Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)

Sylabus przedmiotu Rekrutacja i selekcja:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Rekrutacja i selekcja
Specjalność Zarządzanie zasobami ludzkimi
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami
Nauczyciel odpowiedzialny Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Lesław Rządziński <lrzadzinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 30 2,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 15 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza z zakresu zachowań ludzi w organizacjach, zarządzania organizacjami i zarządzania zasobami ludzkimi

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami przeprowadzania procesu rekrutacji i selekcji
C-2Nabywanie umiejętności stosowania technik naboru i doboru kadr

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Zapotrzebowanie na zasoby ludzkie i dostępność zasobów ludzkich2
T-A-2Opis stanowiska pracy i profil kwalifikacyjny w naborze i doborze pracowników2
T-A-3Ogłoszenie o pracę i wykorzystanie e-rekrutacji w naborze kandydatów3
T-A-4Preselekcja, rozmowa kwalifikacyjna, testy i asssessment centre w selekcji kandydatów3
T-A-5Ocena procesu rekrutacji i selekcji2
T-A-6Rozwiązania w zakresie wprowadzenia i adaptacji nowych pracowników na stonowisko pracy3
15
wykłady
T-W-1Miejsce rekrutacji i selekcji w zarządzaniu zasobami ludzkimi2
T-W-2Planowanie zasobów ludzkich3
T-W-3Proces rekrutacji i jego determinanty3
T-W-4Metody i techniki rekrutacji6
T-W-5Proces selekcji i jego determinanty3
T-W-6Metody i techniki doboru kadr6
T-W-7Marketing stanowiska pracy2
T-W-8Ocena procesu rekrutacji i selekcji2
T-W-9Wprowadzenie i proces adaptacji pracownika na stanowisu pracy3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zajęć audytoryjnych18
A-A-3Przygotowanie projektu7
A-A-4Przygotowanie do kolokwium20
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego22
A-W-3Przygotowanie do zajęć6
A-W-4Uczestnictwo w kolokwium zaliczeniowym2
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia projektowe
M-5Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena przygotowania na ćwiczenia
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe pisemne
S-3Ocena formująca: Ocena projektów
S-4Ocena formująca: Dyskusja nad wynikami zadań ćwiczeniowych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D11/1_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powienien określić znaczenie procesu rekrutacji i selekcji w zarządzaniu zasobami ludzkimi
Z_1A_W05, Z_1A_W06, Z_1A_W07C-1T-W-1, T-W-9, T-W-8M-2, M-1S-2
Z_1A_D11/1_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien charakteryzować podstawowe metody planowania, naboru i doboru pracowników
Z_1A_W05, Z_1A_W06, Z_1A_W07, Z_1A_W13C-2T-W-3, T-W-6, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-5, T-W-2M-3, M-4S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D11/1_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć wykorzystywać dostępne rozwiązania w zakresie naboru i doboru pracowników
Z_1A_U02, Z_1A_U06, Z_1A_U08, Z_1A_U09C-2T-A-6, T-A-4, T-A-1M-3, M-5S-4
Z_1A_D11/1_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć przeprowadzić proces rekrutacji i selecji w organizacji
Z_1A_U09, Z_1A_U11, Z_1A_U03C-1, C-2T-A-5, T-A-4, T-A-2, T-A-3, T-A-1M-3, M-4, M-5S-1, S-2
Z_1A_D11/1_U03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć przygotować wystąpienie ustne dotyczące problematyki rekrutacji i selekcji w zarządzaniu zasobami ludzkimi
Z_1A_U19C-2T-A-4, T-A-2, T-A-3M-4S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D11/1_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powienien określić znaczenie procesu rekrutacji i selekcji w zarządzaniu zasobami ludzkimi
2,0Student nie potrafi wskazać jakie jest znaczenie procesu rekrutacji i selekcji w zarządzaniu zasobami ludzkimi
3,0Student w sposób powierzchowny definiuje znaczenie procesu naboru i doboru pracowników w zarządzaniu zasobami ludzkimi
3,5Student potrafi starannie opisać znaczenie procesu rekrutacji i selekcji w zarządzaniu zasobami ludzkimi
4,0Student potrafi szczegółowo wskazać znaczenie procesu naboru i doboru pracowników w zarządzaniu zasobami ludzkimi oraz potrafi scharakteryzować wpływ niewłaściwie przeprowadzonego procesu pozyskiwania pracowników na organizację i kandydata
4,5Student potrafi dokładnie wyjaśnić znaczenie procesu pozyskiwania pracowników w zarządzaniu zasobami ludzkimi oraz objaśnić jego wpływ na strony procesu wraz ze wskazaniem jego prawidłowego przebiegu
5,0Student potrafi dokładnie wyjaśnić znaczenie procesu pozyskiwania pracownikó w zarządzaniu zasobami ludzkimi, potrafi określić jaki jest ten wpływ na podmioty uczestniczące w tym procesie wraz z odniesieniem się do metod i technik w nim stosowanych
Z_1A_D11/1_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien charakteryzować podstawowe metody planowania, naboru i doboru pracowników
2,0Student nie potrafi wymienić i opisać podstawowych technik planowania, naboru i doboru pracowników do organizacji
3,0Student potrafi scharakteryzować jedynie kilka z podstawowych technik pozyskiwania pracowników do organizacji
3,5Student potrafi opisać w sposób ogólny wszystkie z przedstawionych technik i metod planowania, rekrutacji i selekcji kandydatów
4,0Student potrafi dokładnie opisać wszystkie z przedstawionych metod i technik planowania i pozyskiwania kadr
4,5Student potrafi scharakteryzować wszystkie z przedstawionych metod i technik planowania, rekrutacji i selekcji i wskazać na ich następstwo stosowania oraz wady i zalety
5,0Student potrafi opisać wszystkie prezentowane techniki i metody planowania, naboru i doboru pracowników, wskazać cel i możliwości ich stosowania oraz na ich praktyczne zastosowanie

