projektowania systemów przewodowej i bezprzewodowej transmisji danych.
TI_1A_U25Ma umiejętności pozwalające na realizację wybranych zadań z kierunków studiów powiązanych z teleinformatyką.
Cel przedmiotuC-4Znajomość konfiguracji środowiska pracy dla systemów IIoT
Treści programoweT-L-2Testowanie wybranych standardów komunikacyjnych automotive.
T-L-3Analiza i testy systemu detekcji kolizji.
T-L-4Badanie sensorów i aktuatorów w systemie wirtualnego samochodu.
T-L-1Wirtualny samochód, symulacje w systemach automotive.
Metody nauczaniaM-4Pokaz
M-5Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena stopnia realizacji założonych celów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia wymogów uzyskania oceny 3.0 uzyskując poniżej 50% sumarycznej punktacji z ocen związanych z ćwiczeniami laboratoryjnymi obejmujących swym zakresem przyporządkowany efekt kształcenia.
3,0Spełnia wymogi uzyskania oceny 3.0 uzyskując 50% - 60% sumarycznej punktacji z ocen związanych z ćwiczeniami laboratoryjnymi obejmujących swym zakresem przyporządkowany efekt kształcenia.
3,5Spełnia wymogi uzyskania oceny 3.5 uzyskując 61% - 70% sumarycznej punktacji z ocen związanych z ćwiczeniami laboratoryjnymi obejmujących swym zakresem przyporządkowany efekt kształcenia.
4,0Spełnia wymogi uzyskania oceny 4.0 uzyskując 71% - 80% sumarycznej punktacji z ocen związanych z ćwiczeniami laboratoryjnymi obejmujących swym zakresem przyporządkowany efekt kształcenia.
4,5Spełnia wymogi uzyskania oceny 4.5 uzyskując 81% - 90% sumarycznej punktacji z ocen związanych z ćwiczeniami laboratoryjnymi obejmujących swym zakresem przyporządkowany efekt kształcenia.
5,0Spełnia wymogi uzyskania oceny 5.0 uzyskując 91% - 100% sumarycznej punktacji z ocen związanych z ćwiczeniami laboratoryjnymi obejmujących swym zakresem przyporządkowany efekt kształcenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTI_1A_C39_U02Potrafi zaprojektować aplikację dla potrzeb IIoT zgodnie z metodologią Design Thinking.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_U08Potrafi stworzyć aplikację sieciową, w tym internetową, wykorzystując odpowiednio dobrane środowisko programistyczne; uwzględnia podczas tworzenia oprogramowania aspekty systemowe i pozatechniczne, w szczególności związane z projektowaniem interfejsów użytkownika.
TI_1A_U20Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach.
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z metodologią Design Thinking prowadzenia projektu grupowego.
C-3Opanowanie umiejętności tworzenia aplikacji Przemysłowego Internetu Rzeczy.
Treści programoweT-P-1Wybrane zagadnienia projektowe IIoT.Przygotowanie założeń projektowych zgodnie z metodyką Design Thinking.
T-P-2Opracowanie prototypu (wg. koncepcji Design Thinking) na podstawie opracowanych wcześniej założeń.
T-P-3Weryfikacja prototypu zgodnie z metodyką Design Thinking.
Metody nauczaniaM-3Dyskusja
M-6Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena stopnia realizacji założonych celów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia wymogów uzyskania oceny 3.0 uzyskując poniżej 50% sumarycznej punktacji z ocen związanych projektem.
3,0Spełnia wymogi uzyskania oceny 3.5 uzyskując 61% - 70% sumarycznej punktacji z ocen związanych projektem.
3,5Spełnia wymogi uzyskania oceny 3.5 uzyskując 61% - 70% sumarycznej punktacji z ocen związanych projektem.
4,0Spełnia wymogi uzyskania oceny 4.0 uzyskując 71% - 80% sumarycznej punktacji z ocen związanych projektem.
4,5Spełnia wymogi uzyskania oceny 4.5 uzyskując 81% - 90% sumarycznej punktacji z ocen związanych projektem.
5,0Spełnia wymogi uzyskania oceny 5.0 uzyskując 91% - 100% sumarycznej punktacji z ocen związanych projektem.