Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N1)

Sylabus przedmiotu Inteligentne instalacje elektryczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Inteligentne instalacje elektryczne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Maszyn i Napędów Elektrycznych
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Zarębski <Tomasz.Zarebski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bogdan Broel-Plater <Bogdan.Broel-Plater@zut.edu.pl>, Tomasz Zarębski <Tomasz.Zarebski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 2,00,62zaliczenie
laboratoriaL5 18 2,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstawowych operacji logicznych
W-2Znajomość podstaw elektrotechniki w zakresie pozwalającym na zrozumienie działania obwodów elektrycznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student potrafi napisać, uruchomić i przetestować prosty program dla sterownika PLC
C-2Student potrafi zaprojektować inteligentną instalację elektryczną

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do laboratorium ze sterowników programowalnych. Szkolenie BHP1
T-L-2Edycja i uruchomienie prostego programu sterowania z uwarunkowaniami liczbowymi i czasowymi1
T-L-3Inteligentny automat schodowy2
T-L-4Inteligentne sterowanie światłami na skrzyżowaniu ulic2
T-L-5Zintegrowane sterowanie bramą wjazdową, oświetleniem zewnętrznym i instalacją do podlewania trawnika2
T-L-6Wprowadzenie do laboratorium Systemów Automatyki Budynkowej. Szkolenie BHP1
T-L-7Sterowanie oświetleniem w systemie LCN2
T-L-8Sterowanie oświetleniem w systemie KNX2
T-L-9Sterowanie napędami rolet i bram w systemie LCN2
T-L-10Sterowanie ogrzewaniem w systemie KNX2
T-L-11Końcowe zaliczanie zajęć laboratoryjnych1
18
wykłady
T-W-1Programowalne urządzenia automatyki w inteligentnych instalacjach elektrycznych1
T-W-2Budowa i cykl pracy sterowników programowalnych1
T-W-3Instalacja elektryczna ze sterownikami programowalnymi1
T-W-4Projektowanie algorytmu i programu dla sterownika programowalnego wykorzystywanego w inteligentnej instalacji elektrycznej4
T-W-5Systemy automatyki stosowane w nowoczesnych budynkach. Systemy otwarte i firmowe2
T-W-6System Europejskiej Magistrali Instalacyjnej EIB/KNX2
T-W-7Sieć Local Control Network (LCN).2
T-W-8Technologia LonWorks2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-L-2Przygotowanie sie do zajęć14
A-L-3Pisanie sprawozdań z poszczególnych ćwiczeń10
A-L-4Przygotowanie się do końcowego zaliczenia zajęć laboratoryjnych8
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-W-2Uzupełnianie wiedzy z literatury22
A-W-3Przygotowanie do zaliczania zajęć10
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie cyklu ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie ocen cząstkowych z zaliczania bloków ćwiczeń oraz oceny pracy studenta podczas realizacji ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie pracy pisemnej i rozmowy ze studentem

