Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Teleinformatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Diagnostyka i optymalizacja sieci teleinformatycznych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Teleinformatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Diagnostyka i optymalizacja sieci teleinformatycznych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Przetwarzania Sygnałów i Inżynierii Multimedialnej
Nauczyciel odpowiedzialny Przemysław Włodarski <Przemyslaw.Wlodarski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Lech <Piotr.Lech@zut.edu.pl>, Mateusz Tecław <Mateusz.Teclaw@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 15 1,00,62zaliczenie
laboratoriaL4 30 2,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa znajomość sieci komputerowych i dostępowych.
W-2Podstawy administracji i obsługi aplikacji oraz sieciowych systemów operacyjnych i usług.
W-3Podstawowe wiadomości z zakresu sieci teleinformatycznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie wybranych umiejętności z zakresu diagnostyki sieci teleinformatycznych.
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu konfigurowania wybranych aspektów technicznych sieci komputerowych.
C-3Opanowanie wiedzy z zakresu diagnostyki w sieciach teleinformatycznych
C-4Opanowanie wiedzy dotyczącej konfiguracji oraz optymalizacji wybranych aspektów sieci przewodowych io bezprzewodowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wybrane zagadnienia diagnostyki warstwy fizycznej.2
T-L-2Analiza pakietów w sieci Ethernet - wyznaczanie sprawności oraz narzutu dla różnych protokołów warstwy L4.2
T-L-3Routing statyczny. Unikanie awarii przez tworzenie redundantnych ścieżek oraz odpowiednich wpisów w tablicy routingu.2
T-L-4Wybrane zagadnienia diagnostyki warstwy łącza danych. Diagnostyka sieci z przełącznikami.2
T-L-5Konfiguracja i analiza bezpieczeństwa w sieciach bezprzewodowych.4
T-L-6Diagnostyka przepływu danych, kształtowanie ruchu, QoS.2
T-L-7Pomiary parametrów jakościowych strumienia danych.2
T-L-8Translacja adresów sieciowych, NAT statyczny i dynamiczny4
T-L-9Konfiguracja i diagnostyka sieci z agentem DHCP z opcją relay.2
T-L-10Konfiguracja i diagnostyka wirtualnych sieci LAN (802.1q).2
T-L-11Generowanie poprawnych pakietów w sieci Ethernet, sumy kontrolne dla nagłówków IP i UDP, CRC-32.3
T-L-12Projekt sieci multimedialnej wykorzystującej technologię VoIP.2
T-L-13Zaliczenie zajęć.1
30
wykłady
T-W-1Standardy transmisji i okablowanie w sieciach Ethernet. Autonegocjacja, problem "duplex mismatch". Diagnostyka w warstwie fizycznej.2
T-W-2Diagnostyka sieci w warstwie L2.. Protokół DHCP - możliwości, konfiguracja.1
T-W-3Diagnostyka i konfiguracja routingu statycznego i dynamicznego.1
T-W-4Wybrane zagadnienia diagnostyki sieci IP.3
T-W-5Konfiguracja i diagnostyka wirtualnych sieci LAN (standard IEEE 802.1q).1
T-W-6Kształtowanie pasma, zarządzanie ruchem. Podstawy systemów kolejkowych. Filtracja pakietów.2
T-W-7Optymalizacja zużycia pasma dla zadanego poziomu QoS.1
T-W-8Pomiary parametrów wpływających na jakość transmisji strumienia danych.1
T-W-9Sieci bezprzewodowe - metody transmisji, konfiguracja, szyfrowanie i diagnostyka.1
T-W-10Monitoring i zarządzanie sieciami teleinformatycznymi. Protokół SNMP.1
T-W-11Zaliczenie wykładu.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-L-2Przygotowanie do zajęć.10
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia.10
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Studiowanie literatury.5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Pokaz
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
M-5Projekt
M-6Wykład informacyjny z wykorzystaniem środków audiowizualnych.
