Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N2)
specjalność: Systemy elektroenergetyczne

Sylabus przedmiotu Mobilne technologie diagnostyczne urządzeń wysokonapięciowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Mobilne technologie diagnostyczne urządzeń wysokonapięciowych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Wysokich Napięć i Elektroenergetyki
Nauczyciel odpowiedzialny Konstanty Gawrylczyk <Konstanty.Gawrylczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Szymon Banaszak <Szymon.Banaszak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 6 0,40,56zaliczenie
projektyP4 9 0,60,44zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student ma wiedzę z zakresu urządzeń energetycznych.
W-2Student ma wiedzę z zakresu inżynierii wysokich napięć.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z metodami diagnostyki on-line i mobilnej.
C-2Zapoznanie z metodami oceny wyników badań urządzeń wysokonapięciowych.
C-3Zapoznanie z metodologią pisania raportów z pomiarów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Dobór metod diagnotyki zdalnej i mobinej urządzeń wysokonapięciowych2
T-P-2Ocena wyników badań diagnostycznych urządzeń wysokonapięciowych4
T-P-3Kompleksowa ocena stanu urządzeń wysokonapięciowych oraz generacja raportów z badań3
9
wykłady
T-W-1Diagnostyka on-line urządzeń wysokonapięciowych2
T-W-2Metody diagnostyki mobilnej urządzeń wysokonapięciowych3
T-W-3Technologie napraw i diagnotyki urządzeń wysokonapięciowych on-site1
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-P-2Praca nad projektem6
15
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach6
A-W-2Praca własna studenta4
10

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy
M-2Projekt

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu
S-2Ocena podsumowująca: Ocena raportu z badań urządzenia wysokonapięciowego przygotowanego przez studenta.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_2A_C15.1_W01
Student ma wiedzę w zakresie eksploatacji i diagnostyki urządzeń wysokonapięciowych w oparciu o metody mobilne i on-line.
EL_2A_W11C-1, C-2, C-3T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-1, S-2
EL_2A_C15.1_W02
Student ma wiedzę dotyczącą rozwoju technik diagnostycznych urządzeń wysokonapięciowych opartych o rozwiązania mobilne i on-line.
EL_2A_W08C-1, C-2, C-3T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_2A_C15.1_U01
Student potrafi opracować dokumentację raportów diagnostyki urządzeń wysokonapięciowych opartych o metody mobilne i on-line
EL_2A_U01, EL_2A_U03, EL_2A_U04C-1, C-2, C-3T-P-1, T-P-2, T-P-3M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_2A_C15.1_K01
Student potrafi opracować indywidualnie i w grupie raporty z badań urządzeń wysokonapięciowych w oparciu o wyniki uzyskane z metod on-line i mobilnych
EL_2A_K03, EL_2A_K04C-1, C-2, C-3T-P-1, T-P-2, T-P-3M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_2A_C15.1_W01
Student ma wiedzę w zakresie eksploatacji i diagnostyki urządzeń wysokonapięciowych w oparciu o metody mobilne i on-line.
2,0
3,0Student jest w stanie wymienić najważniejsze metody diagnostyczne urządzeń wysokonapięciowych oparte o rozwiązania mobilne i on-line i omówić wybrane z nich
3,5
4,0
4,5
5,0
EL_2A_C15.1_W02
Student ma wiedzę dotyczącą rozwoju technik diagnostycznych urządzeń wysokonapięciowych opartych o rozwiązania mobilne i on-line.
2,0
3,0Student jest w stanie wymienić najważniejsze metody diagnostyczne urządzeń wysokonapięciowych oparte o rozwiązania mobilne i on-line i omówić wybrane z nich
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_2A_C15.1_U01
Student potrafi opracować dokumentację raportów diagnostyki urządzeń wysokonapięciowych opartych o metody mobilne i on-line
2,0
3,0Student jest w stanie napisać prosty raport z badań urządzenia wysokonapięciowego zawierający wyniki diagnostyki on-line i mobilnej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_2A_C15.1_K01
Student potrafi opracować indywidualnie i w grupie raporty z badań urządzeń wysokonapięciowych w oparciu o wyniki uzyskane z metod on-line i mobilnych
2,0
3,0Student potrafi opracować raporty z badań urządzeń wysokonapięciowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Ocena stanu technicznego i zarządzanie populacją transformatorów, OBRE, 2013
  2. Mościcka-Grzesiak H. i inni, Inzynieria wysokich napięć w elektrotechnice, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań, 1999

