Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)

Sylabus przedmiotu Międzynarodowe stosunki gospodarcze:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Międzynarodowe stosunki gospodarcze
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Arkadiusz Malkowski <Arkadiusz.Malkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zbigniew Mazur <Zbigniew.Mazur@zut.edu.pl>, Piotr Nowaczyk <Piotr.Nowaczyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 10 0,50,50zaliczenie
wykładyW6 5 0,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu mikro i makroekonomii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozpoznawanie i identyfikowanie procesów międzynarodowej integracji gospodarczej, określenie kierunków przemian strukturalnych w gospodarce światowej,
C-2zrozumienie tendencji integracyjnych i dezintegracyjnych we współczesnym świecie, szczególnie w zakresie rozwoju handlu światowego i międzynarodowej wymiany czynników wytwórczych, poznanie funkcjonowania organizacji gospodarczych zarówno partykularnyh, jaki i powszechnych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-11. Północnoamerykańskie Porozumienie o Wolnym Handlu – NAFTA;2
T-A-22. Wybrane azjatyckie organizacje gospodarcze;2
T-A-33. Wybrane afrykańskie organizacje gospodarcze;2
T-A-45. Wybrane światowe organizacje: Światowa organizacja handlu – WTO,2
T-A-58. Globalizacja i problemy globalne2
10
wykłady
T-W-1Międzynarodowa integracja gospodarcza;2
T-W-2Międzynarodowy podział pracy i gospodarka światowa;2
T-W-3Międzynarodowy przepływ czynników produkcji;1
5

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1przygotowanie sie do ćwiczeń5
A-A-2uczestnictwo w zajęciach10
15
wykłady
A-W-1przygotowanie do zajęć10
A-W-2uczestnictwo w zajęciach5
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda podająca: wykład informacyjny
M-2metoda problemowa: wykład konwersatoryjny
M-3metoda aktywizujaca: analiza przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena formująca: ocena aktywności na konwersatoriach
S-2Ocena formująca: ocena podsuowująca: zaliczenie kolokwium

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_C26_W01
Identyfikuje podstawowe kategorie dotyczące zagadnień z zakresu międzynarodowych stosunków gospodarczych
Z_1A_W04, Z_1A_W03C-1, C-2T-A-3, T-A-2, T-A-1, T-A-4, T-A-5M-2, M-3, M-1S-2
Z_1A_C26_W02
Zna podstawowe problemy globalne
Z_1A_W04, Z_1A_W03C-1, C-2T-A-5M-2, M-3, M-1S-2, S-1
Z_1A_C26_W03
Zna kompetencje WTO
Z_1A_W04, Z_1A_W02, Z_1A_W03, Z_1A_W06, Z_1A_W05, Z_1A_W07, Z_1A_W01C-1, C-2T-A-4M-3S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_C26_U01
potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w gospodarce światowej
Z_1A_U06, Z_1A_U02, Z_1A_U04, Z_1A_U01, Z_1A_U05, Z_1A_U07, Z_1A_U03, Z_1A_U21C-1, C-2T-A-3, T-A-2, T-A-1, T-A-4, T-A-5M-2, M-3, M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_C26_K01
pracuje samodzielnie
Z_1A_K02, Z_1A_K01C-1, C-2T-A-3, T-A-2, T-A-1, T-A-4, T-A-5M-2, M-3, M-1S-2
Z_1A_C26_K02
pracuje w grupie
Z_1A_K03, Z_1A_K05, Z_1A_K02, Z_1A_K01, Z_1A_K04C-1, C-2T-A-5M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_C26_W01
Identyfikuje podstawowe kategorie dotyczące zagadnień z zakresu międzynarodowych stosunków gospodarczych
2,0Nie potrafi okreslić przesłanek integracji
3,0W podstawowy sposób identyfikuje główne problemy związane z integracją gospodarczą i polityczną
3,5Potrafi określić i zdefiniować głowne problemy związane z integracją gospodarczą
4,0Sprawnie porusza się w zagadnieniach związanych z integracją gospodarczą. Potrafi okreslić zasady funkcjonowania gospodarki globalnej
4,5Samodzielnie analizuje tendencje we współczesnej gospodarce globalnej. Potrafi identyfikować problemy w wybranych ugrupowaniach integracyjnych
5,0Wyciąga wnioski. Porównuje ugrupowania integracyjne między sobą. Sprawnie porusza się w zagadnieniach związanych ze współczesnymi stosunkami miedzynarodowymi.