M-7Ćwiczenia laboratoryjne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena testu
S-2Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdań
S-3Ocena podsumowująca: Ocena projektu
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne.
S-5Ocena formująca: Aktywność na ćwiczeniach laboratoryjnych.
S-6Ocena formująca: Sprawozdania z ćwiczeń laboratoryjnych.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TI_1A_C16_W01
Student posiada wiedzę umożliwiającą diagnostykę warstwy fizycznej, łącza danych, sieciowej oraz transportowej w sieciach teleinformatycznych.
TI_1A_W04, TI_1A_W14C-3T-W-1, T-W-7, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-9M-1, M-2, M-3, M-6S-1
TI_1A_C16_W02
Student posiada wiedzę niezbędną do projektowania i konfiguracji dotyczącej wybranych aspektów sieci teleinformatycznych.
TI_1A_W04, TI_1A_W05, TI_1A_W13C-4T-W-7, T-W-10, T-W-8, T-W-5, T-W-6, T-W-9M-1, M-2, M-3, M-6S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TI_1A_C16_U01
Student nabył umiejętność diagnostyki w warstwie łącza danych, sieciowej oraz transportowej oraz potrafi przeprowadzić analizę problemów związanych z błędnym funkcjonowaniem sieci teleinformatycznej.
TI_1A_U03, TI_1A_U09, TI_1A_U14C-1T-L-6, T-L-5, T-L-2, T-L-1, T-L-4, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-3M-3, M-4S-5, S-1, S-2
TI_1A_C16_U02
Student nabył umiejętność konfiguracji urządzeń sieciowych oraz analizy przepływności związanej z zapewnieniem określonego poziomu usług QoS.
TI_1A_U03, TI_1A_U04C-2T-L-7, T-L-6, T-L-5, T-L-12, T-L-2, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-3M-3, M-4S-5, S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TI_1A_C16_K01
Realizuje podstawowe postulaty związane z pracą grupową.
TI_1A_K04C-1, C-3, C-4, C-2T-L-5, T-L-12, T-L-2M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-7, M-6S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TI_1A_C16_W01
Student posiada wiedzę umożliwiającą diagnostykę warstwy fizycznej, łącza danych, sieciowej oraz transportowej w sieciach teleinformatycznych.
2,0Jedna z form ocen wynosi 2.0 lub student uzyskał poniżej 50% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.00 do 3.24 lub student uzyskał od 50% do 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
3,5Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.25 do 3.74 lub student uzyskał od 61% do 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
4,0Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.75 do 4.24 lub student uzyskał od 71% do 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
4,5Średnia z form ocen jest w zakresie od 4.25 do 4.74 lub student uzyskał od 81% do 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
5,0Średnia z form ocen jest większa lub równa 4.75 lub student uzyskał powyżej 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
TI_1A_C16_W02
Student posiada wiedzę niezbędną do projektowania i konfiguracji dotyczącej wybranych aspektów sieci teleinformatycznych.
2,0Jedna z form ocen wynosi 2.0 lub student uzyskał poniżej 50% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.00 do 3.24 lub student uzyskał od 50% do 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
3,5Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.25 do 3.74 lub student uzyskał od 61% do 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
4,0Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.75 do 4.24 lub student uzyskał od 71% do 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
4,5Średnia z form ocen jest w zakresie od 4.25 do 4.74 lub student uzyskał od 81% do 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
5,0Średnia z form ocen jest większa lub równa 4.75 lub student uzyskał powyżej 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TI_1A_C16_U01
Student nabył umiejętność diagnostyki w warstwie łącza danych, sieciowej oraz transportowej oraz potrafi przeprowadzić analizę problemów związanych z błędnym funkcjonowaniem sieci teleinformatycznej.