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C21.1_W01
Student zna zasadę działania sterowników progarmowalnych i podstawowe języki ich programowania
EL_1A_W10, EL_1A_W12C-2, C-1T-W-6, T-W-8, T-W-7, T-W-5, T-L-7, T-L-11, T-L-10, T-L-8, T-L-9M-1, M-2S-2
EL_1A_O02-01_W01
Student zna zasadę działania systemów automatyki budynkowej
EL_1A_W08, EL_1A_W10C-2, C-1T-W-4, T-W-6, T-W-8, T-W-2, T-W-7, T-W-3, T-W-1, T-W-5M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C21.1_U01
Student potrafi napisać prosty program dla sterownika PLC realizującego ściśle określone funkcje oraz uruchomić ten program, przeanalizować jego działanie i usunąć ewentualne błędy formalne.
EL_1A_U17, EL_1A_U19C-2, C-1T-L-5, T-L-7, T-L-1, T-L-6, T-L-11, T-L-4, T-L-3, T-L-10, T-L-2, T-L-8, T-L-9M-3S-1, S-2
EL_1A_O02-01_U01
Student Jest w stanie skonfigurować prostą inteligentną instalację elektryczną oraz ją uruchomić.
EL_1A_U17, EL_1A_U19C-2, C-1T-W-4, T-L-5, T-L-7, T-L-1, T-L-6, T-L-11, T-L-4, T-L-3, T-L-10, T-L-2, T-L-8, T-L-9M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_O02-01_K01
Student potrafi określić skutki wybranych błędów działania obsługi lub awarii urządzeń inteligentnej instalacji elektrycznej
EL_1A_K02C-2, C-1T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-5M-1, M-3, M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C21.1_W01
Student zna zasadę działania sterowników progarmowalnych i podstawowe języki ich programowania
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
EL_1A_O02-01_W01
Student zna zasadę działania systemów automatyki budynkowej
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C21.1_U01
Student potrafi napisać prosty program dla sterownika PLC realizującego ściśle określone funkcje oraz uruchomić ten program, przeanalizować jego działanie i usunąć ewentualne błędy formalne.
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
EL_1A_O02-01_U01
Student Jest w stanie skonfigurować prostą inteligentną instalację elektryczną oraz ją uruchomić.
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_O02-01_K01
Student potrafi określić skutki wybranych błędów działania obsługi lub awarii urządzeń inteligentnej instalacji elektrycznej
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia

Literatura podstawowa

  1. Broel-Plater B.:, Układy wykorzystujące sterowniki PLC. projektowanie algorytmów sterowania, PWN, Warszawa, 2008
  2. Broel-Plater B., Sterowniki programowalne - właściwości i zasady stosowania, Wydawnictwo Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2003
  3. Mikulik J., Europejska Magistrala Instalacyjna. Rozproszony system sterowania, COSIW, Warszawa, 2008
  4. Lon Nutzer Organisation e.V., LonWorks Installation Handbook, VDE Verlag GMBH, Berlin, 2005
  5. Markiewicz H., Instalacje elektryczne, WNT, Warszawa