Z_1A_C26_W02
Zna podstawowe problemy globalne
2,0Nie zna podstawowych problemów globalnych
3,0Zna podstawowe problemy globalne w stopniu dostatecznym
3,5Zna podstawowe problemy globalne w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zna podstawowe problemy globalne w stopniu dobrym
4,5Zna podstawowe problemy globalne w stopniu więcej niż dobrym
5,0Zna podstawowe problemy globalne w stopniu bardzo dobrym
Z_1A_C26_W03
Zna kompetencje WTO
2,0Nie zna kompetencji WTO
3,0Zna kompetencje WTO w stopniu podstawowym
3,5Zna kompetencjeWTO w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zna kompetencje WTO w stopniu dobrym
4,5Zna kompetencje WTO w stopniu więcej niż dobrym
5,0Zna kompetencje WTO w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_C26_U01
potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w gospodarce światowej
2,0Ne potrafi wskazać na główne problemy wspłczesnego świata
3,0Potrafi identyfikować problemy ale nie porafi wyjaśnić ich przyczyn ani skutków
3,5Potrafi wskazać na główne problemy współczesnych stosunków międzynarodowych. Wyjaśnia ich przyczyny i wskzauje na główne skutki
4,0Posiada umiejętność interpretacji podstawowych zjawisk w gospodarce swiatowej
4,5Posiada wiedzę na temat bieżacej sytuacji gospodarczej na świacie
5,0Samodzielnie formułuje wnioski i analizuje tendencje we współczesnych stosunkach gospodarczych

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_C26_K01
pracuje samodzielnie
2,0Brak zrozumienia istoty międzynarodowyc stosunków gospodarczych
3,0Znajomość podstawowych definicji z zakresu MSG
3,5Znajomośc podstawowych definicji z zakresu MSG, umiejetność analizy podstawowych tendencji w stosunkach miedzynarodowych
4,0Dobra znajomość zagadnień z MSG. Umiejstność identyfikowania poszczególnych ugrupowań integracyjnych
4,5Dobra znajomość z zagadnień z MSG. Umiejetność analizowania tendencji we współczesnej gospodarce globalnej
5,0Doskonała znajomość zagadnień z zakresu MSG
Z_1A_C26_K02
pracuje w grupie
2,0Nie potrafi pracować w grupie
3,0Nie potrafi samodzielnie podejmować decyzji. W grupie zajmuje się prostymi zagadnieniami o charakterze odtwórczym
3,5Angażuje się w prace grupy mimo braku kompetencji do podejmowania bardziej skomplikowanych działań
4,0Jest aktywnym członkiem zespołu. Współuczestniczy we wszystkich etapach pracy zespołu
4,5Samodzielnie pracuje nad wybranymi tematami
5,0Potrafi prezentować i bronić swoje poglądy

Literatura podstawowa

  1. Pawlas I, Talar S,, Dziembała M, Czech K, Inkluzywna gospodarka światowa – szanse i wyzwania, PWE, Warszawa, 2020
  2. Parzymies S., Stosunki międzynarodowe w Europie 1945-2019, Dialog, Warszawa, 2020
  3. Krugman Paul R. , Obstfeld Maurice , Melitz Marc J., Ekonomia międzynarodowa. Tom 1. Teoria i polityka, PWN, Warszawa, 2018
  4. M. Guzek, Międzynarodowe stosunki gospodarcze, PWE, Warszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Budnikowski A., Ekonomia międzynarodowa, PWE, Warszawa, 2017
  2. Budnikowski, E. Kawecka-Wyrzykowska, Międzynarodowe stosunki gospodarcze, PWE, Warszawa, 2009
  3. P. Bożyk, J. Misala, Integracja ekonomiczna, PWE, Warszawa, 2006

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-11. Północnoamerykańskie Porozumienie o Wolnym Handlu – NAFTA;2
T-A-22. Wybrane azjatyckie organizacje gospodarcze;2
T-A-33. Wybrane afrykańskie organizacje gospodarcze;2
T-A-45. Wybrane światowe organizacje: Światowa organizacja handlu – WTO,2