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D11/1_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć wykorzystywać dostępne rozwiązania w zakresie naboru i doboru pracowników
2,0Student nie potrafi wykorzystywać przedstawionych rozwiązań w zakresie naboru i doboru kadr
3,0Student potrafi wykorzystywać jedynie nieliczne z przedstawionych rozwiązań w zakresie rekrutacji i selekcji
3,5Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie pozyskiwania pracowników
4,0Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie pozyskiwania pracowników oraz dokonać analizy ich przydatności w konkretnych sytuacjach
4,5Student umie zastosować wszystkie poznane rozwiązania dotyczące naboru i doboru kadr, oszacować ich ograniczenia oraz łączyć je ze sobą
5,0Student potrafi stosować wszystkie poznane rozwiązania dotyczące pozyskiwania pracowników, dokonać ich analizy oraz przygotowywać własne rozwiązania w zakresie naboru i doboru kadr
Z_1A_D11/1_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć przeprowadzić proces rekrutacji i selecji w organizacji
2,0Student nie umie przeprowadzić żadnego z etapów procesu rekrutacji i selekcji
3,0Student potrafi przeprowadzić proces rekrutacji i selekcji wykorzystując tylko typowe metody i techniki pozyskiwania pracowników
3,5Student umie przeprowadzić proces rekrutacji i selekcji w oparciu o wszystkie poznane metody i techniki pozyskiwania pracowników
4,0Student potrafi przeprowadzić proces rekrutacji i selekcji w oparciu o wszystkie poznane metody i techniki oraz łączyć je ze sobą
4,5Student umie przeprowadzić proces rekrutacji i selekcji opierając się na poznanych metodach i technikach pozyskiwania pracowników, łączyć je ze sobą oraz dokonać analizy podejmowanych działań
5,0Student umie przeprowadzić proces rekrutacji i selekcji opierając się na łączeniu ze sobą poznanych metod i technik pozyskiwania pracowników, uzasadnić wybór podejmowanych działań i ocenić ich efektywność oraz sporządzić własne rozwiązania w tym zakresie
Z_1A_D11/1_U03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć przygotować wystąpienie ustne dotyczące problematyki rekrutacji i selekcji w zarządzaniu zasobami ludzkimi
2,0Student nie potrafi przygotować najprostszego wystąpienia ustnego dotyczącego problematyki rekrutacji i selekcji
3,0Student umie przygotować wystąpienie ustne dotyczące problematyki rekrutacji i selekcji zawierające jedynie ogólne treści na dany temat posługując się w znacznym stopniu przygotowanymi materiałami w formie pisemnej
3,5Student umie przygotować wystąpienie ustne dotyczące problematyki rekrutacji i selekcji pozwalające na dokładne zapoznanie się z danym tematem posługując się w niewielkim stopniu przygotowanymi materiałami w formie pisemnej
4,0Student umie przygotować wystąpienie ustne dotyczące problematyki rekrutacji i selekcji pozwalające na dokładne zapoznanie się z danym tematem charakteryzujące się wysokim stopniem zaangażowania oraz swobodą wypowiadania się
4,5Student umie przygotować wystąpienie ustne dotyczące problematyki rekrutacji i selekcji pozwalające na dokładne zapoznanie się z danym tematem charakteryzujące się wysokim stopniem zaangażowania oraz swobodą wypowiadania się oraz wyprowadzaniem wniosków z przeprowadzonej prezentacji
5,0Student umie przygotować wystąpienie ustne dotyczące problematyki rekrutacji i selekcji pozwalające na dokładne zapoznanie się z danym tematem charakteryzujące się wysokim stopniem zaangażowania oraz swobodą wypowiadania się, wyprowadzaniem wniosków z przeprowadzonej prezentacji oraz odniesienim się do treści poruszanych na przedmiocie