Literatura dodatkowa

  1. Kasprzyk J., Programowanie sterowników przemysłowych, WNT, Warszawa, 2006
  2. producenci sterowników programowalnych, dokumentacja sterowników wykorzystywanych podczas zajęć, strony internetowe producentów sterowników, 2012
  3. KNX, LCN, LonWorks, strony firmowe producentów systemów i elementów systemów automatyki budynkowej, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do laboratorium ze sterowników programowalnych. Szkolenie BHP1
T-L-2Edycja i uruchomienie prostego programu sterowania z uwarunkowaniami liczbowymi i czasowymi1
T-L-3Inteligentny automat schodowy2
T-L-4Inteligentne sterowanie światłami na skrzyżowaniu ulic2
T-L-5Zintegrowane sterowanie bramą wjazdową, oświetleniem zewnętrznym i instalacją do podlewania trawnika2
T-L-6Wprowadzenie do laboratorium Systemów Automatyki Budynkowej. Szkolenie BHP1
T-L-7Sterowanie oświetleniem w systemie LCN2
T-L-8Sterowanie oświetleniem w systemie KNX2
T-L-9Sterowanie napędami rolet i bram w systemie LCN2
T-L-10Sterowanie ogrzewaniem w systemie KNX2
T-L-11Końcowe zaliczanie zajęć laboratoryjnych1
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Programowalne urządzenia automatyki w inteligentnych instalacjach elektrycznych1
T-W-2Budowa i cykl pracy sterowników programowalnych1
T-W-3Instalacja elektryczna ze sterownikami programowalnymi1
T-W-4Projektowanie algorytmu i programu dla sterownika programowalnego wykorzystywanego w inteligentnej instalacji elektrycznej4
T-W-5Systemy automatyki stosowane w nowoczesnych budynkach. Systemy otwarte i firmowe2
T-W-6System Europejskiej Magistrali Instalacyjnej EIB/KNX2
T-W-7Sieć Local Control Network (LCN).2
T-W-8Technologia LonWorks2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-L-2Przygotowanie sie do zajęć14
A-L-3Pisanie sprawozdań z poszczególnych ćwiczeń10
A-L-4Przygotowanie się do końcowego zaliczenia zajęć laboratoryjnych8
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-W-2Uzupełnianie wiedzy z literatury22
A-W-3Przygotowanie do zaliczania zajęć10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C21.1_W01Student zna zasadę działania sterowników progarmowalnych i podstawowe języki ich programowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W10Ma wiedzę niezbędną do zrozumienia działania podstawowych układów automatyki
EL_1A_W12Ma podstawową wiedzę w zakresie sterowników programowalnych oraz języków i metod ich programowania, zna procedury doboru i konfigurowania typowych urządzeń, w tym zakresie oraz ich zastosowania w nowoczesnych układach elektrycznych
Cel przedmiotuC-2Student potrafi zaprojektować inteligentną instalację elektryczną
C-1Student potrafi napisać, uruchomić i przetestować prosty program dla sterownika PLC
Treści programoweT-W-6System Europejskiej Magistrali Instalacyjnej EIB/KNX
T-W-8Technologia LonWorks
T-W-7Sieć Local Control Network (LCN).
T-W-5Systemy automatyki stosowane w nowoczesnych budynkach. Systemy otwarte i firmowe
T-L-7Sterowanie oświetleniem w systemie LCN
T-L-11Końcowe zaliczanie zajęć laboratoryjnych
T-L-10Sterowanie ogrzewaniem w systemie KNX
T-L-8Sterowanie oświetleniem w systemie KNX
T-L-9Sterowanie napędami rolet i bram w systemie LCN
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie pracy pisemnej i rozmowy ze studentem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_O02-01_W01Student zna zasadę działania systemów automatyki budynkowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W08Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie urządzeń i aparatów elektrycznych, ich charakterystyk, zasad działania, parametrów, doboru i zastosowań aplikacyjnych
EL_1A_W10Ma wiedzę niezbędną do zrozumienia działania podstawowych układów automatyki
Cel przedmiotuC-2Student potrafi zaprojektować inteligentną instalację elektryczną
C-1Student potrafi napisać, uruchomić i przetestować prosty program dla sterownika PLC
Treści programoweT-W-4Projektowanie algorytmu i programu dla sterownika programowalnego wykorzystywanego w inteligentnej instalacji elektrycznej
T-W-6System Europejskiej Magistrali Instalacyjnej EIB/KNX
T-W-8Technologia LonWorks
T-W-2Budowa i cykl pracy sterowników programowalnych
T-W-7Sieć Local Control Network (LCN).
T-W-3Instalacja elektryczna ze sterownikami programowalnymi
T-W-1Programowalne urządzenia automatyki w inteligentnych instalacjach elektrycznych
T-W-5Systemy automatyki stosowane w nowoczesnych budynkach. Systemy otwarte i firmowe