T-A-58. Globalizacja i problemy globalne2
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Międzynarodowa integracja gospodarcza;2
T-W-2Międzynarodowy podział pracy i gospodarka światowa;2
T-W-3Międzynarodowy przepływ czynników produkcji;1
5

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1przygotowanie sie do ćwiczeń5
A-A-2uczestnictwo w zajęciach10
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1przygotowanie do zajęć10
A-W-2uczestnictwo w zajęciach5
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C26_W01Identyfikuje podstawowe kategorie dotyczące zagadnień z zakresu międzynarodowych stosunków gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W04Ma podstawową wiedzę na temat powiązań między podmiotami gospodarczymi a organizacjami z ich otoczenia
Z_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat mechanizmów funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją
Cel przedmiotuC-1Rozpoznawanie i identyfikowanie procesów międzynarodowej integracji gospodarczej, określenie kierunków przemian strukturalnych w gospodarce światowej,
C-2zrozumienie tendencji integracyjnych i dezintegracyjnych we współczesnym świecie, szczególnie w zakresie rozwoju handlu światowego i międzynarodowej wymiany czynników wytwórczych, poznanie funkcjonowania organizacji gospodarczych zarówno partykularnyh, jaki i powszechnych.
Treści programoweT-A-33. Wybrane afrykańskie organizacje gospodarcze;
T-A-22. Wybrane azjatyckie organizacje gospodarcze;
T-A-11. Północnoamerykańskie Porozumienie o Wolnym Handlu – NAFTA;
T-A-45. Wybrane światowe organizacje: Światowa organizacja handlu – WTO,
T-A-58. Globalizacja i problemy globalne
Metody nauczaniaM-2metoda problemowa: wykład konwersatoryjny
M-3metoda aktywizujaca: analiza przypadków
M-1metoda podająca: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena podsuowująca: zaliczenie kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi okreslić przesłanek integracji
3,0W podstawowy sposób identyfikuje główne problemy związane z integracją gospodarczą i polityczną
3,5Potrafi określić i zdefiniować głowne problemy związane z integracją gospodarczą
4,0Sprawnie porusza się w zagadnieniach związanych z integracją gospodarczą. Potrafi okreslić zasady funkcjonowania gospodarki globalnej
4,5Samodzielnie analizuje tendencje we współczesnej gospodarce globalnej. Potrafi identyfikować problemy w wybranych ugrupowaniach integracyjnych
5,0Wyciąga wnioski. Porównuje ugrupowania integracyjne między sobą. Sprawnie porusza się w zagadnieniach związanych ze współczesnymi stosunkami miedzynarodowymi.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C26_W02Zna podstawowe problemy globalne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W04Ma podstawową wiedzę na temat powiązań między podmiotami gospodarczymi a organizacjami z ich otoczenia
Z_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat mechanizmów funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją
Cel przedmiotuC-1Rozpoznawanie i identyfikowanie procesów międzynarodowej integracji gospodarczej, określenie kierunków przemian strukturalnych w gospodarce światowej,
C-2zrozumienie tendencji integracyjnych i dezintegracyjnych we współczesnym świecie, szczególnie w zakresie rozwoju handlu światowego i międzynarodowej wymiany czynników wytwórczych, poznanie funkcjonowania organizacji gospodarczych zarówno partykularnyh, jaki i powszechnych.