Literatura podstawowa

  1. Piotr Prokopowicz, Rekrutacja i selekcja oparta na dowodach. 33 zasady skutecznego naboru pracowników, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2016
  2. Marianna Król, Piotr Prokopowicz, Grzegorz Żmuda, Kompetencyjne testy sytuacyjne w rekrutacji, selekcji i ocenie pracowników, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2014
  3. Marek Suchar, Rekrutacja i selekcja personelu, C.H. Beck, Warszawa, 2018, 4
  4. Agata Łotowska, Zawód rekruter. By pracowali długo i szczęśliwie, One Press, Helion, Gliwice, 2019
  5. Marek Kozłowski, Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2016, 2

Literatura dodatkowa

  1. Joanna Liksza, Benefity. Jak budować atrakcyjną ofertę dla pracowników, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2020

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Zapotrzebowanie na zasoby ludzkie i dostępność zasobów ludzkich2
T-A-2Opis stanowiska pracy i profil kwalifikacyjny w naborze i doborze pracowników2
T-A-3Ogłoszenie o pracę i wykorzystanie e-rekrutacji w naborze kandydatów3
T-A-4Preselekcja, rozmowa kwalifikacyjna, testy i asssessment centre w selekcji kandydatów3
T-A-5Ocena procesu rekrutacji i selekcji2
T-A-6Rozwiązania w zakresie wprowadzenia i adaptacji nowych pracowników na stonowisko pracy3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Miejsce rekrutacji i selekcji w zarządzaniu zasobami ludzkimi2
T-W-2Planowanie zasobów ludzkich3
T-W-3Proces rekrutacji i jego determinanty3
T-W-4Metody i techniki rekrutacji6
T-W-5Proces selekcji i jego determinanty3
T-W-6Metody i techniki doboru kadr6
T-W-7Marketing stanowiska pracy2
T-W-8Ocena procesu rekrutacji i selekcji2
T-W-9Wprowadzenie i proces adaptacji pracownika na stanowisu pracy3
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zajęć audytoryjnych18
A-A-3Przygotowanie projektu7
A-A-4Przygotowanie do kolokwium20
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego22
A-W-3Przygotowanie do zajęć6
A-W-4Uczestnictwo w kolokwium zaliczeniowym2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D11/1_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powienien określić znaczenie procesu rekrutacji i selekcji w zarządzaniu zasobami ludzkimi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W05Identyfikuje podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Z_1A_W06Ma elementarną wiedzę o ludziach jako podmiotach tworzących strukturę organizacyjną oraz zna podstawowe pojęcia, prawidłowości i problemy kierowania ludźmi w organizacjach
Z_1A_W07Objaśnia znaczenie, metody i narzędzia gromadzenia informacji na potrzeby zarządzania organizacjami
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami przeprowadzania procesu rekrutacji i selekcji
Treści programoweT-W-1Miejsce rekrutacji i selekcji w zarządzaniu zasobami ludzkimi
T-W-9Wprowadzenie i proces adaptacji pracownika na stanowisu pracy
T-W-8Ocena procesu rekrutacji i selekcji
Metody nauczaniaM-2Wykład konwersatoryjny
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wskazać jakie jest znaczenie procesu rekrutacji i selekcji w zarządzaniu zasobami ludzkimi
3,0Student w sposób powierzchowny definiuje znaczenie procesu naboru i doboru pracowników w zarządzaniu zasobami ludzkimi
3,5Student potrafi starannie opisać znaczenie procesu rekrutacji i selekcji w zarządzaniu zasobami ludzkimi
4,0Student potrafi szczegółowo wskazać znaczenie procesu naboru i doboru pracowników w zarządzaniu zasobami ludzkimi oraz potrafi scharakteryzować wpływ niewłaściwie przeprowadzonego procesu pozyskiwania pracowników na organizację i kandydata
4,5Student potrafi dokładnie wyjaśnić znaczenie procesu pozyskiwania pracowników w zarządzaniu zasobami ludzkimi oraz objaśnić jego wpływ na strony procesu wraz ze wskazaniem jego prawidłowego przebiegu