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie pracy pisemnej i rozmowy ze studentem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C21.1_U01Student potrafi napisać prosty program dla sterownika PLC realizującego ściśle określone funkcje oraz uruchomić ten program, przeanalizować jego działanie i usunąć ewentualne błędy formalne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U17Potrafi połączyć, zbudować, uruchomić oraz przetestować zaprojektowany układ, przekształtnik lub prostą instalację elektryczną, w tym instalację inteligentną
EL_1A_U19Potrafi zaprojektować prosty układ automatyki
Cel przedmiotuC-2Student potrafi zaprojektować inteligentną instalację elektryczną
C-1Student potrafi napisać, uruchomić i przetestować prosty program dla sterownika PLC
Treści programoweT-L-5Zintegrowane sterowanie bramą wjazdową, oświetleniem zewnętrznym i instalacją do podlewania trawnika
T-L-7Sterowanie oświetleniem w systemie LCN
T-L-1Wprowadzenie do laboratorium ze sterowników programowalnych. Szkolenie BHP
T-L-6Wprowadzenie do laboratorium Systemów Automatyki Budynkowej. Szkolenie BHP
T-L-11Końcowe zaliczanie zajęć laboratoryjnych
T-L-4Inteligentne sterowanie światłami na skrzyżowaniu ulic
T-L-3Inteligentny automat schodowy
T-L-10Sterowanie ogrzewaniem w systemie KNX
T-L-2Edycja i uruchomienie prostego programu sterowania z uwarunkowaniami liczbowymi i czasowymi
T-L-8Sterowanie oświetleniem w systemie KNX
T-L-9Sterowanie napędami rolet i bram w systemie LCN
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie cyklu ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie ocen cząstkowych z zaliczania bloków ćwiczeń oraz oceny pracy studenta podczas realizacji ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie pracy pisemnej i rozmowy ze studentem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_O02-01_U01Student Jest w stanie skonfigurować prostą inteligentną instalację elektryczną oraz ją uruchomić.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U17Potrafi połączyć, zbudować, uruchomić oraz przetestować zaprojektowany układ, przekształtnik lub prostą instalację elektryczną, w tym instalację inteligentną
EL_1A_U19Potrafi zaprojektować prosty układ automatyki
Cel przedmiotuC-2Student potrafi zaprojektować inteligentną instalację elektryczną
C-1Student potrafi napisać, uruchomić i przetestować prosty program dla sterownika PLC
Treści programoweT-W-4Projektowanie algorytmu i programu dla sterownika programowalnego wykorzystywanego w inteligentnej instalacji elektrycznej
T-L-5Zintegrowane sterowanie bramą wjazdową, oświetleniem zewnętrznym i instalacją do podlewania trawnika
T-L-7Sterowanie oświetleniem w systemie LCN
T-L-1Wprowadzenie do laboratorium ze sterowników programowalnych. Szkolenie BHP
T-L-6Wprowadzenie do laboratorium Systemów Automatyki Budynkowej. Szkolenie BHP
T-L-11Końcowe zaliczanie zajęć laboratoryjnych
T-L-4Inteligentne sterowanie światłami na skrzyżowaniu ulic
T-L-3Inteligentny automat schodowy
T-L-10Sterowanie ogrzewaniem w systemie KNX
T-L-2Edycja i uruchomienie prostego programu sterowania z uwarunkowaniami liczbowymi i czasowymi
T-L-8Sterowanie oświetleniem w systemie KNX
T-L-9Sterowanie napędami rolet i bram w systemie LCN
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie cyklu ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie ocen cząstkowych z zaliczania bloków ćwiczeń oraz oceny pracy studenta podczas realizacji ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie pracy pisemnej i rozmowy ze studentem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_O02-01_K01Student potrafi określić skutki wybranych błędów działania obsługi lub awarii urządzeń inteligentnej instalacji elektrycznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_K02Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera - elektryka, w tym jej wpływu na środowisko i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Student potrafi zaprojektować inteligentną instalację elektryczną
C-1Student potrafi napisać, uruchomić i przetestować prosty program dla sterownika PLC
Treści programoweT-W-4Projektowanie algorytmu i programu dla sterownika programowalnego wykorzystywanego w inteligentnej instalacji elektrycznej
T-W-3Instalacja elektryczna ze sterownikami programowalnymi
T-W-1Programowalne urządzenia automatyki w inteligentnych instalacjach elektrycznych
T-W-5Systemy automatyki stosowane w nowoczesnych budynkach. Systemy otwarte i firmowe
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie pracy pisemnej i rozmowy ze studentem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał od pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał od pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał od pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał od pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał od pomiędzy 91% a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia