Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)

Sylabus przedmiotu Przedsiębiorczość:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Przedsiębiorczość
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Natalia Oleszczyk <noleszczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 10 1,00,50zaliczenie
wykładyW5 5 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza ekonomiczna

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
C-2Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,2
T-A-2Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.2
T-A-3Organizacja i zarządzanie przedsięwzięciami.2
T-A-4Kontrola przedsiebiorcy oraz metody sprawowania kontroli. Jak założyć i zarejstrować przedsiębiorstwo.1
T-A-5Zródła finansowania działalności gospodarczej.1
T-A-6Przedsiębiorczosc - istota i znaczenie.2
10
wykłady
T-W-1Przedsiębiorstwo -asepkt eknomiczny i prawny. Geneza przedsiębiostw podstawoe cechy przedsiębiorstw1
T-W-2Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa, Podmioty właściel przedsiębiorstwa1
T-W-3Sylwetki słynnych przedsiębiorców XX I XXI wieku1
T-W-4Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczości1
T-W-5Organizacja i zarządzanie przedsiębiorstwami1
5

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach.10
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń.4
A-A-3Przegląd literatury i tematycznych portali internetowych4
A-A-4Opracowanie projektu poleconego przez prowadzącego zajęcia10
A-A-5Udział w kolokwium2
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach5
A-W-2czytanie poleconej literatury6
A-W-3przygotowanie się do zajęc16
A-W-4Uczestnictwo w egzaminie3
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacja multimedialna,
M-2Dyskusja,
M-3Analiza studiów przypadków.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena kolokwium,
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
S-3Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
S-4Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myslenia i działalnia w sposób przedsiębiorczy,
S-5Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_C23_W01
Ma wiedzę o podstawowych problemach przedsiębiorstwa.
Z_1A_W04, Z_1A_W01C-4, C-2, C-3, C-1T-A-2, T-A-1M-2, M-3, M-1S-1, S-2, S-3
Z_1A_C23_W02
Ma wiedzę o przedsiębiorczości i jej aspektach.
Z_1A_W04, Z_1A_W02, Z_1A_W15C-4, C-2, C-3, C-1T-A-1M-2, M-3, M-1S-1, S-2, S-3, S-5, S-4
Z_1A_C23_W03
Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w gospodarowaniu.
Z_1A_W04, Z_1A_W11, Z_1A_W03, Z_1A_W05, Z_1A_W01C-4, C-2, C-3, C-1T-A-2, T-A-1M-2, M-3, M-1S-1, S-2, S-3, S-5, S-4
Z_1A_C23_W04
Ma wiedzę o roli MSP w ekonomice regionu i kraju.
Z_1A_W02, Z_1A_W03, Z_1A_W12, Z_1A_W15C-4, C-2, C-3, C-1T-A-2, T-A-1M-2, M-3, M-1S-1, S-2, S-3, S-5, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_C23_U01
Potrafi posługiwac sie podstawowymi kategoriami przedsiebiorczosci.
Z_1A_U01C-4, C-2, C-3, C-1T-A-2, T-A-1M-2, M-3, M-1S-1, S-2, S-3, S-5, S-4
Z_1A_C23_U02
Potrafi wykorzystac podstawowa wiedze oraz informacje.
Z_1A_U02, Z_1A_U21C-4, C-2, C-3, C-1T-A-2, T-A-1M-2, M-3, M-1S-1, S-2, S-3, S-5, S-4
Z_1A_C23_U03
Potrafi oceniac zjawiska gospodarcze w regionie i kraju.
Z_1A_U12C-4, C-2, C-3, C-1T-A-2, T-A-1M-2, M-3, M-1S-1, S-2, S-3, S-5, S-4
Z_1A_C23_U04
Ma umiejetnosc formulowania wlasnych wnioskow i ocen firmy, sektora.
Z_1A_U04C-4, C-2, C-3, C-1T-A-2, T-A-1M-2, M-3, M-1S-1, S-2, S-3, S-5, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_C23_K01
Ma swiadomosc znaczenia przedsiębiorczosci i podmiotow gospodarczych.
Z_1A_K03C-4, C-2, C-3, C-1T-A-2, T-A-1M-2, M-3, M-1S-1, S-2, S-3
Z_1A_C23_K02
Potrafi uzupelniac i doskonalic nabyta wiedze iumiejetnosci.
Z_1A_K05C-4, C-2, C-3, C-1T-A-2, T-A-1M-2, M-3, M-1S-1, S-2, S-3, S-5, S-4
Z_1A_C23_K03
Potrafi myslec i działać w sposób przedsiębiorczy.
Z_1A_K05C-4, C-2, C-3, C-1T-A-2, T-A-1M-2, M-3, M-1S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_C23_W01
Ma wiedzę o podstawowych problemach przedsiębiorstwa.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej przedsiebiorczosci.
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1A_C23_W02
Ma wiedzę o przedsiębiorczości i jej aspektach.
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1A_C23_W03
Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w gospodarowaniu.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
Z_1A_C23_W04
Ma wiedzę o roli MSP w ekonomice regionu i kraju.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_C23_U01
Potrafi posługiwac sie podstawowymi kategoriami przedsiebiorczosci.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
Z_1A_C23_U02
Potrafi wykorzystac podstawowa wiedze oraz informacje.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
Z_1A_C23_U03
Potrafi oceniac zjawiska gospodarcze w regionie i kraju.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
Z_1A_C23_U04
Ma umiejetnosc formulowania wlasnych wnioskow i ocen firmy, sektora.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_C23_K01
Ma swiadomosc znaczenia przedsiębiorczosci i podmiotow gospodarczych.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
Z_1A_C23_K02
Potrafi uzupelniac i doskonalic nabyta wiedze iumiejetnosci.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
Z_1A_C23_K03
Potrafi myslec i działać w sposób przedsiębiorczy.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.