Treści programoweT-A-58. Globalizacja i problemy globalne
Metody nauczaniaM-2metoda problemowa: wykład konwersatoryjny
M-3metoda aktywizujaca: analiza przypadków
M-1metoda podająca: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena podsuowująca: zaliczenie kolokwium
S-1Ocena formująca: ocena formująca: ocena aktywności na konwersatoriach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych problemów globalnych
3,0Zna podstawowe problemy globalne w stopniu dostatecznym
3,5Zna podstawowe problemy globalne w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zna podstawowe problemy globalne w stopniu dobrym
4,5Zna podstawowe problemy globalne w stopniu więcej niż dobrym
5,0Zna podstawowe problemy globalne w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C26_W03Zna kompetencje WTO
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W04Ma podstawową wiedzę na temat powiązań między podmiotami gospodarczymi a organizacjami z ich otoczenia
Z_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Z_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat mechanizmów funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją
Z_1A_W06Ma elementarną wiedzę o ludziach jako podmiotach tworzących strukturę organizacyjną oraz zna podstawowe pojęcia, prawidłowości i problemy kierowania ludźmi w organizacjach
Z_1A_W05Identyfikuje podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Z_1A_W07Objaśnia znaczenie, metody i narzędzia gromadzenia informacji na potrzeby zarządzania organizacjami
Z_1A_W01Ma podstawową wiedzę na temat ekonomii i zarządzania, ich miejscu w naukach społecznych i powiązań z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-1Rozpoznawanie i identyfikowanie procesów międzynarodowej integracji gospodarczej, określenie kierunków przemian strukturalnych w gospodarce światowej,
C-2zrozumienie tendencji integracyjnych i dezintegracyjnych we współczesnym świecie, szczególnie w zakresie rozwoju handlu światowego i międzynarodowej wymiany czynników wytwórczych, poznanie funkcjonowania organizacji gospodarczych zarówno partykularnyh, jaki i powszechnych.
Treści programoweT-A-45. Wybrane światowe organizacje: Światowa organizacja handlu – WTO,
Metody nauczaniaM-3metoda aktywizujaca: analiza przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena podsuowująca: zaliczenie kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna kompetencji WTO
3,0Zna kompetencje WTO w stopniu podstawowym
3,5Zna kompetencjeWTO w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zna kompetencje WTO w stopniu dobrym
4,5Zna kompetencje WTO w stopniu więcej niż dobrym
5,0Zna kompetencje WTO w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C26_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w gospodarce światowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U06Posiada umiejętność efektywnego zarządzania zasobami organizacji
Z_1A_U02Jest przygotowany do realizacji podstawowych funkcji zarządzania
Z_1A_U04Analizuje i uwzględnia wpływ otoczenia na organizację w procesie podejmowania decyzji
Z_1A_U01Potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych
Z_1A_U05Realnie ocenia ograniczenia procesu podejmowania decyzji
Z_1A_U07Potrafi wyjaśniać, przewidywać i wpływać na zachowania ludzi w organizacji
Z_1A_U03Potrafi organizować pracę własną i zespołu
Z_1A_U21Posiada umiejętność uczenia się przez całe życie doskonaląc nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-1Rozpoznawanie i identyfikowanie procesów międzynarodowej integracji gospodarczej, określenie kierunków przemian strukturalnych w gospodarce światowej,
C-2zrozumienie tendencji integracyjnych i dezintegracyjnych we współczesnym świecie, szczególnie w zakresie rozwoju handlu światowego i międzynarodowej wymiany czynników wytwórczych, poznanie funkcjonowania organizacji gospodarczych zarówno partykularnyh, jaki i powszechnych.