2,0Jedna z form ocen wynosi 2.0 lub student uzyskał poniżej 50% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.00 do 3.24 lub student uzyskał od 50% do 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
3,5Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.25 do 3.74 lub student uzyskał od 61% do 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
4,0Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.75 do 4.24 lub student uzyskał od 71% do 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
4,5Średnia z form ocen jest w zakresie od 4.25 do 4.74 lub student uzyskał od 81% do 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
5,0Średnia z form ocen jest większa lub równa 4.75 lub student uzyskał powyżej 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
TI_1A_C16_U02
Student nabył umiejętność konfiguracji urządzeń sieciowych oraz analizy przepływności związanej z zapewnieniem określonego poziomu usług QoS.
2,0Jedna z form ocen wynosi 2.0 lub student uzyskał poniżej 50% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.00 do 3.24 lub student uzyskał od 50% do 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
3,5Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.25 do 3.74 lub student uzyskał od 61% do 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
4,0Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.75 do 4.24 lub student uzyskał od 71% do 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
4,5Średnia z form ocen jest w zakresie od 4.25 do 4.74 lub student uzyskał od 81% do 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
5,0Średnia z form ocen jest większa lub równa 4.75 lub student uzyskał powyżej 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TI_1A_C16_K01
Realizuje podstawowe postulaty związane z pracą grupową.
2,0
3,0Realizuje podstawowe postulaty związane z pracą grupową.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. A. S. Tanenbaum, D. J. Watherall, Sieci komputerowe, Helion, 2012, V
  2. K. Krysiak, Sieci komputerowe. Kompendium, Helion, 2005, II
  3. R. Pawlak, Okablowanie strukturalne sieci. Teoria i praktyka, Helion, Gliwice, 2011, III
  4. A.R. Pach:, Wybrane problemy analizy i projektowania wielodostępu w sieciach teleinformatycznych., Wydawnictwo Fundacji Postępu Telekomunikacji., 2008
  5. A. Chodorek, R.R. Chodorek, A.R. Pach, Transmisja danych w sieci Internet, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności., 2007
  6. M. Hassan, R. Jain, Wysoko wydajne sieci TCP/IP, Helion, 2004

Literatura dodatkowa

  1. R.R. Chodorek, Transmisja multikastowa w sieciach IP, Wydawnictwo Fundacji Postępu Telekomunikacji, 2007
  2. Nowicki K. Woźniak J., Przewodowe i bezprzewodowe sieci LAN, Politechnika Warszawska, Warszawa, 2002

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wybrane zagadnienia diagnostyki warstwy fizycznej.2
T-L-2Analiza pakietów w sieci Ethernet - wyznaczanie sprawności oraz narzutu dla różnych protokołów warstwy L4.2
T-L-3Routing statyczny. Unikanie awarii przez tworzenie redundantnych ścieżek oraz odpowiednich wpisów w tablicy routingu.2
T-L-4Wybrane zagadnienia diagnostyki warstwy łącza danych. Diagnostyka sieci z przełącznikami.2
T-L-5Konfiguracja i analiza bezpieczeństwa w sieciach bezprzewodowych.4
T-L-6Diagnostyka przepływu danych, kształtowanie ruchu, QoS.2
T-L-7Pomiary parametrów jakościowych strumienia danych.2
T-L-8Translacja adresów sieciowych, NAT statyczny i dynamiczny4
T-L-9Konfiguracja i diagnostyka sieci z agentem DHCP z opcją relay.2
T-L-10Konfiguracja i diagnostyka wirtualnych sieci LAN (802.1q).2
T-L-11Generowanie poprawnych pakietów w sieci Ethernet, sumy kontrolne dla nagłówków IP i UDP, CRC-32.3
T-L-12Projekt sieci multimedialnej wykorzystującej technologię VoIP.2
T-L-13Zaliczenie zajęć.1
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Standardy transmisji i okablowanie w sieciach Ethernet. Autonegocjacja, problem "duplex mismatch". Diagnostyka w warstwie fizycznej.2
T-W-2Diagnostyka sieci w warstwie L2.. Protokół DHCP - możliwości, konfiguracja.1