Literatura dodatkowa

  1. Flisowski Z., Technika wysokich napięć, WNT, Warszawa, 1999
  2. Skubis J., Wybrane zagadnienia z techniki i diagnostyki wysokonapięciowej, Oficyna Wydawnicza Politechniki Opolskiej, Opole, 1998
  3. Gacek Z., Wysokonapięciowa technika izolacyjna, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2006
  4. Kosztaluk R., Technika badań wysokonapięciowych, WNT, Warszawa, 1985
  5. Barbara Florkowska i inni, Modelowanie procedur diagnostycznych w eksploatacji układów izolacynych wysokiego napięcia, AGH Uczelniane Wydawnictwo Naukowo-Dydaktyczne, Kraków, 2006
  6. Zdobysław Flisowski i inni, Laboratorium techniki wysokich napięć, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2006
  7. Tomasz Boczar i inni, Laboratorium techniki wysokich napięć, Oficyna Wydawnicza Politechniki Opolskiej, Opole, 2008

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Dobór metod diagnotyki zdalnej i mobinej urządzeń wysokonapięciowych2
T-P-2Ocena wyników badań diagnostycznych urządzeń wysokonapięciowych4
T-P-3Kompleksowa ocena stanu urządzeń wysokonapięciowych oraz generacja raportów z badań3
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Diagnostyka on-line urządzeń wysokonapięciowych2
T-W-2Metody diagnostyki mobilnej urządzeń wysokonapięciowych3
T-W-3Technologie napraw i diagnotyki urządzeń wysokonapięciowych on-site1
6