Literatura podstawowa

  1. Wasilczuk Julita, Janasz Krzysztof, Kaczmarska Bożena, Przedsiębiorczość i finansowanie innowacji, PWE, 2020
  2. Franciszek Mroczko, Warunki funkcjonowania przedsiębiorstw na rynku, Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze, Jelenia Góra, 2014
  3. Brzezinski M., Wprowadzenie do nauki o przedsiebiorstwie, Difin, Warszawa, 2015

Literatura dodatkowa

  1. Janik B., Funkcjonowanie przedsiębiorstwa w warunkach gospodarki wolnorynkowej, Difin, Warszawa, 2010

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,2
T-A-2Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.2
T-A-3Organizacja i zarządzanie przedsięwzięciami.2
T-A-4Kontrola przedsiebiorcy oraz metody sprawowania kontroli. Jak założyć i zarejstrować przedsiębiorstwo.1
T-A-5Zródła finansowania działalności gospodarczej.1
T-A-6Przedsiębiorczosc - istota i znaczenie.2
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przedsiębiorstwo -asepkt eknomiczny i prawny. Geneza przedsiębiostw podstawoe cechy przedsiębiorstw1
T-W-2Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa, Podmioty właściel przedsiębiorstwa1
T-W-3Sylwetki słynnych przedsiębiorców XX I XXI wieku1
T-W-4Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczości1
T-W-5Organizacja i zarządzanie przedsiębiorstwami1
5