T-W-3Diagnostyka i konfiguracja routingu statycznego i dynamicznego.1
T-W-4Wybrane zagadnienia diagnostyki sieci IP.3
T-W-5Konfiguracja i diagnostyka wirtualnych sieci LAN (standard IEEE 802.1q).1
T-W-6Kształtowanie pasma, zarządzanie ruchem. Podstawy systemów kolejkowych. Filtracja pakietów.2
T-W-7Optymalizacja zużycia pasma dla zadanego poziomu QoS.1
T-W-8Pomiary parametrów wpływających na jakość transmisji strumienia danych.1
T-W-9Sieci bezprzewodowe - metody transmisji, konfiguracja, szyfrowanie i diagnostyka.1
T-W-10Monitoring i zarządzanie sieciami teleinformatycznymi. Protokół SNMP.1
T-W-11Zaliczenie wykładu.1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-L-2Przygotowanie do zajęć.10
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia.10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Studiowanie literatury.5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTI_1A_C16_W01Student posiada wiedzę umożliwiającą diagnostykę warstwy fizycznej, łącza danych, sieciowej oraz transportowej w sieciach teleinformatycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_W04Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie urządzeń stosowanych w sieciach teleinformatycznych oraz ich konfiguracji i diagnostyki w sieciach lokalnych.
TI_1A_W14Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie telekomunikacji, w tym systemów i sieci telekomunikacyjnych oraz systemów przeznaczonych do transmisji multimedialnych.
Cel przedmiotuC-3Opanowanie wiedzy z zakresu diagnostyki w sieciach teleinformatycznych
Treści programoweT-W-1Standardy transmisji i okablowanie w sieciach Ethernet. Autonegocjacja, problem "duplex mismatch". Diagnostyka w warstwie fizycznej.
T-W-7Optymalizacja zużycia pasma dla zadanego poziomu QoS.
T-W-3Diagnostyka i konfiguracja routingu statycznego i dynamicznego.
T-W-2Diagnostyka sieci w warstwie L2.. Protokół DHCP - możliwości, konfiguracja.
T-W-4Wybrane zagadnienia diagnostyki sieci IP.
T-W-5Konfiguracja i diagnostyka wirtualnych sieci LAN (standard IEEE 802.1q).
T-W-9Sieci bezprzewodowe - metody transmisji, konfiguracja, szyfrowanie i diagnostyka.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Pokaz
M-6Wykład informacyjny z wykorzystaniem środków audiowizualnych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena testu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Jedna z form ocen wynosi 2.0 lub student uzyskał poniżej 50% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.00 do 3.24 lub student uzyskał od 50% do 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
3,5Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.25 do 3.74 lub student uzyskał od 61% do 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
4,0Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.75 do 4.24 lub student uzyskał od 71% do 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
4,5Średnia z form ocen jest w zakresie od 4.25 do 4.74 lub student uzyskał od 81% do 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
5,0Średnia z form ocen jest większa lub równa 4.75 lub student uzyskał powyżej 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTI_1A_C16_W02Student posiada wiedzę niezbędną do projektowania i konfiguracji dotyczącej wybranych aspektów sieci teleinformatycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_W04Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie urządzeń stosowanych w sieciach teleinformatycznych oraz ich konfiguracji i diagnostyki w sieciach lokalnych.
TI_1A_W05Ma uporządkowaną wiedzę na temat eksploatacji i technik administrowania sieciami teleinformatycznymi.
TI_1A_W13Ma podstawową wiedzę w zakresie komputerowo wspomaganego projektowania sieci teleinformatycznych.
Cel przedmiotuC-4Opanowanie wiedzy dotyczącej konfiguracji oraz optymalizacji wybranych aspektów sieci przewodowych io bezprzewodowych.
Treści programoweT-W-7Optymalizacja zużycia pasma dla zadanego poziomu QoS.
T-W-10Monitoring i zarządzanie sieciami teleinformatycznymi. Protokół SNMP.