Treści programoweT-A-33. Wybrane afrykańskie organizacje gospodarcze;
T-A-22. Wybrane azjatyckie organizacje gospodarcze;
T-A-11. Północnoamerykańskie Porozumienie o Wolnym Handlu – NAFTA;
T-A-45. Wybrane światowe organizacje: Światowa organizacja handlu – WTO,
T-A-58. Globalizacja i problemy globalne
Metody nauczaniaM-2metoda problemowa: wykład konwersatoryjny
M-3metoda aktywizujaca: analiza przypadków
M-1metoda podająca: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena podsuowująca: zaliczenie kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Ne potrafi wskazać na główne problemy wspłczesnego świata
3,0Potrafi identyfikować problemy ale nie porafi wyjaśnić ich przyczyn ani skutków
3,5Potrafi wskazać na główne problemy współczesnych stosunków międzynarodowych. Wyjaśnia ich przyczyny i wskzauje na główne skutki
4,0Posiada umiejętność interpretacji podstawowych zjawisk w gospodarce swiatowej
4,5Posiada wiedzę na temat bieżacej sytuacji gospodarczej na świacie
5,0Samodzielnie formułuje wnioski i analizuje tendencje we współczesnych stosunkach gospodarczych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C26_K01pracuje samodzielnie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K02Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Z_1A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Cel przedmiotuC-1Rozpoznawanie i identyfikowanie procesów międzynarodowej integracji gospodarczej, określenie kierunków przemian strukturalnych w gospodarce światowej,
C-2zrozumienie tendencji integracyjnych i dezintegracyjnych we współczesnym świecie, szczególnie w zakresie rozwoju handlu światowego i międzynarodowej wymiany czynników wytwórczych, poznanie funkcjonowania organizacji gospodarczych zarówno partykularnyh, jaki i powszechnych.
Treści programoweT-A-33. Wybrane afrykańskie organizacje gospodarcze;
T-A-22. Wybrane azjatyckie organizacje gospodarcze;
T-A-11. Północnoamerykańskie Porozumienie o Wolnym Handlu – NAFTA;
T-A-45. Wybrane światowe organizacje: Światowa organizacja handlu – WTO,
T-A-58. Globalizacja i problemy globalne
Metody nauczaniaM-2metoda problemowa: wykład konwersatoryjny
M-3metoda aktywizujaca: analiza przypadków
M-1metoda podająca: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena podsuowująca: zaliczenie kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak zrozumienia istoty międzynarodowyc stosunków gospodarczych
3,0Znajomość podstawowych definicji z zakresu MSG
3,5Znajomośc podstawowych definicji z zakresu MSG, umiejetność analizy podstawowych tendencji w stosunkach miedzynarodowych
4,0Dobra znajomość zagadnień z MSG. Umiejstność identyfikowania poszczególnych ugrupowań integracyjnych
4,5Dobra znajomość z zagadnień z MSG. Umiejetność analizowania tendencji we współczesnej gospodarce globalnej
5,0Doskonała znajomość zagadnień z zakresu MSG
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C26_K02pracuje w grupie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K03Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
Z_1A_K05Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Z_1A_K02Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Z_1A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Z_1A_K04Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Cel przedmiotuC-1Rozpoznawanie i identyfikowanie procesów międzynarodowej integracji gospodarczej, określenie kierunków przemian strukturalnych w gospodarce światowej,
C-2zrozumienie tendencji integracyjnych i dezintegracyjnych we współczesnym świecie, szczególnie w zakresie rozwoju handlu światowego i międzynarodowej wymiany czynników wytwórczych, poznanie funkcjonowania organizacji gospodarczych zarówno partykularnyh, jaki i powszechnych.
Treści programoweT-A-58. Globalizacja i problemy globalne
Metody nauczaniaM-3metoda aktywizujaca: analiza przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena formująca: ocena aktywności na konwersatoriach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi pracować w grupie
3,0Nie potrafi samodzielnie podejmować decyzji. W grupie zajmuje się prostymi zagadnieniami o charakterze odtwórczym
3,5Angażuje się w prace grupy mimo braku kompetencji do podejmowania bardziej skomplikowanych działań
4,0Jest aktywnym członkiem zespołu. Współuczestniczy we wszystkich etapach pracy zespołu
4,5Samodzielnie pracuje nad wybranymi tematami
5,0Potrafi prezentować i bronić swoje poglądy