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-P-2Praca nad projektem6
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach6
A-W-2Praca własna studenta4
10
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_2A_C15.1_W01Student ma wiedzę w zakresie eksploatacji i diagnostyki urządzeń wysokonapięciowych w oparciu o metody mobilne i on-line.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_W11Ma pogłębioną wiedzę w zakresie eksploatacji i diagnostyki sieci i urządzeń wysokonapięciowych, układów izolacyjnych, a także wiedzę dotyczącą stosowania technologii wysokonapięciowych w procesach produkcyjnych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z metodami diagnostyki on-line i mobilnej.
C-2Zapoznanie z metodami oceny wyników badań urządzeń wysokonapięciowych.
C-3Zapoznanie z metodologią pisania raportów z pomiarów.
Treści programoweT-P-1Dobór metod diagnotyki zdalnej i mobinej urządzeń wysokonapięciowych
T-P-2Ocena wyników badań diagnostycznych urządzeń wysokonapięciowych
T-P-3Kompleksowa ocena stanu urządzeń wysokonapięciowych oraz generacja raportów z badań
T-W-1Diagnostyka on-line urządzeń wysokonapięciowych
T-W-2Metody diagnostyki mobilnej urządzeń wysokonapięciowych
T-W-3Technologie napraw i diagnotyki urządzeń wysokonapięciowych on-site
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy
M-2Projekt
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu
S-2Ocena podsumowująca: Ocena raportu z badań urządzenia wysokonapięciowego przygotowanego przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jest w stanie wymienić najważniejsze metody diagnostyczne urządzeń wysokonapięciowych oparte o rozwiązania mobilne i on-line i omówić wybrane z nich
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_2A_C15.1_W02Student ma wiedzę dotyczącą rozwoju technik diagnostycznych urządzeń wysokonapięciowych opartych o rozwiązania mobilne i on-line.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_W08Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w zakresie elektrotechniki, elektroenergetyki, energoelektroniki i - w mniejszym stopniu – elektroniki, telekomunikacji, informatyki i automatyki oraz rozumie społeczne, ekonomiczne, prawne i inne pozatechniczne uwarunkowania działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z metodami diagnostyki on-line i mobilnej.
C-2Zapoznanie z metodami oceny wyników badań urządzeń wysokonapięciowych.
C-3Zapoznanie z metodologią pisania raportów z pomiarów.
Treści programoweT-P-1Dobór metod diagnotyki zdalnej i mobinej urządzeń wysokonapięciowych
T-P-2Ocena wyników badań diagnostycznych urządzeń wysokonapięciowych
T-P-3Kompleksowa ocena stanu urządzeń wysokonapięciowych oraz generacja raportów z badań
T-W-1Diagnostyka on-line urządzeń wysokonapięciowych
T-W-2Metody diagnostyki mobilnej urządzeń wysokonapięciowych
T-W-3Technologie napraw i diagnotyki urządzeń wysokonapięciowych on-site
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy
M-2Projekt
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu
S-2Ocena podsumowująca: Ocena raportu z badań urządzenia wysokonapięciowego przygotowanego przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jest w stanie wymienić najważniejsze metody diagnostyczne urządzeń wysokonapięciowych oparte o rozwiązania mobilne i on-line i omówić wybrane z nich
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_2A_C15.1_U01Student potrafi opracować dokumentację raportów diagnostyki urządzeń wysokonapięciowych opartych o metody mobilne i on-line
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
EL_2A_U03Potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego, potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników
EL_2A_U04Potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego oraz poprowadzić dyskusję dotyczącą przedstawionej prezentacji (w języku polskim i języku obcym)
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z metodami diagnostyki on-line i mobilnej.
C-2Zapoznanie z metodami oceny wyników badań urządzeń wysokonapięciowych.
C-3Zapoznanie z metodologią pisania raportów z pomiarów.
Treści programoweT-P-1Dobór metod diagnotyki zdalnej i mobinej urządzeń wysokonapięciowych
T-P-2Ocena wyników badań diagnostycznych urządzeń wysokonapięciowych
T-P-3Kompleksowa ocena stanu urządzeń wysokonapięciowych oraz generacja raportów z badań
Metody nauczaniaM-2Projekt
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena raportu z badań urządzenia wysokonapięciowego przygotowanego przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jest w stanie napisać prosty raport z badań urządzenia wysokonapięciowego zawierający wyniki diagnostyki on-line i mobilnej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_2A_C15.1_K01Student potrafi opracować indywidualnie i w grupie raporty z badań urządzeń wysokonapięciowych w oparciu o wyniki uzyskane z metod on-line i mobilnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_K03Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie i innych zadania współdziałając i pracując w grupie, przyjmując w niej różne role
EL_2A_K04Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy prawidłowo identyfikując i rozstrzygając dylematy związane z wykonywaniem zawodu elektryka
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z metodami diagnostyki on-line i mobilnej.
C-2Zapoznanie z metodami oceny wyników badań urządzeń wysokonapięciowych.
C-3Zapoznanie z metodologią pisania raportów z pomiarów.
Treści programoweT-P-1Dobór metod diagnotyki zdalnej i mobinej urządzeń wysokonapięciowych
T-P-2Ocena wyników badań diagnostycznych urządzeń wysokonapięciowych
T-P-3Kompleksowa ocena stanu urządzeń wysokonapięciowych oraz generacja raportów z badań
Metody nauczaniaM-2Projekt
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena raportu z badań urządzenia wysokonapięciowego przygotowanego przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi opracować raporty z badań urządzeń wysokonapięciowych.
3,5
4,0
4,5
5,0