T-W-8Pomiary parametrów wpływających na jakość transmisji strumienia danych.
T-W-5Konfiguracja i diagnostyka wirtualnych sieci LAN (standard IEEE 802.1q).
T-W-6Kształtowanie pasma, zarządzanie ruchem. Podstawy systemów kolejkowych. Filtracja pakietów.
T-W-9Sieci bezprzewodowe - metody transmisji, konfiguracja, szyfrowanie i diagnostyka.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Pokaz
M-6Wykład informacyjny z wykorzystaniem środków audiowizualnych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena testu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Jedna z form ocen wynosi 2.0 lub student uzyskał poniżej 50% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.00 do 3.24 lub student uzyskał od 50% do 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
3,5Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.25 do 3.74 lub student uzyskał od 61% do 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
4,0Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.75 do 4.24 lub student uzyskał od 71% do 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
4,5Średnia z form ocen jest w zakresie od 4.25 do 4.74 lub student uzyskał od 81% do 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
5,0Średnia z form ocen jest większa lub równa 4.75 lub student uzyskał powyżej 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTI_1A_C16_U01Student nabył umiejętność diagnostyki w warstwie łącza danych, sieciowej oraz transportowej oraz potrafi przeprowadzić analizę problemów związanych z błędnym funkcjonowaniem sieci teleinformatycznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_U03Potrafi: - dobrać sposób przesyłania, przetwarzania i gromadzenia informacji, - wykorzystać pozyskaną wiedzę do analizy i projektowania systemów przewodowej i bezprzewodowej transmisji danych.
TI_1A_U09Potrafi administrować sieciami komputerowymi i teleinformatycznymi wykorzystując typowe narzędzia programistyczne do analizy ruchu sieciowego oraz jego kształtowania, a także konfigurować urządzenia w lokalnych sieciach teleinformatycznych (bezprzewodowych i przewodowych).
TI_1A_U14Potrafi ocenić przydatność nowych rozwiązań urządzeń teleinformatycznych do realizacji lokalnych sieci komputerowych oraz dostępu do Internetu uwzględniając również aspekt ekonomiczny.
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie wybranych umiejętności z zakresu diagnostyki sieci teleinformatycznych.
Treści programoweT-L-6Diagnostyka przepływu danych, kształtowanie ruchu, QoS.
T-L-5Konfiguracja i analiza bezpieczeństwa w sieciach bezprzewodowych.
T-L-2Analiza pakietów w sieci Ethernet - wyznaczanie sprawności oraz narzutu dla różnych protokołów warstwy L4.
T-L-1Wybrane zagadnienia diagnostyki warstwy fizycznej.
T-L-4Wybrane zagadnienia diagnostyki warstwy łącza danych. Diagnostyka sieci z przełącznikami.
T-L-9Konfiguracja i diagnostyka sieci z agentem DHCP z opcją relay.
T-L-10Konfiguracja i diagnostyka wirtualnych sieci LAN (802.1q).
T-L-11Generowanie poprawnych pakietów w sieci Ethernet, sumy kontrolne dla nagłówków IP i UDP, CRC-32.
T-L-3Routing statyczny. Unikanie awarii przez tworzenie redundantnych ścieżek oraz odpowiednich wpisów w tablicy routingu.
Metody nauczaniaM-3Pokaz
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-5Ocena formująca: Aktywność na ćwiczeniach laboratoryjnych.