5,0Student potrafi dokładnie wyjaśnić znaczenie procesu pozyskiwania pracownikó w zarządzaniu zasobami ludzkimi, potrafi określić jaki jest ten wpływ na podmioty uczestniczące w tym procesie wraz z odniesieniem się do metod i technik w nim stosowanych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D11/1_W02W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien charakteryzować podstawowe metody planowania, naboru i doboru pracowników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W05Identyfikuje podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Z_1A_W06Ma elementarną wiedzę o ludziach jako podmiotach tworzących strukturę organizacyjną oraz zna podstawowe pojęcia, prawidłowości i problemy kierowania ludźmi w organizacjach
Z_1A_W07Objaśnia znaczenie, metody i narzędzia gromadzenia informacji na potrzeby zarządzania organizacjami
Z_1A_W13Identyfikuje czynniki oraz analizuje ich wpływ na zmiany zachodzące w organizacjach
Cel przedmiotuC-2Nabywanie umiejętności stosowania technik naboru i doboru kadr
Treści programoweT-W-3Proces rekrutacji i jego determinanty
T-W-6Metody i techniki doboru kadr
T-W-4Metody i techniki rekrutacji
T-W-7Marketing stanowiska pracy
T-W-8Ocena procesu rekrutacji i selekcji
T-W-5Proces selekcji i jego determinanty
T-W-2Planowanie zasobów ludzkich
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wymienić i opisać podstawowych technik planowania, naboru i doboru pracowników do organizacji
3,0Student potrafi scharakteryzować jedynie kilka z podstawowych technik pozyskiwania pracowników do organizacji
3,5Student potrafi opisać w sposób ogólny wszystkie z przedstawionych technik i metod planowania, rekrutacji i selekcji kandydatów
4,0Student potrafi dokładnie opisać wszystkie z przedstawionych metod i technik planowania i pozyskiwania kadr
4,5Student potrafi scharakteryzować wszystkie z przedstawionych metod i technik planowania, rekrutacji i selekcji i wskazać na ich następstwo stosowania oraz wady i zalety
5,0Student potrafi opisać wszystkie prezentowane techniki i metody planowania, naboru i doboru pracowników, wskazać cel i możliwości ich stosowania oraz na ich praktyczne zastosowanie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D11/1_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć wykorzystywać dostępne rozwiązania w zakresie naboru i doboru pracowników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U02Jest przygotowany do realizacji podstawowych funkcji zarządzania
Z_1A_U06Posiada umiejętność efektywnego zarządzania zasobami organizacji
Z_1A_U08Potrafi zarządzać projektami
Z_1A_U09Potrafi rozwiązywać problemy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi
Cel przedmiotuC-2Nabywanie umiejętności stosowania technik naboru i doboru kadr
Treści programoweT-A-6Rozwiązania w zakresie wprowadzenia i adaptacji nowych pracowników na stonowisko pracy
T-A-4Preselekcja, rozmowa kwalifikacyjna, testy i asssessment centre w selekcji kandydatów
T-A-1Zapotrzebowanie na zasoby ludzkie i dostępność zasobów ludzkich
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków
M-5Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Dyskusja nad wynikami zadań ćwiczeniowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystywać przedstawionych rozwiązań w zakresie naboru i doboru kadr
3,0Student potrafi wykorzystywać jedynie nieliczne z przedstawionych rozwiązań w zakresie rekrutacji i selekcji
3,5Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie pozyskiwania pracowników
4,0Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie pozyskiwania pracowników oraz dokonać analizy ich przydatności w konkretnych sytuacjach
4,5Student umie zastosować wszystkie poznane rozwiązania dotyczące naboru i doboru kadr, oszacować ich ograniczenia oraz łączyć je ze sobą
5,0Student potrafi stosować wszystkie poznane rozwiązania dotyczące pozyskiwania pracowników, dokonać ich analizy oraz przygotowywać własne rozwiązania w zakresie naboru i doboru kadr
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D11/1_U02W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć przeprowadzić proces rekrutacji i selecji w organizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U09Potrafi rozwiązywać problemy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi