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach.10
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń.4
A-A-3Przegląd literatury i tematycznych portali internetowych4
A-A-4Opracowanie projektu poleconego przez prowadzącego zajęcia10
A-A-5Udział w kolokwium2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach5
A-W-2czytanie poleconej literatury6
A-W-3przygotowanie się do zajęc16
A-W-4Uczestnictwo w egzaminie3
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C23_W01Ma wiedzę o podstawowych problemach przedsiębiorstwa.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W04Ma podstawową wiedzę na temat powiązań między podmiotami gospodarczymi a organizacjami z ich otoczenia
Z_1A_W01Ma podstawową wiedzę na temat ekonomii i zarządzania, ich miejscu w naukach społecznych i powiązań z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej
C-2Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-1Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
Treści programoweT-A-2Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.
T-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,
Metody nauczaniaM-2Dyskusja,
M-3Analiza studiów przypadków.
M-1Wykład z prezentacja multimedialna,
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium,
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
S-3Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej przedsiebiorczosci.
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C23_W02Ma wiedzę o przedsiębiorczości i jej aspektach.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W04Ma podstawową wiedzę na temat powiązań między podmiotami gospodarczymi a organizacjami z ich otoczenia
Z_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Z_1A_W15Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystując wiedzę z zakresu zarządzania i ekonomii
Cel przedmiotuC-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej
C-2Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-1Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
Treści programoweT-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,
Metody nauczaniaM-2Dyskusja,
M-3Analiza studiów przypadków.
M-1Wykład z prezentacja multimedialna,
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium,
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
S-3Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
S-5Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
S-4Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myslenia i działalnia w sposób przedsiębiorczy,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C23_W03Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w gospodarowaniu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W04Ma podstawową wiedzę na temat powiązań między podmiotami gospodarczymi a organizacjami z ich otoczenia
Z_1A_W11Zna istotę funkcjonowania organizacji oraz identyfikuje prawidłowości, instrumenty i zasady zarządzania
Z_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat mechanizmów funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją
Z_1A_W05Identyfikuje podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Z_1A_W01Ma podstawową wiedzę na temat ekonomii i zarządzania, ich miejscu w naukach społecznych i powiązań z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej
C-2Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-1Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
Treści programoweT-A-2Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.
T-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,
Metody nauczaniaM-2Dyskusja,
M-3Analiza studiów przypadków.
M-1Wykład z prezentacja multimedialna,
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium,
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
S-3Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
S-5Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
S-4Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myslenia i działalnia w sposób przedsiębiorczy,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C23_W04Ma wiedzę o roli MSP w ekonomice regionu i kraju.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Z_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat mechanizmów funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją
Z_1A_W12Identyfikuje procesy zmian w organizacjach, charakteryzuje ewolucję struktur organizacyjnych oraz wskazuje na czynniki strukturotwórcze
Z_1A_W15Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystując wiedzę z zakresu zarządzania i ekonomii
Cel przedmiotuC-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej
C-2Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-1Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
Treści programoweT-A-2Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.
T-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,
Metody nauczaniaM-2Dyskusja,
M-3Analiza studiów przypadków.
M-1Wykład z prezentacja multimedialna,
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium,
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
S-3Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
S-5Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
S-4Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myslenia i działalnia w sposób przedsiębiorczy,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C23_U01Potrafi posługiwac sie podstawowymi kategoriami przedsiebiorczosci.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U01Potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej
C-2Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-1Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
Treści programoweT-A-2Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.
T-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,
Metody nauczaniaM-2Dyskusja,
M-3Analiza studiów przypadków.
M-1Wykład z prezentacja multimedialna,
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium,
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
S-3Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
S-5Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
S-4Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myslenia i działalnia w sposób przedsiębiorczy,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C23_U02Potrafi wykorzystac podstawowa wiedze oraz informacje.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U02Jest przygotowany do realizacji podstawowych funkcji zarządzania
Z_1A_U21Posiada umiejętność uczenia się przez całe życie doskonaląc nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej
C-2Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-1Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
Treści programoweT-A-2Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.
T-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,
Metody nauczaniaM-2Dyskusja,
M-3Analiza studiów przypadków.
M-1Wykład z prezentacja multimedialna,
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium,
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
S-3Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
S-5Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
S-4Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myslenia i działalnia w sposób przedsiębiorczy,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C23_U03Potrafi oceniac zjawiska gospodarcze w regionie i kraju.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U12Potrafi określić oczekiwania rynku
Cel przedmiotuC-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej
C-2Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-1Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
Treści programoweT-A-2Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.
T-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,
Metody nauczaniaM-2Dyskusja,
M-3Analiza studiów przypadków.
M-1Wykład z prezentacja multimedialna,
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium,
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
S-3Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
S-5Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
S-4Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myslenia i działalnia w sposób przedsiębiorczy,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C23_U04Ma umiejetnosc formulowania wlasnych wnioskow i ocen firmy, sektora.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U04Analizuje i uwzględnia wpływ otoczenia na organizację w procesie podejmowania decyzji
Cel przedmiotuC-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej
C-2Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-1Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
Treści programoweT-A-2Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.
T-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,
Metody nauczaniaM-2Dyskusja,
M-3Analiza studiów przypadków.
M-1Wykład z prezentacja multimedialna,
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium,
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
S-3Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
S-5Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
S-4Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myslenia i działalnia w sposób przedsiębiorczy,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C23_K01Ma swiadomosc znaczenia przedsiębiorczosci i podmiotow gospodarczych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K03Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej
C-2Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-1Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
Treści programoweT-A-2Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.
T-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,
Metody nauczaniaM-2Dyskusja,
M-3Analiza studiów przypadków.
M-1Wykład z prezentacja multimedialna,
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium,
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
S-3Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C23_K02Potrafi uzupelniac i doskonalic nabyta wiedze iumiejetnosci.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K05Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej
C-2Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-1Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
Treści programoweT-A-2Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.
T-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,
Metody nauczaniaM-2Dyskusja,
M-3Analiza studiów przypadków.
M-1Wykład z prezentacja multimedialna,
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium,
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
S-3Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
S-5Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
S-4Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myslenia i działalnia w sposób przedsiębiorczy,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C23_K03Potrafi myslec i działać w sposób przedsiębiorczy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K05Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej
C-2Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-1Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
Treści programoweT-A-2Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.
T-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,
Metody nauczaniaM-2Dyskusja,
M-3Analiza studiów przypadków.
M-1Wykład z prezentacja multimedialna,
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium,
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
S-3Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.