S-1Ocena podsumowująca: Ocena testu
S-2Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Jedna z form ocen wynosi 2.0 lub student uzyskał poniżej 50% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.00 do 3.24 lub student uzyskał od 50% do 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
3,5Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.25 do 3.74 lub student uzyskał od 61% do 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
4,0Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.75 do 4.24 lub student uzyskał od 71% do 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
4,5Średnia z form ocen jest w zakresie od 4.25 do 4.74 lub student uzyskał od 81% do 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
5,0Średnia z form ocen jest większa lub równa 4.75 lub student uzyskał powyżej 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTI_1A_C16_U02Student nabył umiejętność konfiguracji urządzeń sieciowych oraz analizy przepływności związanej z zapewnieniem określonego poziomu usług QoS.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_U03Potrafi: - dobrać sposób przesyłania, przetwarzania i gromadzenia informacji, - wykorzystać pozyskaną wiedzę do analizy i projektowania systemów przewodowej i bezprzewodowej transmisji danych.
TI_1A_U04Potrafi wykorzystywać typowe programy narzędziowe do zarządzania sieciami teleinformatycznymi, dobrać i skonfigurować sprzęt komputerowy oraz system operacyjny stanowiące elementy sieci teleinformatycznej. Potrafi skonfigurować urządzenia mobilne.
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu konfigurowania wybranych aspektów technicznych sieci komputerowych.
Treści programoweT-L-7Pomiary parametrów jakościowych strumienia danych.
T-L-6Diagnostyka przepływu danych, kształtowanie ruchu, QoS.
T-L-5Konfiguracja i analiza bezpieczeństwa w sieciach bezprzewodowych.
T-L-12Projekt sieci multimedialnej wykorzystującej technologię VoIP.
T-L-2Analiza pakietów w sieci Ethernet - wyznaczanie sprawności oraz narzutu dla różnych protokołów warstwy L4.
T-L-8Translacja adresów sieciowych, NAT statyczny i dynamiczny
T-L-9Konfiguracja i diagnostyka sieci z agentem DHCP z opcją relay.
T-L-10Konfiguracja i diagnostyka wirtualnych sieci LAN (802.1q).
T-L-11Generowanie poprawnych pakietów w sieci Ethernet, sumy kontrolne dla nagłówków IP i UDP, CRC-32.
T-L-3Routing statyczny. Unikanie awarii przez tworzenie redundantnych ścieżek oraz odpowiednich wpisów w tablicy routingu.
Metody nauczaniaM-3Pokaz
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-5Ocena formująca: Aktywność na ćwiczeniach laboratoryjnych.
S-1Ocena podsumowująca: Ocena testu
S-2Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Jedna z form ocen wynosi 2.0 lub student uzyskał poniżej 50% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.00 do 3.24 lub student uzyskał od 50% do 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
3,5Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.25 do 3.74 lub student uzyskał od 61% do 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
4,0Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.75 do 4.24 lub student uzyskał od 71% do 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
4,5Średnia z form ocen jest w zakresie od 4.25 do 4.74 lub student uzyskał od 81% do 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
5,0Średnia z form ocen jest większa lub równa 4.75 lub student uzyskał powyżej 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia/testu dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTI_1A_C16_K01Realizuje podstawowe postulaty związane z pracą grupową.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w grupie i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie wybranych umiejętności z zakresu diagnostyki sieci teleinformatycznych.
C-3Opanowanie wiedzy z zakresu diagnostyki w sieciach teleinformatycznych
C-4Opanowanie wiedzy dotyczącej konfiguracji oraz optymalizacji wybranych aspektów sieci przewodowych io bezprzewodowych.
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu konfigurowania wybranych aspektów technicznych sieci komputerowych.
Treści programoweT-L-5Konfiguracja i analiza bezpieczeństwa w sieciach bezprzewodowych.
T-L-12Projekt sieci multimedialnej wykorzystującej technologię VoIP.
T-L-2Analiza pakietów w sieci Ethernet - wyznaczanie sprawności oraz narzutu dla różnych protokołów warstwy L4.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Pokaz
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
M-5Projekt
M-7Ćwiczenia laboratoryjne.
M-6Wykład informacyjny z wykorzystaniem środków audiowizualnych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena testu
S-2Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdań
S-3Ocena podsumowująca: Ocena projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Realizuje podstawowe postulaty związane z pracą grupową.
3,5
4,0
4,5
5,0