Z_1A_U11Posługuje się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi wspomagającymi proces podejmowania decyzji
Z_1A_U03Potrafi organizować pracę własną i zespołu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami przeprowadzania procesu rekrutacji i selekcji
C-2Nabywanie umiejętności stosowania technik naboru i doboru kadr
Treści programoweT-A-5Ocena procesu rekrutacji i selekcji
T-A-4Preselekcja, rozmowa kwalifikacyjna, testy i asssessment centre w selekcji kandydatów
T-A-2Opis stanowiska pracy i profil kwalifikacyjny w naborze i doborze pracowników
T-A-3Ogłoszenie o pracę i wykorzystanie e-rekrutacji w naborze kandydatów
T-A-1Zapotrzebowanie na zasoby ludzkie i dostępność zasobów ludzkich
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia projektowe
M-5Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowania na ćwiczenia
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie przeprowadzić żadnego z etapów procesu rekrutacji i selekcji
3,0Student potrafi przeprowadzić proces rekrutacji i selekcji wykorzystując tylko typowe metody i techniki pozyskiwania pracowników
3,5Student umie przeprowadzić proces rekrutacji i selekcji w oparciu o wszystkie poznane metody i techniki pozyskiwania pracowników
4,0Student potrafi przeprowadzić proces rekrutacji i selekcji w oparciu o wszystkie poznane metody i techniki oraz łączyć je ze sobą
4,5Student umie przeprowadzić proces rekrutacji i selekcji opierając się na poznanych metodach i technikach pozyskiwania pracowników, łączyć je ze sobą oraz dokonać analizy podejmowanych działań
5,0Student umie przeprowadzić proces rekrutacji i selekcji opierając się na łączeniu ze sobą poznanych metod i technik pozyskiwania pracowników, uzasadnić wybór podejmowanych działań i ocenić ich efektywność oraz sporządzić własne rozwiązania w tym zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D11/1_U03W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć przygotować wystąpienie ustne dotyczące problematyki rekrutacji i selekcji w zarządzaniu zasobami ludzkimi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U19Posiada umiejętność wystąpień ustnych w języku polskim i obcym z zakresu ekonomii i zarządzania, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Cel przedmiotuC-2Nabywanie umiejętności stosowania technik naboru i doboru kadr
Treści programoweT-A-4Preselekcja, rozmowa kwalifikacyjna, testy i asssessment centre w selekcji kandydatów
T-A-2Opis stanowiska pracy i profil kwalifikacyjny w naborze i doborze pracowników
T-A-3Ogłoszenie o pracę i wykorzystanie e-rekrutacji w naborze kandydatów
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena projektów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi przygotować najprostszego wystąpienia ustnego dotyczącego problematyki rekrutacji i selekcji
3,0Student umie przygotować wystąpienie ustne dotyczące problematyki rekrutacji i selekcji zawierające jedynie ogólne treści na dany temat posługując się w znacznym stopniu przygotowanymi materiałami w formie pisemnej
3,5Student umie przygotować wystąpienie ustne dotyczące problematyki rekrutacji i selekcji pozwalające na dokładne zapoznanie się z danym tematem posługując się w niewielkim stopniu przygotowanymi materiałami w formie pisemnej
4,0Student umie przygotować wystąpienie ustne dotyczące problematyki rekrutacji i selekcji pozwalające na dokładne zapoznanie się z danym tematem charakteryzujące się wysokim stopniem zaangażowania oraz swobodą wypowiadania się
4,5Student umie przygotować wystąpienie ustne dotyczące problematyki rekrutacji i selekcji pozwalające na dokładne zapoznanie się z danym tematem charakteryzujące się wysokim stopniem zaangażowania oraz swobodą wypowiadania się oraz wyprowadzaniem wniosków z przeprowadzonej prezentacji
5,0Student umie przygotować wystąpienie ustne dotyczące problematyki rekrutacji i selekcji pozwalające na dokładne zapoznanie się z danym tematem charakteryzujące się wysokim stopniem zaangażowania oraz swobodą wypowiadania się, wyprowadzaniem wniosków z przeprowadzonej prezentacji oraz odniesienim się do treści poruszanych na przedmiocie